fillart12: Ivar gör toppmatcher ibland men är väldtigt ostabil. ibland är han en levande väg för att nästa matc inte alls vara bra. Månssom är riktigt bra, otroligt bra på att forchecka och på sistonde har han ju fått gjort några mål också...
Alisandali: Det var en härlig seger idag, men det satt hårt åt. Men när väl det lossnade med 4-3 och 5-3 i slutet på andra så var det klart. I tredje kunde BIK spela avslappnat och lätt gå ifrån till en säker seger.
BIK är i SA!! Nu gäller det att hitta toppformen igen. Kan det inte vara januari snart?
Jobo: Spelar man inte bättre än vad vi gjort under hösten så förtjänar man inte den platsen men vi kommer tillbaka vassare än någonsin det är revange som gäller nu för vår del.
Belix: Tack och jag tycker det är synd att ni inte tagit er vidare. Ett lag som försöker spela och inte bara backar hem det är mer sådant hockeysverige behöver trots allt.
BIKARE: Grattis till SA platsen kunde inte vi ta den så förtjänar ni den bättre sen slipper vi spela i kattlådan oxå :-) en hall där vi har svårt. Lycka till nu och försvara södra allsvenskans färger
Bafucin: Grattis till SA_platsen den var ni värda , hoppas ni kan komma upp i nornal standard under serien . Ni bör bli ett topplag i SA det finns ju kapasitet hos er .
Allt för spänningen...hur kan man annars förklara förlusten mot Boga? Hoppas att det kommer massor med folk på söndag mot Nybro och hejar fram BIK till SA. Det är nu ni behövs som bäst. Jag tror att BIK klarar av det Full fart från början så knäcker vi Nybro i första perioden och sen ökar vi bara.
fritte rbk: Tackar, hoppas bara att det inte strular till sig nu på slutet. Arboga borta har aldrig varit lätt, fast nu tror jag att BIK är så taggade att de tar hem matchen.
Nybro hemma på söndag. Hoppas att alla som har tillfälle, och alla andra oxå, kommer till Nobel och stöttar laget och hyllar dem. Låt oss ha vår egen Nobelfest.
Där var det slut. Härliga och viktiga tre pinnar. Växjö krossade Rögle så nu får nog RBK svårt att ta sig till SA. Fast man vet ju inte. Whatever, Bofors skall dit i alla fall. Dax att dra till jobbet.
Det känns så j-vla skönt att de får göra lite mål. Just nu 9-1. Man sitter här vid datorn och bara myser. Nattskiftet som ligger framför kommer att gå väldigt lätt. Tyvärr kunde jag inte vara på plats i hallen ikväll, typiskt!
Viktig match nu ikäll mot Troja. Tror att BIK är rejält laddade nu, man har ju även revansch att ta från förra mötet då Troja vann med 5-2. Tror på BIK seger med 5-1.
Hehe precis.. Han har plockat lite russin runt om i Kumlatrakten... Lite judas över det hela! & andra sidan så har han ju skapat sin image och trivs väl med det...
jo1: Nej jag vet det. Spelaren som de hatade mest i hela världen har plötsligt blivit "Kung" Snacka om att vända kappan efter vinden. Undrar vad som händer om han skriver på för Örebro, hur mycket "Kung är han då ........
Då var HC Örebro avklarade. Tre sköna poäng förde oss över strecket igen. Nu skall vi stanna kvar där. Vilka andra tre som gör oss sällskap till SA är av mindre betydelse. Det är upp till dem att spela om.
Joinzzon: "Hinke" är tydligen av en annan uppfattning. När han skriver om matchen på RBK:s hemsida skriver han: "Dock tror vi inte det var illa menat av Kåberg som efteråt kom fram och bad om ursäkt. Kåberg är ingen tekniker men en mycket stor krigare."
Dax för derby mot HC Örebro. Igen. Men denna gång är den viktigaste. Seger är ett måste. Tycker att Röglematchen visade att BIK börjar hitta tillbaka till sitt spel igen. Kommer man i närheten av den standard man hade de två första perioderna mot RBK så krossar man HC. Underbara tanke.....
Kan BIK ta full pott på de sista matcherna? Jag tror det med viss oro för Arboga borta. Där har det alltid varit svårt.
Bafucin: Visst var det bra spel !?!?! av Emil ..... Skådespelet vid straffen .... hur kom han så fri egentligen, genom att våran siste gubbe blev trippad i mittzonen kanske?? Matchstraffet, oj vilket fint spel .... Ingenting har förändrats o det kommer heller aldrig att ske. "Kung Kåberg" är den fegaste o fulaste spelaren i hela Södra. Hur f"n kan man vara kung när man försöker slå av en motståndare handleden i sista sekunden när ni dessutom vann matchen. Detta är bara så j""la fegt så det finns inte. Detta om något borde det ju vara avstängning för.
Bafucin: Helt underbar seger och nu är vi på SA-plats igen. Det är bara hoppas att BIK kan ta fyra raka segrar nu så vi går till SA, för spelar de som de gjorde i de två första perioderna idag då är de helt klart ett lag för SA.
Josef: Nu vet vi ju alla hur det gick. BIK vann efter att ha dominerat matchen fullständigt i två perioder. I tredje får man erkänna att Rögle var bäst och kunde oxå knapra in en del av avståndet. Då blev man lite nervös men till slut ordnade det ju upp sig. I det stora hela tyckte jag det såg riktigt bra ut igen. Många plus till Robin Jonsson. Vilken fart han hade på skridskorna. Bra spel oxå av Holtet, Månsson och allas vår Emil.
Härligt med en seger igen. Nu tar vi HC på måndag.
Mycket viktig match ikväll. Det kommer förmodligen bli en mycket hård och jämn drabbnng, bara hoppas spelarna har samma inställning som Bengtzén: "- Nu är det krig i varje byte som gäller, säger Bofors sportchef Stefan Bengtzén till Karlskoga tidning."
För övrigt tror jag att Fredda och Robin kan få i gång laget ordentligt nu. BIK mot SA!
jo1: Det är bara en nyansskillnad, men det heter "...den enda sanna glädjen". Det som är sant behöver nödvändigtvis inte vara rätt. Om man säger att skadeglädjen är den enda rätta glädjen, så är man ute och cyklar mer än lovligt.
Ärligt talat så skulle jag sakna "hatmatcherna" mot Bofors... (om något av lagen skulle missa SA) Det sägs att skadeglädjen är den enda rätta glädjen...
Ännu en uddamåls förlust. Känns rent ut sagt för djävligt. Under strecket för första gången på väldigt länge. Matchen mot Rögle blir nu en rysare. Kom till hallen nu, alla Karlskogabor. Nu om nånsin behövs ni.
Ovanligt dött här i forumet nu när flera ödesmatcher väntar (pågår) för BIK. 3-1 till Halmstad just nu känns ju inget vidare om man får säga så. Får hoppas att de kan ta tag i det och vända matchen.
Rögle på fredag blir vid en förlust idag superviktig. (Oj, där reducerade BIK till 3-2 i boxplay. Inte kört än.)
BIK brukar ha ganska lätt för Rögle hemma så vi får hoppas att det fortsätter så. Minns ju med en viss tillfredställelse 9-0 matchen för ett par år sen.
Nu tar vi nya tag och slutar deppa för de senaste plumparna. Växjö imorgon. En viktig match för båda lagen. Jag tror BIK knyter näven och bevisar att man har kommit över de senaste matcherna. Full fart från början och sen ökar man hela tiden.
Kåberg smäller på och visar vägen. Micke håller nollan, inspirerad av att ha suttit på bänken i Färjestad ikväll.
Månssom är riktigt bra, otroligt bra på att forchecka och på sistonde har han ju fått gjort några mål också...