Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Elitserien 2007-2008

1006465 · » Till forumet


Sv: Elitserien 2007-2008
JD:

Hönsgård i SAIK-försvaret.

3-1 Byn efter 8 min.
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Skaplig start på matchen.
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
RavenLord:

Berlin biter ihop.
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Ja snart ska man dra på sig SAIK mössan och halsduken och åka till Sandviken för avresa mot Studenternas

Men verkar bli lite folk eller ??
Fick 2plåtar igår till finalen och då hade flera tackat nej före till de 4a biljetterna som han hade över
Hoppas nu man kan spela sitt spel och isf spelar man ut Hörn-Edsbyn totalt för 3e gången i rad.
Kan inte begripa att ett lag som Edsbyn spelar så trist Bandy när man har så bra spelare borde man inte bara behöva söka hörnor och som supportrarna säger att de styrs ut i hörnen av försvaren och inte alls söker hörnor är rent Bull Shit....Kan man lira så luckrar man upp alla försvar.
Mer förstående att sopgäng som Ljusdal bara söker hörnor för de var dom bra på för några år sedan.
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
RavenLord: Helt klart ett avbräck för SAIK - men de klara det ändå... tror jag... Undrar om jag ska försöka fixa någon biljett tills på lördag.... ;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Robban_Brynäs: Vila bra ibland och ibland inte..vila sig ur formen ;) Oddsen jämnades ut då Bella skar upp vaden och blev borta iaf
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Projta: Lär bli en intressan match på lördag helt klart. Har en känsla om att det kommer att bli till knäppet och att lagen tar ut varandra. Liten fördel för SAIK då de har vilat i 2 dagar mer än Edsbyn... Så 2008 års SM-guld till SAIK...
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
mattias - 74: Hehe ja vem vet =) Det blir nog en riktigt öppen final.
Men tror tammefan Hedqvist IF vinner mot Saik.
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Projta:

Tror SAIK vinner finalen iaf. Bra med tronskifte inom Bandyn nu! Nästa år kanske Ale Surte vinner :-)
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Frisco:
Edsbyn gjorde sju mål - varav sex på hörna - och matchen slutade 4-3..?
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Projta:

73 1 - 3 Mål (frislag) Joakim Hedqvist, Edsbyns IF/BF
79 2 - 3 Mål (hörna) Peter Törnberg, Edsbyns IF/BF
88 3 - 3 Mål (hörna) Joakim Hedqvist, Edsbyns IF/BF
90 4 - 3 Mål (hörna) Joakim Hedqvist, Edsbyns IF/BF

7 0 - 1 Mål (hörna) Joakim Hedqvist, Edsbyns IF/BF
37 0 - 2 Mål (hörna) Joakim Hedqvist, Edsbyns IF/BF
48 0 - 3 Mål (hörna) Daniel Liw, Edsbyns IF/BF
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Sannes: Det är Helt Jävl`* otroligt med detta Edsbyn =)
Jag stängde av tv´n när det var ca 20min kvar för det var så dålig, ja sen händer det som ingen i hella fantasin ska gå och göra
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Sannes: dagens glädjeämne, byn. Har man helgen bokad då..
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Skaplig vändning av Edsbyn..... :)
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Frisco: Japp lindrigt ..snackade till sig det med domaren..klagade över något beslut
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
mattias - 74: Lindrigt matchstraff = ingen avstängning.
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
RavenLord:

Hur blev det med Patrik Nilsson matchstraff ? vad gjorde han och är han avstängd på Lördag ?
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Berlin skar upp vaden och blir gipsad 6Veckor...
Tung förlust inför finalen det för SAIK.
Han har ju varit grymt bra och ligger bakom mycket av uppspelen
Undrar hur man nu formerar laget.
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Klinth: Japp blir spännande match imorgon "Tisdag " men jag tror nu ändå att Edsbyn vinner, men är det värda en final ??!?!?
På tanke på deras mål i Västerås, samtliga 3st kommer på hörna =)
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Klinth:

Satt faktikst och såg matchen mellan Västerås - Edsbyn igår i Borlänge med Farsan so är bandytokig och Edsbyn verkar ju inte lika överlägsna som tidigare år eller ? Tror på SAIk jag också!
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Projta: Svingött.

Och så ska man väl nästan gratta SAIK redan nu, eller?
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Grattis Gripen ! de va ni värda... Bra fans då ska man vara kvar i ES
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Projta: Eller som min bror sa.... "Vilade SAIK Nilsson i tisdags..." :P

Grattis Gripen... ni är tillbaka... eller vad man ska/kan kalla det
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Robban_Brynäs: Jag förvänatade att Jonas Claesson skulle byta om i paus =)
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Fan vad "vi" förnedrade Bajen idag...Så satans skönt varje gång ett lag från landets rövhål får stryk.
Så skönt att jag inte ens bryr mig att klant Brynäs torskade.
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Klinth: Bajen hade det små jobbigt i kväll... ;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Projta: Det borde inte gå denna gången, men vem vet. Bandy är bandy...
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Klinth: Det är roligt att dom vissar mkt bandy nu på tv.. blir roligt och se om Bajen kan skrälla igen på Järnvallen
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Projta: Allt annat vore väl en skräll, men vem vet...
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
tittade på Byn-VSK idag, får lov och säga att det var en dö tråkig match !
Edsbyn är inte värda att gå dit, de åkte ju för fan till hörnet och ville ha hörnor hela tiden !

Final mellan VSK och ???? ja det lutar mot SAIK eller
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Robban_Brynäs: Trött på snacket om att det jämt behövs ett 08 lag...kul om de fick va med på lika regler vad gäller Ekonomi oxå..
Lag som Ljusdal mm små hålor inte skulle de få uppskov med Ekonomin och få behälla licensen osv
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
RavenLord: På gott och ont så behöver bandyn ett lag från sthlm i elitserien.... Hur dessa två semin går.... tar vi nästa tisdag kväll!! Jag var på röda kvarn igår lördag och skulle se brynäs... men inte... blev det så.... ;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Robban_Brynäs: Publikmässigt kul med Bajen i semi men skulle hellst sett 08 åkt ur.
Hoppas SAIK krossar dom nu och att Edsbyn tar VSK så man slipper grönt i Finalen :)

Inomhus hall nästa år för SAIK och BIF i Allsvenskan det ser bra ut för SAIK som kanske kan sno lite publik,Sandvikare som skiter åka till Gävle och ist går på någon SAIK match mer (Gävlebor räknar jag inte med dom föraktar ju Bandyn och ser ner på den rätt rejält..förutom då det blivit SM-Guld då är de bra på suga åt sig)
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Såg Bajen slå Villa på Zinken igår... Grymt tryck på läkataren och en bra match. Johan Andersson... Vilken skridsko åkning han har, men han kom tyvärr bort i stund, men när han tog tag i bollen var han riktigt skön att se!

Pratade med Magnus Grahn (Fd. tränare i Hammarby handboll) efter matchen - Han sa..."Bandyn är i samma läge som vi var i innan vi tog sista steget... Ingan stjärnor med vi kämpade..." Ligger mycket i det... Plus att de har David Karlsson på topp... Bajen mot Studenternas....
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Robban_Brynäs:
Heja Villa. Nu 4-3, och 13min kvar!
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Rätt väntade 8 lag till slutspel ändå tycker jag. Ok... Att Motala skulle ta en kvartsfinal plats före Bollnäs, liten skräll kanske. Motala levde mycket på sin "enkla" poäng i början av serien. En sämre start hade gett ett sämre självförtroende osv... Men men...

Jag passar även på tipa kvartarna
SAIK-Motala - 2 raka till SAIK inte mycket att säga om det.
Bajen-Villa - Intressanta matcher - Bajen obesegrat på Zinken i vinter och blir nog det i år, därmed Bajen till semi.

Edsbyn-Vetlanda - Bör tyvärr bli 2 raka till Byn. Kollade att Byn "bara" gjorde 3 spel mål mot Vetlanda igår... Bättre hörn rus och allt kan hända.

VSK-Broberg - 2 raka även här - VSK är tyngre än Broberg

Detta innebär en final mellan.... Bajen och Edsbyn... Kanske...
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Robban_Brynäs: Och 2 Norrlag i Topp och därefter 2 lag som hoppat mellan norr och Söder...Ähhh tror inte man kan säga att den ena eller den andra varit så mycket bättre tidigare isf får man kolla upp semifinaler finaler och utifrån de göra en utvärdering om nu någon orkar bry sig :)

Lag som Falun ex har ju rasat rejält men ist har Broberg gått bättre än för några år sedan av forna Norrlagen.
Bollnäs upp och ner som vanligt
Villa liten besvikelse av söderlagen men kan bli farliga i slutspelet (har ju spöat SAIK så då kan man ju spela Bandy ;) )
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Klinth: Två "norr" lag åker ur Elitserien... Vad säger det?? Söder serien var bättre!! ;) Sedan får vi se hur fördelningen av lagen som går till slutspel blir, norr/söde. Jag har tänkt att se Hammarby-Västerås på onsdag. Ska bli intressant och se formen inför slutspelt.
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Gripen spöar Hammarby med 7-2. Det står i och med denna omgång klart att det blir kvalspel för Gripen... Kan man lyckas att hålla sig kvar tro?
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Härligt 10-3 mot Edsbyn...
Tur att SAIK håller klassen när Hockeylaget BIF suger fett.
Synd att lagen inte har den publik dom förtjänar dvs SAIK bra mycket mer och BIF några hundra.
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Äntligen en skräll och en stor skräll i Elitserien. Sirus slår Bajen hemma med 7-4... Undrar om Bajen får stryk där om ca 5 veckor också eller om det blev deras ända framträdande på Studenternas i år...
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Robban_Brynäs: Ja det når han nog inte upp i men va fan man kan inte klaga över det :)
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
RavenLord: Hmmm Såg det igår också... Han tappade även igår i målet att göra 100 mål...
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Nilsson inte så bra med hockeyklubba
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Sannes: Det får vi inte hoppas. Men om så vore, tänk vilken ljuvlig seger det kommer att bli :-)
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Klinth:
Ja passa på och njut ordentligt, för det dröjer 20 år till nästa gång......
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Sannes: Ja dom såg slitna ut och Faluns försvar med alla spelare likt handboll var inte så lätt ta sig igenom.
Men 2mål iaf från Nilsson och seger 6-2 och nu får man vila tills på fredag.

"På tolv dagar har det spelats sex matcher och även bandygrabbar av stål behöver vila mellan varven.
Falun, Vetlanda och Hammarby har klarats av såväl hemma som borta under mindre än två veckor."
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Klinth:

verkar som om Eskhult inte kommer göra så mycket nytta för Sirius, torsk igår mot Broberg och nu ligger dom väl sist ?
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Sannes: Tackar, tackar. En mycket väl genomförd match och rättvisa 5-2 på slätta. Jag är glad, mycket glad...
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
RavenLord:
Nilsson gjorde "bara" två mål idag.... :)
Kommentera

1006465 · »