Tre Kronor

17179 inlägg · 805 ämnen

VM -2019

« · 1972327 Till forumet


VM -2019
Så idag kom Nylander och Ekholm, vad tror vi om truppen?
Kommentera

Sv: VM -2019
brynäs08:
Målvakt/Backar ser finfint ut, forward hade jag gärna sett någon av Zibbe/Rakell för att få en lite bättre bredd, ansluter Bäckström skall nog ändå ha tillräckligt bra lag när det drar ihop sig.
Kommentera

Sv: VM -2019
Tarasov: helt klart, bäckström skulle vara riktigt fin i en förstakedja
Kommentera

Sv: VM -2019
brynäs08:
Han och Nylander har dessutom rätt bra kemi.
Kommentera

Sv: VM -2019
Tarasov:
Börjar närma sig, spontant ser det ut som svagaste truppen hittills av det Grönis haft att arbeta med. Men materialet är ändå bra, som vanligt en riktigt stark backsida. Ekholm/OEL leder, Gustafsson/Larsson backar upp.

Framåt är Nylander/EP/Lindholm och kanske Bratt så står för underhållningen i övrigt ett par kompetenta lirare men vi kunde varit lite bredare.

I målet får Lunkan spika igen.
Kommentera

Sv: VM -2019
Tarasov: ja sant, men vi har så enormt mkt mer att ta av nu än för 10år sen så jag tycker ändå det ser spännande ut. Bra mix kan jag tycka.
Kommentera

Sv: VM -2019
brynäs08:
Nu är det nästa 60 ordinarie i NHL så man får nästan alltid ihop ett lag därifrån. Vi har dessutom 6-8 backar av absolut toppklass.
Kommentera

Sv: VM -2019
Tarasov: ja det är riktigt grymt, jag kommer ihåg att man förr skojjade om att Kanada kunde mönstra två lag om de ville och det är nästan så vi kan det nu ;)
Ska bli kul att se vilken roll Elias Lindholm får i laget, han gjorde ju sin bästa säsong i Nhl i år och är bara 24år, frågan om han får fortsatt förtroende även av Grönborg?
Samma sak med Nylander fast tvärtom?
Kommentera

Sv: VM -2019
brynäs08:
Wennberg ansluter, kul tror han kommer få gå inte med Elias L.
Kommentera

Sv: VM -2019
Hoppas att det går bra i år
Kommentera

Sv: VM -2019
Charliejfz:
Klingan ansluter
Kommentera

Sv: VM -2019
Oj svajjig inledning av henke
Kommentera

Sv: VM -2019
brynäs08:
Lite tillbakatryckta nu, men vi kommer igen😎
Kommentera

Sv: VM -2019
brynäs08: true. Halvsvajigt av hela laget men i andra vaknar vi och får ordnat spel!😊
Kommentera

Sv: VM -2019
wolper: Är det nått man lärt sig genom ett par VM ge om åren, så är det att Svenska landslagen brular bara bli bättre och bättre ju längre turneringen går. Så än dömmer man ju inte ut dom..
Kommentera

Sv: VM -2019
Sputnik:
Nu har man växlat upp.
Kommentera

Sv: VM -2019
wolper: vafan han är ju på lunkan....
Kommentera

Sv: VM -2019
Tjeckerna är bra
Kommentera

Sv: VM -2019
brynäs08: Ja, jävligt bra.
På att filma. Klart världsledande...
Kommentera

Sv: VM -2019
Tarasov: Nån som vet om om vad Landeskog sagt om att komma till VM? Där har vi en spelartyp med tyngd som behövs.
Kommentera

Sv: VM -2019
Huge: ja det med, men jag tycker ändå de var bättre än jag trodde, de hittade en väg att vinna, tyvärr.
Kommentera

Sv: VM -2019
Men skicka hem Lunkan....han kan börja sälja schampo på heltid....Vi har mycket bättre målvakter i SHL......hallå....ledningen i swe
Kommentera

Sv: VM -2019
Steffo: nja...det har vi nog inte. Däremot skulle det vara bra om Markan ställde sig i mål.
Kommentera

Sv: VM -2019
Hallå Lunkan är strax 40 ...skandal att han ens får spela .....3 insläppta i kväll som han skulle ha tagit
Han är en tillbaka gångare med raska steg....skicka in dom som är hungriga ...
Det är rent förjävligt .....dåligt av swe s ledning
Kommentera

Sv: VM -2019
brynäs08: Ja, dom vinner rättvist fast med god hjälp av enögda domare som silar mygg och sväljer kameler.
Vi tar dom i slutspelet istället, när det gäller.
Kommentera

Sv: VM -2019
Steffo: Tycker lunkan gjorde nåra grymma räddningar som höll oss kvar i matchen. 1-0 pucken skulle han haft men de andra var inte hans fel
Kommentera

Sv: VM -2019
Sputnik: Hahaha. Perfekt, nu går kappvändarwennerholm ut och säger "plötsligt ser det mörkt ut". Har karln ens rätt nån gång? Att "Experterna" aldrig lär sig. Sverige blir ofta sågade i gruppspspelet. Men när det väl börjar gälla sen växlar laget oftast upp och kuggar i likt aldrig förr.

Nej jag sitter lugnt i båten, jag har själv gått i fällan men har sen nått VM sen tillbaks bestämt för mig själv att aldrig dömma ut Tre Kronor efter hur gruppspelet sett ut. Har blivit motbevisad otaliga gånger.
Kommentera

Sv: VM -2019
brynäs08: Ska bli intressant se om Tjeckien kommer att spela på det här sättet när de möter Ryssland?
Kommentera

Sv: VM -2019
Jaca:
Landeskog är sugen, han fw typ kan behövas.
Kommentera

Sv: VM -2019
Tarasov: Håller med! Där får vi en spelare som kan hålla puck och kan driva en kedja. Vad tror ni, kanske testa han med Elias.P?
Kommentera

Sv: VM -2019
Sputnik:
Tycker man ge Hörnqvist-EP-Nyllet fortsatt förtroende. Skulle satt ihop en ny kedja med landenskog Wennberg Lindholm.
Kommentera

Sv: VM -2019
Tarasov: Jag såg ju inte mer än halva 3e perioden igår. Så det finns säkert potential i kedjan med Hörna, EP och Lill nyllet. Kanske bra att få in Landeskog i nån annan kedja för att få igång fler också.
Kommentera

Sv: VM -2019
Sputnik: Lander 1-0👍
Kommentera

Sv: VM -2019
Tikkare: Timrå levererar med ett hattrick (Anton Lander)
Kommentera

Sv: VM -2019
Jag fick som jag önskade. Landeskog och Elias Pettersson i samma kedja. 🙂
Kommentera

Sv: VM -2019
Bara en fråga : Det har spelats samma låt i 5 ? VM nu när Tre Kronor gör mål . Läge att byta ?
Kommentera

Sv: VM -2019
Förstår fortfarande inte varför inte Schwiez och Slovakien dög att vara med i World Cup? Framförallt Schweiz, VM final 2 ggr på hyffsat kort tidsperiod. Istället så säger man nej till NHL spelare till OS och kör Ploj World Cup med mixlag av olika slag.
Kommentera

Sv: VM -2019
Sputnik:
Skall ärligt erkänna att det inte är förrän igår det gick upp hur bra de blivit, så NÄHL är förlåtna. Kul att det är fler nationer med och kan utmana, där
Fyller blåbärslagen en funktion. Kanske kan något av dem kliva framåt, Tyskland är rätt bra de med. I övrigt kanske Danmark är närmast.
Kommentera

Sv: VM -2019
Tarasov: Schweiz kanske inte varit med och hotat varje år, men är nästan alltid i slutspelet i VM. Jag är ärlig och säger att jag skakade på huvudet redan när man läste att det skulle bli mixlag före Schweiz och Slovakien. Slovakien har ju dessutom ett VM guld och har ju slagit ut oss i Slutspel förr och är väl ett land där det går i perioder med talanger.

Hade inte pamparna gått ut och förbjudit spelarna från NHL att medverka i OS så hade jag inte brytt mig. Men eftersom de valde den vägen med Mixlax i World Cup så blev det ett helt annat läge för mig. Har sällan så lite känslor för Tre kronor som när de mötte lag Europa. Bara de menlösa landslagsturneringarna mitt i säsong som väcker lika lite känslor hos mig.
Kommentera

Sv: VM -2019
Sputnik: Lettland -Timrå 0-1
Kommentera

Sv: VM -2019
Tikkare: 3 poäng av Timrå 😋👍
Kommentera

Sv: VM -2019
Tikkare: men.. visst är det offside när Lettland går in i zonen
Kommentera

Sv: VM -2019
Tikkare: 4 poäng av MoDo😉
Kommentera

Sv: VM -2019
Eller:
Dumt att chansa, 3.24 kvar vårt lag är starkare och man behöver bara en poäng. Såklart lätt att vara efterklok.
Kommentera

Sv: VM -2019
Tarasov: Gick bra ändå
Kommentera

Sv: VM -2019
Tarasov: dålig regel att det blir utvisning, normalt brukar man väl tappa timeouten?
Kommentera

Sv: VM -2019
Hatten av för lettland
Kommentera

Sv: VM -2019
Eller: Timeouten var redan borta efter en tidigare väl?
Kommentera

Sv: VM -2019
Eller: När man vill granska en offside säger visst reglen att ska vara utv.
Kommentera

Sv: VM -2019
brynäs08: nu får de vara nog med Henke i kassen! Han är inte bra längre på de enrot å markan e bättre kan dom inse nån jävla gång!
Kommentera

Sv: VM -2019
Tjurn :
Det är nog dags för det svenska backarna att hjälpa sin vakt lite bättre! Han lämnas ensam om och om igen! Vi får se om Markan som tydligen ska stå mot Ryssland lyckas stå emot idag! Visst att Markan kommer från en bättre säsong än Henke men man ser att revansch lustan lyser i hans ögon! Att han skulle vara tokslut som "vissa" här påstår är helt fel.. Vad våra backar pysslar med när dom släpper flera 2 mot 1or och till och med 3 mot 1or kan man istället fråga sig??
Kommentera

« · 1972327