1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736865 inlägg · 7967 ämnen
« · 82092 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Bosman och nu Bissett
Utbildningspengar för en 36 åring?
Bissett är konfunderad...
Se artikel i Aftonbladet.

ingen mathiasson?
brynäs hoppas fortfarande på pasi nurminen!!

dom har börjat letat efter en ersättare för crippa!!

nu när bergkvist har skrivit på så ska dom ha en forward till......
ja ni nästa säsong kan bli nåt!!!

fixa westlund fort!!!!

och det verkar som mathiasson kommer att välja linköping........och jag tror inte att söderström kommer!!!

kan bara säga en sak bra jobbat SK!

kul att dom verkar få en sämre trupp än förra säsongen......Miettinen ersätter harder, dom flyttar upp en junior och sparkar bissett, tappar rudslätt.......

visst är det bra att dom flyttar upp en junior, men inte istället för bissett. vem ska erätta rudslätt då???

hoppas att bäckström spelar till sig ett kontrakt i finland så vi kan erätta honomm med en som verkligen kan agera ordförande i sportkomitten!!!!

Sv: Vikten av en balanserad mix
westerlind: Låter lite för sliskigt. En brynäsare ska det väl vara sting i? Typ lakritsshot, tabasco och vad det gula ska vara har jag inte en aning. Smakar säkert åt helvete, och sen vaknar man dan efter och undrar vad som hände. Och det är väl så det ska vara? :))

Sv: Derbygrupper
passebie:

Här är min spådom om derbygrupper:
1) Luleå, MoDo, Timrå, Brynäs
2) Leksand, Färjestad, Djurgården, Södertälje
3) Linköping, HV71. Västra Frölunda, Malmö IF

Hoppas Peter Forsberg den andre kan mygla ihop en grupp med Brynäs och Leksand...

Slutresultatet av mina funderingar blev alltså:

DIF, FBK, SSK, LHC.

MIF, HV, LHC, VF

LHF, MoDo, TIF, BIF

westerlind:

Ok, ett sista inlägg denna natt...

Luleå, MoDo, Timrå känns givna...

Malmö Hv och Lindköping likaså

DIF, FBK, SSK

Då ska ett lag till sättas in i varje grupp...

Det går ju inte...

Nej, flytta ssk till malmögänget, Bif och Leksand till dif.

*skrattar* Då hamnar VF hos Timrå 6 kompani... hur fasen blir det nu...

DIF, FBK, BIF LHF.

MIF, HV, LHC, VF

LHF, MoDo, TIF, SSK... *suck*

Byt oss mot SSK... Det blir det närmsta derbyt jag kan komma på. Men om man nu tvunget ska derbytera det hela så vill jag ha LIF i vår grupp.

*tänker mer än bra*

passbie:

För en kvart sedan? Minns inte när jag passebierade den gränsen...
Okej, snillen spekulerar. Ska försöka minnas lagen:
- Luleå
- MoDo
- Timrå
- Brynäs
- Leksand
- Färjestad
- Djurgården
- Södertälje
- Linköping
- HV71
- Västra Frölunda
- Malmö IF

Sådär, nu kan du blanda och ge...

westerlind:

Inte så lätt att minnas ett lag som SSK. :)

Vad beträffande skarpa tankar så känns det som om jag har passerat den nivån för en kvart eller flera sedan...

passbie:

Näe, kom igen nu passbie! Du anar inte hur många skarpa tankar som kommit fram i alkoholens ångor.

Ett tips, det finns tolv ES-lag dela dem med tre...

passbie: Aahh, Södertälje... Fasen, var tungen att gå in på Hockeymag. för att komma på det. Definitivt ett prakttecken på att man bör lägga ner kvällens aktivitetr. Så natti natti alla som händelsevis fins kvar därute.

passbie:
MoDo och.... *tänker attans* vad i h e l-vete, borde nog gå och sova....

westerlind:

Men om Luleå, Frölunda, Malmö, Lindköping bildar en grupp. Timrå Leksand, BIF och FBK en. DIF, HV, (fan, jag kommer inte på fler, måste ju ha glömt två...)

passbie:

Även om många kallar mig Saida, så har jag ingen aning om det. Ett hett tips är väl Luleå, MoDo, Timrå, Brynäs och Leksand. Va f-n det blir ju fem lag!

Men det ordnar sig: Hoppas Luleå köps upp av Hakki Harimo (eller vad han nu heter)och spelar i SM-liiga, så vi blir av med neanderthal-hockeyn.

gordo:

Drygt, anser jag. Hur mycket kan det handla om? Globen må vara jäkligt billig att hyra, för så himla mycket kan vaken DIF eller AIK dagit in i år... Vi har väl knappast tjänat på några 'debyn' den gågna säsongen. Malmö - stackars Malmö - är inte i närheten av derby.

Nej, slopa skiten och låt alla möta alla på samma vilkor.

westerlind:

Ok, antar att vi får dras med eländet ett år till... Vilka lag hamnar då i vår grupp? Leksand och...?

passbie:

Inte f-n vet jag. Min teori är att Hockeyligan sett att derbymatcherna varit pålitliga publikdragare. Därför trodde de att om det blev fler derbyn skulle det fortsätta generera mer fina publikintäkter för ES-klubbarna.

Men, det de inte räknade med är att supportrar är inte dumma: Blir det för många derbyn så förlorar de sin attraktion.

Så jag håller med dig:
AVSKAFFA DERBYGRUPPERNA!

passbie:
pengar, passbie, pengar...
Möjligtvis för att "så gör man i NHL och då måste det vara bra"...

westerlind:

Tycker som du. Men varför envisas Ligan med detta penibla upplägg? Som jag ser det måste det bero på att vi trots allt går och ser dessa extramatcher. Men nu när AIK inte längre finns bland de 'fina' vad har har då förbundet för argumentationer för derbygrupperna? För visst var det för stockholmsregionen iden skapades?

Sv: Om en hund mådde så här...
micke: Haru slut på pengar? Jag skickar över en hundring...

passbie:

Har du inte läst Et tu Brutes och mina utläggningar om Elitserien? Jag HATAR derbygrupper. Det som förut var säsongens höjdpunkter har nu blivit lika spännande som ännu ett avsnitt av Rederiet: Är det lördag hela veckan blir bara de mest hängivna supportrarna upphetsade av ett derby.

Sv: Om en hund mådde så här...
micke:

Inte somnat än?

I övrigt:
Kom på en sak när jag såg en artikel i GD "Spola kröken".

Tecknade inte Brynäs ett sponsoravtal med något bolag som byggde på hur juste de spelade?
Någon som minns det? Hur gick det? Gav det några pengar? En framtida melodi?

Derbygrupper
Vad tycker forumet om derbygrupper? Vad är vitsen? Räcker det inte med 46 grundomgångar? Och hur formateras grupperna?

Som jag tycker denna natt som idag är så räcker det med 46 omgångar. Åt helvete med derbytjojsandet. Det är trots allt bara ytterligare ett sätt att suga oss tröga supportrar på pengar.

Om en hund mådde så här...
Var ju tvungen att skapa en ny tråd... Så som jag gnäller på trådutnyttjare... :)

Tänkte lite på Wilmer Xs låt med samma titel som denna tråd... fattar ni hur många gånger jag har vandrat hen ifrån G-rinken med sorg i hjärtat? En gång gick det till och med så långt att jag önskade att taket skulle blåsa bort frpn byggnaden så att Brynäs fick spela resten av matcherna borta och jag slapp må så jävla dåligt... :)

Efter omgång 25 omgångar bestämde jag mig för att inte läsa några tabeller förrän efter omgång trettiofem. Det hjälpte inte ett dugg.

Nu ska jag kanske sluta tråka... F'låt.

Sv: Brynäsledningens Krönika
Natten:

OK. Då är vi överens: )

Ha det, nu är det good night för mig!

claesw: Jag har aldrig sagt nått om att FBK är ett dåligt lag, FBK var som du säger oerhört överlägsna denna säsong.

passbie:

Läser mig själv och inser att jag inte ens fattar själv... :) Men vad jag menade, tänk att kunna sitta och spekulera verbalt istället. Eller skulle det ta bort en del av charmen? Skulle vi vara villiga att betala en symbolisk summa för en dylik service? Och varför skapar jag inte en ny tråd när jag så uppenbart har lämnet den jag skriver under? *många tankar i liten hjärna*

passbie: jodå jag fattade men ett lag som har kontroll över pucken i anfallszonen skapar ofta chanser och oreda var bara det jag menade.
Du kanske har rätt i att färjestad inte är så bra i egen zon.
Och jag såg inga matcher live bara på tv.

westerlind:

Kanske borde man tipsa - eller ge en idé - eller... äh...

Ett röstberikat forum, det var det jag ville ha sagt....

Dessutom vill jag ge mig själv en känga *spark i röva* Jag tycker ju egentligen att man ska försöka hålla sog till trådämnet. Känner att vi inte riktigt har diskuterat 'Brynäsledningens Krönika' på sistone. Fasen vad lätt det är att bara trilla vidare...

Natten:

Är på glatt humör, men du gör mig lite irriterad; det är precis som passibie skrev. FBK var 01-02 så oerhört överlägsna (faktiskt, 12-0!!! i matcher i sluspelet säger väl ALLT) så att laget blev MER konfunderade än "vanliga" lag, eftersom man 99 % av tiden styr spelet. Om du sett dem spela så förstår du : )

Natten:

Japp, och du fattade inte hur jag menade. Antar att du inte sett några matcher....

Hur ska jag förklara... Många - de flesta - lag har en ordnand defensiv när de försvarar egen zon. Detta verkade FBK skana i viss mån. Det blev rörigt och odisciplinerat. I till exempel 4 mot fem visste de hur de skulle göra. Men just fem mot fem i egen zon... som om de inte hade tänkt sig att det skulle ske. Men som jag tidigare sagt: utöver detta så var FBK bäst, det är bara att erkänna och inse.

westerlind:

Ja, att Holland missar fotbolls-VM är som att FBK missar slutspel, typ. Heja Sverige och VÅGA ge sådana som Zlatan speltid!

passbie:
Jag måste bara gapskratta - Visst f-n är vi tragiska typer! Sitta och parta framför datorn, helt underbart! Men se det från den ljusa sidan: Vi har anammat Internet - våra kompisar finns i cyberrymden.

claesw:
Naturligtvis blir fotbolls-VM en höjdare! Var själv nere i Holland och kollade fotbolls-EM. Mina stora idol-nationer är Holland och Frankrike: Var tröstlös när Holland klantade bort VM-biljetten.

passbie: Jag tror inte något lag kan få oordning utan att ha pucken under kontroll. Och alla lag är väll pressade när motståndrana har pucken under kontroll i anfallszonen.

Sv: Sluta lipa börja handla!
alla

SOV GOTT!

passbie:

Det tror och hoppas jag med!

Nej nu ska ja gå till köjs :/Natti

westerlind:

Trodde att du försvunnit in i krogröken...

Visst är det ett himla drygt spekulerande, är själv mer av 'vänta och se'-typen, men eftersom jag inte tycks hamna på krogen så sitter jag här och... ja, gör detta... :)

westerlind:

Men tyvärr du, vi får tåla den debatten tyvärr- den är = ENGAGEMANG (s eItalen/England i fotboll) -tamejfan, t o m Sverige börjar ju bli RUGGIGT engagerade i fotboll...Jag tycker det är ok, men hockey är King, VM i fotboll är dock top of the tops va?

Brynäsfan:
Japp, och hur skulle det låta här om det presenterades ett nyförvärv som två dagar senare bröt kontraktet? Ett jävla gnäll skulle det bli då också.

Jag tror, antar och hoppas att Brynäs har något intressant att presentera seanast den 27 april...

claesw: Hahaha, ja jag är väl den som är minst oskyldig. Tycker bara det är skönt om vi inte är så förb****t gravallvarliga emellanåt.

Måste säga att jag är skapligt less på rundgångsdebatten som ältar om spelare X ska värvas/kickas, som vevas för jag vet inte vilken gång i ordningen...

claesw:

Jo fy fan då kunde man ju vara lite mallig över att hålla på brynäs, det kunde man ju inte i år direkt. :(

westerlind:

*skrattar* Allla kan vi inte vara som Tor... Men vissa klocka tankar dyker ju upp... som att sluta fjäska för Olsson... att se till att AA får en permanent A-plats...

En annan sak som jag undrar: detta med en uttalad förstamålvakt, vad är det för fel i att låta den bästa stå? Så gör man väl överallt annars? Det är ju som att låta Hadelöv få en landslagsplats: Jamen han var ju himla bra förra säsongen... Det måste vara bäst just nu som gäller. Eller tycker jag fel?

Brynäsfan:

"Fräscht" och nyktert inlägg, så här på kvällskvisten! Visst, jag vill också ha tillbaka farten, spelglädjen och, givetvis, kompetensen!

*drömmer mig tillbaka till utklasningen av MIF 1993(semi) i Gavlerinken, 8-0 och 5-0!!! i ett par klang och jubel föreställningar av högsta rang! : ) *

passbie:

Nä tyvärr, inga årsmöten- trist! Nu blir det sista groggen o se'n sova va?

Sluta lipa börja handla!
Jag fattar inte att brynäs ledningen kan få tummen ur röven som andra ledningar kan. Titta på linköping, hv71, frölunda, färjestad de ser till o skaffar de spelare de vill ha, men brynäs låter bara spelare lämna + att de låter andra lag värva som bara den. Om vi kunde få spelare i första klass nån gång igen och inte bara en massa andra sortering. Målvaktsidan vågar jag inte ens tänka på, och utan Olsson har vi inte alls samma backrutin. Djoos är ju inte nyfödd direkt.

Jag tycker vi ska satsa på egna talanger + unga stjärnor som kan vara med och bygga upp ett nytt OFFENSIVT Brynäs som på smurfkedjans tid.

westerlind:

Jo, jag VET att det är mycket skitsnack här nu. Inget mer med det, även i en koskit kan det växa vackra blommor, ellre hur!?

claesw:

Jag må erkänna att jag inte känner igen ditt citerade inslag i ditt inlägg från något jag har skrivit, men det gör inte mindre sant. Att man inte är helt nykter får väl sortera under menyn 'av barn och fulla får man höra sanningen' fast kanske var det 'idioter' i originalversionen... :)

Men att vi hoppas att de läser, även om de inte orkar/vill/har tid att möta våra tankar. Men hur många gånger har jag gått ttll ett årsmöte och sagt min mening? Svaret är: NOLL! Hur många gånger har du?

Kanske är vi inte en så lite smula flata... Man vill så gärna att de som är satta att sköta det de är satta att sköta skall skötta det de är satta att sköta. Och det blev ju inte så lite onödigt komplicerat. :) Jag gör som du, skyller på alkoholintaget... ;)

claesw: "vi får bara hoppas att högt uppsatta personer inom BIF läser dessa inägg och suger åt sig de guldkorn, som ju faktiskt dyker upp då och då!"

Visst claesw, jag tycker också att det dyker upp en hel del spännande tankar på Brynäs GB då och då.

Men va f-n, kollar de på fredag och lördagkvällar så blir de nog oerhört imponerade: Här smäller det ju bara av begåvade och insiktsfulla kommentarer! Skulle de se en del av vad som skrivs här så spelar de väl hellre med tomma läktare... :-)

passbie:

Jag är väl lite full, men blir i det närmaste rörd över din ärlighet och förmåga att sätta fingret på de känslor vi (riktiga supportrar) har. Jag äknner som du, "ska vi vara med och tycka NU, hjälp", men det är ju så det SKA VARA! Alltså, vi får bara hoppas att högt uppsatta personer inom BIF läser dessa inägg och suger åt sig de guldkorn, som ju faktiskt dyker upp då och då!

claesw:

Urk... den känslan fick jag också, men har jäkligt svårt att erkänna det; FBK tog igen sig emellanåt, fick en klapp på axeln av B-Å "nu kör vi" och så åkte de ifrån oss...

Jag har så himla dålig koll på kontrakt och andra störande saker som förstör för önskespelare så jag har inget alls att komma med. Detta är första gången jag så närgånget studerat 'förspelet'. Förut har jag satt mig vid dukat bord i september och insupit vad som stått till buds. Måste säga att det inte känns så himla bra att börja oroa sig redan i mars-april inför det som komma skall. Det var illa nog när man nöjde sig med att lida på plats i Gavlerinken... :)

passbie:

Håller med. T o m MoDo lyckades ju få FBK att se riktigt konfunderade ut i 1:a finalmatchen...Men i långa loppet var det liksom aldrig något snack. Jag såg match 3 i Gävle (1-2 i sudden). Även om BIF borde ha vunnit, så kände man att FBK var i det närmaste loja och BIF gick på hörntänderna. Hur ska vi vända detta, mitt tjat om Gozzi gick ju om stöpet; han gick väl till Tyskland. Jag vet att han inte är någon frälsare, men vi behöver någon mer namnkunnig värvning inför säsongen; inte bara (om än oerhört kompetent) en finländsk forward.

« · 82092 · »