Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Allsvenska 2006

816213 · » Till forumet


Sv: Allsvenska 2006
Frisco:

Haha Ja det har du fan rätt i =)
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
mattias - 74: Folk från Borlänge är underliga.
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Här har vi en ärrad kämpe som fortfarande kan lite av sitt gamla jag =)
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Projta: Ja SAIK som 4a tror jag mer på än 1a som i det andra tipset
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Robban_Brynäs: Tror det kommer att se ut så här när det hela är klart!


1:Edsbyn
2:Hammarby
3.Västerås
4.Sandviken.
5.Vetlanda
6.Bollnäs
7.Falun
8.Villa

Tror att Edsbyn kommer att stå i Finalen mot Västerås faktsikt !
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Mitt tips för Elitserien!

1:a Sandviken
2:a Hammarby
3:a Edsbyn
4:a Vetlanda (tippar jag med hjärtat!!)=
5:a Västerås
6:a Bollnäs
7:a Villa
8:a Falun

Sm-Guld... Det återstår o se...
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Så där... Bandys höjdpunkts dag... Annandagsbandy med "derbyn" över hela landet, nästan!! ;) Alla kalla Bajen - Boltic för ett derby känns lite väl bra!

Själv kommer jag att åka till Motala för att se Motala - Vetlanda. Mitt senaste besök på Motala Isstadion var 1987 - Sverige - Ryssland (tror jag) i Bandy VM!!

Snackaded med Villas målvakt i helgen - Han sa att det ser "intressant" ut... ;)
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Man kan väll säga att Vetlanda "kom ner på jorden" igen, efter matchen mot VSK. Nya tag på onsdag! :D
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Ni må jiddra, men ÄLSKADE Selånger/Sundsvall Bandy Sport Klubb kommer innan ni vet ordet av vara en klubb mitt inland Er...

Jag längtar dit.......;-)
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Projta: Jag hoppas att du tänker 4-5 i Elitserien - Topp 3 i söder gruppen är enligt mig, väntat...
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Robban_Brynäs: Jag är riktigt imponerad av Vetlanda faktiskt !
Många har dom nog som en 4-5 placering, så det är bara
att lyfta på hatten, och hoppas de blir en final mot Falu Bs i år =)
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Så där ja... Vetlanda på den plats där de hör hemma!! Att vinna söder gruppen känns lite väl bra, faktiskt i år. Men om laget för behålla sina spelare, till nästa år... Ser det riktigt bra ut... (Om nu inte Bajen plockar några spelare... De har viss tendens till att göra det...)

Nu är det 9 dagars upphåll... Måste vara rätt skönt för spelarna efter ha spelat nästan varannan dag i några veckor. Men det gör ioförsig hockey spelarna, året om... :D
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Återigen en "skräll" inom Bandyn... VSK torskar hemma mot Motala... Får lov att säga och tycka att jag är rätt nöjd över det resultatet!! Inte för att jag håller på Motala, men har något "emot" VSK... ;)
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
RavenLord: "Tvyvärr" så ligger något i det du skriver - Allt för klara och väntade segare = mindre publik på läktaren. Såg att det bara var 323 stycken och såg Boltic-Vetlanda idag? Kanske botten rekord när det gäller herr elitidrott i Sverige, tyvärr.

Men SAIK vissade som sagt styrka igår... De lär mycket farliga framåt mars... När det ska avgöras - Se fram emot att se på Zinken efter nyår!
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Robban_Brynäs: Ja vi lär ju bjuda till så inte folk slutar gå på Bandy ;)
Men nog borde Bollnäs tagit 2p men en man mer nästan hela matchen efter Zekes röda kort efter ca 20min.
Så starkt av SAIK att knipa en poäng :)
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Nu börjar det hända lite i Allsvenskan - Rolig värre! Bollnäs tar poäng av Sandviken och både Bajen o Västerås tappar poäng! Får ser hur forsättningen blir... Det lär bli hårt om 4:e platsen i Södergruppen. 4 lag fajtas om en plats. I Norr... 4 lag är klara...
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Alfred Awful: Japp och idag slog vi ljusdal med 5-4 =)
Skoj att se lag från söder kommer på besök
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Dan Hjelm - dirty, mean, ganska unclean. Ett BMI på 26,3 och trettiosju år har har samlat på sig under den tjusigaste Jofa 280-hjälmen i svensk elitidrott idag.

www.falubsbandy.com/PublicComponents/65/popup.asp?PopupID=8813&InstanceID=3101

Med tre mål i kvällens 9-7-seger för Falu BS mot Broberg/S-hamn är utgångsläget inför de kommande 4 omgångarna, med enbart Sirius och Ljusdal som motståndare, lika ljusblått som hans hjälm.

Thank God it's...fr...elitserieplats igen.
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Tråkigt för Bandyn är även resultat som de här.
Edsbyn - Broberg/Söde 10-4
Sandviken - Tillberga 12-1
Ljusdal - Edsbyn 3-11

Jämnare var det i Söder men en ren Elitserie från start längtar jag till
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Robban_Brynäs: Jo det stämmer bra det , ska veta oxå att innan boltic var på väg in till Centralen så sprang VIK fansen framfrör bussen så att den vart tvungen att stanna, sen så vart det bråk redan före matchen..
Så ja tycker de e västerås fel, sen vad som händer me Publivärden som vart puttad va nog inte med meningen skulle jag tro !
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Projta: Exakt... Jag pratade med några "Bajrare" utanför Zinkens krog om Västeråsarna igår... Båda två sa just det att de flesta bandysupportrarna är bra personer, men det finns undantag och då kom just Västeråsarna upp...

Så vem började... det år frågan... Västeråsarna gjorde bort sig i Karlstad förra året, om jag inte minns fel...
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Robban_Brynäs: Ja jo fast frågan vem det va som började..
Västerås har ju alltid kännda supotrar om man får kalla dom som så, att förstöra slåss mm under och efter matcherna..
Fattar inte vart bandyn är på väg, tror detta kan bli ett stor problem här i sverige lite längre fram !
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Projta: Var såklart på Zinken igår... Hur mycket Gulsvart folk som helst! Vetlanda gjorde en bra först halvlek, men orkade inte i andra... Plus att det blev några "lätta" mål, för Bajen... Då är det svårt att slå Bajen, på Zinken.

Men ny viktigt match på onsdag - Hemma mot Motala, måste bli en två poängare där och det tror jag också, att det blir!

Mycket tråkigt att läsa vad som hände i Västerås...
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Projta: Allt tokket patrask h;r ju fotbollen tilll... Ge V'ster[s och Karlstad
lag i fotbollsallsvenskan s[ f;rsvinner tocket patrask dit och befinns inte l'ngew p[ isarenorna..... Hade Link;ping haft ett allsvenskt lag i fotbollen,
d[ skulle man nog inte h;ra om huliganer i hockeyn heller...
Jag kan ox[ ge ett allsvenskt lag till R;gle och "ngelholm om jag t'nker efter.....

Sen, hur mycket is vi 'n kan ge till Fjolltr'sk utan att de fattar det vet jag inte, hupp......

Krasst, jag har ju konstaterat detta ovan, trots det kan jag inte l[ta bli att gilla sporten fotboll lite ibland.......
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Robban_Brynäs: Ja och bandyn hade ingen rolig start på detta året !
Va Oroligt inte bara i Västerås, var själv uppe i Bollnäs igår,
och det va sånna som inte tilhör Bandy folket där uppe heller !

Se länk
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Västerås tipas som ett tänkbart guld lag i Mars... Intressant... ;)

Min känsla är att söder gruppen kommer bli en "tre lags" serie - Vetlanda, Bajen och VSK. Sedan får Motala, Villa och Vännersborg slås om den 4;e eliteserie platsen.

Norrgruppen känns åter igen som bättre serie. Men SAIK o Edsbyn lär gå vidare och jag tror att de får sällskap av Bollnäs och ett lag till... Att säga att det antingen blir Falun eller Broberg, känns inte som en så vild gissning! ;)

Tillsist... SM-guldet i Mars går till... SAIK. De ser starka ut år och "bytet" av Mossberg mot Driagin, ser jag inte som något ner köp. Men men... Vi får se vad som händer 3;e söndagen i mars...

Och till sist... Det lär bli drag på Zinken på fredag. 2 bussar från Vetlanda plus att det finns många fd. Vetlanda bor i Sthlm;s området!!
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
RavenLord: Det så dålig ekonomi i bandyn så de gick säkert ihop och och beställde samma tröjor samtidigt så de fick rabatt från leverantören de snåla jäklarna =)
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
RavenLord:
Vänersborg och Motala är ju IFK-lag så det är väl inte så konstigt att de har hyfsat lika tröjor. Villa/Lidköping har jag också för mig var ett IFK-lag någon gång innan de fluffade till namnet, eller är jag helt ute cyklar nu....
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Läste Arbetarbladet idag och där var d en stor bild med tränarna i matchtröjor och jäklar vad lika Vänersborg Motala och Villas tröjor va.
Tar man bort reklamen är de nästan identiska ju.
Dålig fantasi i söder eller ;) ???
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Bissett19:
Vad många det var som tippde & nbsp, sorry kunde inte låta bli...
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006

Bissett19: Aj shit så illa det blev.

Länkar istället.

Kommentera

Sv: Allsvenska 2006

RavenLord:

Tränarna tippar SM-finalen           
 

  Bollnäs, Lännart Nilzon:             
  Sandviken-Hammarby.                  
  Broberg, Peter Isaksson:             
 
Sandviken-Västerås.                  
  Edsbyn, Franco Bergman:              
  Sandviken-Västerås.                  
                                       
  Falun, Sören Persson:                
 
Edsbyn-Sandviken.                    
  Ljusdal, Ari Ryn Kallioniemi:        
  Hammarby-Sandviken.                  
                                       
  Sandviken, Stefan Åkerlind:          
 
Sandviken-Edsbyn.                    
  Sirius, Andreas Eriksson:            
  Sandviken-Västerås.                  
  Tillberga, Johan Olsson:             
 
Västerås-Hammarby.                    
                                        
  Hammarby, Stefan "Lillis" Jonsson:   
  Sandviken-Edsbyn.                    
  Motala, Håkan Rohlén:                
 
Sandviken-Västerås.                  
                                       
  Vetlanda, Patrik Sandell:            
  Sandviken-Hammarby.                  
  Villa-Lidköping, Mikael Arvidsson:   
 
Edsbyn-Sandviken.                    
  Vänersborg, Magnus Nordin:           
  Västerås-Sandviken.                  
                                       
  Västerås, Andreas Westman:           
 
Västerås-Edsbyn.                     
  Örebro, Per-Erik Saikoff:            
  Sandviken-Edsbyn                     
  Boltic, Richard Johansson:           
 
Västerås-Hammarby.                    
                                        
                                       

Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Guinness: Vetlanda har ett mycket intressant lag på gång i år. En blandning mellan lite "äldre" och yngre. Med "PG", Johan Löfstedt och Crille Edlund, i spetsten... Sedan är det väldags för Per Einarsson att ta ett sista kliv också!

Ska bli kul att se Vetlanda på Zinken på fredag. Enligt uppgift lär det troligen komma upp 2 bussar från Vetlanda, plus att det finns många fd. Vetlanda bor i Sthlm;s området!
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Publiksnittet lär sjunka i år för SAIk då det bara finns två llag som drar folk Edsbyn och Bollnäs..en riktig trist skitgrupp i år tycker jag det ser ut att vara i år..Nä en ren Elitserie behövs snarast
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Robban_Brynäs: Jag tror på ett söderlag i år. Vetlanda med sitt tillknäppta spel kan bli farliga i år.
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Sannes: Du har nog så rätt så =)
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Bissett19: VSK går inte ens till kvartsfinal...inge grönt i finalen tack :) Bajen och VSK dvs
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Projta: VSK Bandy vinner i år,Micke Carlsson blir skyttekung igen,man slår mätta Edsbyn i finalen på Studenternas i Mars.
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Villa har verkligen haft en ojämn försäsong då man först kammar hem en av de sämre placeringarna i cupen i Edsbyn för nån månad sen,fast de finns ju förklarat varför. Sen vinner de säkra vinster för att sedan bli förlora med 2-8 eller var det nu va. Hoppas iaf att Villa hittar tillbaka till det spelet de visat vid vissa tillfällen innan Allsvenskan drar igång!
Nu har det ju vart ruskigt kallt det senaste dygnet. Det får gärna hålla i sig.
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
El Maco: Tror även att Bollnäs kan vara me och slåss..
Dom har gjort ett par bra nyförerv, men tappat skyte kungen till Edsbyn.. men Bollnäs ska nog inte underskattas i år
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006

Det blir Edsbyn. Igen.

Ett lag som jag tror blir bättre än på länge är faktiskt Motala. Inte Studenternas-bra men någorlunda hyfsade.

Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
mattias - 74:Alla utom bajen kan jag tänka mig som vinnare bara jag slipper se dom som mästare
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Robban_Brynäs:

Hoppas Bajen vinner men jag tycker alla sk experter säger varje år att det är Bajens år =)
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Robban_Brynäs: Bajens tur i år igen ;) Nä tror inte på bajen alls i år men vem vet de kanske går och tar hem det bara därför
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
mattias - 74: Vem vet serien är lång... Med SAIK ser lite små farliga ut i år, även utan Murén... Men är det inte Bajens tur i år??

Men Edsbyn är alltid Edsbyn... :)
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Robban_Brynäs:
Det är väldigt mycket Div 1 snack och hysteriskt mycket Gripen snack...

När det gäller mitt Vänersborg så får jag vara ruggigt glad om det klarar sig kvar, känns som det kan bli en riktigt urusel säsong. Hoppas jag har fel meeenn....
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
RavenLord:

Själv tror jag alltid på Falu Bs =)
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
mattias - 74: Nej SAIK såklart :)
Nä Byn får nog hållas som favoriter även i år
Kommentera

Sv: Allsvenska 2006
Robban_Brynäs:

Behöver man tippa?

Visst tar väl EdsByn guldet igen!
Kommentera

Allsvenska 2006
Är det inte på tiden att börja snacka lite om Allsvenskan 2006/07, det är bara 1,5 vecka kvar, tills det drar igång, med bl.a. Bajen - Vetlanda på Zinken!

Lite mycket snack om Div 1 här tycker jag... Det är ett STORT steg från div 1 till Allsvenskan...

Mitt tips för året säsong kommer... om en vecka typ...
Kommentera

816213 · »