Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

HS cupen

« · 1025146 · » Till forumet


Sv: HS cupen
Paddan: Flyt med lottningen/frågorna/tiden osv osv.
You name it.
Men det KAN ju också bero på att du helt enkelt är värd att vara i final.
Jag är inne på det sistnämnda.... ;-)
Kommentera

Sv: HS cupen
Ojdå, då var man plötsligt i final. Tro hur det gick till?
Kommentera

Sv: HS cupen
Metal Guru: Ojdå, en får tacke, verkar som att det inte tog så lång tid som jag trodde att "bli kvitt" en elev. Så var man i semifinal då... känns lite smått sällsynt.
Kommentera

Sv: HS cupen
Grattis Paddan:
Jag hade andra sorters problem.

Det blir inget mer vetgirig för mig ikväll.
Kommentera

Sv: HS cupen
Paddan:
Det låter läskigt för min del.
Mina bästa resultat får jag när storhjärnan blir bortkopplad, och ryggmärgen får svara.
Kommentera

Sv: HS cupen
Metal Guru: Jag minns inte riktigt, det har ju varit nationella prov idag på förmiddagen och innan jag hunnit "valla in" alla kollegor som skulle vara provvakter för mina klasser så tror jag att all hjärnaktivitet hade försvunnit.
Kommentera

Sv: HS cupen
Paddan:
Hur gick det med frågorna efter att du smällt till honom med pekpinnen då?
Kommentera

Sv: HS cupen
Gidde: Tror jag kan gratulera MetalGuru till en vinst. Hann knappt mer än köra igång matchen idag förrän en elev knackade på dörren till arbetsrummet och ville ha hjälp.
Kommentera

Sv: HS cupen
Trägen vinner!!

Eller, ja, vinner, men jag har för första gången någonsin gått vidare till Slutspelet i HS-Cupen.

Glädjen lär bli kortvarig, men kul att få vara med eliten ibland! :)
Kommentera

Sv: HS cupen
Gidde: Klantar man bort en sådan matchboll på 6 frågor så ska man nog ha någon form av straff ändå, (c:
Kommentera

Sv: HS cupen
Herminator:

Om en match slutar 0-0 så kan den som vinner på tid få 1 poäng, och den andra bli utan. Detta om det är en liga där det finns en tidsgräns för vinst alltså.

Om du då lämnar w.o, vilket ger 0 rätt, och din motståndare svarar alla fel, så skulle du alltså vinna matchen på kortare använd tid?!!

Det tycker jag inte låter så rättvist, eller hur? ;-)

Om man lämnar w.o så får man full tid, så du kan ju vara glad att det inte är 15 minuter som du får använda :)
Kommentera

Sv: HS cupen
Herminator:
Du har ju brutit mot regelverket, genom att inte svarat inom utsatt tid.
Kommentera

Sv: HS cupen
Herminator:

Ja, om man inte lyckas svara rätt.
Men lämnar man WO är det ju rättvisst, mot motståndaren. Eller har jag missförstått dig nu?
Kommentera

Sv: HS cupen
Metal Guru: Vadå fördelar, det är väl nog jävligt att få 0 poäng och 0 antal rätt i en omgång?
Kommentera

Sv: HS cupen
Gidde: ...om det inte gällde den kvinnliga,.
Kommentera

Sv: HS cupen
Gidde: Det var meningen att Hugh Grant skulle haft den rollen från början.
Kommentera

Sv: HS cupen
Gidde:

Den var bara halv ologisk! Eftersom filmen handlar om sport hamnade den väl på något hörn under sport. Sedan att skådespelare och idrottsmän är två olika saker i detta sammanhang är en hel annan femma ;)
Kommentera

Sv: HS cupen
difzi:

Det som är mindre logiskt är att man får en filmfråga när man förväntar sig en Sportfråga (eftersom kategorin var Sport)

Frågan handlade om vilken som spelade huvudrollen i filmen Wimbledon!

Hmm, den var jag rätt körd på.... :(
Kommentera

Sv: HS cupen
Herminator:

De är väl ändå ganska logiskt att man får fulltid då man lämnar WO, även man man inte ens har lagt ner en enda liten sekund.
Kommentera

Sv: HS cupen
Herminator:
Vilka fler fördelar tycker du man ska ha, om man lämnar w.o?
Kommentera

Sv: HS cupen
Gidde: Otroligt, när man inte lagt ner 1 sekund på omgången ens.
Kommentera

Sv: HS cupen
Herminator:

WO ger automatiskt full tid, sådana är reglerna för vetgirig tydligen...
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky: Hur kan man få full tid, 3 minuter, i HS-Cupen om man missat tävlingsomgången och lämnat WO??
Kommentera

Sv: HS cupen
Nu är gruppindelningen klar och vi har en perfekt stenhård form på tävlingen med 8 grupper a 6 deltagare. De båda finalisterna i förra omgången har hamnat i grupp 2. Jobbigt för sjutre, difzi, salle och spud med andra ord. Min egen grupp 5 känns också tuff på pappret.

Lycka till!
Kommentera

Sv: HS cupen
Metal Guru: Det var det första jag gjorde när jag startade den här säsongen.
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky:
Hjälper du Kronblom att avregistrera sig, eller ska han wakla over ännu en säsong?
Kommentera

Sv: HS cupen
Grattis El Maco!

NU går det att ANMÄLA SIG till nästa säsong. Vill någon inte vara med längre så är det bara att avanmäla sig.
Kommentera

Sv: HS cupen
Metal Guru: Det var nära örat. Har glömt frågorna och minns inte vad jag brände men Vincents roomate kunde jag. Grattis till mig! Nu bör Huge vinna nästa omgång.
Kommentera

Sv: HS cupen
El Maco:
Grattis då.
Segare än vanligt, men betydligt bättre än under vissa andra matcher under kvällen. Missade på van Gogh.
Kommentera

Sv: HS cupen

Nu, El Maco, ska jag ge mig på Cupfinalen.
Idag fungerar min data oklanderligt. Tyvärr är Vetgirig.nu lätt lynnig - vi får se om det blir du eller jag som drar lynnighetslotten...

Kommentera

Sv: HS cupen
Metal Guru: Finns Ipren som brustablett?
Kommentera

Sv: HS cupen
Huge: Och då menar jag alltså korvstoppning i nördfrågor gällande modern musik och film.... :-)
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky: Ähh, att plugga är ju fusk. Det man kan, det kan man.
Orkar inte med att stoppa korv som består av nördfrågor i obskyra specialämnen.. :-)

Spelade för resten Duellen nyss och vi fick en fråga om namnet på den svenska kvinna som Svennis dejtade när han var förbundskapten för England. Hon var dessutom programledare i engels teve.

Jag svarar Ulrika Jonsson och min motståndare svarar Ulrika Johansson.
Båda fick rätt.
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky:
Den sista frågesamlingen påminner mig om att jag måste slutföra min serie om Albyler.

Vem ska bort?
o) Magnecyl
o) Ipren
o) Metadon
o) Panodil

Vad är den akiva substansen i Alvedon?
o) Dextropropoxifen
o) Paracetamol
o) Acetylsalicylsyra
o) Ibuprofen

Vad kan man använda som antidot vid överdosering av Curadon?
o) Acetylcystein
o) Acetylsyra
o) Acetylöystein Sunde
Kommentera

Sv: HS cupen
Huge: Nej, jag gör något åt saken istället. :)

www.vetgirig.nu/quiz-12660/Kemiska-formeln-tack/
www.vetgirig.nu/quiz-12788/Blodprovet/
www.vetgirig.nu/quiz-12659/Alkaner/

Tack vare detta så kommer jag att representera HS i mästarcupens vårsäsong.
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky: Det räcker som sagt att du tackar frågemakarna...
Å andra sidan så känns det även som om det är ont om naturvetenskapsfrågor överlag.
Tackar du för det också? ;-)
Kommentera

Sv: HS cupen
Huge: Tacka gudarna för det!
Kommentera

Sv: HS cupen
Wayne Gresky: Vissa kallar det kuriosa. Andra kallar det för frågor som allmänbildade bör kunna.... ;-))

Nä, allvarligt talat: mkt beror nog på frågemakarnas ålder.
Det är ju klart fler musik- och filmfrågor från säg 90-talet och framåt, jämfört med samma kategorifrågor från lite äldre tid.
Sen består ju populärkulturen faktiskt av lite mer än bara musik och film.
Man får nästan aldrig nån modernare konst-, litteratur-, eller teaterfråga, typ.....
Kommentera

Sv: HS cupen
Huge: Eftersom du lyckades passera mig tack vare en kuriosafråga från din ungdom i sekelskiftet så borde du kunna ta att du själv åker dit på nutidskunskap. Ska du banna något så får du banna det faktum att du inte klarat av att hålla dig a jour med populärkulturen de senaste 20 åren. :)
Kommentera

Sv: HS cupen
El Maco: Ja, grattis till den oavgjorda vinsten.... ;-)
Slagen än en gång i finalspelet på tid.
Börjar bli lite tröttsamt nu.
Och i vanlig ordning fick man 2 musikfrågor från 90-talet som bara dagisgenerationen kan svara på.
Om det åtminstone hade gällt 1890-talet, så hade jag inte klagat.... :-)
Kommentera

Sv: HS cupen
Jahaja, seger i semin. Det blir till att förlora en final istället. Det var ett par omgångar sedan.
Kommentera

Sv: HS cupen
Metal Guru: Tar mig vidare med ynka två mer rätt än den som inte går vidare till slutspel.( Påminner lite om Luleå vs Mora)
Och nu är jag helt plötsligt i semifinal. Så det kan gå!
Kommentera

Sv: HS cupen
HerminatorJr:
Jag har emellanåt samma problem, men det är väl 'en del av tjusningen', får man väl intala sig.
Kommentera

Sv: HS cupen
Metal Guru: Det blir lätt så när man inte får chans att svara på de 2 sista frågorna. Åkte på en riktig Fetgirig-hängning så att säga. Ännu surare känns det när man satt med 4 rätt i det läget.
Kommentera

Sv: HS cupen
difzi:
Det hör väl till vanligheterna att regerande mästare ryker i första slutspelsmatchen, har jag för mig. Herminatorn has left the building.
Kommentera

Sv: HS cupen
Paddan:

haha du är inte ensam om den saken ;)
Kommentera

Sv: HS cupen
Paddan:

Japp!
Och jag är inte med, precis som vanligt ;-)


Det kan ju faktiskt bli oavgjort på tid och poäng, men då lottas det.

Det finns ju en som redan förlorat på det viset en gång, träffande nog mot en som just hette Lott :)

LOL
Kommentera

Sv: HS cupen
Gidde: Åfan, är det slutspel nu? Jäklar vad bra koll jag verkar ha på saker och ting.
Kommentera

Sv: HS cupen
Gidde:

Omspel på neutral plan ???
Kommentera

Sv: HS cupen
Paddan:

Om det är slutspel så kan det väl aldrig bli oavgjort?!

Eller?
Kommentera

« · 1025146 · »