Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Bandy VM 2008

980400 · » Till forumet


Sv: Bandy VM 2008
RavenLord: Något måste göras med Bandy VM helt klart... Men frågan är vart...
Kommentera

Sv: Bandy VM 2008
Robban_Brynäs: Nä jag vet (lite ironi va det) men tyvärr bara de tre lagen det står emellan...
Men klart de lär vara fler med för att utvecklas så de kanske kan vara med å slåss om 20-30år ;)
Kommentera

Sv: Bandy VM 2008
RavenLord: Bandy VM vart 3 år helt ok... Men att bara spela med Sverige, Finland och Ryssland... Då blir det inget VM tyvärr.

Stark, roligt och bra för svensk bandy att vi vann idag med 5-4. Start att hämta upp ett under läge. Nu blir det två "skratt" matcher mot Norge... 25 mål totalt mot Norge på två matcher?
Kommentera

Sv: Bandy VM 2008
Projta: Jag hoppas han spar sig till slutspelet med SAIK ;)
Som sagt VM är inte mycket att hurra över det borde gå vart 3e 4e år typ och spelas av på en helg med Sverige Finland och Ryssland :)
Kommentera

Sv: Bandy VM 2008
Robban_Brynäs: Jadu det frågar jag mig oxå varför de är med i A-gruppen =) Japp Ryssarna imorn klockan 17:00 .. tror vi åker på pisk, såg ju inte så bra ut mot Finland ..Men tänk om den ädra Nilsson kunde göra lika bra ifrån sig som i SAIK

Tror det blir 7-3 till Sovjet
Kommentera

Sv: Bandy VM 2008
henkaaa skrev: "Jag menar Byn-Villa 18-2 säger väl det mesta."

Förmodar att en allt för liten boll i förhållande till det stora målet, kan var ett grundläggande problem. Åtgärdar man detta har man nog kommit en bra bit på vägen.
Kommentera

Sv: Bandy VM 2008
Robban_Brynäs:

Tycker personligen att det är urfånigt(!!) med ett bandy-VM varje år. Blir ju liksom ingen prestige i att vinna det längre. Saken blir ju inte bättre av att lag som Vitryssland är med heller. Känns så pinsamt att bandyvärlden fortfarande är så pass liten att det enbart är två-tre lag som gör upp om guldet. Man förstår ju varför det känns tveksamt att välja in bandyn som OS-sport....

Blir ju inte direkt bättre av att resultaten i inhemska ligor kan variera så kolossalt. Jag menar Byn-Villa 18-2 säger väl det mesta. Byn, rankad tvåa-trea i Sverige och Villa runt sjätte plats skulle jag tro.... det ska inte kunna bli såna där resultat då.... nog för att alla lag kan göra plattmatcher (var det nån som sa Bollnäs? Hehehe), men sånt enormt tapp ska inte kunna ske på högsta elitnivå.... åtminstone tycker inte jag det!
Kommentera

Sv: Bandy VM 2008
Projta: 6-0 i andra mot Finland är helt ok... men i morgon gäller det på riktigt - Med vad gör Vittrysland i A-gruppen??
Kommentera

Sv: Bandy VM 2008
Robban_Brynäs: Ja men vad håller de på med just nu.. 1-2 till Finalnd efter snart 1a halvlek
Kommentera

Bandy VM 2008
Drar igång en tråd här som handlar om VM;et som återigen går i Ryssland, denna gången i Moskva. Känns lite så där att VM spelas varje år tycker jag. Intresset för det blir mindre och förbundskapterna vågar ta mindre risker och spela in nya spelare.

Sveriges trupp är i mina ögon rätt väntad. Edling mot Karlsson - Lät "Jacke" dem klunsa om vem som skulle få vara med i truppen?? ;)
Kommentera

980400 · »