1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736856 inlägg · 7967 ämnen
« · 80535 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season och en massa annat!!!
micke:
Det är ju tur att folk har olika åsikter, så vi får väl se vad som händer!

6 Lundström: Ja, jag vet att du tror det. Tänkte främst på "Jag tror att det beror på dom olika klubbarnas SK och vad man har för kunnigt folk som scoutar, vad tror ni?". Tror du verkligen själv på det? Med tanke på att BIF onekligen lyckats mycket bättre dom senaste säsongerna trots att man har mindre resurser. BIF har inte värvat klart än, inte de andra klubbarna heller, det är bara i din och Brights värld lagen spikar sin trupp i april. När väl truppen är spikad kan du ju ta fram sågen och inkompetentförklara S.K....

Antti Törmänen från Jokerit är klar för SSK!

Hej
hej jag vill bara säga visst spelar Brynäs bra men Timrå är bäst

micke:
Det är nu som gäller och Brynäs har hamnat på efterkälken, så är det bara.

LotharHsand:
Pasi Nurminen,Mv Atlanta
Anders Eriksson,Back Toronto
Ulf Dahlen,Forward Washington

Har dom råd med det.

6 Lundström: Du glömde bort en förening. Brynäs - Miettinen

Det spelar ingen roll att Frölunda har mångmiljonskulder så länge man har feta sponsorer som Bure och Stena Line(?) som pumpar in miljoner. Att man dessutom har elitseriens bästa publiksnitt hjälper dessutom till, i intäkter spelar BIF och VF i helt olika divisioner. Jag antar att du vet vilka som scoutar för BIF Lundström? Då vet du också att det är jävligt bra killar som gjort många fynd. BIF:s SK måste helt enkelt vara mycket bättre än sina dito i mer välbeställda klubbar eftersom man inte har deras värvarkonto. Att man dom senaste fem säsongerna har slutat 5:a, 5:a, 2:a, 3:a och 8:a (den senaste pga skador) i elitserien och har tagit ett guld och ett brons tycker jag visar att man lyckats jäkligt bra. HV:s senaste fem säsonger lyder t.ex 7:a, 9:a, 8:a, 9:a, 4:a och ett brons. Frölundas är 4:a, 7:a, 3:a, 8:a och 5:a. Man har ett brons. Vilket lag tycker du har lyckats bäst i sina värvningar och har mest kompetent personal?

Puffen89:

visst har Brynäs pengar, de har inte viljat satsa el. köpa in några dyra förstärkningar bara därför de är rädda att det ska bli samma skattesmäll som i mitten av 90-talet 8så tror jag)....

De skulle kunna ha råd att få hit Pasi Nurminen om de bara vill, men då kan de kanske inte köpa in en bra back. De har kanske råd med 2-3 bra å dyra spelare per år (att köpa in?), men inga fler.... Sen så måste även de andra spelarnas löner betalas.... Så det kan vara därför de inte har råd att köpa in några lyxlirare varje år utan de satsar på de som de vet är bra och de som de känner. På det viset så kan de betala ut en bra lön till spelarna utan för den sakens skull betala för mycket till dem som i mitt anseende Linköping gör.....

Hitills har dessa klubbar skrivit kontrakt med följande spelare av kaliber:

FBK-Hamr och Prestberg

HV71-Hassinen, Määtänen och Niskanen

LHC-Vyborny och Mertzig

Frölunda-Norrena,Koivisto och Esbjörs

Hur kommer det sig att dessa klubbar kan göra sådana värvningar? Det beror inte bara på pengar, sist jag läste om Frölundas ekonomi så var dom ju på ruinens brant? Jag tror att det beror på dom olika klubbarnas SK och vad man har för kunnigt folk som scoutar, vad tror ni? Jag och som dom flesta ni andra tycker att förslaget om en ny hall är skitbra, men det är just det bara ett förslag och långt ifrån verklighet. Ni får ursäkta om jag låter otroligt negativ, men jag tycker att allting går så förbannat långsamt och man får sitta här dag ut och dag in och läsa om andras klubbars kanonvärvningar, medans när det gäller Brynäs så är det mer än lungt på den fronten.

Puffen89: Jorå så pass mkt pengar borde det finnas... och lite efter spelarna som lämnat oss

Maggan82: Men det finns ju inga pengar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tycker att det e dags för Brynäs att satsa lite nu!! öppna plånboken och erbjud Mathiasson något som inte de andra klubbarna kan, lite pengar måste ju finnas! Sen vore det ju bara en bonus om Söderström kommer, någon som kan utvecklas mycket tror jag....

KentaK: Den tredje målvakten är såklart Miika Kiprusoff. Både han och Nurminen har tröttnat rejält på NHL och skulle helst av allt vilja spela i hockeymetropolen Gävle. Faktum är att det är vi kan få Kiprusoff som förstakeeper, Nurminen som andra och Aspen som tredjekeeper nästa säsong. Då borde det iallafall vara godkänt på målvaktsfronten...

KentaK:
Jodå, Rehnberg spelar mer ohysat än de andra backarnai truppen. Men det krävs ohyfsat spel med finess för att hålla sig själv kvar på plan och skicka motståndarna till utv. båset!
I övrigt när det handlar om värvningar så är "namn" underordnat nyttan för laget... (Percy, läs!).
Det blir spännande att se vilka som ersätter/förstärker Olsson, Bissett och Rudans positioner/kapacitet!

Ford Prefect: Såklart man är en fylletratt, men jag har, till skillnad från Söderström, aldrig suttit i fyllhäcken... *ta i trä*

Hugin: i mitt tycke ser Matthiasson ut att utvecklats till en spelare som nästa år säkerligen kan stå och knacka landslagsdörren..
Om han spelar i rätt sällskap förstås..

Tex Luovi och Kyrö.. =)
Söderström var väl med om en mindre fylleskandal om jag inte missminner mig.. och inte bara en drink.. det var nog därför Ford Prefect skrev som han gjorde..

Hugin: Nåja, så petiga ska vi väl inte behöva vara va, så länge det är sagt med glimten i ögat. Då tycker jag det finns långt värre påhopp att bråka om.

gordo:
På backsidan tycker jag att Rehnberg spelar precis som en back av hans storlek ska göra..

Nu har det iofs varit lungt av det, men jag tycker gnället på sportkommitén borde avta.. Jag menar, förra säsongen värvade man ju både Soling och Rehnberg, som säkerligen kommer att spela massvis nästa säsong och bra också...
Andra gryma värvningar på senare år är ju Tuulola, Davydov, Bissett och Luovi kanonexempel på...

Hoppas Miettinen blir en spelare som vi kan ha mycket nytta av i många år..

KentaK:
Hävdar med bestämdhet att det inte är någon i Brynäs som använder sina kilon i närheten av vad tex Modo-Pihl eller FBK-Fokin gjort den här säsongen!
Trots spelet i juniorligan och farmarserier så är Soling en lättviktare i närkampsspelet säsong 1!
Månde blir det tuffare spel år 2?

Ford Prefect:

Jag är inte så förbaskat säker att dessa två är dom som ska ersätta Bissett och Rudslätt till det behövs bättre spelare av landslagsklass antingen här eller utomlands.

Om spelare tar en drink då och då ska inte kommenteras här, enligt min uppfattning. Det är en offentlig sida.

Sv: Matchtröjor
Tycker inte vi ska ta efter nhl när det gäller tröjorna, Brynäs svarta är dessutom mycket snyggare än de vita och sm guld ger det också (luringen sista finalen i ö-vik hemmatröjan borta = sm-guld).

KentaK: Personligen skulle jag gärna se dem båda i laget. Matthiasson som redan är etablerad och säker värvning, Söderström som kan vara något av en påläggskalv. Om han kan låta bli spriten då förstås. ;)

Nog är vi väl alla överens om att Söderström, jämfört med Matthiasson skulle vara en kass värvning..
Det sista jag iaf vill ha till klubben är en ny Danielsson.. Visst Söderström må vara bättre..
Men det är samma spelartyp som Danielsson, Mårtensson, Luovi, och för den delen juniorerna Jobs och Floberg...

Matthiasson har ingen motsvarighet i våran trupp, och det är helt klart en spelartyp som skulle göra nytta..
Vi har ju faktiskt alldeles för några kilon i kedjorna..
Dessutom är den enda som använder sina kilon Soling.. Så Matthiasson skulle självklart vara en bättre värvning än Söderström..

micke: hahahaha!!

Någon som har en aning om vem den hemlige tredje målvakten kan vara.. Bäckström har ju hela tiden sagt att dom arbetat på tre namn, Norrena, Nurminen och ?????
Kanske kan detta vara vår målvakt under några säsonger framöver...

micke: Vem är inte det? :P

20 sidor med namnunderskrifter har dem samlat för mathiasson...jaja...får väl se vad han väljer...¨'
Länktipset är till Christian söderström snacket på dagbladet....

Sv: Jobbigt!
Kessler: kan nog mycket väl stämma...Det var väl ganska många i detta avlånga land som trodde på leksand å AIK upp men tack för att AIK åkte ner, det var bland det härligaste jag sett....Men nu måste det nog snart hända nåt mer på värvningsfronten om inte vi ska åka ner nästa säsong...!!!!

Då var både Norrena och Koivisto kontrakterade för Frölunda. Nurminen kan vi antaglien oxå glömma och inte låter det positivt om Mathiasson heller. Vilka spelare tittar Brynäs efter härnäst?? Känns som det börjar bli dags för Sportkommitén att agera NU, innan det är försent.

Matchtröjor
Varför inte börja med att ha vita tröjorna hemma och svarta borta som i Nhl ?????

Någon som funderat på att Matthiasson var smart och slängde ut sig det där om att han var intresserad av att spela i Brynäs då det såg mörkt ut för Timrå. Skulle det skita sig för TIK så hade han ju redan BIF som var intreserade att förhandla med.
Nu är ju TIK kvar så Mattiasson är nog inte lika flyttbenägen nu.

Ford Prefect:

Hur gör man för att få ett länktips då? Jag vet ej.... Gick in på Timrås Gd å där så skrev en tikare att bif var intresserad, det var även ett länktips med där så jag läste deras tidning.... Först så var det Luleå som var intresserad nu så har även Brynäs gått till hans agent å sagt att de är intresserade........

Ford Prefect:
OK! Men jag tycker att vi ska ha högre målsättningar, dessutom har TIK haft en playoffserie att tänka på.

Ford Prefect:

Läste just på GP´s hemsida att Koivisto är klar för Frölunda.

Leden glesnar vad gäller tänkbara och duktiga nyförvärv.

Vi får nog vara glad med det som blev över, tyvärr

Till alla er som håller på att gå upp i limningen över att det inte presenteras några nyförvärv: Titta in på Timrås hemsida och kolla hur många som är kontrakterade för nästa säsong...

Igor: Töntigt! Så skulle vi kunna göra med Bissett i såna fall

Timråiterna har samlat en jädra massa namnunderskrifter för att få Mathiasson att stanna som de ska lämna till Mathiasson ikväll enligt deras GB. Han är nog körd för oss för vem kan stå emot sånt? Hur är Söderström då? Är han nåt att ha?

LotharHsand: Jag har också föreslagit Söderström tidigare, men jag har inte hört nåt om att Brynäs skulle vara intresserade, bara Luleå. Länktips?

Jag gick in på Dagbladet å där så läste jag att Crippe Söderström i Timrå vill röra på sig å där så har både Brynäs å Luleå visat intresse. Tänkt om Kommite`n skulle värva han, det skulle vara ett kap. Från början av säongen så gick det väldigt bra för ahn men sen så blev han mera ojämn. Men om Brynäs skuille ta han så skulle jag sätta han tillsammans med kyrö å Louvi. Där så skulle han passa mycket bra, anser jag......

Så värva Mattiashsson och Söderstöm från Timrå, det skulle vara två mycket bra kap.......

Hugin:

Läste just nu " Den tjeckiske NHL-spelaren David Vyborny är klar för LHC " Vakna SK! Det finns inte många kvar.

Hugin:
Enligt Bäckström så är det ingen fara!-Vi har folk på hemmaplan som håller i trådarna, tyvärr så tror jag dock att dom trådarna är nära bristningsgränsen! När det gäller Nurminen och Matthiasson så ska vi nog inte ha för stora förhoppningar, visst! Matthiasson har sagt att han vill till Brynäs, men kommer någon annan klubb och öppnar plånboken så står sig Brynäs rätt slätt, och vem vill ha Karjalainen i laget?Inte jag i alla fall!

Målisen:

Just nu ägnar sig frontfigurerna i vår SK åt seniorhockey. Det är dom väl unt - det lär ju inte gå så värst mycket fortare nu än när det begav sig.
Det ger å andra sidan en konstig "feeling" - när andra ligger i som attan för att få nytt folk, så spelar vårt SK. Medge att känns lite konstigt - men å andra sidan det finns andra - Mr Anonym då eller?

David Vyborny från Columbus blue jackets har skrivit ett 2-års kontrakt med Linköping! Det kan man kalla nyförvärv, tänk om Brynäs kunde lyckas med nåt sånt?

Sv: MoDo lag
Målisen: MoDo är inget bra lag

Sv: Olsson
gordo:

Det är inte utan att man måste ge herrn rätt vad gäller backfrågan.
En Stig Salming i gammalt gott slag skulle sitta perfekt.
Dragningar i all ära, men det behövs nån som säger i från också
framför mål.
Redan i junioråldern tar man tyvärr bort den typen av back och prioriterar stjärtvrickarna - tacka faan för att det inte är status att vara back.

LotharHsand: Tyvärr, men jag känner att det luktar lite Daniel Johansson-klass över Svedberg. Kul att du kommer med förslag men jag gör tummen ned för Svedberg.
Tänk att vi är så oroliga för att det kanske saknas en back i truppen. Vi skall vara glada att vi inte är Modo-supportrar. Fem av lagets bästa försvarare ser ut att lämna klubben. Lars Jansson, Lintner, Hållberg, Hedin plus nån till.

Sv: Målvaktsfrågan?
Hugin: Vad är det för stackare som måste låte BIF sitta och vänta ut Nurminen? Jag tror precis som du Hugin att den tredje, okända, keepern håller en lägre kvalitet.
Jag börjar snart ställa in mig på att det är Aspen som vaktar kassen även nästa säsong. Han kanske kan få ett lyft med "landslagsmicke" som målvaktstränare.

Kessler:
Precis, det är inte puckkära backar som behövs nu, det är en eller ett par backar av Tuulola/Stigge Salming/Melker-typ.
Hårdvaluta!

KentaK: Kan inte Sjödin transportera puck? Där håller ajg inte med dig. Sjödins uppåkningar håller mycket hög klass.
Hur skötte sig Tuulola igår i landskampen. Jag såg bara spridda delar. Är det omöjligt att få tillbaka honom? Har han några år kvar på sitt kontrakt?

Puffen: Alltid nått att glädjas åt i dessa dagar

Målisen: Det är nog värre där än hos oss hahahahahahahahaha

« · 80535 · »