Tyvärr höll det inte. 2-3 när Bochen var utvisad blev avgörande. Vi står som vanligt upp bra men drar det kortaste strået med uddamålsförlust. Bara att ta nya tag mot Oskarshamn på fredag.
Eltonius hjälte ikväll. Räddade oss från förlust vid åtskilliga tillfällen. Men hela laget ska ha beröm. Vi behöver dock sluta slarva med pucken på offensiva blå.
Tyvärr 2-3 på övertid. Känns surt med tanke på att vi gjorde en fenomenal match. Men en pinne var som sagt mer än jag vågade tro på så man får vara nöjd. Troja, Almtuna och Västerås får samtidigt stryk så bonus för oss.
Halva tredje spelad och 2-2. Ganska jämn match men lite för mycket MoDo i vår zon för att det ska kännas hälsosamt. Biter naglarna och håller tummarna.
Utvisningarna förstör för oss. Annars en mycket väl genomförd andra period. Håller vi oss bara ifrån syndabåset i tredje så kan det här bli en trevlig kväll.
Svår bortamatch igen och 0-1 mot MoDo efter första. Målet kom lite slarvigt när vi spelade PP men lät en Modospelare komma ensam med Eltonius. Annars gör vi en skaplig period.
3-3 efter full tid. Jag tycker vi äger dem stora delar av matchen och är värda alla tre poängen, Men vi får åtminstone en pinne, och samtidigt får både Troja och Västerås stryk, så bra läge för oss.
Elias Lindgren stängs av två matcher för fighting efter matchen mot Almtuna. Trams. Man är väl två i en fight? Slogs den andre lite "snällare" då eftersom han inte drabbas? Tycker för övrigt det fanns åtskilliga spelare som gnabbades eftersom vi fick ett bench clearing brawl.
Förbaskat. Den absolut svettigaste straffläggning jag någonsin sett i hockey. Vi kvitterade så många gånger att jag tappade räkningen, men tyvärr drog vi kortaste strået. Nåja, vi tog en pinne trots att det såg mörkt ut. Varje pinne är värdefull.
Tyvärr sviker BIK som förlorar 1-5 mot Västerås.