1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753456 inlägg · 7967 ämnen
« · 2570559 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Same, börjar bli tjatigt med surkukar som ska gnälla på allt. Lindbäck är en topp målvakt i HA, men även toppen gör misstag och har otur med sig.

Förutom dessa surgubbar i kommentarsfältet, de har tydligen aldrig gjort ett misstag i sitt liv

Pigalle: ” Du är förvånad över det hat som ni översköljs av när ni besöker vår arena iklädda lika mundering som det bottenskrap som huserar på bortastå? Reality-check ✅”

AIK är en skitförening och har alltid varit så, det är sen gammalt. Nu var det ju länge sedan vi mötte dom så man hade ju glömt vilket bottenskrap till supportrar som klubben har. Dra av bengaler i en hockeyarena, jävla begåvningsreserv…

Numera är dom ju även värdelösa i fotboll så förhoppningsvis är hela föreningen fullständigt irrelevant snart…

Anders Berg: ” Lindbäcks agerande på AIK:s andra mål igår. Är det färdiganalyserat?”

Men lägg ner bara, lägg ner… Fan vad less jag blir på sådana här kommentarer…

{10065}: du var dörrvakt i lågstadiet?

Mattson: vad dillar du i? Brynäs spelar i hockeyallsvenskan. SHL - Hockeyallsvenskan - Hockeyettan - division 2. Ditt tidigare inlägg angående om det var Timrå eller Modo som gick upp förra säsongen är ju också märklig? Du lär väl ha sett att Brynäs spelade mot Timrå ett par gånger förra säsongen? 😂

Anders Berg: Räddningsprocent 92% trots ett misstag,slutanalyserat

J-S: Wänna är en intressant spelare.
Varför förlängde JA med Lindblom om Wänna var ledig tro?
Var inte lönen, rollen, ligan intressant nog? Han är en klar förstärkning till JB kedjan. Kanske även till LÖ kedjan.

Berge: "Jag tycker att Timrå ser svaga ut i år."

SHL:
Är inte orolig över Timrå tror på en fjärde femte plats när grundserien är slutspelad, Timrå har två ruskigt tunga linor när dom väl tuggat i gång så blir dom svåra att möta.
Oskarshamn har börjat svagt men tror fortfarande det blir MODO MIF LHC LIF HV71 som blir indragna i ett nedflyttnings drama.

HA:
DIF BJÖRKLÖVEN BRYNÄS uppstickare (VIK MORA BIK SSK AIK) är lagen som kommer slåss om att gå upp till HA i vår.
Allt kommer att avgöras av vilket lag som har minst skador och toppat formen bäst när slutspelet närmar sig och möjligen fått in och förstärkt med riktiga toppspelare (målvakt) ifrån SHL som är tillåtet att ta in under slutspelet,

För Brynäs gäller det att hålla sig skadefria på bärande spelare.
Sen plocka in Wänna som går klubblös och tränar i Gävle han gör lätt 15+ mål i HA.

Berge: Kollar laguppställningar i SHL och fattar fortfarande inte hur Brynäs kan lira i division 2.

Mattson: Jag förstod inte varför domaren underkände första tekningen som Brynäs vann, AIK vann den andra och gjorde mål.

Berge: Ja, de gjorde det bra mot Frölunda första matchen men sen har det varit dåligt. Tror deras förstakedja har gjort noll mål och släppt in 6 eller 7 bakåt.

J-S:

Jag tycker att Timrå ser svaga ut i år.

Mattson: Modo

{10299}: var det Modo eller Timrå som gick upp?

Mattson: Va

Var det Modo elle Timrå som gick upp i år?

Blomgrens: Ja. Det kommer dock inte att hålla med dessa ständiga tabbar när matcherna blir jämnare.

Anders Berg: Lika intressant borde Blomqvists tekning vara. Och Cukstes markeringsspel.

Blomgrens: Första riktiga tävlingsmatchen finns lite att slipa på men en solid insats av samtliga lagdelar.
Om allt vore perfekt för Brynäs nu i inledningen av HA då skulle jag bli orolig.
Det är i vår vi ska vara som starkast alla matcher till dess är en resa för att bli bättre och peaka i vår när det gäller.

Anders Berg: Varför skulle vi behöva analysera det? Ett misstag av Lindbäck och den pucken borde han nog ta men han gjorde en riktigt fin match. Onödigt att säga mer än det.

Från det ena till det andra,
Sluttabell i SHL,
Ingen högoddsare men FBK tar SM guld sen vilket lag som åker ur SHL är mer öppet,
Det lutar i mot MODO vilka är nykomlingar i SHL och har oddsen i mot sig.
Men inget är skrivet i sten så det kan bli Leksand Malmö Linköping också.
Ska jag vara ärlig så är det vad som är det mest spännande med SHL 23/24.
Vilket lag som åker ur SHL.
:-))

Lindbäcks agerande på AIK:s andra mål igår. Är det färdiganalyserat?

Sv: Matchtråd - ALLSVENSK PREMIÄR: Brynäs - AIK
Lemp: Och så lär det förhoppningsvis bli. Detta laget är ju mer byggt för seriespel. Bör tillkomma lite tyngd vid ett eventuellt slutspel.

Tigerhjärta: Utmaningen blir främst i slutspelet när det blir mer fysiskt.
Men som du säger behövs det en riktigt pjäs, gärna med lite skill, typ Elliot.

Lemp: Ja, det lär bli ett återkommande tema under säsongen. Lite trist att Larsen inte lyckades bättre, han fick ju inte mycket istid, men hann dra på sig en utvisning. Blir intressant att se hur man lyckas utveckla honom under säsongen. Både han och Johanesson är ju spännande råämnen med stor utvecklingspotential, men det gäller att den utvecklingen sker också.

Lemp: Trixet blir helt enkelt att spela bort motståndarnas forecheck, det har vi kvalitén till.
Så tar vi in en tyngre pjäs lite längre fram på säsongen.

Peja: Blev tämligen uppenbart att några av våra backar hade det svårt att stå emot några av AIKs tyngre forwards. Men är inte första gången man kommer märka av det den här säsongen.

Har sett matchen på plats och på tv (repris nu på morgonen). Upplevde Brynäs spel som bättre på tv än live.

Tycker nog att Brynäs slog av på takten lite väl mycket efter 4-0-målet. Samtidigt var det bra gjort av AIK att lyckas studsa tiillbaka istället för att kollapsa totalt.

Några allmänna reflektioner:

+
Kelleher. Matchens lirare. Hans utmaning blir att involvera Vesel och Rödin ännu mer, men det finns positiva tendenser kring deras kemi.

Billins. Bra direkt och bör bara bli bättre och bättre.

Cukste. En helt annan hårdhet i närkamperna än i träningsmatcherna. Där ser man skillnaden mellan tränings- och tävlingsmatch.

Juniorkedjan. Bra i forecheckingen och spelade relativt enkelt.

Domarinsatsen. Bättre än man är van vid från SHL, möjligtvis för att Brynäs är bättre nu i relation till motståndarna, och att man därför upplever den som bättre.

-
Mittzonen. För öppen under andra halvan av matchen.

Hade stundtals svårt i egen zon.

Kinnvall. Stjälpte mer än han hjälpte i denna match. Man undrar om han verkligen är skadefri.

Peja: Vi brukade köra mitt på smala kvartersgator och behövde flytta på målen så fort det kom en bil, så det krävs inte mycket.

Silfver: Varför är det omöjligt att spontanidrotta i Stockholm? Om man är kreativ och inte kräver en perfekt plan så går det definitivt. Jag och desto viktigare många av de som kommit fram i Brynäs brukade spela landhockey på parkeringsplatser och andra ställen som var långt ifrån perfekta spelplaner.

Silfver: Spontanidrott kräver en gatstump och en boll. Jag tror att det många gånger är VILJAN till spontanidrott som saknas … tyvärr.

{5647}: Ja, som tränare för ungdomsfotboll fick man ofta hålla tillgodo med en grusplan eller en tredejedels elvamannaplan.
Planbristen är kopplat till markkostnaderna. För dyrt.
Till viss del kompenserar föräldrar med högre lönenivåer detta genom att skicka barnen på camper utanför Stockholm till hutlösa pengar. Spontanidrotten däremot är omöjlig.

Zzz: Omöjligt är det såklart inte. Man lyckas väldigt bra inom fotbollen, så det handlar såklart om att skapa tillräckligt med intresse från publik och sponsorer.
Dock är det sorgligt hur fruktansvärt illa Stockholmsregionen hanterar idrott. Inte bara på elitnivå, utan hela vägen ned i åldrarna gällande ekonomiska förutsättningar och idrottsplatser.

Janne G: Skrevs en rapport för några år sedan i ämnet. Men läget är än värre nu vad jag hört.

{5647}: Samtidigt har man ett större underlag gällande sponsorer och fans. Jag kan inte köpa att det skulle vara omöjligt att driva en elitförening i Sveriges överlägset största stad.

Janne G: Ok, det skall du inte vara. Välkomna åter dock 😉

Zzz: Brynäs hade varken haft råd att köpa ut arenan eller fått samma lån från kommunen om det varit Stockholm.

Janne G: Alltså, jag bor i Stockholm och har varit aktiv som lagledare i hockeyn här så jag har full insyn i det. Av de 8 spelare vi hade som spelade tv-pucken blev en kvar i Stockholms hockeygym (AIK av alla klubbar, go figure..).
Fast det försvarar knappast det faktum att AIK alltid tycks vara överrepresenterade när det gäller läktarincidenter…

Zzz: Inte möjligt med de priser som råder i Stockholm.

Janne G: Ni får väl köpa Hovet och belåna en ombyggnad själv som Brynäs gjort?

Janne G: väldigt förvånad

Pigalle: ja faktiskt

Janne G: Vilket ju låter helt rimligt.

Silfver: tror du kan vara lugn om 5 år får ni som ni vill och både vi och DIf har lagt ner hockeyn, finns ingen ekonomi att driva elithockey i Sthlm. Tyvärr försvinner juniorer också, vi kommer dock säkert hjälpa till bygga hallar överallt utom i Sthlm

{5647}: Spelet var stundtals bra och stundtals svajigt. Det är en mer ostrukturerad hockey som en hel del av våra spelare inte är vana vid.

Billins tycker jag var vår bäste back igår och så kommer det bli ännu bättre när Scott och Larsson är tillbaka.

Djurgården såg bra ut igår, tyckte björklöven hade en hel del flyt i den matchen. DIF:s backsida är lite sisådär och frågan är om de överlever en skada på Krüger? Han går sönder ganska lätt och det kan bli väldigt avgörande om det sker i fel läge av säsongen.

Janne G: Du är förvånad över det hat som ni översköljs av när ni besöker vår arena iklädda lika mundering som det bottenskrap som huserar på bortastå? Reality-check ✅

Mattson: Fast man får ändå ge dem att AIK fansens time-out var mer effektiv än ledarnas 😉.
Skämt åsido, AIKs har alltför många fans som är rena drägg, gangsterkulturen som är så djupt ingrodd i fotbollen verkar tyvärr ha spridits till hockeyn också.
Man får hoppas att HA tar AIK i örat och portar inblandade från säsongens matcher. Samtidigt undrar man hur effektiva kontrollerna är givet att de faktiskt skulle upp ett snäpp iom den höjda säkerhetsnivån.

Tigerhjärta:absolut, håller med, jag menar att jag, vi har betalt en rejäl del av er arena via skatten

« · 2570559 · »