1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446113 inlägg · 7967 ämnen
« · 69639 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: värvningar!!
Glöm Honken!

Karln tjänar 4 miljoner om året "over there" för att spela i farmarligan och får dessutom fet bonus för inhopp i Rangers bås. Nej, han är nog girigare än så.

fan va skönt att soling stanna nu e det bara hoppas på honken!!!

Kristofer:

Micke Johansson är väl inte något namn för BIF. Förmodligen dyr. Dessutom räcker det med gamlingar i laget. Nu måste det föryngras. Karjalainen var en gudabenådad hockeyspelare när han lämnade BIF. Men även där spelar nog åldern in. Han har väl också haft en kaxig attityd, som jag tror gjort att BIF inte velat ha honom tidigare.

Jag ser gärna Esko Nokelainen som tränare nästa, och han får gärna (ursäkta upprepning) ta med sig nå´n eller några spelare från Kiruna, vi har ju som bekant fått många guldkorn därifrån tidigare!! Naturligtvis skulle jag inte heller protestera om någon finsk landslagsspelare följde med heller, varför inte M Tuulola eller J Grönvall (utopi?)

Kul att man äntligen tar vara på den nära hockeykunskapen, tack för M Sundlöv som målvaktstränare, nu blir det karateträning för våra målvakter. Väntar nu på att Hammarström, Lindström m fl också tas till vara på!

Bissett är väl en spelare som man ska försöka hålla kvar. Han har visserligen en annan roll än att göra mål nuförtiden. Han spelar boxplay(gjorde han inte förut) och jobbar hela bytet. Det är mer än vad man kan säga om tex. Molins 20 sek. byten.Däremot Daniel J. borde ersättas med nån som inte är fullt så långsam och defensiv.MP eller JA? båda är av svagare standard i ligan.
Annars verkar det vara populärt med utopiförslag på nyförvärv!!!
Om Kirunafinnen kommer som tränare så kanske han kan ta med nån bra finne.
Hursomhelst så får BIF acceptera att man måste betala för att ligga med på övre halvan i ligan. Gör man inte det så kan man skrota alla drömmar om ny arena på Alderholmen.
Först en produkt sen en arena.
Det blir nog den jobbigaste silly season på många år iår!!!!!!!!!!!!!!!!

Sv: Förstärkningar
Jag tycker att Tommy Westlund eller Niclas Wallin borde komma tillbaka. Johan Holmqvist skulle inte heller vara fel...
Sen om AIk eller Timrå skulle åka ner finns det säkert spelare som
inte vill spela i allsvenskan som vi skulle kunna köpa.
Janne Huokko svek ju Leksand när de trillade ner så han kan man ju alltid köpa. Michael Johansson är bättre än djurgården och är
ett annat alternativ.

Sv: Laget nästa säsong!!!!!!!!!
Lunkan

Är väl inte direkt någon Bo Ebbe Löfberg (OBS Överkurs, ngn som
vet vem jag avser?) men har för mig att alternativen vid
korsbandsskada är att antingen spela vidare med skydd och
låta knät läka av sig själv eller operera direkt. Med rätt
uppbyggnad och försäsongsträning borde han alltså vara
helt återställd lagom till hösten, utan operation.
Rätta mig om jag har fel....

Nån som har koll på Solings knä ? Ska han opereras eller inte?

Hoppas BIF har lite bättre känsla vad det gäller skador inför nästa säsong. Åtgärda alla ev skravanker NU.

Trevligt med Soling lite oväntat efter alla spekulationer de andra var mer väntade.

Hade Mårtens kontrakt gått ut det viste inte jag (om nu nån skulle bry sig om vad jag trodde). Bra att han stannar (kan bli riktigt bra, hört det förrut mmm).

Sjödda 2 år känns bra (klart bästa back i år).

Janne 1år känns också bra blir nog ytterligare 1år efter nästa säsong.

Men nu vill vi ha lite förstärkningar också främst på backsidan(våra forwards känns ganska bra).

Sundlöf som målvakts tränare hmmm gillade verkligen Sundlöv i målet bli inte förvånade om det är där han kommer att hamna (kom ihåg vad ni läste det först).

Walle eller Harder?

Ny back?

Gavlerinken: Icke att förglömma Kiruna. Tar vi Esko Nokkelajlajlaj-nånting därifrån kanske han plocka med sig någon lovande kille.

Bra at förlänga med dessa fyra. men man är ju, tack och lov, född pessimist så min första tanke är:

Varför har inte Rudslätt skrivit på?

Förmodligen beror det på att han trilskas....

Vad gäller Zäta finns det tre alternativ:

*1 : Zäta visar vilken spelare han är i hockey- VM och försvinner fortare än satan till Detroit!
*2: Zetterberg gör en mindre lyckad VM- turnering ( enligt expertis), vilket gör att Detroit låter nr 20 lira ytterligare en säsong i Sverie OCH Timrå IK i elitserien.
*3: Tik misslyckas kapitalt i kvalet och blir förvisad ner till en lägre division. Dessutom kommer inte Detroit plocka över Zäta till laget. Zetterbergs kärlek till Timrå, och supportrarna gör att han helt enkelt lägger skridskorna på hyllan och får en flagga hissad i TIKs tempel.

Trots alla spekulationer skulle Zäta vara för bra för att spela i en "gävlisk" tredjeline. Sannolikheten är större att han helt enkelt lägger av!
Om ni vill ha honom måste ni lära er vad ödmjuk är, annars är det kört.

Micke:
Du har nog rätt. Man funderar allt på varför just Timrå genom alla år varit så bra scoutat... Har vi nån smygbrynäsare i TIKs styrelse månne...!
Vi hade rätt bra koll på Avesta ett par år också...

värvningar!!
Bra nyförvärv:

Micke Wahlberg Modo
Tobias Lundström Modo
Shayne Toporowski Luleå
Anders Eriksson Toronto
Johan Lindström
Niclas Hävelid Anaheim
Sami Mettovaara Luleå
Andreas Dackell Montreal
Tommy Westlund

Behålla:

Daniel Rudslätt
Mike Harder
Jonas Soling
Jan Larsson
Tommy Sjödin
Christer olsson

Ska Lämna!!!:

Mattias Pettersson
Daniel Johansson
Tom Bissett

Kommentera gärna

Om nu inte Harder får nytt kontrakt så vill vi se en etablerad center
i BIF tröjan i hans ställe. Vi får inte råka ut för centerbrist någon
mera gång. Ujujujuj de va inte nå roligt.

Gavlerinken:
Jo, undrar om det inte var så här. BIF hade väl ögonen på honom redan året före det och då var han osäker på huruvida det skulle bli med lumpen, eller nåt sånt. :) Man kan iallafall inte klaga på BIF´s scoutingverksamhet när det gäller grabbar från TIK.

micke:
Som jag uppfattade det hela så valde han mellan Timrå och Brynäs. Han kan nog göra en habil insats i tredje linan... :o)
Vill han hit så får det fn kosta lite...

Gavlerinken:
Om inte jag minns fel var det väl ganska nära att Z valde BIF oxå? Tror det var ngt shit om att han kanske skulle rycka in och att regementet låg för långt från Gävle eller nåt sånt som satte käpparna i hjulet. Men jag kanske minns helt galet, börjar ju bli senil redan...

Ett skäl gott som något att stanna i stan... :o)

Undrar om Brynäs tänker hugga på Zetterberg om Timrå åker ur?
Han stod ju och valde mellan TIK, Brynäs och MoDo året innan dom gick upp.

prosten: Klart han får! Mer än ett oxå. :)

Undrar egentligen hur intresserade DIF, FBK å finnarna var i Soling, för jag kan aldrig tänka mig att vi kunde matcha deras bud (naiv som jag är). Men han stannade såklart kvar för att han älskar stan. Jag har aldrig sett en kille som varit så omsvärmad av brudar på Heartbreak någon gång. :)

Soling kvar det är ju lysande...
Gissar att han fick en redig löneförhöjning :o)

Huss:
Då finns det nog ingen risk att han kommer till BIF. Man är ju jäkla noga med att det är "bra" killar som tas in i klubben. Personkemin är nästan viktigare är vad dom kan prestera på isen, men så får man ett sammansvetsat gäng som kan åstakomma underverk oxå. :) Se på Jan Caloun bara, inte f-n skulle jag vilja ha honom i BIF, trots att han är en otrolig kille- på isen dvs...

Härligt Sjödda!
kanske du får ditt Sm-guld ändårå........

Micke:
Tack för det! Man får ju hoppas att det är 2 år på Soling och Mårten!

En av anledningarna att Modo inte skriver nytt med honom är att han är lite "besvärlig". Det har varit en del bråk kring honom som det framgått i pressen på sista tiden.
Vet inte riktigt om det är en spelare som passar Brynäs "gemytgäng".
Sjödin, Larsson och Mårtenssons kontrakt var väntade. Jättekul med Soling. Någonting säger mig att det kommer bli ett riktigt bra lag nästa säsong. Revanschlusten lär vara på topp.
Tror att Johansson får gå, han har inte riktigt utvecklats utan blivit mer av en dussinlirare.

Näe tanken var inte att driva med dig Lundström. Det var mer ett inlägg med glimten i ögat. Det var därför jag avslutade det med ett ;).

Ganska trevliga nyheter på hemsidan oxå. Undrar om Solings och Mårtens kontrakt är 1+1 eller 2 år...

Ja, plus en riktigt bra tränare också.

Nu fattas bara en riktigt bra utmanare till Asplund, en back och ett par nya farwards sedan är laget klart inför nästa säsong. Fan vad gott att Solin stannar. Hoppas han utvecklas ännu mer.

Det tar sig, sa mordbrännar´n.....
Hoppas nu att det blir Nokelainen och att han plockar hit ngn
eller några finnar så Jussi och Mikko får lite sällskap :-))

Kul att få ha kvar Soling och Mårtensson i två år.

Fan vad det är skönt att ha fel ibland, jag troode verkligen att Soling var förlorad. Sundlöv ska även ingå i sportkommiten och det känns jävligt bra.

Fan va gött!

Jan Larsson 1 år

Tommy Sjödin 2 år

Jonas Soling 2 år

Tony Mårtensson 2 år

Ingen dålig målvaktstränare vi fått heller!
Hoppas hans fina humör sen tidigare år är kvar,hehe!

Fan va skönt!
Nu blev jag glad,Tack Soling!
Tack Janne!
Tack Sjödda!
Tack mårten!

We lovu u all!!!!

Yes ! Soling stannar.

Sundlöv:

Var har du hört/sett det?

Micke Sundlöv ny målvaktstränare

Micke: Jag ber självklart om ursäkt om din intention var någon annan än att driva med mig, men det var så det kändes när jag läste ditt inlägg.

Va fan gör dom ? presentera nåt då ! eller har dom gått ut med en presskonferans om att dom inte kommer att säga nåra namn men att dom jobbar på det och att vi har ett bra grundspel och fullt förtroende till Melin och inga pengar men ska bygga en hall.Kom igen nu s.k sportkommite´n, fram med 5-6 tunga namn.

Micke:
Du verkar tycka att det är jävligt kul att driva med mig? Är det så jävla fel att jag tycker att grabbarna ska upp i A-laget? Jag tror nämligen att Brynäs kommer att tappa fler spelare än Soling,Bisset,Rudslätt och Harder.

Såg att la märke till Östlund-Mårs-Jobs kedjan. Den skulle rocka fett i det sällskapet. ;)

Micke:
Ser jävligt bra ut!

Kedjor:
Shanahan Sundin Daze
Bertuzzi Francis Nolan
Guerin Conroy Murray
Östlund Mårs Jobs

Backpar:
Numminen O´Donnell
Sopel Gonchar
Pronger Chara
A.Andersson Eriksson

Målvakter:
Roy
Schwab

Nu fick sportkommittén lite namn att jobba på! :)

Laget nästa säsong!!!!!!!!!
Skulle vara kul om dom som vill kunde skriva ner hur ni vill att laget ska se ut kommande säsong, så får vi se hur mycket dom olika förslagen skiljer sig åt.

Tågny. Ja, man tycker att Bäckis borde sitta hemma och vakta telefon på kvällen ifall GD skulle ringa - varje kväll...

tack för den!!!

JAG TYCKER DE E BRA ATT BRYNÄS FÅR EN NY TRÄNARE HOPPAS NILSSON OCH ATT MELIN STANAR

Typist Bäckström att alltid hålla sig undan.

« · 69639 · »