1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446557 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Laget har släppts på CHLs hemsida.
www.chl.hockey/en/matches/2d927ffe383d503b86d616ca/brynas-if-vs-zsc-lions-zurich#tab_event=lineups

Man kastar om lite i laget. Lite kul då vi är några som varit inne på några av dessa förändringar (ingen nämnd ingen glömd).

Rödin - Larsson - Silfver
Lindblom - Bäckis - AJF
Kopacka - Ölund - Bellows
Svrcek - Pettersson - Vesel - Scott (4 fws listade i fjärde).

Framförallt spännande att se om AJF passar bättre med Bäckis och Lindblom. Rödin är ju en sån som passar med de flesta så han lär nog gå ihop bra med Larsson och Silfver.

SuneMangs:

Håller absolut inte med om att vi ska betala det han vill ha.

Han är en bra SHL-back men han har inte offensiven för att vara värd över säg 150 i månaden.

Blir snabbt dyrt om den typen av spelare tjänar över 150 i månaden.

ellis: Jag har sagt samma sak sen han opererades, men allas spåkula säger tydligen att han kommer tillbaka & blir klass direkt.

Bertill är ingen valp längre med läkkött som en sådan och han besitter inte direkt Söderströms skridskor eller handleder vilket gör att han måste spela sitt spel & det är inte direkt snällt mot kroppen.

Har nån sett laget till idag? Inte släppt än va?

bradberry: sista perioden i förra matchen gjorde han en del bra grejer så han får ta det därifrån.

SuneMangs: Blir verkligen Bertilsson återställd då? Alla tycks ta det för givet.

SuneMangs: Hallå Sune!

Något annat gällande backarna, jag hoppas verkligen man är tidigt ute och försöker förlänga med Axel under säsongen nu så han inte går och blir klar för DIF till nästa år om dom skulle klara nytt kontrakt. Betala honom det han vill ha, för det bor en otrolig SHL-spelare i Axel Andersson på sikt. En av lagets bästa skridskoåkare är han dessutom.

Gavve: Ja AJF är ett yrväder men har hittills även gjort sina kedjekompsar lika yra som motståndarna… Hoppas de kan hitta det. Känns som han skulle behöva lära sig ”värdera tempot” bättre… Full fart är bra men inte i alla situationer…

Det är mycket forwardsformeringar nu för tiden. Något jag tycker är intressant är hur vi formerar backsidan när ett eventuellt nyförvärv är på plats och Bertilsson är frisk? Inga lätta beslut där inte. Sjunde- och åttondebacken kommer vara större namn än det brukar vara i något annat SHL-lag.

bradberry: Bellows körde ju med Bäckis tidigare på försäsongen. Att det inte var så förra matchen var nog för att Bellows skulle få lite lugnare inslussning (mindre speltid) i tredjekedjan bara.

Mot Modo såg ju laget ut så här:
AJF - Larsson - Silfver
Bellows - Bäckis - Rödin
Lindblom - Scott - Kopacka
Ölund - Vesel - Pettersson
Bobby frånvarande då.

Och mot Timrå i matchen innan såg det ut så här:
AJF - Larsson - Silfver
Bellows - Bäckis - Rödin
Pettersson - Vesel - Ölund
Svrcek - Scott - Kopacka
Bobby och Lindblom saknades då.

Att Bellows körde i tredje i förra matchen tror jag (vet alltså inte) mest var för att han skulle få lite mindre speltid då han precis kommit tillbaka från skada. Har svårt att se att vi skulle köra honom i en tredjekedja under säsongen.

Håller dock med dig om att Rödin och Lindblom kanske borde byta plats. Men jag är å andra sidan inte helt nöjd med förstakedjan än heller. Känns inte som att Silfver & Larsson är vana med att spela med en sån som AJF. Vill dock vara tydlig med att ingen av de 3 gör något dåligt. Det är mer att det inte klickar (än) som en helhet bara.

Kvalet till TV-pucken slutspelet började igår. Tyvärr en rejäl missräkning med en torsk på straffar mot Västmanland. Nu krävs det nästan att dom går rent i de fyra sista matcherna för att nå slutspel.

Jag vill att de särar på Rödin och Bäckström. Båda vill bära puck och Bäckis ska egentligen ha en pudelklok kompanjon som tar sig till lägen på ett smart sätt. Anton är aktiv, söker puck och vill vara där det händer. Jag tycker inte det klickar fullt ut…Kör Rödin med polaren Scott och ta upp Bellows med Bäckis. Lindblom borde funka som tredjelänk i den kedjan sett till spelartyp och logik…

Silfver Larsson AJF
Bellows Bäckström Lindblom
Rödin Scott Kopacka
Ölund Vesel Trivigno

Svrcek Pettersson

mattias - 74: Om SHL/SDHL blir en bättre produkt av detta är jag all for it för egen del. Men som många andra är och kommer vara inne på så måste 51%-regeln bevaras. Det är ju väldigt många som inte är nöjda med varken sändningarna, priset eller "produkten" som helhet. Om detta leder till att det blir bättre mot att Red Bull får synas mer (på flaskor t.ex.) så kunde jag personligen inte bry mig mindre. Isostar har (hade?) väl samma grej fast i IIHF och det är ju också en "sportdryck" och de har väl haft samarbetet i 100 år (lite överdrivet men ni fattar). Och Tre Kronor har Nocco.

Tittar man på nuvarande sponsorer/partners till SHL så finns det väl några andra man skulle kunna ställa sig frågande till också (spelbolag). Även om det kanske främst är Red Bull som "tagit över" lag tidigare.
www.shl.se/partners

Sen så blir det ju krockar där ute också. Om Red Bull har vissa krav på motprestationer (t.ex. kylar/att det säljs/exponeras) medan t.ex. HV har förbud mot det (i ungdomsleden).
hockeysverige.se/shl/svaret-om-red-bull-trots-forbudet-da-ar-det-jattepositivt/

"I HV71 råder förbud mot energidryck i tränings- och matchmiljö för ungdomarna i föreningen"
"Vi har fortfarande det förbudet och de får inte dricka energidrycker här i våra lokaler. Men det är möjligt att det finns en risk att det påverkar, säger klubbdirektören Richard Nylin."

Kanske inte påverkar ungdomarna alls då tänker ni eftersom Red Bull ska synas i SHL-sammanhang. Men om man läser Expressens artikel om detta:
www.expressen.se/sport/hockey/shl/shl-startar-samarbete-med-red-bull-sa-paverkas-din-klubb/

Så står bland annat detta:
"Energidrycksbolaget kommer till en början att synas på flaskor, handdukar och annat material som SHL-klubbarna använder till vardags."

Så ungdomarna som är med i SHL-matcherna kommer ju att exponeras för det. Vilket alltså HV i dag är emot (även om det just är förtäringen som regleras i text). Finns säkert fler klubbar som är emot samma, tog bara HV som exempel här. Det blir ju väldigt mycket dubbelmoral om de sitter med Red Bull-saker i båset och samtidigt undervisas internt om hur skadligt det är med Energidryck.
www.svenskalag.se/hv71-u13pojk/nyheter/2113440/info-fran-gardagens-teori

mattias - 74: Ser rätt sjukt ut med Red Bull-vattenflaskorna och smakar illa med tanke på hur dom betett sig knom idrotten.

mattias - 74: Jag tycker att det är mycket mer problematiskt med reklam för spelbolag än för Red Bull.

SuneMangs:

Vad är er spontana kommentar på detta?

ante08: Blev det nåt tak?

Skalman13: Taknatta!
Leksands IF Supporterklubb bildades hösten 1965. Detta efter att en grupp supportrar arrangerat den så kallade ”Taknatta” i Leksands centrum. Man stängde då av ett flertal kvarter, och hade dans och uppträdanden på flera ställen - allt i syfte att samla in pengar till ett tak över Isstadion.

Skalman13: Leksand och Mora försöker nog bara maxa intäkterna från den här matchen, mer försäljning av öl vid sena matcher.

Varför kör lyxfällan match 22:00?

Vad sägs om lite kvällshockey?
Leksand-Mora med pucksläpp 22:00. Bara ett tips!

Hahaha, testade att lyssna på Nedsläpp Brynäs-podden i 0.5x hastighet på Spotify!
Gör det snälla ni alla ! ! !
Snacka om semesterfyllofeeling! :)

Lira: ”Its a competitive group.” ”The guys are pushing each other. Its almost like a play off atmosphere in practice - I love it!”
Ja Scott har vuxit ut till en av mina all time favoriter i Brynäs.

Svårt att inte älska honom 🥰😅

Många har säkert redan läst det men lägger ut det ändå…😳 😅🤘

Kommer det startas en tråd om att tippa SHL tabellen i denna bok? Är ju bara här och i Timrås som är mest aktiva av SHL lagen?

Annars kan jag starta en i Leksands gästbok så folk hittar dit ;)

Bokat hotell till premiären mot Växjö nu! Då ja åker 5 timmar bil?? som medlem så hoppas man ju nu att om man e snabb att man får tag på biljetter ??
Är det i slutet på augusti dom brukar släppa eller?

Belfast Giants storsatsning fortsätter. Västerås-jänkaren Patrick Grasso klar idag.

Brynäsgubbe: Jag föreslår att du lyfter frågan om mörkt läge i support-boken (se länk), där vet jag att sidansvarig läser och svarar. Mörkt läge är inget vi Brynäsmoderatorer kan fixa.

Jag är också en vän av mörkt läge och vet att det har tagits upp där förut, men som det verkar har inget hänt på den fronten. Kanske dags för nya påtryckningar.

magr: Hur var den öm? Låter det rimligt att köpa ny telefon för detta ändamål?

Brynäsgubbe: Det där var visst en öm äppeltå, jag ger tyvärr ingen support till ifåns så jag är inte till någon hjälp.

mk: Har ljust läge på under dagen, men om man vill läsa i ett helt mörkt rum på mobilen hjälper inte blåljusfilter. Trots att jag dragit ner ljusstyrkan helt är en vit bakgrund fortfarande för ljust.

Brynäsgubbe: Tänk så olika man kan tycka om det med mörkerläge.
Jag gillar det inte alls.
Tycker jag ser allt sämre mot mörk bakgrund.

Fick in det på mobilen efter senaste uppdateringen.
Blev tokig innan jag fattade hur man fick bort det😀
Jag använder adaptiv ljusstyrka och blåljusfilter på skärmen alltid. Då slipper jag det enerverande ljusa skenet.
Men dottern har det givetvis, och många av mina kollegor..
Men jag är väl för gammal..😀

Brynäsgubbe: Du får ha på dig solglasögonen på kvällarna.

magr: Vill inte byta till en Android och en annan browser för ett mörkläge som borde vara standard på alla sidor 2025.

Brynäsgubbe: Man kan installera ett tillägg, se länk till Firefox addon.
Uppladdat:

500x0-screenshot20250731124855firefox.jpg

havre: På PCn använder jag dark reader men på telefonen är jag inte medveten om något sånt. Man kan invertera färgerna men det är omständigt som fan.

Gavve: oj, bara 1200 platser. Lär gå som smör, måste ställa klockan imorgon innan lunch.

DIFFEN: Det kan man absolut önska sig!

Grin-Olle:
Då kan man väl likaväl fylla hallen på en vanlig träningsmatch?

Erat: www.hockeyettan.se/2025/07/17/biljettslappsinfo-brynas-timra-ik-14-augusti/ står lite info om det här. Hoppas det hjälper!

Var köper man biljetter till träningsmatchen i hudiksvall?

havre: Har många gånger tänkt tanken att "vi" skulle ta och packa och dra till en annan plattform och lämna ett pinnat meddelande om att vi flyttat dit och att man är välkommen att diskutera där från och med nu.....Det är ju hopplöst dåligt här under match!

Brynäsgubbe: Finns ju massa appar och plugins och annat som löser det. Om nu någon ska förbättra sidan kan de väl köpa en ny brödrost att hosta den på så att den inte går ner varje match.

Vad man än tycker om CHL... Vem vill inte se Brynäs spela match? Gå på CHL-match, fyll hallen, pengarna rullar in. Det går bra nu!

Farsang: SkönT

Brynäsgubbe: hade vart sinnessjukt skönt!

Nu när man sitter och läser på kvällen och resten av bostaden är släckt... Är det inte dags för att forumet ska få ett dark mode-läge?

Gamgreken: Ja ni högmods-modoiter är bara för härliga.
Tror det är ganska exakt ett år sedan vi satt här och fick läsa om hur sopslut Silfverberg var.. hur True skulle dominera isen.. att Winberg skulle vara shls bästa back.. att ni hade tackat nej till Dastous för han var klappkass.. att Olofsson äntligen hade slutat med vuxenblöjor.. Tror ni inte hade ett enda rätt va?

« · 2899248 · »