1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446639 inlägg · 7967 ämnen
« · 77242 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kan Skansen ta från oss kan vi ta från d
wesleyjah:

Tyvärr är väl Håkansson och Tjärnqvist ganska skadebenägna. Denna sort har Brynäs många av själva, men det är klart nog skulle Håkansson tillföra fan så mycket mera än Bergqvist

Sv: Tierp ner till 1:an
gordo:

Du har rätt igen, det viktigaste är i alla fall att försöka få in dom i ett lag som har liknande spelidé som Brynäs.

wesleyjah:
Man kan vända på resonemanget också. Det kan vara bra att spelarna får klara sig på egen hand.
Med dagens kommunikationer är inte det fysiska avståndet ett hinder. Det handlar nog snarare om att hitta rätt plats åt rätt spelare...

Sv: Brynäs jagar världsmålvakt
Håller tummarna för Nurminen.

Esko kan vara guld värd för vårt BIF. Alla spelare talar bra om honom och han verkar vara en tränare spelarna verkligen tror på. Kul att läsa att Tuloola alltid talar gott om BIF sånt värmer mitt BIF hjärta.

märsta:

Varför inte, då har vi redan relativt sammspelta nyförvärv

märsta:

Varför inte, då har vi redan relativt sammspelta nyförvärv

gordo:

Du har rätt, jag valde fel ord.
Det jag menar att det ganske inte är så bra att sprida ut dom till olika lag, med tanke på när man behöver plocka in dom.

wesleyjah:
Vad skall de härda?
Är det inte utbildning för Elitseriespel de behöver?
Det kommer att finnas 24 allsvenska lag att spela i till hösten. Det borde räcka.

wesleyjah: Jag håller med varför inte köpa Ronnie,Musse och Mattias. Dom kan väl vara en förstärkning.

Sv: Nästa Säsong
Jag säjer som prosten: "vojne, vojne" när det pratas namn som Stöpfgeshoff och Longstaff. Dessa vill vi inte se i BIF.
Jag ser dock gärna att en juniorfemma får chansen att visa framfötterna. Men det gäller att de får matchning också och inte bara träning.

Statistik för Nurminen den här säsongen:

Lge GP Min GA EN SO GAA
2001-02 Atlanta Thrashers* NHL 9 465 28 1 0 3.61
W L T Svs Pct
2 5 0 275 0.898

2001-02 Chicago Wolves AHL 20 1165 57 1 2 2.93
W L T Svs Pct
9 9 1 535 0.904

Alltså har han bara spelat 29 matcher.

Sv: Ledning <---> supportrar
Jo det är sant. Det var ett lovvärt initiativ. Någon som var där och kan berätta om det var bra?
Jag ser dock något mer i stil med att bara medlemmar inbjuds till Gavlerinken, får en rundvandring, ser en träning, sedan äta mat i restaurangen med spelarna och möjlighet att ta lite bilder, ställa frågor mm.
Kanske jag önskar för mycket? Vad vet jag?

Tierp ner till 1:an
Var ska vi härda våra blivande A-lags spelare nu?
Inte kan dom härva i 1:an.
Tycker brynäs ska avbryta avtalet med Tierp. Varför inte härda dom i Bajern. Lite kontroversiellt men ändå ganska kul.
Jag menar att Gnaget och Skansen verkar inte ha något direkt sammarbete med Bajern.
Eller om Almtuna inte åker ut så kan vi härda dom där. Där finns en liten läcker lirare i Fredrik Abrahamsson samt backen Ejdepalm som vi samtidigt kan hålla ögonen på.

Lyck:
Man lyfter på hatten, som vanligt!
När det gäller juniorerna är det mer en våga fråga än en fysfråga.
Det finns spelare med MINST lika stor potential i Brynäs juniorlag som de har i VFHC, men föreningen måste inse att man inte blir färdig elitseriespelare på ett par byten per säsong.

gordo:

Precis, man skulle behöva sätta P3 med en stor stark defensiv back, kanske med Renberg. Johansson tror jag mest hämmades av sin skada förra året.
Det finns mycket hockey i honom bara han vill och är skadefri.

Bästa nyheten hittills inför nästa säsong, i GD idag: Brynäs börjar träna igen! Kanske kan man komma upp på elitseriesnitt i alla fall i fysisk kondition i nästa år, och slippa från några skador, och tom vinna nån enstaka tredjeperiod (det känns som om den sista starka tredjeperioden var i finalen 99)! Viktigare nyhet än de flesta nyförvärv. Tror dock det är långt kvar tillbaks till Brynäs tradition som startade -63, då man gav sig fan på att sänka gammgubbarna i Djurgårn; att vara det bäst tränade laget i Elitserien. Tror man var i hygglig fysisk status inför SM-guld säsongen, när Flygis lämnade av, sen ser det ut att bara gått utför år för år. Kombinera det med tunn trupp, och konstant matchande av enbart tre kedjor, och resultatet talar för sig själv i alla kolumner, inklusive man-games missade pga skada. Skulle vara intressant att se en tabell över tredjeperioder för de senaste åren, jag tror inte jag har fel. Kanske kan ordentlig grundträning även höja en och annan juniors fysik till elitseriestatus?

wesleyjah:
Nä det förstås...
Varför inte göra om P3 till powerforward så att han befinner så långt ifrån eget mål som möjligt. Johansson finns det väl ett visst hopp för, men inte om han skall släpa på P3!

gordo:

Ett spel som inte kräver att tänka bakåt så mycket. Dom två har ganska stor brist på splittvision eller så har dom problem med stela nackmuskler.
Istället kan man använda dom som offensiva backar.

Kessler: Det närmaste du beskriver var väl Brynäs dagen ifjol ifs så var inte alla spelare där men ett större antal var där.

Vad sägs om att BIF anordnar något liknande som IFK Göteborgs "Kamratdagen" då alla är välkomna ut till Kamratgården för att träffa spelare och ledare och bevittna en träning, bjudas på mat mm.
Detta skulle vara jäkligt kul om Brynäs ordnade. Att man fick ställa lite frågor till grabbarna före säsongen tex.

wesleyjah:
Upplys en gammal man:
Vilket spel behärskar Johansson och P3?

Kessler:

Men den målvakten där bak så tror jag att spelare som Johansson och Petré kan spela det spelet dom behärskar.
Dom två är ju inte så defensivt starka. Då kan dom slappna av mer. Då plötsligt kommer det se bra ut på backsidan.
Kanske vi skulle behöva en stor stark defensiv backtyp också...typ Fokin.

Sv: Vad väntar dom på?
Leska är på väg till Luleå eller kanske NHL. Han hoppas på en plats i det tjeckiska VM-laget och gör han bra ifrån sig där så kan vägen till NHL ligga öppen. Tror tyvärr inte på hinom i BIF.

Ja jäklar det där var riktigt gött att höra. Nu är det bara att hoppas, hoppas ...

micke:

Det står om Stöpfgeshoff på Euro Hockey Net.
Följ länktipset.

Kan Skansen ta från oss kan vi ta från d
Djurgården bjuder ut Ronnie Pettersson, Musse Håkansson, Edvin Frylén och Mattias Tjärnkvist till andra lag.

Musse Håkansson är en spelartyp vi behöver. Han är en dubbelt så bra och målfarlig Lindström typ.

Sv: Silly Season-extra
Tor Karlström:

Dina punkter 2 och 3 kan godtas.

Din punkt 9 är en nostalginoja. Ingen eller i varje ohyggligt få vill ha honom tillbaka i organisationen. dessutom börjar han verka lätt
passé. Ska man bygga nytt för framtiden bör nog sportchefen vara av något modernare "design". Dessutom är han för rörelseinriktad för att passa i en modern organisation. NEJ TACK

Övriga punkter ställer jag upp på, även om det dröjer många år i vissa fall.

westerlind:

Det är precis så man gör i Finland dvs har en extra juniorfemma. Det bästa sättet att få in spelarna i både spel- och tankesystem.
Juniorfemman kan ändras under årets gång, däremot bör de som finns där få ordentliga chanser

Tommi
Ere nån som har koll på om Tommi är en bra tekare?
Kyrö rosade inte direkt marknaden på det området iår ( det lilla han nu spelade). Däremot så var Mike Harder en lysande tekare (4:a i tekningsligan 59.69% ), vi behöver verkligen någon som kan ta över hans roll på det området.

Huge:
Det var ingen motivering utan ett känslouttryck på finska;-)

nudeboy:
Polsk riksdag? Håller med dig. Som du säkert såg är jag inte heller så inspirerad av den tanken. Jag vill bara att BIF (och även vi själva) ska göra allt för att det ska vara sk*tkul att vara med i Brynäs:
- matcharrangemang
- supporterträffar
- delaktighet i klubbarbetet
- mm mm

Det jag försökt få fram är att Brynässupportrar förutom att få uppleva spännande matcher också ska ha en social behållning av det hela, dvs träffa vänner och ha kul.... (Oj, det här lät seriöst)

Ääh, jag tror du håller med, eller...?

westerlind:
Självklart ska ledningen ta hand om oss supportrar oxå.
Men just nu har dom nog fullt upp med annat?

Men det jag menade va : hur skulle det funka med supportrar som är med och "bestämmer" som det va förslag på.

Polsk riksdag skulle jag tro efter vad jag har läst i forumet.

micke m fl:
Skrev ett inlägg igår som jag inte fick någon reaktion på. Vad tror ni om idén?
================================
Hugin:

Håller med om att det behövs en utstakad framtidsplan. Gillar också tanken att utöka A-truppen. Naturligtvis får vi då höra att BIF inte har råd.

Jag tror det går att göra med en rimlig kalkyl: Om inte Esko känner att tiden är mogen för en fjärdekedja av juniorer, så kunde vi ha en extra femte "juniorfemma" som får träna med A-truppen och växa in i laget. De kunde då matchas in eftersom, och dessutom vara sparkapital vid skador

Sv: Silly Season-extra
Tor Karlström: Per lövström spelar i leksand
och medans du ändå önskar kan du inte önska in Bure och jagr på engång

Sv: Laget nästa säsong!
tik456: kul att du är positiv pch skriver så fint

bRYNÄS KOMAR VARKEN FÅ mATIASSON ELLER KAPANEN

Slänger in ytterligare ett namn i leken, det har säkert nämnts förr flera gånger men shit the same. Miettinens kedjekompis i Ilves, David Nemirovsky. Nemirovsky spelade för HV förra säsongen och hans flickvän är väl från Jönköping om jag inte missminner mig. Dyrt, javisst!

Maggan82: Nu är det bara som så att Luleå ligger långt frame i förhandlingarna med Petr Leska genom fd Luleåspelaren Jiri Kucera som är klubbens fölängda arm i Tjeckien och jag vet att det står mellan Luleå och Zlin vart Leska spelare nästa säsong!
Men ni fick ju en av finlands bästa centrar som jag gärna sett i Luleå!

Sv: Daniel Johansson
LotharHsand:
I Arbetarbladet och Gefle Dagblad har det bara stått att man är så gott som överrens och nära ett 1-årskontrakt. Dom här artiklarna hittade jag:
www.gd.se/pub/hpsart.hbs?artid=744907
www.arbetarbladet.se/local_article.php?id=89696&avdelning_2=118

Huge: Jo, den nyheten om Stöpfgeshoff har jag läst och kommenterade här för fem dagar sedan. Det var det där om passet jag blev fundersam över. Det står väl inget om ngt pass i artikeln?

Bright: Hur vet du att Dackell inte skulle vara en given förstärkning om 2-3 år? Är det en kristallkula du har bredvid datorn?

Bright: Jag tror och hoppas att Dackell kommer tillbaks om två tre år. Även om han då inte är på toppen av sin karriär, så är han den spelaren som har kapaciteten att föra brynäs till nya framgångar.

Den motiveringen från prosten säger väl allt om vad vi tycker om engelsmannen, Huge? Från Longstaff till en betydligt bätttre spelare. Jag minns inte om det var du, Huge, eller nån annan som för nån dag sen ville avfärda allt mitt hopp om Andreas Dackell genom att från säker källa uppge att Dackell blir kvar i Montreal minst ett år till och att han inte går till Brynäs när han kommer. Hur som helst så säger jag som jag sagt tidigare att skulle det dröja ett par år till innan Andreas Dackell återvänder så känns han inte lika het och attraktiv att få tillbaka heller. Det är nu han forfarande kan betraktas som en given förstärkning, inte om två-tre år.

prosten:

Det var ju också en motivering.......:)

Longstaff??????
Vojne vojne............

micke

Här kan du läsa mer om Stöpgeshoff...

www.hockeymagasinet.com/hm/nyhet.asp?id=2516

Sv: Grönvall
Bright:
Janne Grönvall är vänsterback i Tappara, han är 191 cm lång och väger 90 kg! På 56 matcher har han gjort 8 mål och 7 ass +18 i +/- och 82 utv min!

Grönvall
Den där Grönvall som det småsnackades lite om redan för ett eller ett par år sen, vem vet mera om honom och ifall han fortfarande finns i tankarna för Brynäs?

micke

eurohockey.net
transfers last 24 hrs

Annan trans(f)ersida: www.sico.nu

Sv: kanongäng
Lundström:
Tack. Jorå, fick nedanstående länkar av ifan (Tack, du också): Där står en hel del info om SK...

www.brynas.se/reportage.asp?nyhet=161 SK del 1
www.brynas.se/reportage.asp?nyhet=193 SK del 2

« · 77242 · »