Vetgirig.nu

Grupper · 3612 inlägg · 31 ämnen

HS-Raketen

Sv: HS-Raketen
Metal Guru: "Stor i orden o liten på jorden" passar som hand i handske.

Metal Guru:

Sorry! Under rusets påverkan igår kväll så tyckte jag mig ha tryckt på Endast Division 1-länken, och då skiljde det bara en seger. Men naturligtvis hade jag inte gjort det. Borde ju själv dessutom insett att det varit så som jag trodde, så hade ju knappt någon annan vunnit mer än ni, och så är ju inte fallet.

Klantigt av mig, jag får skylla på ölen och whiskyn igår ;-)

Nu är jag utgången ur sortimentet på HS-Raketen. Jag önskar er alla god välgång, många seanser med sju rätt och avancemang uppåt i stegen.

Dunc hoppas jag når upp till tre rätt.
Man ska inte gapa över för mycket, för då kan käken gå ur led.

Vi kör ett sommaruppehåll nu vid midsommar.

Återkommer under augusti igen, var det vid skolstart vi röstade fram starten ifjol, eller hur var det?

Gidde: Har för mig att det var nåt sånt vi röstade fram tidigare.

Och samma här, nu kör vi igen :)

Fick en fråga i HS-Raketen igår med lite knepig kommentar .

Frågan :

Ämne: Det hände 1955

Priset på en flygresa i turistklass med SAS sträckan Stockholm - New York t.o.r.?

Kommentar
Drygt 3 000 kr för en flygbiljet t o r till N.Y. Priset kan jämföras med kostnaden för en ny bil detta år: SAAB V4 kostade under 10 000 kr och en Volvo Amazon låg på ca 10 000 kr. Flygbiljetter var alltså dyrt!

Är då fråga felställt , eller är det i kommentaren felet ligger ??

För SAAB V4 började inte tillverkas förän 1967 , då den tre cylindriga motorn byttes ut mot en V4 från Ford Tanus .

Men om frågeställaren menar SAAB 96 så är han även där ute och cycklar då den kom först 1960 .

Och Volvo Amazon persenterades 3/8 -56 , men serieproduktionen kom väl igång först på slutet av -57 , och då som årsmodell -58 .

« · 1157952