BIK Karlskoga

HockeyAllsvenskan · 2517 inlägg · 471 ämnen

Säsongen 2025-26

Sv: Säsongen 2025-26
eltifoso: Lilliz visar hur det ska styras upp
Nu blir det spännande

Bye bye BIK

Och där var matchserien över. Som jag ser det förlorade vi dagens match av två orsaker: 1. Voldens två tabbar i första, 2. Vi började försvara ledningen på tok för tidigt, som vanligt. Det sista kan man göra om man leder med två mål eller fler, men inte med ett måls försprång. Varför man gör det sista är en gåta för mig. Har hänt flera gånger tidigare under säsongen med oftast uselt resultat. Lär man sig aldrig?

Zource: Bedrövligt div 2 försvars spel

Jag tittar lite med ett halvt öga ikväll. Tror inte det finns tillräckligt med bränsle kvar i oss för att vinna, men man vet ju aldrig.

0-2 efter första var ju inte precis det bästa som kunde hända i en sådan här match. Motivationen sjunker nu för varje spelad minut.

Och där kom 0-3 när vi spelar 5 mot 4 men försvararna inte orkar hem igen efter att ha tappat pucken på blå. Nu blir det bara plågsamt att härda ut resten av matchen. Vi verkar inte ha kommit hit förberedda.

Och 0-4. Tack o hej leverpastej...

Dock:
Grattis BIK till en mycket väl genomförd säsong. Det har varit trevligt att följa er hela året. Semifinal i fjol blev till final i år. Vad kan hända nästa säsong? Jag ser i alla fall fram mot hösten då vi är igång igen. BRA JOBBAT ALLESAMMANS!

Kan klacken någon annan ramsa än att skrika "fuskare" och "filmare"? Pinsammaste fansen i svensk ishockey. Till och med AIK är bättre. Skärp till er.

KryptonitKasper:

Grisigaste laget i Sverige sedan länge.

Bra att rättvisa skipades.

Personligen är jag som leksing glad att slippa löven i AS, Leksand hade fått stordäng av dom haha ;)

« · 3024795