1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773961 inlägg · 7967 ämnen
3017468 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Bisset: vi har sämsta mv paret..
Sämsta trötta backar
Sämsta bp o pp
Staben borde avgå...
En SC som alla vill ska sluta...
Hur i helvete kom vi top 6???

Svensson_62: de Haan var väl rätt öppen med att han ville till Brynäs. Enligt medierna var han inte särskilt dyr heller. Tror faktiskt som Sanny, att om Brynäs hade värvat honom då, så hade man kommit topp 4.

Rafferty sägs vara billig år ett med en aning stegrande lön år två. Smart av Växjö att ta honom på flerårskontrakt direkt.

Svensson_62: Mm tycker Rafferty var ruggigt vass mot Brynäs. Han och Elvenes var avgörande för Växjö plus Åhman.

Tycker Rafferty var bättre än Joel Persson som alltid höjs upp.

Svensson_62: jo det var rykten kring dem båda. Sen blev det Witkowski för vår del.

Jag försöker ha förtröstan.

Serenity now!
youtu.be/Ow_9MglZrhs?is=5r38lUzy-JIsTf2p

Lyssnade på sannysvensson. Dom sa att det är jä-ligt svårt nu att fa tag på en riktigt bra spelande back. (LC…)

Dom rabblade även upp några backar som varit grymt bra i slutspelet. Rafferty och de Haan bland dem, Var inte bägge dessa några som ryktades lite till Brynäs i höstas?
Speciellt deHaan skrev väl nåt om Brynäs på sociala medier har jag för mig.
Antar att vi liksom med LC inte var beredda att slå till.

Aaaaarghhh!!

magr: Damlaget ligger steget före. Även här.

Bengt Ramen: Känslan är att han kommer ha fått sparken inom två säsonger. Linköpings enda hopp är väl att Helber kan få fart på den rätt trötta föreningen.

Bisset: med all respekt för Källgren så förstår jag att han tror på sig själv i intervjuerna när han klankar ner på rykten om att han kan ryka. Som idrottsman måste man ju tro på sin egna förmåga, annars är man slut.

Sen förstår jag att det måste vara en rejäl press för honom nu angående hans fortsatta karriär. Om han skulle bli utköpt av Brynäs så ser det inte så ljust ut för hans del. Kan inte tänka mig att något annat SHL lag skulle vara intresserade. I så fall med kraftigt reducerad lön och som andrakeeper.
Annars är det väl HA eller finland som ligger närmast.

Nu tror jag inte att Alcén kommer göra det tuffa beslutet. Utan att man lägger sin tilltro till hoppet att det kanske blir bättre.

lapad: Hur många chanser behöver källgren...
Vi måste ha shl:s sämsta målvaktspar.
Man är ju duktigt avundsjuk på lag med grymma målvakter. Ger ju en enorm trygghet i laget.

Nu har Brynäs börjat kommunicera om spelare som inte fortsätter nästa säsong.

"Det blir ingen fortsättning i Brynäströjan för Emmy Nordström Åmark. 22-åringen som spenderade den gångna säsongen på lån hos Örebro HK i NDHL, lämnar nu Brynäs IF på permanent basis då kontraktet har gått ut."

Anders Berg: Frågan är, varför satsar man inte på en "bättre" målvakt... Jag vet, nu kommer någon skriva att vi måste ge honom en chans men vi har misslyckats med målvakts värvningar de senaste åren. Sedan är ju naturligtvis försvaret också bidragande orsak till många insläppta.

Anders Berg: Nej tyvärr men han uppges vara klar, sen hoppas jag att Källgren får kicken så vi får en vettig första spade

Bengt Ramen:

Ja det känns ju inte som en uppgradering precis men det kanske blir Ante som gör att LHC äntligen åker ur SHL

Anders Berg: en (mar)drömmsmålvakt kanske.

Rödin1912: Är Chrona en drömmålvakt?

mattias - 74: Ante Karlsson känns sådär, inte så fräsch.

Bengt Ramen:

LHC sparkar tränarna

Huge: Grejen är att det sker i ett annat lags forum, då kan man gotta sig.

Blå grottan: Ähh, det där som skrivs i modoboken just nu är väl inget nytt eller nåt som är värt att fira med lite popcorn. Du borde isf vara van med firandet så här dags.
Det har ju låtit exakt likadant härinne efter varje brynäsförlust under säsongen, så du borde väl isf vara jävligt less på att käka popcorn idag, tycker man…😄

Blå grottan: Ett jättefiasko hänger i luften där också.

Jugge: det trodde man inte efter 0-5 vändningen, fiasko deluxe. Skadeglädjen en underskattad vän 🙂

Jugge: Spänn fast utemöblerna, poppa popcorn och gå in i modoboken. JFK kanske är inne?

magr: Ok det hade jag missat med det får väl oavsett anses vara preskriberat.

Jan Grismöbel: Vad menar du när du skriver att Rögle har dålig publik. Topp i serien skulle jag säga att stämningen är i Rögle.

Ic4ru5: ”Angående LC är det nog helt enkelt så att DIF är ett oändligt mycket mer intressant projekt än det BIF. Som ju tveklöst är på väg åt fel håll”

På väg åt fel håll!? Brynäs åker ner till HA. Tar sig direkt upp till SHL säsongen efter. Spelar final första återkomst säsongen. Kommer topp 6 säsongen efter det, plus topp 4 i CL. Sammantaget så har Brynäs inte gått så här bra flera säsonger i rad på de senaste 25 åren. Så att säga att Brynäs är på väg mot fel håll överlag tycker jag inte speglar verkligheten riktigt. Sen har man all rätt att vara besviken på uttåg i kvarten den här säsongen. Det är jag med. Men vill inte spy galla över klubben i mitt hjärta.

Peja: Då kommer Köpsjö crosscheckers att krypa ner ännu mer i försvar . Snart sitter hela försvaret i knät på målvakten . Mer djävla destruktivt lag finns inte . Av dom fyra som är kvar är mögle det laget som jag hopas tar skiten . Trots sin bedrövliga publik ..köpsjö crosscheckers å fuleå är verkligen i botten av attraktiva lag . Sixfingers är det laget som imponerat mest . Men mögles vändning tyder på styrka .

3017468 · »