1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750763 inlägg · 7967 ämnen
« · 118636 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Imorron smäller det!!!!
Nu har jag bara en fråga till..

När kommer "Inför: Leksand-Brynäs-länken" att ploppa upp på brynas.se??

Imorron smäller det!!!!
Är det bara jag som börjar känna fjärilarna fladdra i magtrakten?
Micke beskrev känslan av förväntan/förhoppning kanon häromdan..

Själv ligger mina förhoppningar på att se en rolig match, och framförallt se hur mycket Adam Andersson har växt i sommar.. Tror personligen att han blir utropstecknet nummer 1!!!

Sv: De 10 hetaste utlänningarna, enligt Expr
70 Rodrigues: Tommi Miettinen kommer att äga den listan när säsongen är slut.. de är väl ändå det viktigaste?? =)

Sv: Fråga Lund
MAStermind: brynäs vinner i morrn

Fråga Lund
Jaha, ja...
Da´n före da´n.

Mycket hockeysnack har det blivit och många är de tidningar man plöjt innan.

Nu till en trivselfråga.
En polare till mig menar att Ove Molin är bror med Nicke Andersson i The Hellacopters. Kan det verkligen stämma..?

Ni Brynäsare borde väl ändå veta...

Kunglig Hovleverantör?
Hur länge tror ni att det dröjer innan Prinsen kommer upp till Gävle för att först ta sig en pilsner på vinnaren och sen se Anger skotta in mål. Om han han skulle dyka upp för guds skull bjud han inte på Willes kokta grillkorv!

Saxat från AB
-------------------------
Anger om prins Carl Philip: ”Vi är polare. Senast jag var hemma i Stockholm var vi hemma och åt middag hos honom och hans flickvän. Vi träffades för många år sedan. Vi har gemensamma vänner, mina bästa vänner är hans bästa vänner och jag var toastmaster på hans studentskiva. Jag var på Madeleines studentskiva också, jag hade faktiskt Victoria till bordet, det var en ära.”

Sv: Omsättning
mipe: har du biljetter???

Lilljanne: rocka på.....

Sv: 48 timmar kvar
PAZ: ska ni dit???? Jag kan köra tatuerad S80:

Sv: ÄNTLIGEN!!!
Tjenare.... jag har liksom blivit född into,,,,brynäsare.... Har många stories varför???

Sv: ÄNTLIGEN!!!
en lång väntan är snart över...

Sv: Snart börjar de...
Finn Olsson: vilkaa sidor då

Vi måste satsa på unga spelare och kan inte spela med samma gäng hela tiden. Det är dags att Brynäs blir lika bra som på 60 och 7o-talen

Sv: Snart börjar de...
Brynäs har bra lag just nu men de måste få in unga och nya spelare. Jag tycker inte truppen har förändrats särskilt mycket. Jag har inte sett Peka-lehtinen spela men jag undrar om han är lika bra som Olssaon.
Anger var ett bra nyförvärv, det kanske var dags att sparka Bisset visserligen var han med 99 och tog laget till guld men man måste se framåt. Det hade vart bättre om dom värvat någon ung lovande målvakt istället för Ram jag menar han verkar bra men han är 31. Fast jag tycker inte aspen ska vara första målvakt. vissa sidor rankar Brynäs som etta.

ÄNTLIGEN!!!
Äntligen är det dax!!!

48 timmar kvar
Nedräkning.....

Kan vi inte sluta snacka pengar nu och ladda inför måndagen istället .

M.V.H Tor!

70 Rodrigues: Expressen och Aftonbladet dom två tidningar som har minst koll på ishockey i Sverige och i synerhet om vårat Brynäs IF .
Att inte ha med Tommi Miettinen ÄR STOR SKANDAL!!!
Men att kunna håna sån skitblaskor är fruktansvärt kul!!!

M.V.H Tor!

Bright: Om jag tolkar det som sägs här så har alla vi supportrar/medlemmar insett att Brynäs borde kunna vara en verklig stormakt i svensk ishockey. Det är bara sorgligt att dom enda som inte greppar detta sitter i ledningen. Och det är här medlemmarnas roll kommer in. Om inte vi upplyser den verkställande makten alt. byter ut dom, kommer Brynäs aldrig nå ikapp värmlänningarna. Av nå´n konstig anledning har Brynäs varit i ekonomisk strykklass se´n koppardalern infördes. Det kanske finns andra anledningar, än skit i ledningen, till att Brynäs aldrig lyfter ekonomiskt?

westerlind: Till dej och även till Lilljanne vill jag understryka att jag inte alls tycker det är döfött att supportrarna backar upp sin klubb på vilket sätt det än må vara, absolut inte. Det jag menar, och som du nämner westerlind, det är ju att klubbledningen trots allt har den verkställande makten. Det är ju den som måste vara aktiv och visa handlingskraft med att t ex skaffa föreningen bra sponsorer. Det lär ju knappast va´ supportrarnas uppgift, väl? Precis som du skriver så har ju Brynäs IF egentligen enorma resurser att falla tillbaka på i form av meriter och hockeykunnande . Det finns faktiskt inget godtagbart skäl till varför klubben inte skulle kunna va´ ledande i hockey-Sverige år 2002 som man var år 1972. Men det gäller att leva i nuet, vara klarsynt och inse vad som krävs för att vara en modern toppklubb av idag.

Bright & Lilljanne:

Varför måste det ena utesluta det andra? Jag tycker att du har helt rätt Bright, när du säger att det är klubbledningens f-de skyldighet och uppgift att se till så att föreningen mår gott ekonomiskt - Det spelar ingen roll hur mycket vi supportrar engagerar oss och bidrar med om inte ledningen använder det på rätt sätt för att utveckla klubben.

Samtidigt håller jag också med dig Lilljanne: Klubbledningens funktion är att verkställa medlemmarnas önskningar, och utan vårt bidrag avseende både pengar och engagemang tvärdör klubben.

Där har både BJ och Gordo träffat huvudet på spiken: Det är inte bondröta som fört Färjestad till dess spelmässiga och ekonomiska framgångar. För mig verkar det ganska uppenbart: Brynäs sitter på enorma tillgångar i kunskaper om hockey och slumrande supportrar runt om i Sverige.

Nu behöver vi komplettera med fullblodsproffs som förbättrar organisation, arrangemang, sponsoring, myndighetskontakter och marknadsföring av Brynäs!

Enkel vinst...
Unibet.com ger 20ggr pengarna på sm-guld till Brynäs.
Vore helt enkelt straffbart att inte lägga en hundring.
Följ mitt tips och bli en rik man/kvinna när säsongen är slut.

Eller är det nån som tror att det slutar annorlunda??

13:e guldet på ingående...hehe

70 Rodrigues: Han kommer att tala för sig genom att ta täten i skytteligan.

De 10 hetaste utlänningarna, enligt Expr
I dagens Expressen listar dom de 10 hetaste utlänningarna i Elitserien, listan är som följer:

1.Jani Hassinen-HV71
2.Fredrik Norrena-Frölunda
3.Juha Riihijärvi-MIF Redhawks
4.Jouni Loponen-HV71
5.Juha Lind-Södertälje SK
6.Barry Richter-Linköpings HC
7.Kalle Sahlstedt-HV71
8.Jens Nielsen-Leksands IF
9.Frans Nielsen-MIF Redhawks
10.Dieter Kalt-Färjestads BK

Min fråga är, var är Tommi Miettinen på denna lista?

Sv: tippa leksand-brynäs
4-4 Miettinen avgör på straff

Lästips!
I dag så har ni en hel del att läsa om Brynäs inför ES. se länktips och ni som inte är inloggade "www.arbetarbladet.se/index.php"

Sv: Dags för nedsläpp!
65 Selander: lista domarna..........hihihihohohohhahahehhehe
kan inte sluta skratta....nu ere nog dags att serien kommer igång för det verkar som det är ont om diskussionsämnen här inne.

Blir nog en målsnål premiär tror jag!
Brynäs vinner med 0-3.
Ram får en lugn afton i kassen.

Och här kommer domarna enl siten "4checking", så kan ni redan nu börja tänka ut nidramsor. *ler*

Domarna i första omgången

23/9
Leksands IF - Brynäs IF
Domare Ulf Rådbjer
Linjeman Joacim Karlsson
Linjeman Fredrik Ulriksson

24/9
Linköpings HC - Djurgårdens IF
Domaren Lars Johan Ryhed
Linjeman Fredrik Carlman
Linjeman Per Svensson Per

MIF Redhawks - Västra Frölunda
Domare Thomas Andersson
Linjeman Morgan Claesson
Linjeman Conny Ekenberg

HV 71 - Luleå HF
Domare Ulf Rönnmark
Linjeman Peter Sabelström
Linjeman Daniel Winge

Timrå IK - MODO Hockey
Domare Christer Lärking
Linjeman Åke Andersson
Linjeman Magnus Näslund

Södertälje SK - Färjestads BK
Domare Marcus Vinnerborg
Linjeman Mikael Ljungqvist
Linjeman Nicklas Smedman

KentaK: Ödmjukhet vinner i längden och Ulf Jansson kan hockey .
Leif Boork är en expert som man kan skratta åt , men Uffe är legend gällande ishockeykunskap i Sverige .

Tor Karlström:
Vem bryr sig om vad citat: "Den mycket väl ansedda ishockeyexperten" har tippat egentligen????

micke: Helt ljuvligt skrivet.. Det du skriver beskriver nog precis det alla här känner just nu! Själv hajade jag till när du beskrev känslan man har..

En enda sak bara, det är väl att Janne och Ove INTE har reagerat på den där nytändningen som vi har märkt hos alla andra.. Men jag har skrivit det förr, dom gamla rävarna sliter inte sönder sig på försäsongen i onödan! På måndagen den 23e september i det stora derbyt kommer dom med största säkerhet att gå för full rulle igen!

Ett sista tillägg är att det kommer bli spännande att se vad som händer med Ove Molin, nu när vi helt plötsligt har fått ännu en trollgubbe till gavlerinken (Tommi Miettinen)
Gräver han ner sig eller taggar han upp sig.. Ska bli kul att se!!

Mitt tips på en sjätte plats är i bästa fall och då har jag tippat med hjärat .
Bara så ni vet om jag var otydlig.

M.V.H Tor!

micke: Forwardsidan är klart försvagad.
Jag vill dämpa förväntningarna jag är mer än nöjd med slutspel .
Sänkt ribban Micke så blir du inte besviken om vi bomar playoff .
Den mycket väl annseda ishockeyexperten Ulf Jansson tippar kvalserien för Brynäs . Så vi kanske inte ska bry oss om försäsongsresultaten så mycket.
FRAMÅT BRYNÄS IF!!!!
VI PÅ STÅ-PLATS SKA GÖRA VÅRAT FÖR ATT NI SKA VINNA!!!

M.V.H Tor!

JoJo: Du simmar utan flytväst..
Lif-Bif 2-5

LIF vinner med 6-4.

micke: Härligt Micke !
Känner nu ännu större förväntan på detta vårt älskade Brynäs .
Kämpa grabbar, belöningen är en längre säsong iår än förra året.

Snart börjar de...
Tja alla hockeyfreaks!
På måndag drar äntligen säsongen igång och Brynäs hamnar på en sjätte till tionde plats , om jag ska gissa en precis placering blir de en sjätte plats .
Jag tycker att målvaktsidan ser bättre ut i år , Jamie Ram är bättre än Mattias Pettersson tror jag och "Aspen" kanske kan ta de sista steget till att bli "Honkens" arvtagare .
Backsidan är svår bedömd , Christer Olsson har stuckit till Leksand av alla lag!!!
Veli-Pekka Laitinen från finska Pelicans är Olsson ersättare , har enligt vissa rapporter haft problem med tempot . Tommy Sjödin och Pär Djoos blir inte yngre med åren , så till nästa säsong hoppas jag på att Niclas Wallin flyttar hem från NHL .
Adam Andersson är en framtida storback som vi måste behålla så länge de går .
Daniel Rudslätt har dragit till Djurgården och Tony Mårtensson skrev mycket överaskande på för NHL-klubben Anaheim , Tom Bisset fick sparken av klubben , Mike Harder fick inget nytt kontrakt . Dom två är tunga förluster . Niklas Anger 25 år från AIK , Tommi Miettinen från finska Ilves , Simon Östlund från J-20 laget och Peter Nylander f.d Brynäsare från Ryska SKA S:t Petersburg och Kyösti Karjalainen .
Nylander och Kyösti har värvats för att Tony drog till NHL och Jonas Soling kanske blir tvungen att genomföra en korsbandsoperation .
Forwardsidan vågar jag inte bedöma på grund av den stora omsättningen .
Att Esko Nokelainen har tagit över efter Roger Melin är bra , en bra coach , med hårda nypor .

Premiären mot Leksand vinner vi med 4-2 .

M.V.H Tor!

micke: jag håller med dig till 100% Micke bra skrivet MVG på den haha

Sv: Gunnar Persson-chatten i Aftonbladet
Bissett: Såg där slutet att Gunnar säger att Kyrö är den med det största Brynäshjärtat. Jag säger bara det vilken kämpe!, men så är han ju norrlänning också!

Dags för nedsläpp!
Så var det dags ännu en gång...
Man tycker att vi brynäsare borde vara vana med en premiär i svensk hockey högsta serie (med tanke på att Brynäs IF spelat i högsta serien i 42 år i rad!!!), men ändå har man den kittlande känslan nere i magtrakten. En känsla av förväntan. Hur kommer laget se ut i år? Vilken av nyförvärven kommer bli en ny publikfavorit? Håller det gamla gardet ännu? Vem kommer överraska mest? Man känner dessutom en självklar känsla av lättnad. Äntligen är den, iallafall hockeymässigt, förhatliga årstiden sommaren över och äntligen ser man fram emot varje sportnytt på TV och kvällstidningarnas sportbilagor. Samtidigt blir man varje år förvånad över hur kort uppehållet har känts. Är sommaren redan slut? Jag kommer inte ens ihåg att det var ett hockey-VM i våras. Glömde dom bort att spela det? Längst ned i mellangärdet finns som alltid den där gnagande känslan av oro. Tänk om skadorna fortsätter plåga oss i bibliska format. Tänk om Ram får stora skälvan. Tänk om Molins axel sabbas för gott, Djoos börjar pinka blod, samtliga halvskadade knän plötsligt behöver opereras. Tänk om de lag som "ska" vara efter BIF plötsligt visar sig vara så mycket bättre, tänk bara på de storförluster vi åkt på de sista träningsmatcherna mot just två sådana lag...
Jag har fått löpande rapporter i sommar från träningarna i Gavlerinken och stämningen i truppen. Samtliga har pekat mot ett och samma håll och har varit nästan f-ö-r bra för att vara sanna, så jag har tagit dom med en nypa salt. Efter resultaten laget visat på försäsongen samt intervjuerna man läst med spelare och ledare verkar det som rapporterna var sanna! Laget h-a-r fått en enorm nytändning. Man har tränat hårdare än någonsin förr, det gamla gardet satsar 110% och nykomlingarna gör allt för att visa vad man går för. Orsaken bakom detta kan så gott som tillskrivas en enda man, Esko Nokelainen. När han kom in i bilden så rördes grytan om, plötsligt ställde tränaren k-r-a-v, både av spelare och ledare. Alla måste göra sitt yttersta, i alla lägen. Disciplin blev nyckelordet och det lät han alla få fullt klart för sig. Man kan tycka att de "gamla rävarna" skulle ha mest svårt med detta (svårt att lära gamla hundar sitta), men inte då. De har Brynäshjärta och har sedan länge insett att detta krävs och att alla måste dra åt samma håll för att BIF ska bli bäst. Det som var bra att Esko kom in var att alla spelare var nollställda i hans ögon, dom var tvungen att bevisa för honom att de skulle få spela - även det gamla gardet. En andra sak som ändrats är att tränaren faktiskt fått något att säga till om när det handlar om nyförvärv. Visst, han har en ekonomisk ram att hålla sig till såklart, men det är han som under sommarens uppbyggnadsskede fått skräddarsy laget på det sätt han vill ha det genom att värva dom spelare han vill ha. Roger Melin hade tyvärr inte mycket att säga till om när det kom till nyförvärv, han hade inte rätta auktoriteten. Men det har Esko, och det det har han fått visa.
För mig överväger de förhoppningsfulla känslorna i magtrakten de negativa idag. Serien är lång och avslutas inte förrän om sju månader. Jag är övertygad om att BIF är bland de åtta första lag som tar sig till slutspel. Väl där så v-e-t jag att det finns en kapacitet i det här gänget att slå världen med häpnad (för att ta till min favoritpoet Socker-Conny) och spela hem det 13:e guldet. Vid ett fulltaligt lag (där Björne och Kösa är friska) ser jag framför mig en laguppställning där alla kedjor är ett snäpp bättre än förra året. Ett lag där vi för första gången på många år kan ställa upp med fyra kedjor som håller elitserieklass eller mycket god sådan. Ett lag som verkar helt nytt enbart tack vare en ny tränare som sett saken ur en helt ny synvinkel. Ett lag som känns som en underbar blandning av årgång 98/99 och 92/93. Jag har mao fullt förtroende för Brynäs IF:s elitserielag 2002/03 och Esko Nokelainen.

(Ledsen att det blev ett sådant långt inlägg. Det beror mest på 12-årig Bowmore och Newcastle Ale, men vad ska man göra åt en sådan perfekt kombination? Kommentarer kan lämnas via mail eller helst här i Hockeysnack.)

Sv: 1 X 2
Bissett: ähh vem bryr sig om klubbplaceringen det är HS-placeringen som räknas....och där har man juh tät känning...eller nästan iaf 126 plats =)

Bright: Jag väntar inte på nå´nting. Jag har lämnat mitt bidrag redan och fortsätter bidra. Förhoppningsvis hinner jag slanta in sådär ett par hundratusen under min livstid. Klubbledningens funktion är att verkställa medlemmarnas, dina och mina (du är förstås också ständig medlem), önskningar. Men jag förväntar mej inte att dom kan trolla. Utan vårt bidrag, det gäller både pengar och engagemang, tvärdör klubben.

65 Selander: Vi kanske har bytt plats om nån vecka.........*s*

Lilljanne: Grattis! Om du tror dej ha sådan makt att fixa det för klubben så vad väntar du på? Kan du först bara svara på en sak: Vad tycker du klubbledningen ska ha för funktion då, om det nu inte är deras, och ingen annans, f-de skyldighet och uppgift att se till så att föreningen mår gott ekonomiskt?

Bissett: Det luktar mygel lång väg, lång väg *ler*

Skämt å sido det skall bli skitkul att se hur man vandrar uppåt och neråt i tabellen. Just nu ligger man på en hedersvärd 14:e plats i Brynäsligan.

Hong Kong: Anledningen till att det är Färjestad som står främst i Värmland är otroligt hårt arbete och förbannat duktigt folk inom klubben, vilket jag har påpekat tidigare. Ett sorgebarn i Karlstad är herrfotbollen, där de hugger varandra i ryggen titt som tätt. Med ett sådant "samarbete" så kvittar det om det är en stor sport, ingen vill sponsra opålitliga klantarslen.

Bright: Vilken tröst! "Åker Brynäs ur så får dom skylla sej själva"! Ja dåså! Då kan man lugnt luta sej tillbaka. Åker Brynäs ur så är det Bergs och Bäckströms problem. Så det så! Se´n kan vi börja hålla på Djurgårn allihop. Jag plöjer utan att tveka ner en 5-6000 kr på Brynäs en genomsnittsäsong. Precis tvärtemot vad du anser så tror jag att medlemmarna i vilken förening som helst är jävligt mycket viktigare än ledningen. Är ledningen "idéfattig och handlingsförlamad" så är det väl vår sak att se till att dom nyktrar till. Men det kanske kommunen eller Greenpeace fixar?

Sv: Asgarv
LotharHsand: det är inte så svårt att söka upp honom.....
skaffa bara ett användarnamn på lunarstorm,sen skickar man ett brev till honom och undrar va fan han håller på med.....och hoppas på att han svarar att brynäsligan inte har nåt med Brynäs IF att göra....

1 X 2
Grabbar: Ni ser väl vem som leder 1 X 2-tipset för oss Brynäsare!!!

BISSETT RULES!!!

« · 118636 · »