1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446627 inlägg · 7967 ämnen
« · 76010 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: "Det är väl Frölunda som sköter de
Beträffande Lindström så är det väl knappast hans statistik som är intressant, utan hans slitande och kämpande, hans förmåga att dra igång resten av laget.

Prosten:
Johan Lindström gjorde på 38 matcher 8 mål 7 ass hade -8 i +/- och satt utv 52 min hans sista säsong i Brynäs!

Sv: Lindström
Om Dif får Anders Huss att snöra på sig skridskorna också, har de värvat hela Brynäs (bespottade) tredjekedja från 99, ni minns den som var största orsaken till att Brynäs skulle vara chanslösa mot Modo i finalen. Peter Nylander nästa värvning? Jag tycker mig minnas vissa djurgårdare yra om att man alltid leder utvecklingen. I mina ögon har de helt tappat sin profil över de tre senaste åren.

prosten

Vet ej, men PIM-kolumnen var i alla fall fullklottrad...... ;-)

Ni som gapar efter Johan Lindström.....
Vad hade han för personlig statistik sin sista säsong i BIF?

gojoh

Håller med till fullo.
Tror de flesta varken fattar galoppen eller travet eller ngn annan
gångart heller för den delen.....
Utmärkande för de flesta dessutom är att de inte skriver ngt om
sig själva i profilen. Förståeligt, kanske......

Jag undrar hur den galopp Du och div. andra i den här gästboken "fattar" ser ut...

Är det f.ö. inte dax att någon moderator stiger in och tar bort vissa inlägg från testosteron-stinna avsändare med angrepp på personer de inte ens känner och inte har en aning om?

Sv: Kom hem, Dackell!
Bright

Dackell kommer säkert hem i sommar, men isf för att fira
semester och ingenting annat.
Skall vi inte försöka att vara lite realistiska i stället för att sväva
iväg i önskedrömmar som förmodligen blir bara...önskedrömmar.
Namn som Dackell, Westlund, Wallin etc har hittills inte aviserat
ngn orsak som gör att de skulle vilja komma hemstörtande,
och dessutom välja spel i Brynäs. Skulle någon mot förmodan
återvända så står övriga ES-lag i kö för att få en signatur, och isf
står Brynäs nog sig ganska slätt i konkurrensen.
Chansen för oss är väl isf att man har samlat på sig så mkt
pengar att man kan välja klubb av andra skäl (sociala eller
nostalgiska).

EX.På vad brynäs kan värva
Finns det inga lediga målvakter i NHL-Farmarligorna?

Kom hem, Dackell!
Hoppas Andreas Dackell kommer hem i sommar. Kanske han har sett sina bästa hockeydar men ändå, där skulle man kunna tala om en tveklös förstärkning. Markus Mathiasson vore också nåt att få för Brynäs. Skulle man sen få önska sig en bra målvakt, en back till + ytterligare en bra finländsk forward vid sidan av Miettinen, ja då kanske det kan bli nåt av Brynäs 2002/2003.

Ja, aphac, det verkar inte bättre. Men varför förvånas längre? Dagens uttalande angående Fredrik Norrena sammanfattar sportkommitténs hållning i ett nötskal: "Det är väl Frölunda som sköter det". Mera behöver vi ju inte veta utan att vi fattar galoppen...

aphac

Ja, vilket snikstuk det verkar vara på vårt första nyförvärv.
I topp på finska assistligan och förmodligen den som hade störst
del i att Viitakoski vann skytteligan samt att Nemirovsky gjorde
30p på 20 matcher.
Tänk om vi hade fått Johan Lindström i stället, voine, voine......

Konduktör Bäckström står på perrongen och vinkar av alla förstärkningar medan andra lag gör klart sitt.
Iofs är han inte ensam i sportkomitten, men använd kompetenta scouter och inga dementerare som Bäckström.Snikstuket på ev.nya lirare verkar bara fortsätta.

Sv: Finalen
Modo har torskat mycket finalmatcher,men den här gången lider jag faktiskt med dom.Man har haft allt emot sig,alla tveksamma domslut har gått emot,till å med offsidemål blir godkända.Rådbjer har visat att han inte är nån vidare domare som faller för FBK ledningens önskan om mer powerplay.Nu har inavlen fått sitt jävla guld och då är det upp till alla andra lag att försöka hänga på nästa år.

Finalen
Modo har nu förlorat 8 raka finalmatcher; den senaste de vann var hemma mot Brynäs i tredje, den där när Brynäs lät Sedinarna stå och vända i sarghörnan hela andra perioden. Sen Bissetts match i G-rinken, Ove's i Ö-vik, 3 raka mot Dif, och tre raka mot FBK. Tungt facit.

Sv: Vi ska bli ett av Sveriges bästa lag!
Skönt att ha klart med en center så tidigt.
Riktigt, riktigt viktigt för laget det!

I fallet Mike Harder tycker jag ledningen gör rätt, som inte ger han nåt kontrakt. Harder gjorde hyfsat ifrån sig de matcher han var med, men han är inte nog bra för att va´ nåt att satsa vidare på. När det gäller centrarna är jag lite skeptisk också till Daniel Wågström. Han ryckte upp sig efterhand i vintras, men blir han inte klart bättre kommande säsong blir han lagets sårbara centerlänk och ett lag behöver fyra bra centrar för att lyckas ordentligt, tror jag.

Hmm... Jag tror då knappast ni blir sveriges bästa lag förens ni har gett Mike Harder nytt kontrakt!! han är ju störtgrym../DIF!

Sv: - Tommi Miettinen
jag håller med fullständigt!!!

Sv: Målvakter?
Det är verkligen defensivt agerat av Bäckström o co att bara så där ge upp en målvakt som Norrena. Därmed kan vi sluta hoppas på nån mera namnkunnig målvakt utan får hit nåt osäkert kort, som inte inger den trygghet mellan stolparna som Brynäs så väl behöver nu. Även den finske utespelare som ännu är hemlig kommer säkert att va´ ett ganska anonymt namn. Miettinen är nog en rätt hygglig spelare, men har han några landslagsmeriter eller inte? Det skrivs motstridiga uppgifter i tidningarna.

ja just de, hamnar där dom alltid gör

Vi ska bli ett av Sveriges bästa lag!
Rubriken handlar om Linköping! Se länktips!

"Det är väl Frölunda som sköter de
hahahahahha den meningen är saxad från GD där Anders "puckot" Bäckström säger att det är Frölunda som sköter i draget jämntemot Fredrik Norreren!

Sv: Målvakter?
Kuivalainen,Norrena och Korhonen är samtliga borttagna även hos Hockeymagasinet.Jag undrar vad Bäckström har för ess i rockärmen? Det kanske bara är en junis som ska vara backup åt Asplund? Om så är fallet så är det mycket oroande,tycker jag!

Målvakter?
Anders Bäckström avfärdar alla de 3 målvakterna vi diskuterat här på Hs, Kuivulainen har som sagt ett år kvar med Pelicans och Kohoronen 1 år med Kärpät.-Norrena, det är väl Frölunda som jobbar på honom.Man får väl hoppas att Bäckström döljer lite.
Några andra förslag på målvakter som kan tänkas spela i Brynäs nästa säsong?

Sv: - Tommi Miettinen
Bra jobbat Sportkommiten! Nu vill jag se att Norrena och ytterligare 1-2 finnar skriver på!

Sv: Lindström
Då var det helt klart med Lindström i Djurgården.
(Hockeymagasinet)

Håkan Berg upp till bevis!
som jag sagt tidigare i ett inlägg här så har jag fått ett brev av Håkan Berg och han sa b.la att "Vi ska ha ett bra lag nästa år" så det är värkligen upp till bevis när man utlovar något sånt! resten av brevet behåller jag för mig själv! *hehe*

Håkan Berg upp till bevis!
som jag sagt tidigare i ett inlägg här så har jag fått ett brev av Håkan Berg och han sa b.la att "Vi ska ha ett bra lag nästa år" så det är värkligen upp till bevis när man utlovar något sånt! resten av brevet behåller jag för mig själv! *hehe*

- Tommi Miettinen
Verkar som det 1a nyförvärvet är iaf så gott som klart saxat ur AB

På måndag är det upptaktsträff med nya klubblaget. Och Brynäs förhoppning är att Nokelainen ska göra sällskap med landsmannen Tommi Miettinen. Sportkommitténs ordförande Anders Bäckström bekräftar att förhandlingarna med den 26-årige centern är inne i ett slutskede.
- Det är inte hundra procent klart, men vi är i stort sett överens, säger han.
Vem är då Tommi Miettinen? Jo, en 180 centimeter lång och 82 kilo tung center i finska SM-liigalaget Ilves (Tammerfors).

Sv: Silly season.
Låter väl helt okej med tanke på att ingen vet nånting.
Det är bara att hoppas på att målvaktsfrågan får
en bra lösning en etablerad finne skulle inte sitta helt fel då kanske asplund kämpar lite extra oxå när konkuransen hårdnar lite ! På forwardssidan får dom ju gärna släppa in några juniorer och skulle det inte funka så kan man ju alltid ta en spelare senare med artist kontrakt.

Sv: Silly season.
Vad tyst det blev här idag, är det lugnet före stormen? Sitter alla å väntar på fin(n) nyheterna som kommer släppas på måndag? Kan ju upprepa mitt genomtänkta inlägg och se om jag får några svar den här gången då.

"Finns så många trådar som egentligen tar upp en och samma sak - silly season, så jag tar och startar ytterligare en :)

BIF:s inköpslista;

Målvakter (1 har kontrakt):
1 st.

Backar (6 har kontrakt):
2 st.

Centrar (3 har kontrakt):
1 st.

Ytterforwards (5 har kontrakt):
3 st.

Dessutom har Per Mårs och Kristoffer Jobs kontrakt men som jag ser det platsar inte dom bland Brynäs fyra kedjor nästa säsong, så dessa namn lägger jag åt sidan.

Målvakter:
I tidningarna nämndes Tingsryds Ville Koivula, och Janne Kock (i sportkommittén) bekräftade att hans namn visserligen diskuterats men "att man tittar på mer etablerade i första hand". Efter det skrev man att BIF redan varit i Finland och kollat på upp till tre finska landslagsmeriterade spelare varav en var målvakt. Spekulatiorna tog fart. Vilken finsk landslagmeriterad målvakt kan det vara?

Fredrik Norrena, TPS Åbo: Kontraktet går ut och enligt Frölundas ordförande så är Norrena ett av många namn man kollat upp. Man ska väl inte glömma att Frölunda har "slutspelssensationen" Lundqvist och en värvning av Norrena skulle sätta honom i en knepig sits, han verkade inte glad när Expressen intervjuade honom. Norrena själv vill lämna TPS och få nya utmaningar. Enligt min mening det hetaste tipset. Att han till Arbetarbladet säger "har inte snackat med sin agent på länge så jag vet inte huruvida BIF är intresserad" säger absolut ingenting. Bara det att han vill ha klart med en klubb så fort som möjligt men inte snackat med sin agent på länge tycker jag verkar lite underligt, är det något man inte vill (får) avslöja? Norrena har erfarenhet av Esko Nokelainen i landslaget.

Pasi Kuivalainen, Pelicans: Trodde jag var det hetaste namnet med tanke på att Pasi haft Esko som tränare i Ässät. Sedan får man se att han har ett år kvar på kontraktet med Pelicans. Ridå...

Markus Korhonen, Kärpet: Saknar landslagsmeriter men har varit i närheten.

Vad finns det annars för finska landslagmeriterade målvakter i SM-Liiga? Jarmo Myllys, Sakari Lindfors, Mika Pietilä. Knappast troligt att det skulle vara någon av dessa herrar.

Backar:
BIF saknar två stycken men samtalar både med Crippa och Danne Johansson. Båda verkar vilja vara kvar och BIF verkar vilja behålla bägge. Blir det så så är backsidan full.

Centrar:
Wahlberg var på gång men han kunde inte motstå ett fett tyskt kontrakt. Harder kostar för mycket att behålla och han är redan avskriven. Vilka namn kan det annars finnas?
Tommy Westlund brukar vara populärt att dra upp. Har haft en usel säsong bakom sig som dessutom grusats av skador. Kontraktet går väl ut. Får han överhuvudtaget nytt kontrakt i NHL? Om inte så...

Ytterforwards:
Tre stycken behövs.
Kenneth Bergqvist : BIF förhandlar med honom. Hur intresserad är man?
Tommi Miettinen, Ilves: En av de landslagsmeriterade forwardserna BIF kollat upp? Hockeymagasinet skriver att han enligt finska tidningar är helt inställd på spel i Sverige. Låter väl troligt tycker jag.
Markus Matthiasson, TIK: Målskytt som flera är ute efter och öppet gått ut och sagt så, inte ett knyst från BIF dock. Matthiasson själv är brynäsare sedan barnsben och kontraktet går ut med TIK, han vill till BIF. Väntar såklart till efter kvalserien innan han skriver på ett nytt kontrakt. Helt klart en kille som skulle göra mycket nytta, stark, oöm aggressiv och målskytt. Dessutom med Brynäshjärta. Såklart BIF är intresserad.
Kyösti Karjalainen: Tror jag inte på för fem öre. Bara det att han kostar 400.000 att lösa från DIF säger väl allt.
Det är väl möjligt att en plats tas av en junior oxå (Jobs, Floberg, Östlund).

En sammanfattning på hur jag ser läget nu iallafall. Vad tycker ni (utan att använda enbart versaler, tvåhundra utopstecken och alla svordomar ni kan) ? :)"

Kom igen nu då! ;)

Sv: MoDo skämmer ut sig!
Men Hugin då: "MODO är inget finallag."

Bara en gång har man varit favoriter. I övriga matcher kan man inte direkt säga att man "vek ner sig". Man räckte inte till helt enkelt.

Nog trodde jag man räknades som ett finallag när man tagit sig till final. Alla andra lag, utom Modo och det andra finallaget hade ju redan "vikit ner sig".

Sv: Noll koll?
Är förresten inte bara Keb som är bäng. Aftonbladet, Expressen å förmodligen alla andra tidningar tror tydligen att Wahlberg vann assistligan. Bänga är vad dom är. :)

Noll koll?
Keb är ju bäng. Han ljuger i GD.se och påstår att Wahlberg var elitseriens passningskung. Som vi alla vet var det ju Skuggan Nilsson som vann assistligan och var kungen.

Sv: Ny Målvakt!
Lundström:
Inga problem. Tyckte inte dina inlägg var stötande eller så. Hade jag fylleskrivit skulle man säkert varit portad här. :)

Endast fakta är gott nog Gordo. Glöm inte det.
Politiska uttalanden , som kan tolkas hur som helst, passar sig inte.

Nejdå, jag finns inte i SK. Det har stått i tidningen i samband med att tränaren presenterades. Att man ska prata om nyförvärv den dagen tycker jag verkar rätt så klart - annars får man vänta tills VM är över.

Sitter du i SK:n eller Hugin? :)
Eftersom att du vet vilka som det snackas om. Släpp något namn, orkar inte vänta till den 8:e april.

hugin:
Det låter bättre att säga att Modo tar sig till final, men de vinner inte SM...
Det är det som är avgörande!

Jag tror vi får svar på de flesta frågaor angående nyförvärv den 8 april, eller dan efter, beroende på att vår nye tränare befinner sig i Gävle den dan.
Så behåll lugnet tills dess - spekulera kan man ju alltid, men det är så sällan att det blir rätt. Vissa av de namn som figurerar här har nog aldrig ens varit med i diskussionerna i SK.

Förutom 1994 - då hjälpte Börje Johansson Malmö - så har MODO alltid vikt ner sig i finaler. Det gjorde man även mot Brynäs - skyhöga favoriter, men höll inte för trycket. Likadant 2000 mot DIF.
MODO är inget finallag.

MoDo skämmer ut sig!
Jag tycker faktiskt Brynäs gjorde bättre matcher än MoDo mot FBK.

MoDo visar ju ingenting. De ser enormt tröga ut!

6 Lundström: kan bli lite svårare att veta om man ska ta dig på alvar eller inte, annars gör det inget!

Micke: Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mina fylleinlägg igår kväll, det var inte speciellt moget av mig! Än en gång Förlåt!

Just en tanke som slagit mig också... Vad tusan gör man om man inte lyckas rekrytera någon 'etablerad' målvakt? Kallar upp Kristoffer Olsson? Låter Sundlöv ta andraspaden? Återinkallar Hans Dahllöf? Eller köper någon vi aldrig hört talas om och hoppas på att man har gjort ett klipp...

Sv: Samma gamla visa !
Jag får faktiskt hålla med dig! än så länge så är det vi som givit Fbk bäst motsånd! tänk om vi hade fått möta Modo ! då hade man suttit i någon Hockey rink i morrn!

KentaK

Betyder det att MoDo kommer att lägga ner sin försäljning av
finpapper?? ;-)

Stöpgesczh...
Kan ju bara nämna att killen med Brynäs genom tiderna mest svårstavade efternamn, Jonas Stöpfgeshoff, enligt hockeymagasinet.com ska på try-out i DEL-laget Frankfurt. Kul för honom! Ett steg uppåt, åtminstone lönemässigt om det lyckas.

Jag vill bara uppmuntra alla Brynäsare så här i vårtider..

Låt säga att resultatet i tredje finalen blir detsamma som ikväll, då skulle det betyda att vi faktiskt är det lag som givit FBK svårast motstånd i årets slutspel.. och 3-7 i LLA ser inte så illa ut på pappret efter man sett HV:s genomklappning och MODOs handelsförlamning..

En klen tröst på vårkanten som brynäsare..

« · 76010 · »