1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446464 inlägg · 7967 ämnen
« · 70597 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Här är målskytten som vill till Brynäs
skriv kontrakt med alla som överhuvudtaget kan åka skridskor...

micke

Faan också.....;-))
Skulle precis gå och lägga mig när detta dök upp.....

Ja, det är väl bara att krypa till korset och ge Crippa vad han
begär.
Ang Matthiasson vet man som sagt inte vad Brynäs vill.
Är man överhuvudtaget intresserade?

Om man nu är det så kanske man vill vänta och se om Timrå
åker ur. I så fall blir väl Matthiasson inte lika dyr att lösa,
kan jag tänka mig. En bytesaffär med MP inblandad vore ju
alternativet annars om man stannar kvar i ES.

Nu när vi tappar en vänsterskytt i o m att Brynäs "gjorde slut" med Bisset så är ju Markus Matthiasson perfekt eftersom han också är vänsterskytt.
Markus Matthiasson otrivs inte när det är stök och bök heller, han är en spelartyp som bara ska vara etta på pucken och en sån spelare behöver vi i avsaknaden av Johan Lindström

Prosten ---> Varför inte det?

Mathiasson njaaaeeee.........

Där ser man. Svar på tal på tråden jag drog igång igår mao där Sylf konstaterade att Matthiasson är brynäsare. Återstår väl att se vad BIF har för planer, man kanske försöker mjuka upp Dackell? :)

Annars kan man läsa i GD:s artikel att BIF fortsätter med sina långtidskontrakt. Crippa har blivit erbjuden ett 5(!) års kontrakt men tackat nej. Man får väl se hur det slutar. Jag står dock kvar i min åsikt att Crippa är en spelare som ska vara kvar i BIF, det tycker nog styrelsen och Crippa oxå....

Här är målskytten som vill till Brynäs
Saxat från GD...

Timrås Markus Matthiasson är en av landets mest eftertraktade forwards. Luleå, Linköping och Malmö har redan anmält sitt intresse men 27-åringen vill till...Brynäs.

- Skulle dom höra av sig vore det absolut det intressantaste alternativet för mig. Jag kommer ju ursprungligen från Uppsala och Brynäs har alltid varit mitt favoritlag, säger Matthiasson

Sv: Dags att börja tänka på supportrarna
Smurfen:

Jag är snarare en sån där sittplatsjävel som älskar att vara läktarcoach trots att man inte fattar nånting. :) Faktum är att BIF försökte skapa något liknande som du tar upp hösten 1995 och jag ingick i deras "kommitté". Sedan åkte BIF ned i allsvenskan och idén rann ut i sanden efter bara två möten. Annars tycker jag Brooklyn Tigers (jag är inte medlem där) sköter det där ganska bra och jag tror inte det behövs en ny supporterorganisation. Både BIF och vi supportrar behöver nog skärpa oss på den där punkten, hur det ska gå till har jag dock ingen aning om och inte så insatt i tyvärr. Tommy Lindström är nog den person jag vet som brinner mest för såna frågor, frågan kanske ska bollas över till honom?

Micke:
Du är en av flera som glöder av energi här på HS. Varför inte anta utmaningen och bygga upp en helt ny fan-organisation för Brynäs. Fulla läktare, supporterbussar i långa karavaner, flaggor, tifo, eldar, trummor, fullt ös, ständigt, oavbrutet...

Arbetarbladet och GD släpper vardera 100.000 SEK för skapandet av en outtröttlig och fullständigt hängiven supportermassa som stöttar Brynäs 24 timmar om dygnet under hela nästa säsong...

Är det du som håller i den främsta flaggan?

Skärpning , antingen så har man hjärta för en förening !!
å då byter man bara i´nte , eller så har man det inte och då är man och kommer aldrig att bli någon riktig fan !!

*ler*

westerlind

På transferlistan: sign "BRYNÄS SMGULD"

Tänkbar värvning: sign "Gone"

Hoppas inte de inblandade tar alltför illa upp.......

Självklart westerlind.

Skulle jag få ett fett kontrakt av Loob att bli FBK-supporter skulle jag självklart ta det! Skulle dock kräva en säsongsbiljett i deras bastu och konsertbiljetter till Sten&Stanley-konserter samt en bonus ifall Färjestad skulle missa slutspel. ;)

Nej nej nej nej !!
klart att man håller på brynäs hur det än går !!
SKulle jag bo i gävle skulle jag självklart se varje match , fattar inte varför det inte är mer folk på matcherna !!
har folk inte råd eller kommer de bara när Brynäs leder serien ?
Go Bif !!

Kenneth Bergqvist !!
Kommer han att stanna i brynäs ?
eller har han lessnat på att nöta bänk ?

Westerlind:
Du är delvis rätt ute. Men inte sjutton byter vi klubb bara för att Brynäs haft en risig säsong och visar en negativ trendkurva sedan årsskiftet 2000/2001. Vi är väl inga supporterhoror som vänder kappan efter vinden? Vi kan inte köpas för pengar, glättiga inramningar, läckra spelare från Europa eller NHL, eller ens nya anläggningar. Vi håller på vårt lag, vi är Brynäsare ändå in i själens djupaste hålor. Eller hur?

Men Brynäs supporters har också ett slags ansvar. Vi måste bli bättre på att visa vårt stöd till laget. Brynäs behöver fler och framför allt ännu mer hängivan fans. Det ska koka i Gavlerinken (eller nya arenan) inför varje hemmamatch - och när laget spelar borta ska de känna stödet från 500 tillresta fans med flaggor och allt - i match efter match. Hur når vi dit? Vem kan ta första steget för att få till en sådan utveckling redan till nästa säsong?

Dags att börja tänka på supportrarna
Är det inte dags för lite nytänkande på värvarfronten? Tycker det är lite ensidigt och gammalmodigt att bara titta på vilka spelare vi vill ha till nästa säsong.

Vad är det som säger att man måste vara supporter för samma klubb hela livet? Börjar ens klubb att tröttna och segla nedåt i tabellen är det väl dags att tänka till? Hittar man en förening med bättre stämning, bättre förmåner och ett hyggligt lag är det väl bara att byta, precis som spelarna gör.

På samma sätt bör väl klubbarna kunna kicka de fans som inte håller måttet, eller hur?

Det är dags att kliva in i 2000-talet - Vi måste även se till ett hålla mästarklass på Brynäs supporters! Är inte riktigt säker på om det finns några Bissett-fall bland oss som kommer att få mail inom kort: Men, det kanske är läge att ligga steget före och börja kolla in talanger i de andra klubbarna.

Några förslag på nya heta namn...?

Sv: Transfersidor
High Voltage: Enligt hockeymagasinet ryktas Pettersson vara på glid till Timrå..

Vet någon hur det blir på målvaktsposten i Brynäs?
Asplund / Pettersson blir dom kvar?

High Voltage:

Kul för Rudan om det stämmer. Hans lön trissas väl upp ännu mer. Det har förresten varit tyst om Bacon länge. Vad tror ni om hans vara eller icke vara? Själv tror jag han försvinner men vad tror ni.

Jag har hört att Rudslätt inte bara är aktuell för MIF, DIF och VF längre även SSK är nu med i dragkampen.

westerlind:

Asch, jag hoppades ingen skulle märka min freudianska felstavning. Det där med ordblindheten kanske inte var ett skämt trots allt är jag rädd för. Tyvärr tror jag inte skolkuratorn tar emot mig heller, för många år sedan jag blev fri från skolbänken :)

micke:
Söker du transersidor är det här tyvärr inte det bästa forumet. Pröva på RFSL, eller prata med skolkuratorn om din läggning....

Transfersidor
Är det någon som känner till några till transersidor kan ni ju alltid tipsa om dom. Vi har ju såklart SICO:s officiella sida på www.algonet.se/~sico/ åsså favoriten (hmmm;) www.taif.nu.

Sv: Laget nästa säsong!!!!!!!!!
Det ska naturligtvis stå "de inhemska LIGORNA". Börjar allvarligt bli orolig över min tilltagande ordblindhet...

>>Laruz:

www.hockeymagasinet.com och eurohockey.net är väl två sidor att starta med. Sedan finns det ju diverse sidor som tar upp de inhemska sidorna. En bra finsk sådan är t.ex liquid2k.com/huhuverkko/huhut.htm.

Kan nån en bra rykten och övergångs sida?

För vilka pengar då hade du tänkt?

Sv: Tack Tom Bissett!
FINALEN SKA DE´JU VARA!!!Fjärde finalen mot MODO-99!!!

Tom Bissett ska respekteras, thats it!!! Glömmer aldrig den där magiska kvällen, fjärde semifinalen när "Tompa" hängde avgörande kassen bakom Petter Rönnqvist..

TACK TOM FÖR ALLT, Jag är säker att vi här på forumet kommer att sitta o ropa på Tom nästa säsong, när målskyttet tryter!!!

Köp spelare istället för en ny hall!!!

Är det nån mer än jag som ändå är lite orolig över Soling. Jag tänker på hur det gick med Micke Samuelsson. Han gjorde ju oxå ett väldigt bra slutspel och förlängde kontraktet, men försvann ändå till NHL. Hoppas jag är orolig i onödan.

Sv: Proffs på alla plan
Anders Bäckström: Bissetaffären påverkar inte folks åsikter om BIF:s SK, det bara cementerar uppfattningen om att ni är "gäng inkompetenta glidare" (citat bradberry). A.B. i GD: "den allmänna uppfattningen blir att vi är några slags dumskallar" - dumskallar är bara förnamnet ,så här respektlöst får man inte behandla duktiga trotjänare, förresten inte någon överhuvudtaget!! "Känns deppigt" - ett tips: avgå, och låt oss få en sportkommitté värd namnet, en sportkommitté med kunskap, klokskap och ödmjukhet inför uppgiften!

Håller me om att ge Christer Olsson en chans till men
Daniel johansson håller inte elitserieklass tycker jag!

Ja jag vill banne mig också tacka Bissett! men det var ädå bra att han gick! Ok han kanske hade LITE mer att ge men vi måste börja få in lite mera yngre spelare! så jag tycker att det var ett helt rätt alternaiv! Ok visst var sättet dom gjorde det på lite konstigt men det värkar vara upprätt nu!....

Sv: Avtacka en stor spelare
Räkna med mig, Kessler!

Vill också tacka Tom. Lycka till var du än hamnar. Vi kommer alla att sakna dig!

Visst skulle Marcus Mattiasson vara nånting för Brynäs.Vad jag vet så har han varit en av dom bästa spelare i Timrå den här säsongen.Den förra Brynäsaren Micke Lind är väl iaf inget att satsa på hur som helst.Men Johan Lindström skulle jag mer en gärna se i Brynäs igen.

Han är iaf exakt den spelartyp som Brynäs har letat efter eller åtminstone behövt i minst 2-3 år nu..

Johan Lindström är ju en spelare som var extremt viktig för laget, och är ju exakt samma spelartyp som Mattiasson...

Mattiasson är ju Brynäsare,stod till å med i klacken som ung.

Bäckström till GD:
-Det är tråkigt eftersom den allmänna uppfattningen blir att vi är några slags dumskallar som inte kan prata med folk...

NÄHÄ!!!

Tycker att Markus Matthiasson kan vara nåt att rycka i, om Timrå åker ur alltså.. och jag tror nästan att det lutar dit...

Håller med er, Målisen och Bradberry! Det är hög tid nu att Brynäs IF får ett "regimskifte". Med den nuvarande ledarkommittén tror jag aldrig klubben blir en guldkandidat mer. Herregud, det finns ju så mycket resurser att ta vara på i fråga om kompetent och hockeykunniga personer boende i Gävle eller med tidigare band där. I synnerhet då förstås gamla storspelare, som tveklöst skulle blåsa nya (eller nygamla om ni så vill) framgångsvindar i föreningen.

Bradberry:
Håller med dig om att det är ett tecken på att man ej är så villig på att ta konflikter i föreningen.Man kan ju hoppas att Sundlöv blir en frisk fläkt i spo..S.K är en bra förkortning:-)
Där har vi en kille som ej är rädd att yttra sina tankar.
Tycker det borde vara en slags mandatperiod i S.K:n efter tex 3 år så skall den bytas ut,så man undviker dessa som ser det som en personlig status,för nog är det så allt.
Ett bra ställe för våra veteraner,dom har ju kompetensen,ska inte vara en massa politiker som vill ha det som en fjäder i hatten.

Ja, just det ja!
Vi måste ju spela om det också tyvärr! :)

Annars var det ju ganska vikt åt TIK, en ES plats!!

Nu finns det en ny artikel hos GD ang Bisset-M@ilet!

Jo, jo.........

Men det var det här med att klara kontraktet..............(no further coments)

Bradberry: Fy fan vilket klockrent inlägg!

Tycker inte vi!!
Vi vill ha Mackan kvar! O klarar vi kontraktet så blir han kvar, det har han själv sagt!

Mao han blir TIK trogen , som tur är! :))

Micke:
Skulle vara kul att se Mattihasson i Brynäsdressen!

« · 70597 · »