1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 751454 inlägg · 7967 ämnen
« · 2947843 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja: Jag tror HV har större chans än Leksand att klättra ovanför strecket dock. De kan sprattla till och göra rätt bra matcher som de gjorde i dag mot SAIK. (eller i.a.f. okej matcher). Leksand har så stora problem att de knappt kan göra en bra match. HV vann mot Leksand med 5-0 och LHC vann mot Leksand med 6-1...

HV är bara 3 poäng efter LHC nu och jag tror LHC är mycket mer rädda att förlora än vad HV är. Skulle inte ha något emot att LHC går ned på kvalplats själv...

Sen är det så klart inget jag skulle satsa pengar på. HV brukar ju hitta sätt att förlora på. Men Leksand? Där är jag nästan beredd att satsa pengar på att det blir kval då de inte har några pengar att värva för heller.

Sjukt skön match, kändes inte som om Leksand hade en chans riktigt även fast man satt o var nervös ändå (som det ska vara). Riktigt skönt med tre poäng inför lördagen borta mot Frölunda.

Silfver: Mm, i de senaste två matcherna har man ju sett att HV och Leksand antagligen är seriens sämsta lag. Samtidigt är det precis den här typen av matcher som man måste vinna om man inte ska bli inblandade i bottenstriden.

mattias - 74: Leksand ska vara i shl . Städa upp ekonomin å se till att ätägg byter plats med er . Sen kan Hv skicka ner ätägg där dom hör hemma . Byta plats med löven .

eljuliano:

Tack

Sådana här inlägg värmer.

Hoppas du får rätt 😌

Så som det ser just nu kan lördagen bli riktigt underhållande . Tror på vinst i götet .

Gavve: Japp, vi har skapat luft nedåt, viktigt nu när vi inte lär ha samma poängutdelning de närmaste typ fem matcherna som vi haft de senaste fem.

Tycker formen känn hyfsad.
Uppladdat:

500x0-img0066.png

mattias - 74:
Än är hoppet inte ute. Få Malmö/Örebro på hälarna och sen lite omgruppering under jul. Allt som krävs är två lag efter.

(Själv håller jag tummarna för E4-kval med LHC till HA. SHL:s tröttaste klubb, totalt steril på hockeykultur.)

Bästa känslan efter derbyvinst, vi ses i Scandinavium på lördag😀🇧🇪🇧🇪🇧🇪

Treklövern1912: glömde Kopacka också, slarvigt av mig, bästa matchen på länge

Peja: Scott kan ta jägarens plats för han har inte många rätt den här säsongen.

Silfver: Rögle och Timrå är båda ovanför oss. Vi vann ju mot dem också! Sen SAIK någon match innan det också. :)

Annars håller jag så klart med dig. Men just nu känns det skönt att man vinner mot lagen under. 12 poäng mellan Brynäs och Leksand nu. Hade kunnat vara 6p om Leksand vunnit. Sånt gör att i.a.f. jag kan andas ut lite nu!

IronKrook: Tycker att Kopacka är piggare och bättre nu

mattias - 74: Laddar för Allsvenskan

BIF Kungen: ”Spelade på klockan” ska det stå.

Glömde vår motor, Rödin, bra som vanligt, svettigaste tröjan i dag med.

Gavve: Mycket bra för självförtroendet så klart. Baby steps framåt, Men vi skall komma ihåg att det varit bottenlag vi mött och nu blir det betydligt tuffare motstånd. Ännu viktigare att slipa bort misstag i egen zon.

Pigalle:

Grattis Brynäs

Jag laddar för kval 🥲

Damian Clara ändå. Kan man bli mer likeable? 🙏

nu hoppas vi på att rögle vinner på straffar

Jockster : bra match mot ett för dagen svagt Leksand. Svag start den tar vi över helt. Spöade ”på klockan” i tredje.

Mina toppar

Clara
Axel
Kinnvall (grymt ass)
Ölund
Lindblom (säsongens bästa match)
Bobby (bäst i laget, växer ytterligare i bättre omgivning)
Bellows

Tredjekedjan imponerade mest på mej ikväll.
Övriga plus till Hillström, Clara och outtröttlige Rödin!

bradberry: Något som inte stämmer med Silfver…

bradberry: Något som inte stämmer med Silfver…

Erat: Håller med

OveJärnkrok: Otroligt skönt med vinst i dag. Speciellt skönt när LHC, Luleå och Örebro förlorar (i OT) också. Vi kommer närmare topp 6 och längre från botten. Bara 4p upp till Malmö på topp 6 nu och 6 (eller 7 om DIF vinner i OT) upp till topp 5.

Detta samtidigt som vi nu har 9p ned till kvalplats (just nu när HV leder mot SAIK). Eller egentligen 10 p.g.a. målskillnaden.

OveJärnkrok:
Första 10 är rent dåliga men sen är det inget snack!!!!

Bellows slutar säsongen på 22 baljor

Surt att FBK vann på förlängning

Måste ge beröm till leksands tränare, svarar bra på allt trots att det måste brinna i huvet

OveJärnkrok: Hedberg har tagit fel polo.

Var fan är Trygg-Hansa polon?

Fan vad gött. Bra genomförd match! Leksand är inte asbra, men man kan bara slå det man har framför sig.

Underbar seger!

Blå grottan: Ja Hillström går från klarhet till klarhet… Men Jacke gör sin sämsta insats för säsongen. Fan så trögt det ser ut i både ben och tanke… Bevöver vila nu Silfver…

Jan Grismöbel: Clara var ruskigt säker ikväll.

Mycke bra match i kväll . Ingen nämnd ingen glömd men Clara och kopacka Bellows häligt å se . Nervöst första 5 sen mindre nervöst . Tack för en härlig kväll ..

Peja: Hillström gör en bra insats, sen tycker jag Kopacka verkligen skapar lägen idag. Han är på gång

Kopacka får rejäla isytor i en sån här match, men det tycks som det är i CHL han ska näta och inte i SHL i höst.

Många bra insatser idag. Men dagens stjärnor från mig går till Bellows, Kopacka och Clara.

bradberry: tänkte precis på samma, vore kul om hann kunde sätta ett mål, förtjänar det.

Ser otroligt pigg ut.

Skön seger idag, som alla segrar den här säsongen. Varje match känns så viktig.
Vi hörs på lördag :)

Jag tycker att Hillström gör en bra match ikväll igen. Tycker att han borde få fortsätta även när Scott kan spela.

Vi äger leksand

Nån som har vaknat till liv så är det Kopacka. Jösses vilken fart han fått igen…

Kopacka skulle haft ett hattrick ikväll

Kopacka, vilken fart han kan få upp, synd att den inte satt!

Trallgöken: precis, alibi-skott

Hägg ska inte skjuta där.

Bratwursten : håller med, med vissa undantag.

Ni som vet, ni vet

Kors i taket vi får PP

bänknötarn: Ja, det är ju dessutom jävligt fel läge att vara överkreativ. Matchen ska kontrolleras nu.

« · 2947843 · »