Tre Kronor

17179 inlägg · 805 ämnen

World Cup 2016

« · 1687334 Till forumet


World Cup 2016
Här kan vi diskutera WC 2016, vilka spelare vi vill se och inte se i laget. Motivera gärna varför du gillar en spelare, samt varför du tycker han skall vara med. Antar att det är för mycket begärt... Men undvik gärna och såga andra användare, kalla dem idioter osv osv. Har man en annan åsikt räcker det med att skriva. JAg håller inte med för att.... 
Kommentera

Sv: World Cup 2016
ivandrago:
Fast svårt och göra någon sån lista redan nu, bara för att dom är bra nu betyder ju inte att dom är i VM form när det är dags.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Amitiel: I och med att vi med all sannolikhet slipper Mårts så går det faktiskt att spekulera. Han har usel koll på NHL-spelare, men den nya coachen får gärna ha väsentligt mer intresse av spelare på andra sidan pölen.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Amitiel:
Det iofs sant, men det behöver ju inte hindra oss från att försöka. Vill man inte så slipper man givetvis:) 
Kommentera

Sv: World Cup 2016
ivandrago: Jag tror inte Sedinarna kommer vara med.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
J F K:
Slipper vi Mårts blir det ju ännu svårare eftersom han brukade föredra några spelare tex Tallinder ☺
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Amitiel: Förväntar mig Staffan Kronwall...
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Gusse:
Såvida de inte är skadade el själva tackar nej, kommer de nog komma med
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Det lär inte bli någon från SSL i alla fall...
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Silly: Jag menar naturligtvis SHL.. Sorry! :-)
Kommentera

Sv: World Cup 2016

Silly:
Om man kollar backsidan, så av det jag sett anser jag nog de nedan givna utifrån dagens form.  
Hedman
Lindholm
Strålman
E. Karlsson

Som ganska givna, tycker att till dessa ska lägga något äldre backar med erfarenhet exv N. Kronwall J.Ericsson Hjalmarsson. Men det finns som sagt några till och välja på OEL, Edler, Brodin, Oduya,Klingberg, Gunnarsson, A. Larsson, Ekholm. 

Kommentera

Sv: World Cup 2016
J F K:
Snacket är väl att KHL inte kommer släppa sina spelare....
Kommentera

Sv: World Cup 2016
ivandrago: tycker att dom här backarna borde få en plats i WC 2016

Hjalmarsson
Hedman
Strålman
OEL
Lindholm
Kronwall
Brodin
Oduya
Många tänker nog vart E.Karlsson är fast jag tycker att OEL är bättre defensivt och lika bra offensivt,kanske sämre skott.Hedman och Strålman är ett givet back par om dom spelar lika bra som dom gör nu,sen så känner ju Hjalmarsson och Oduya varandra bra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: World Cup 2016
ivandrago: var ironisk. Mårts har av någon anledning hållit honom galet högt...

Jag är inte säker på att jag skulle tagit Erik Karlsson. Vi har ingen bättre offensiv back, men han är sjukt endimensionell och mot motståndare som Kanada och Ryssland blir defensiven mycket viktigare än offensiven. Jag vill inte se Erik mot Kanada...
Kommentera

Sv: World Cup 2016
J F K: Men samtidigt begriper jag att ingen förbundskapten skulle kunna lämna Erik utanför truppen. Fick mårts kritik för att ha oförklarligt ha lämnat Hedman hemma är det ingenting mot vad någon som inte plockar Erik Karlsson skulle få.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
J F K: Erik Karlsson har en offensiv kraft som ingen annan back i världen kan matcha. Hans kvalité i PP väger i min mening upp hans defensiva brister. Det vore prakt miss att inte ta med honom.

Han loggade ansåg 30mi i ett Otrawa som vann typ allt sista 20 matcherna. Så nog tillför han mer än han kostar.

Sen är ju Sverige i den delikata frågan att vi har så mkt bra backar just nu. Hedman, Strålman, Lindholm, Kronwall, Edler och Karlsson är alla vana att logga på MINST 20-22min per match. Hjalmarsson, Oduya och ett gäng till brukar även dom spela 20min+.

Klarar nån av dessa att hålla en bra nivå även om dom bara spelar 12-15min? Det är frågan det.
Kommentera

Sv: World Cup 2016

J F K:
Jo hängde med på att du inte tyckte S. Kronwall skulle vara med, men det är inte otänkbart att Mårts skulle plocka med honom. I ett VM så tycker jag han är en ledande back men i WC med alla de bästa tillgängliga.. troligen inte  

Kommentera

Sv: World Cup 2016

J F K:
Kollade en match med Ottawa, tyckte inte var dålig defensivt, snarare medel, kanske ingen man lutar sig på i defensiv zon men gör definitivt inte bort sig, till saken hör väl att jag endast kollade en period, men kollade noggrant hur han skötte sig, i övrig tyckte jag han tog för sig även i det fysiska spelet och delade ut två tacklingar som var ganska bra, kom lite sent in i den första situation men det redde ut sig. Det är iofs en annan sak med WC där varje spelare man möter är oerhört kompentent.

Man kan ju välja att matcha klokt, om vi exv har en tekning i egen zon/mitt zon och skall försvara en ledning kanske inte EK skall spela. Omvänt om vi jagar en ledning och har en tekning i Off zon mitt zon skall EK starta. 

Kommentera

Sv: World Cup 2016
Tarasov:
Bump:)
Kommentera


Sv: World Cup 2016
Tarasov:
Bra ersättare har kollat några matcher med Anaheim, tycker Hampus är riktigt bra. Inget fel med Rakke som ersättare heller.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Tarasov:
Det är lite nu eller aldrig för denna tråd😀
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Tarasov: Ja nu är vi igång :)
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Tik1966: och många tycker hockey ska spelas på liten rink. Jag håller inte med...
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Inkazar: Tycker/Tror hybridstorleken typ som finnarna kör med skulle vara värd att testa.
Blir lite mkt Tuta köra för min smak med liten rink. Gynnar otekniska bulldozers. Samtidigt blir det lite segt och lamt med stor rink... svårt det där.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Monno:
Hyfsad förstaperiod
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Sverige spelar riktigt bra. Doldisarna ser vassa ut, Söderberg, Silverberg, Hörnqvist
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Tarasov: Ja det är ju iaf någon klass högre än Hockeyallsvenskan. ;-)

Men som Yods säger, tycker "doldisarna" imponerat mest. Framförallt 3dje kedjan. Sen har ju Sedinarna gjort något riktigt fint byte också.
Bäckis kedja känns ändå som dom har lite kvar för att hitta kemi. Forsberg rätt osynlig än.

Nu är jag ju kanske partisk. Men jäklar vad Hedman är en bra back. Framförallt Hans spel med klubban utan puck är fan magnifikt. Han bryter spel på spel bara genom att ha klubban rätt.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Yoda Marklund:
Kul att Markström är stabil
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Alltså jag vill se mer av EK65, mer skott, mer uppåkningar. Mer skridskor alltså! 2 perioder till, det kommer säkert.

Han är ju grymt rolig att titta på när han har en extremt bra hockeydag,
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Knerten: Det kommer nog mer. :-)
Finns väl en tanke kanske i att dela lite på bördan såhär i början iaf.
Misslyckas vi offensivt kan man ge Karlsson lite friare tyglar.
Han är ju som rätt van att spela i rätt inkompetent lag vilket gör att han får göra mkt själv.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Monno: Ja precis, det kommer! Herregud vad Hedman är stark, ryssarna rå ju inte på han! Var det Malkin som åkte in i han o det va Malkin som ramlade.

Edit: Bara därför så skjutsade Ovechkin ner han nyss.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Knerten: Ove är ju inte inte helt liten han heller så. ;-)
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Monno: Nä, Hedman kommer ge tillbaks så! Han kommer få till något ikväll.'

Landeskog är ju äckligt bra ikväll också, vilken klubbteknik, han vinner ju allt, får med sig pucken hela tiden!

Jag tycker dom gör det bra, fortsätter dom som dom gör så kommer vi vinna utan problem.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Knerten: Ja 3dje kedjan ha vare riktigt bra.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Knerten: Nu fick du lite Karlsson godis då han tråcklar sig genom hela banan. ;-)
Får inte till avslutet men visar ju lite kapaciteten.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Monno: Yey! landeskog!
Kommentera

Sv: World Cup 2016
JAAAdå!
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Monno: Oh ja, samt en assist. Men herrejävlar vilket skott han fick till Landeskog!
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Knerten: HEDMAN!!!!!!
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Proppen ut! :)
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Å där kom det, Hedman förtjänar det målet!
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Hoppas kidsen hemma ser o lär :)
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Knerten:

Vilken jävla gigant Hedman är
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Yoda Marklund: Han är grymt bra borde värvas av skellefteå ;-)
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Yoda Marklund: Riktigt roligt o se han ikväll! Tycker alla backar gör en riktigt bra match. Kan bli kul turnering!
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Va åkte Calle ut för??
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Ser bra ut. Många ryssar som kär Harju-gamnacke redan
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Tik1966:
Hängde inte med på någon av Ove/Calle utv.
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Tik1966: Interference. Billig utvisning!
Kommentera

Sv: World Cup 2016
Tarasov: Bra match av oss! Hoppas vi kan hålla i det här nu, men det borde vi greja :) ska upp tidigt så jag kastar i handduken
Kommentera

« · 1687334