Vetgirig.nu

Grupper · 3612 inlägg · 31 ämnen
« · 982629 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Andra vetgirig-tävlingar
Gidde:
Jäpp, nyss.
Typ ett par minuter innan mitt inlägg.

Metal Guru:

Nyss?!

Jag spelade en match också nämligen, där det hängde...

Fick tillbaks sessionen, men det kostade mig en halv minut, så den matchen ser jag som förlorad redan...

Urk!

Fy fan vad sne jag är.
Gör min inledningsmatch i högsta divisionen i Geografi Leuge. Plockar upp första frågan om Bolivia - nån fotbollsfråga om deras insatser under tre vm som jag fått flera gånger tidigare. Svarar rätt, och noterar 0:06 som deltid. Testosteronet är på högtryck, och så fethänger hela Vetgirig-sessionen.

Kan öppna andra fönster, men hela Vetgirig tycks vara puts väck. Tack för det, televerket.
Nåväl, börjar ge upp - men rätt vad det är kommer fanskapet tillbaka. Svarar på nästa fråga, också den rätt - men får tillbara det underbara svaret:

Tyvärr. Tiden är ute. 2:22

Jävla fan i helvete.

Wayne Gresky:
Klubban fanns tyvärr inte bland valfrågorna, så jag valde bort allt som inte hade med hockey att göra, och kvar var pucken.
Fiffigt va!

Metal Guru: Skjuter man inte med en klubba?

Portello:
Tuffa frågor i vår match i sportmästaren.

Vad skjuter man med i ishockey? Svar: puck.
Hur lång är en fotbollsmatch? Svar: 2x45min.
Jag lovar - två säkra!

Föll på att jag bara bjöd på efternamnet på den franske baronen Coubertin  som grundade de moderna Olympiska Spelen.

Skit Pomfrit. ;0)

Wayne Gresky:
Man kan ju säga att vi är så gott som klara för div 1 nästa säsong. Ska till mycket nu om vi ska missa.

Sv: Undersidorna.
Metal Guru: Hehe jag såg bara på första sidan och där står jag inte med. Men nu när du pekade med hela handen så kunde inte ens jag missa det.

Sv: HS cupen
Gidde: Tja, om jag inte minns fel så var det två stycken 300000 bredvid varandra i svarsalternativen, eller så var det bara jag som var frånvarande i tanken... för svara fel gör jag aldrig, det är bara fingrarna som fått egen vilja ibland...

Metal Guru:

Jamen, hur läser man fel på det?!

Däremot kan man ju bevisligen svara fel, men det är ju en helt annan sak...

;-)

Paddan:
Låter som ljusets hastighet.

Gidde: Äh, det där är mellan mig och SuperElMaco... (säger han som i ett ögonblick av total nollställning glömt bort frågan)

Paddan: Tusen också. Så det kan det gå när man glömmer kåt... :-)

Paddan:

Jamen, vad var frågan då?

Det där är ju två helt olika hastigheter ju! ;-)

Wayne Gresky: Typiskt, då förlorade jag matchen mot SuperElMaco genom att läsa fel och svara 300000 m/s istället för 300000 km/s

Tack för länkarna MGuru och Gidde.

ChriZt3r:
Du finns på Nick-Matrix/Identiska nick.
Vill du vara med på fler ställen?

För att få vara med på HS-Mästare måste man vinna nåt först... ;0)

Metal Guru: Och jag får fortfarade inte vara med på undersidorna. Sårande

Bolivar:
och här kommer Sverige.

Tanken är att länka dessa frekventa HS-sidor på denna undersida.

Men min Internetuppkoppling dog, så nu lånar jag grannens...

Sv: Ilska när man svarat (nästan) rätt men likförbannat får fel
Dream Team:

Hehe, nu kanske du förstår varför vi inte reagerade så värst ;-)

Bolivar:

Sportforum Quiz

Bolivar:

Städer..

Metal Guru: Har lite svårt att hitta alla tävlingar. Har du länkar till dessa?
Sportforum-Quiz och Sverige

knaskamilla: Aaahh.. nu ramlade den berömda tioöringen ner! Jag var nog så säker på att jag just precis hade stavat rätt att jag inte la märke till min felstavning. Klantigt är ett bra ord i nuläget =)

Dream Team:

Det spelar ingen roll om du använder stor eller liten bokstav, så länge du stavar rätt.

Gidde: Det som slår mig (jag kanske är ensam, men så är det iaf) är användandet av stor och liten bokstav, versaler och gemener. Är det frågeställaren som anger att man slaviskt ska följa de "reglerna"?

Sv: HS-Raketen
Metal Guru:

Vet ej tyvärr...

Men kul att han/hon hoppat med! :)

Sv: HS-Raketen
Sjutre har hoppat med, Gidde:
Finns det nicket bland oss, eller är det ett icke HS-väsen?

Dream Team:
Fyra sekunder. Underbart är kort. Och fel.

Dream Team: Ja så går det när man bara satsar på att vara snabb hela tiden! ;)

Dream Team:

Jag ser inte problemet, och kan bara hålla med knaskamilla...

Eller har jag missat något?

Dream Team:

Äh. Du får väl börja stava rätt, helt enkelt. =)

Vetligan - match:

Ämne: Fiske

FEL SVAR

Fråga: Vad innebär förkortningen C&R?

Svar: Cath and release

Rätt svar: Catch and Release

Man blir så trött....

Huge: Ljushuvudena trodde väl att du ville snuska till det...

Portello: Hehe, jag ibland är det inte bra att veta för mkt.

Plitade själv ner svaret "patt" när man ville ha svar på frågan: vad kallas det för när det blir oavgjort i schack?
Som gammal schackspelare visste jag förstås svaret, men istf att svara "remi" så svarade jag "patt" (mest för att testa deras kunskaper)
Men se, det gick inte alls.
Trots att en pattställning innebär oavgjort, dvs remi.

Idag fick jag en bild på en känd Tv4-profil och frågan om vad hon heter. Plitade ner Marie-Louise men fick fel. Svaret var Malou. Men nu är det så att hennes riktiga namn är Marie-Louise, inte Malou. Men i folkmun är det ju som Malou hon är känd.

Sv: Allmänt trash-talk och självförhärligande
Wayne Gresky: Nu är jag själv ingen teknikälskare direkt så jag kanske inte är rätt man att avgöra saken. Undviker att välja teknikämne om jag kan, men om nu teknikämnena innehåller FLER meningslösa idiot/gissningsfrågor än övriga ämnen, så är det ju helt fel.
Har dock en känlsa av att fördelninge av dessa idiotfrågor är ganska så jämn om man tittar på samtliga ämnen.
I övrigt kan man undra varför det är en sådan markant övervikt av geografifrågor i Duellen?
Eller är det något som jag bara inbillar mig?

Huge: Sen är det ju som så att teknik och vetenskapsområdet är fruktansvärt eftersatt. Något jag försökt hjälpa till att förbättra lite iaf. Så att det inte bara handlar om vad Kepler hade för favoriträtt och vad Teslas hund hette.

Metal Guru: Nä, det är väl isf Duellens enda nackdel, som jag ser det.
I övrigt är den trots allt den spelform som visar vem eller vilka som i stort har dom bredaste kunskaperna inom samtliga områden (konst, sport, litteratur, musik, teknik, historia, geografi etc).

Wayne Gresky:

Både och enligt min mening, dels lära sig, va vetgirig o dra in massa ny kunskap samtidigt som man visar att man lärt sig massa ;)

Metal Guru: Är inte idén att få visa hur bra man är??? ;)

Metal Guru:

Håller med!
Jag kör alltid igenom mina matcher minst en gång till, för att lära mig något av frågorna och svaren.

Det kan man inte göra i Duellen, och då är den inte lika intressant tycker jag...

Wayne Gresky:
Duellerar i princip inte heller längre. Duellen är bara en poängjakt.
Frågor man inte kan, hinner man inte läsa igenom efteråt. Och då är själva grundideén med vetgirig väck för min del.

mattias - 74:

Googla är väl aldrig meningen? Så jätte lång betänkte tid brukar man inte ha tycker jag. 1 minut lätt väldigt länge.

mattias - 74: Jag tror det beror lite på hur lång frågetexten är. Själv har jag dock lagt ned duellen, den roar mig inte längre. Roligare att spela lagträningsmatcher i så fall.

Wayne Gresky:

Nån som vet hur lång betänketidne är i duellen. Fick en fråga där jag svarade direkt eftersom jag kunde, Motståndaren dröjde typ nästan 1 minut, är det meningen att man skall kunna googla rätt på svaret ??

Egna ämnen
Om någon gör ett eget ämne som den vill att andra testa, posta det i den här tråden.

difzi: Jag använder inte Wikipedia som källa till svaret. Folk klagade på att det inte fanns några eftertexter så jag klistrade in lite krafs för att få tyst på protesterna. I ett seriöst sammanhang skulle jag inte heller använda Wikipedia som källa.

Wayne Gresky:

Passar på jag med att göra lite "reklam" för mitt ämne :)
Se länk :)

« · 982629 · »