1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446635 inlägg · 7967 ämnen
« · 77037 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Silly Season-extra
Önskelista!!!!!!!!!

1:Johan Holmqvist,New York Rangers(målvakt)

2:Niclas Wallin,Carolina(back)

3:Per Löfström klubb?(back)

4:Andreas Dackell,Montreal Canadiens(center)

5:Tommy Westlund,Carolina,(vänster-forward)

6:Fredrik Modin,Tampa Bay Lightings,(vänster-forward)

7:Mikael Samuelsson,New York Rangers,(forward)

8:Niclas Wikegård,Chur,(tränare)

9:Tommy Sandlin,AIK,(sportchef)

Sv: Daniel Johansson
Allihopa:

När jag läste GD för några veckor sen så stod det att Brynäs å Dannes agent var överens me varann...
Han hade skrivt på för ett 1-års kontrakt enligt tidningen.....
När det stod det dära med Mattiahsson å brynäs i tidningen, då står det att Danne har srivit på....

Sv: Nästa Säsong
Det är din åsikt Bright.

Sv: kanongäng
Kessler och Westerlind:
Jag vet inte om ni fick svar på vilka det är som sitter i sportkommiten, så jag ger er namnen: Anders Bäckström,ordf, övriga: Kjell "Knubben"Damberg(Han var med i småkronorna som tog guld 1981) Mats Andersson,Peter Eriksson(fd forward i Brynäs) Ulf Tunong( fd Jonsson), och gamle backen Janne Kock(Strömsbroit ursprungligen, men spelade även i Timrå och självklart i Brynäs. Håll tillgodo!

Men det har tyvärr inte Longstaff, Micke.

Nej det tycker jag inte Bright. Ingen nackdel om man har bägge egenskaperna dock.

Longstaff... Får jag lite försynt fråga er som nämner honom om det är viktigare att en spelare är lättsam och social utanför isen än en bra spelare på densamma?

Huge:
Japp, utbildningsbidraget gäller även utländska spelare. En kille som Longstaff torde gå loss på 400.000 SEK. Nu kan ju iofs transfersumman avgöras av en skiljenämnd, men den summan är riktlinjen.

Var såg du det om Stöpfgeshoff? Låter konstigt som faen. DEL har väl inga gränser på hur många utlänningar dom får ha i lagen, om dom inte har ändrat det nyligen iofs.

micke

Gäller "utbildningsbidraget" även utländska spelare?

Tror annars Longstaff passar in i Brynäs, inte bara spelmässigt.
Nu känner jag ju inte karl´n personligen men engelsmän brukar
generellt sett vara lättsamma och sociala personer, ngt som ju
Brynäs lägger stor vikt vid.

Såg f.ö att den gamle brynäsbacken Jonas Stöpgeshoff (puh)
är klar för Frankfurt Lions under förutsättning att han får tyskt pass. Varför då?

micke - du stora Orakel, hjälp oss..... ;-)

Sv: Silly Season och ståplats!!!
Så Asplund bli bara tredjemålvakt nästa säsong? Det var ju underligt...

Silly Season och ståplats!!!
Tja alla likasinade!!!!!! Joakim Lunström ny andre-målvakt??!!! Enligt Anders Bäckström och Jan Kock som en vän till mig snackat med!!!!!

micke:
Jag hoppas verkligen att dom har fel, som jag skrev tidigare så tycker jag att Johansson kan gå till Rögle eller nåt! In med en Tuulolatyp eller varför inte Tuulola själv?

Lundström:
Låter skumt det här med Johansson ändå, man har inte hört ett knyst om det och Keb brukar ju kunna vimsa på om allt möjligt tok. Inte ens på Brynäs hemsida står Johansson med i truppen. Jag tippar på att Arbetarbladet och Keb har fel.

Sv: Ledning <---> supportrar
nudeboy:
Vem har pratat om SK? Förstår att de säkert har nog med jobb, speciellt just nu. Däremot är det bra om ledningen som helhet är "tjenis med supportrarna" - Utan supportrar har de inget jobb alls.

SK lägger ju ner mycket tid och kraft på att lösa den sociala biten så spelarna ska trivas. Det är bra. På samma sätt bör ledningen jobba hårt för att supportrarna ska trivas och strömma till. Jag kan inte säga precis hur och vad som bör göras, men jag tycker alltid BIF ska jobba hårt för att höja stämningen både kort- och långsiktigt...

Skulle farhågorna besannas om att den nye målisen inte blir ett namn med lyskraft, står Brynäs enligt min mening kvar och stampar på ruta ett när det gäller målvaktsfrågan. Att få tag på en målvakt av kvalité skulle betyda så mycket för hela laget - inklusive Johan Asplund, som skulle slippa trycket att va´ förste-keeper och istället, tror jag, inspireras och motiveras att utmana.

Ett bra förslag Huge. Visst skulle det kanske vara något, en polare till mig skulle iallafall bli överlycklig om "Lobby" kom till BIF. Han hade inte artistkontrakt så det är inga problem, är ju synd att det är så dyrt att värva från andra elitserieklubbar pga "utbildningsersättningen" ändå. Tyckte inte hans debutsäsong var såå illa pinkad, han kan nog göra bättre ifrån sig. Stor, forecheckande forward med en hel del teknik. Killen har ju NHL-drömmar och om inte jag minns fel så nobbade han ett fett tyskt anbud därför att han tyckte Elitserien skulle ge bättre chans att förverkliga dom drömmarna.

JA men Foppa är på gång till Modo

David Longstaff, f.d Djurgården.
190cm 95kg rightskytt

Kanske inte gjorde ngn jättesucce i Dif men har nu fått ett
inskolningsår i ES och kanske kan vara ngt för oss?
Skaplig målskytt och mkt teknisk mht sin längd och vikt.
Artistkontrakt med Dif? I så fall kanske inte aktuell.....

Försäsongschema
Brynäs försäsongsschema har väl de flesta sett vid det här laget? Hur det ser ut i stora drag iallafall.

www.brynas.se/nyheter.asp?nyhet=409

micke

Exakt. Du har inte missat så värst mycket..... ;-)

Lundström:
Har jobbat och stått i. En del nya inlägg att läsa sedan man loggade på, eller "nya" och "nya"? :)

micke:
Kul att du är tillbaka, har inte sett dig på ett tag!

Puffen o Bright:
Vi får nog vänta ett bra tag till innan det presenteras något nytt nyförvärv, kvalserien är väl klar inom en månad, efter det så presenteras nog någon ny spelare.När det gäller ny målvakt så ska vi nog inte ha för stora förhoppningar, för enligt Bäckis så för inga konkreta samtal med någon.

Ja, Puffen, i alla fall som det antyddes för nån vecka sen. Miettinen är ju signad nu, men det hade ju gärna fått vara ett par gubbar till. Om en månad kanske det är klart med nån spelare till, ska vi tro det?

Sv: Vad väntar dom på?
Just det ja, Leska är ju center. Men såna kan vi ju inte få för många av :). Miettinen är väl dessutom ingen utpräglad center, tyckte jag läste att han spelat ytterforward en hel del...

Nästa Säsong
Igår skulle väl Brynäs säga vilka spelare dom skulle köpa till nästa säsong.

Sv: Vad väntar dom på?
Petr Leska. Jag skrev ett inlägg om honom redan den 27:mars som jag kan kopiera in här;

"Petr Leska, -75:a som spelade ihop med Daniel Johansson i Rögle för 10 år sedan. Han kom 1:a i tjeckiska poängligan i år och har föregående tre säsonger gjort 47, 34 resp. 32 poäng. Skulle väl gått till NHL om han inte var för liten (174/75) men har tydligen sagt att skulle vilja spela i Sverige igen. Spelar nu i Zlin.
2002-03-27 20:08:59 "

Skulle vara roligt att se en tjeck i laget igen, en som kan lyckas dvs... Om nu tydligen Danne Johansson i det tysta fått förlängt kan väl han hjälpa till att locka hit killen, lite långsökt men ändå.

Sv: Kim Cannerheim
Cannerheim? Nej! Anger? Nej! Hur kan ni tro att dessa spelare skulle kunna tillföra Brynäs nåt. Har ni inte högre krav än så på lagets standard??

Lägg ner.

Jag tror nog SK har nog med jobb utan att vara tjenis med supportrarna.

Sv: Kim Cannerheim
Kimpa är en bra spelare. Curre Lundmark trodde innan den här säsongen att Cannerheim skulle bli årets rookie. Dock så har han den här säsongen inte visat någon som helst vilja. Han har sett nöjd ut helt enkelt. Han kanske känner att han nått sitt mål och har inga större ambitioner än att spela i elitserien. Det finns inga schismer med nån i SSK och han har fått gott om speltid men han har sett rätt ointresserad ut helt enkelt. Om ni lyckas få honom mer intresserad så är det bara att gratulera för då får ni en riktigt bra spelare med teknik, spelsinne. Det som saknas är tuffheten.

Dialog är nog ledordet.
De som jobbar i styrelsen och sportkommittén kan inte kunna allt. De är experter på en hel del och vi är experter på något annat.
Vid en ev. ny arena skulle ett supporterråd kunna vara till god hjälp till vilka faciliteter som ska finnas och hur de ska se ut mm.

plus

Istället för att en massa felaktiga rykten florerar skulle man kunna informera supportrarna tidigare.

Huge:
Nej, jag är inte så upphetsad överhuvudtaget att tillsätta ännu några representanter eller skapa ännu en kommitté. Det tar inte lång stund förrän dessa "supportrarnas röst" är en del av och tänker lika som ledningen, och så är vi tillbaka på ruta ett.
Tror att ledningen är betydligt mer kompetent att sköta kontakten med supportrarna, bara man tar uppgiften mer på allvar...

Det jag önskar är KOMMUNIKATION.

Mitt budskap till ledningen är:
1) "Åk ut och skaka hand med supportrarna" emellanåt, dvs visa upp er, samtala, lyssna och ställ frågor. Alltid kommer det upp någon bra idé...
2) Gör en veckorapport på www.brynas.se
3) Delta i debatten här på HS lite i bakgrunden, dvs komplettera och korrigera endast när grova felaktigheter sprids.
4) Hitta på och be om idéer till nya grepp för att locka publik (Har vi hört den förut..?)

Sådärja...

Sv: Laget nästa säsong!
Petr Leska vore ju verkligen nått för styrelsen att kolla upp, och Luleå borde man ju kunna konkurera med...

Jaså, man betvivlar mitt omdöme... :-(
Tyckte det kunde vara bra med en balanserad och ödmjuk
ordförande.....

Skämt åsido, idén är nog inte så dum fast tror ni inte att Brynäs
anser sig tillfredställa sina supporterkontakter genom sitt
samarbete med "Brooklyn Tigers"?
En variant som kanske inte vore så tokig är att en eller två st
representanter för oss här på HS fick lite insyn i arbetet i föreningen.
Dessa 2 skulle naturligtvis endast vara observatörer och informera
oss andra om allt av allmänintresse.
Att man inte släpper konfidentiell information behöver väl knappast
nämnas.

Tror nog isf inte att Brynäs skulle vara så begeistrade om dessa
2 hade ngn form av rådgivande eller beslutande ställning.
Det är ju bara att titta här på HS ibland för att inse att ngn
Polsk Riksdag vill man nog inte ha..... ;-)))

Jo, men det är inte åldern som är intressant utan att man skriver så långa kontrakt - vad är det som sätter press på dem senare?

Självklart ska Djoos också vara med på "gubblistan"! Han är ju 33 år!

Kessler & westerlind:

Gå in på Läsvärt på brynas.se så kommer ni att hitta ett par reportage om sportkommittén. Där finns alla namn och en förklaring om hur man arbetar...

Ledning <---> supportrar
Kessler: (Startar ny tråd - rubriken börjar känns lite fel...)
Har alltid tyckt du verkar ha bra omdöme. ;-)

Jag tror också att det är ett sätt att skapa mer klubbkänsla och trognare supporters - Ju mer information jag får och ju mer jag engagerar mig i BIF, desto mer blir det MITT Brynäs.

Tycker du kan ersätta mig med Huge, fast jag är lite bekymrad över hans omdöme avseende övriga tillsättningar.... ;-)

Vad sägs om BRYNÄS SM-GULD som ordförande i rådet....??

6 Lundström

Det är väl inte för inte som Angeldust står som nykomling i
profilen kan jag tänka.....
(kasta sten i glashus var det ngn som myntade, dessutom..)

Täljetokarna skall nog inte vara så styva i korken för rätt vad det
är så kanske deras enda nöje blir att gå på BårstaIP och heja
på Assyriska i div2.....

Håller med dig fullständigt westerlind. Nyförvärv i all ära, men det är minst lika viktigt med resten av arbetet i klubben.
Vad sägs om ett supporterråd där ett antal kloka supportrar, som du och jag ;), får vara med och tycka till om saker. Ska vi värva den eller den landslagskillen.
Det sista var givetvis på skoj, men resten var åtminstone en halvseriös tanke.
Vi supportar vill ju givetvis minst lika mycket att klubben sköts på bästa och proffsigaste sätt som spelarna, de på kansliet. sportkommittén mfl.

Angeldust:

Här är en lista på Brynässpelare som är 30 år eller äldre:

Sjödin 36 år
Larsson 36
Molin 31
Kyrö 30
Om Christer skriver på nytt kontrakt så har vi en gubbe till, han är 32!

Här kommer en lista över SSK:s "gubbar"

Wanhainen 30 år
Lindqvist 30 år
Bemström 30 år
Stefan Jonsson 37 år
Peter Popovic 34 år
Ahola 34 år
Norbäck 30 år
Larsson 34 år

Kom inte och snacka om +30 ligan!

Sv: Karjalainen
Kyösti, ja tack! Men då börjar väl de som gapar om föryngring att skrika högt här igen. För inte kan det väl vara samma personer som vill ha in yngre, typ Simon Östlund, och även vilja värva rutinerat. Någon som känner sig träffad?
En annan fråga: Är Kyösti en bättre spelare än Bissett? Är svaret nej på den frågan ska han inte värvas för då gör vi ju ett nedköp. De som skall värvas ska givetvis vara bättre än dem vi sparkar.

Crippa, nja. Sett till säsongen som var: NEJ, men sett till vad han egentligen kan är svaret ett JA! Men inte för hur mycket pengar som helst.

Ni är på väg ner i skiten, +30 ligan kan inte spela hur länge som helst och då har ni ingenting. Om man inte beslutar sig för att stänga elitserien är ni ute inom 3 år, och kommer aldrig igen.

Sv: TRE KRONOR
Lundström: Soling har väll problem med knäna? annars kan jag hålla med om dina ändringar.

Föresten jag tycker det är lite fjantigt att kalla Djurgården för skansen.

Matthiasson ligger lågt!
Läs om Matthiasson och evetuellt klubbbyte. Se länktips!

Opps! Hade förträngt att Rudan skrivit på för Skansen!

Istället för Skansenspelare:

Niklas Kronwall-Greger Artursson

Mattias Tjärnqvist-Anders Huusko,Daniel Rudslätt

Mikael Håkansson-Jonas Soling

Haha, ok nä då får väl Hardy ta en spelare från oss (Soling), en från MoDo osv : )

claesw: Det finns inte så många fler svenskar i Färjestad än dom som är med ;)

« · 77037 · »