Tre Kronor

Nationellt · 18038 inlägg · 813 ämnen

VM 2026 Spekulationer kring laguttagning

3023013 · » Till forumet

VM 2026 Spekulationer kring laguttagning
Det börjar bli dags att titta mot VM. Jag brukar alltid göra en liten första koll när slutspelslagen är klara i NHL. Vilka kan potentiellt komma till ett VM. I år är det ju lite speciellt med att de bästa spelarna redan har spelat ett OS och jag är ytterst tveksam till att någon av Nylander, Mika, Forsberg, Bratt eller EP40 skulle komma. Raymond och Broberg och OEL är jag lite mer försiktigt positiv till. Broberg för att han är relativt ny med i sammanhanget och Raymond och OEL för att de verkligen verkar älska att spela i landslaget. Vissa spelare som jag inte tycker håller måttet har jag inte tagit med alls, exempelvis Otto Stenberg. Vissa spelare är jag tveksam till om det håller måttet eller om det finns bättre spelar i Europa.

När jag började göra denna sammanställningen tänkte jag att det skulle bli rätt beige. Hallam har misshandlat många av de spelarna som är utslagna och jag är tveksam till att de skulle komma och spela under honom. Räddningen skulle väl vara att de vill spela för svenska folket. Sedan tror jag att det gynnar att VM går i Schweiz. Spelare jag är nyfiken på.

Jag älskar Adam Larsson och hoppas han kommer
Nyfiken på Willander. Spelar ändå rätt mycket i ett helt hopplöst Vancouver.
Heineman och Holmström borde rimligtvis varit rätt nära OS-truppen. Hade varit roliga att se och borde vara sugna.
Frondell hade jag velat se även innan han fick chansen några matcher i Chicago.
Linus Karlsson har gjort en fin säsong i Vancouver och har näsa för mål.

Hur tänker ni andra? Är det några spelare jag helt har missat som borde vara med i spekulationerna. Är det några som inte borde vara med? Vilka tror ni kommer?

Backar
Sandin
ASP
Klingberg
Adam Larsson
Marcus Pettersson
Tom Willander

Tveksam
Elias Pettersson

OEL
Forsling
Broberg