Allsvenskan

986 inlägg · 140 ämnen

Kvalserien 2008

1029338 · » Till forumet


Sv: Kvalserien 2008
Metal Guru: Detsamma gäller min pappa så vi kanske skall låta dem vila på ålderns höst:-)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Bafucin:
Definitivt.

Och med tanke på att min pappa börjar bli en gammal man, kanske jag inte ska sticka ut hakan så långt.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Metal Guru: Det kan man aldrig vara säker på....Vilket av våra hockeylag som är starkast får vi däremot se till hösten.....
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Bafucin:
Du sa det innan omgång tio.
Jag varnade för Rögle innan omgång ett.

Dessutom är min pappa starkare än din.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
othan: Det är väl ett rykte och en förhoppning, men man kan nog glömma honom nu när Rögle fixade det.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Bafucin: duktigt
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Jag sa ju att Brynäs och Rögle skulle klara det.....
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Fysisk hockey: rykte lr klart?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
othan: Kenny ska till Karlstad nästa säsong...:-)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
othan: Jag tror inte att ett byte mellan rbk och mik skulle märkas särskillt mycket, men visst skulle ett sånt derby locka! Nu tror ju jag att de kommer spela mot varandra i allsvenskan nästa år.

Men jag ser helst att vi börjar lira gladhockey om vi nu får en trupp som klarar det.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
spud: För att ta Rögle som exempel så har de lite spetskompetens i Kenny Jönsson. Skulle dessutom malmö och rögle gå upp tillsamans så skulle vi ha ett glödhett derby (á la kvartsfinalen timrå-modo förra året) i skåne 5 ggr per säsong sånt höjer stämningen i hockeysverige
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
othan: Du tror att rögle kommer gå upp och spela gladhockey? De lag som är på den nedre halvan kommer att spela gnethockey, det gjorde ni när ni kom upp också. Och eran hockey på slutet är ju inte mycket bättre, skicka ut pucken och chansåk.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
spud: nä. deras matchtaktik är att dra ner motståndarnas tempo och sedan spela på 1-0 typ. så sjuuukt tråkigt
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
othan: Äsch jag tycker det är lite roligt att lilla mora är bättre än LIF Starz återtåget så jag tycker att mora kan vara med i eliten för att retas.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
spud: det enda jag önskar är att inte sarg-ut-mora klarar sig kvar
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Bafucin: Du tror alltså att både malmö och rbk vinner sina matcher ikväll? Det tror inte jag, jag tror att de båda kommer förlora och bif-mik tar steget tillbaka.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Idag gäller det....vilken dramatik. Jag förstår om alla inblandade mår dåligt idag. Som utomstående betraktare är det däremot underbart spännande. Som ndet skrevs tidigare, vad är en SM-final mot detta?????
Kom på mig själv att tänka mer på dagens matcher än finalen igår kväll när jag tittade på den.

Hur går det då till slut?
Realistiskt sett så skall väl Brynäs klara av VIK, fast det trodde väl i och för sig Malmö oxå härom sistens.

Mora kommer att få det mycket svårt i Ängelholm och det skall nog mycket till för att de skall vinna matchen. Ett heltaggat Rögle som ju oxå kan spela utan press är inte lätta att tas med.

Malmö däremot bör kunna vinna mot Leksand som inte har nåt att spela för och som jag inte tror har vad som krävs för att ställa till det.

Mitt tips är att Brynäs tar den ena platsen och att det blir en målskillnads affär mellan Rögle och Malmö. Vilka som tar det törs jag inte gissa men jag hoppas i så fall på Rögle. (sorry Malmö)

Let´s Get Ready To Rumble.........
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Ska bli spännande att se vem som får vara kvar/gå upp i hockeyns finrum. Brynäs och Malmö verkar störst chans. Men hellre Mora än MIF. Rögle vore kul, men då kommer nog inte Kenny...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Kvalserien rockar. Vem bryr sig om en final mellan HV-LHC. Snark...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Metal Guru:

Finns det nåt trumfkort att ta fram om bara 1 lag kan nå ES av våra lag ?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Fysisk hockey:
Detta är överjävligt.

Om Leksand vinner sina matcher är det idealiskt för Mora.
Om Mora vinner sina matcher är det bra för Leksand.

Slutsats - Mora och Leksand går upp om de förlitar sig på den andre, och dessutom sköter sina egna kort...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
SIVASN: I agree. Bort med Malmoe.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
mattias - 74:
Ni får både spela bort Brynäs å Malmö om ni vill ;)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Fysisk hockey:

Ja det är inte utan att man blir lite upphetsad av tanken att spela bort Brynäs imorgon :)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Kvalserien är klart roligare och mer spännande än vad finalen är. 5 lag inom 3 poäng, med 2 omgångar kvar. Snacka om kvalrysare. HÄFTIGT.
Kommentera


Sv: Kvalserien 2008
mattias - 74:
Rögle och Västerås kan DEFINITIVT vara med, någonting som ES-lagen får vara beredda på ikväll.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
mattias - 74:
Jag tycker det är omanligt att spela slutspelsserier i bäst av elva matcher, eller vad man nu håller på med.

För att citera dagens pubertet: KS is teh shit!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2008
Metal Guru:

Bra förslag, Som du säger är Slutspelet bara skit. Detta måste vara den mest jämna kvalserie på förhand nånsing.

Nåt lag av Brynäs, Mora, Leksand, Malmö tippas ta 2 platser. Kan rögle och Västerås skrälla ??
Kommentera

Kvalserien 2008
Tycker vi kapar den här boken för allmänt snack kring detta lands tuffaste serie alla kategorier. SM-slutspel, vad är det? Åker man ur, får man en ny chans nästa år.

Nej, här går vi All In med hus, fru, volvo, barn och hund - och hoppas på att vi kommer ut på andra sidan med livet i behåll.
Kan det bli häftigare?

Start ikväll.
Inget för den nervsvage.
Kommentera

1029338 · »