1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750163 inlägg · 7967 ämnen
« · 97671 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ishockey Fantræf 2002
Är det mer än jag som skall ner till Vojens på HS, jag var även där ifjol och det var skitkul.

elitseriepremiären flyttad
elitseriepremiären mellan Leksand och Brynäs är flyttad från tisdagen 24 september till måndagen 23 september pga canal+ sänder allsvenk fotboll på tisdagar.

Ishockey Fantræf 2002
Hiya Hockeyfans...!!!

Så er vi oppe på 60 tilmeldte fanklubber fra ind- og udland til Ishockey Fantræf 2002 i Vojens, Danmark d. 2-4 august.

Sidste tilmeldte fanklub: Soloambri fra den schweiziske klub HC Ambri-Piotta.

Se listen over deltagende fanklubber på: www.viksupport.dk
(under menuen Fantræf)

HUSK!
Sidste tilmeldingsfrist: 15. juli...!!!

Sv: Myren
TORDAN100: Förmodar att du har läst denna artikel (se länktips)
ganska kul det dom skrev om Mårtensson vs Persson

Myren
Hmmm, nu svettas det på myrn,vad månde bliva?

Helt appropå gamla Brynäsare!
Stefan Lundqvist har skrivit på för Västerås Ungdom, han var i Skellefteå i fjol och var skyttekung i SA.

Är det ngn Gävlebo som har morsat på någon utav nyförvärven ännu?

Sv: Krönika
Tor Karlström: Jag håller med dig inledningsvis. Men Keb? Snälla! Karln har inte haft ett rätt sen stan brann...

Tor Karlström: Tjena Tor. Prämier matchen mot Leksand ska jag se på O`Learys å sen samma vecka den 28 ska jag ner till Gävle (kanske-ej spikat än) å se Bif mor Djurgården.

Har bestämt att jag ska ner minst 1 gång i mån till Gävle å se en match, sen så blir det även matcher i Timrå å Ö-vik (Bif-Tik/Modo).

Man måste ju se Brynäs ju, följa å heja fram laget till segrar....

MVH//Lothar

Ford Prefect: Tja Ford Perfect!

Helt rätt inställning du har. Du skriver att man ska visa stolthet att över huvudtaget få spela i Brynäs IF. Håller jag med dig till 100 %. Man ska vara beredd att slicka hela omklädningsrumets golv om de hjälper laget fram till vinst. Jag hoppas att Esko plockar fram "piskan" och får lite fart på "gubbarna" Djoos och Larsson & compani.

Jag är ett så pass hängivet fan att jag skulle faktiskt kunna om jag vann sisådär femtio tusen på tips. Så skulle alla pengarna gå direkt till Brynäs IF. Min anbition är att sen samtliga brynäs hemmamatcher inklusive alla hemmamatcher i ett evtuellt slutspel eller kval. När de gäller borta matcherna så ska efter sommarn om jag har tjänat tillräckligt på sommarjobbet skaffa digital tv och se borta matcherna med Com Hem.

Jag tycker att Keb Eriksson på Gefle Dagblad är den bästa skribenten om Brynäs. Kollegerna på Arbeterbladet Bengt Persson och Bengt Andersson är flera ljusår infrån orkalet Keb Eriksson.

Med vänliga hälsingar Tor Karlström

Ford Prefect:
Någon fjärdefemma av rang kommer vi inte få se i Brynäs i vinter...
De pengarna finns inte.
Men tyvärr är det "depth" i truppen som gäller om det skall bli ett trettonde SM-guld (i hockey).
Således rätt bra läge för FBK igen! De har bredden.

LotharHsand: Tja LotharHsand!

Du undrar varför jag rankar "Jocke" Lundström före "Aspen" så är de så här att jag tänker långsiktigt. Om Esko matchar in Lundström lungt och fint denna säsong . Med Ram som backup . Så tror jag faktiskt att "Jocke" kan vara redo till nästa säsong att ta över som förste målvakt...
Sen så har Asplunds utvecklingskurva inte varit direkt spikrak. Så tänk så här hellre en sesantion av "Jocke" än två "halv bra målvakter" som "Aspen" och Jamie Ram.
När de gäller min placering av Veli-Pekka Laitinen och Niklas Anger så är de "bara" rena spekulationer. Varken Jag eller någon annan har svaret. Den som har de är Esko

Vilka träningsmatcher ska du på?

Ska du se någon Elitseriematch i Gavlerinken?
Snälla kom ner till Gävle och stöd laget i ditt hjärta.

Med vänliga hälsningar Tor Karlström.

LotharHsand: Jag tror inte heller att de kommer att spela in en fjärdefemma, så där är vi överens. :)

Ford Prefect: Det är inte om de vill eller inte, det jag menar är att jag inte tror att de kommer tillhöra 4: femman, varför skulle Brynäs värva sånna spelare då för?
Näe jag tror att de kommer tillhöra de 3 första femmorna.
Tror mycke på dessa spelare så jag tror nog att de vill visa upp sig i sin nya klubb och de kommer försöka ta en plats i 1:a femman.

LotharHsand: Beträffande vad Laitinen och Anger VILL så hoppas jag att Esko skiter högaktningsfullt i det. Om han säger åt vem som helst att spela i fjärdefemman så ska de spela i fjärdefemman och göra det så bra de bara kan och visa lite stolthet över att de överhuvudtaget har en brynäströja på sig. En spelare som inte vill spela i fjärdefemman behöver inte bemöda sig med att byta om alls.

Sv: Leksand-Brynäs 23 september
gordo: Kan du få fram länktipset på vart det stod. Jag hittar det inte ja...

kommer ihåg 99-00. då visade dom lhc-brynäs på canal plus en dag innan dom andra lagen spelade.lhc-brynäs spelades onsdag 15 september och brynäs vann med 3-0.
men brynäs brukar ju vinna seriepremiären....så vi slår la leksand också=)

gordo: Va skönt att veta! Jag har trott det hela tiden därför att de brukar sända första matchen när en nykomling kommer upp till Elitserien å Leksand vs: Brynäs är det ända "rätta" derbyt i år så de ska bara visas dom matcherna...

Fan va gött, då kommer man sitta fastklistrad på O`Learys å följa matchen med Kärlek till Bif.....

Leksand-Brynäs 23 september
"...det är nu klart vilken match som bryts ut ur elitseriestarten i hockey och visas direkt i Canal Plus måndag 23 september.
Leksand-Brynäs förstås!"

Aftonbladet 020710

Sv: Gul bortatröja
Brynäskille: Jag håller med. Om man skulle byta till gula bortadressar så skulle alla fans i de resrterande klubbarna skratta åt oss. Visst, gula kanske "passade" på AIK men defenetift inte på Brynäs.

Tor Karlström: Hur kan du sätta Lundström som 2:e målis å låna ut Aspen? Tror även inte atrt Veli-Pekka å Anger vill eller kommer spela i 4:e femman....

Föresten så har jag själv skrivit om olika laguppställningar men jag har kommit underfund nu att det inte går att sia hur det kommer att vara... Så jag tyckervi inte ska för tillfället att skriva det utan vänta in träningsmatcherna när de börjar.....

Många likheter med 98-99
det finns många likheter med den kommande säsongen som inför säsongen 98-99.
97-98 åkte man ur i kvarten med tre raka, efter att knappt ha tagit sej till slutspel. efter säsongen bytte man tränare och Melin kom till makten och förde laget till ett nytt sm-guld.man vann finalen mot "suveräna seriesegraren" modo.

01-02 åkte man ur i kvarten med fyra raka, efter att knappt ha tagit sej till slutspel. efter säsonge bytte man tränare och Esko kom till makten och förde laget till ett nytt sm-guld.man vann finalen mot "suveräna seriesegraren" fbk.

nu har ja lekt färdigt med mina tankar för idag.....

Sv: Bättre eller Sämre?
Brynäskille: Det pratas väldigt lite om Soling den senaste tiden. Förväntar mig att han kommer slå igenom ordentligt i år.

Bright: Jag håller fortfarande på neongula, dock inte vanlig aik-gul färg. Går ju inte att missa en passning när medspelarna lyser upp hela hallen.

Sorry Selander, men det blir nog inget Vojens i år heller. Siktar in mig på Mästarcupen. Varför ska man åka nästgårds när man kan åka till Norrtälje..=)

Bright: ok, det va la bara jag som hoppades på att det var ett skämt=)
byta från vitt till gult är nästan,observera "nästan",lika stort misstag som att byta från svart till rött som dom gjorde för ett antal år sedan.....tycker jag alltså.

Sv: Bättre eller Sämre?
shad: dom borde ju va bra mycket bättre den här säsongen. enligt mej ser truppen bättre ut än förra säsongen. dom har ju redan börjat snacka om revansch i laget, tänk på Kyrö,han har massor att bevisa,likaså Luovi.
och Anger,Miettinen,Laitinen,Ram måste bevisa att dom inte är några nerköp.
Rehnberg och Petré som var skadade mycket förra säsongen tror ja kommer smälla på riktigt ordentligt i vinter.
Och tänk på Djoos! Han kommer att bevisa att han fortfarande kan slå perfekta passningar till Molin som bara kan rinna igenom försvaret.
Det finns många kvar att nämna, tex Danielsson och Pekkala,dom gjorde heller inga riktiga toppsäsonger förra året.
Det finns många kvar att nämna för det var inte många som var 100%-iga förra året......just nu kommer ja bara på Sjödda.Det va la nåra till som va 95%-iga enligt mig.Som Larsson och Mårtensson.

Ja tror på en riktigt bra säsong med en femteplacering som guld-året 99.....och sen vet vi ju hur det gick i slutspelet!

Brynäskille: Nä, det var inget skämt. Gult är tuffare/snyggare än vitt. Tycker jag , alltså!

Bättre eller Sämre?
Tror ni Brynäs kommer bli bättre den här säsongen en ifjol?
jag tror om laget kommer vara rätt skadefritt så tror jag att dom hamnar på en 4-6 plats!

Bright: svart hemma och vitt borta, helt klart!

vita helt klart....vill inte bli misstagna för AIK av nån okunnig stackare.

självklart ska bortatröjorna vara vita,man får ju hoppa att den som började tjata om gula tröjor bara skämtade....

Lägger definitivt min röst på den vita!

Krönika
Laguppställningen om jag får bestämma Förste målvakt Jamie Ram. Båsöppnare Joakim Lundström. Tredje målvakt Johan Asplund utlånad.

Första femman: Höger back Tommy Sjödin,Henrik Petre och kedjan från höger: Jonas Soling,Jan"Janne"Larsson och Ove Molin.

Andra femman: Höger back: Pär Djoos,Henrik Rehnberg och kedjan från höger: Kenneth Bergqvist,Roger Kyrö och Tony Mårtensson.

Tredje femman: Höger back: Adam Andersson,Jussi Pekkala och kedjan från höger: Simon Östlund,Tommi Miettinen och Mikko Luovi.

Fjärde femman: Höger back: Daniel Johansson,Veli-Pekka Laitinen och kedjan från höger: Björn Danielsson,Daniel Wågström och Niklas Anger.

Per Mårs,Jonas Floberg och Kristoffer Jobs alla forwards. Alla Utlånade till en allsvensk klubb.0

Fans sajten Svenskafans.com där på avdelningen för Brynäs IF . Så har Tommy Lindström varit skrivbent. Men han har lagt av så nu är Brynäs sidan "sten död". Så jag skulle vilja fråga er på forumet om de är några som är intresserade av att börja skriva på sajten? . Snälla jag vill också börja skriva men min email adress krånglar just nu.

21 dagar kvar till laget går på is. 7/8 spelas första träningsmatchen mot Bofors IK kl.19.00 i Sandviken. Jag ska själv på matchen. Är de någon annan som funderar på de?
Skulle vara kul om de kom några mer. Så vi kan stötta laget och hälsa Esko välkommen.

Jag tror att Brynäs IF blir mellan 6-10 i Elitserien. Om man blir bättre än sexa. Så är de än en toppsäsong. Om man blir sämre än tia. Så är de en katastrof och ett stort fiasko.

Powerplay femman: höger back: Tommy Sjödin,Henrik Rehnberg och kedjan:Jonas Soling,Jan"Janne"Larsson och Ove Molin.

Boxplay femman:höger back Pär Djoos och Henrik Petre och kedjan: Höger Mikko Luovi och Roger Kyrö.

Vi fans måste visa mer tåga och stötta vårat lag. I Gavlerinken när vi spelar. Så är de nästa bara jag och nåra stycken som skriker och stöttar laget. De är pinsamt och beklämmde.

Om Brynäs IF nåra slutspel så tror jag att man "bara" orkar hålla ut i 7 matcher . Men förlorar tillslut kvartsfinalen.

Ni får gärna kommentera krönikan.

Med vänliga hälsningar Tor Karlström.

Jag känner att jag måste stödja Bright i detta ämne. Men hemmadressen borde vara fridlyst.
VIT-GULT 3-3 :)

Bright: En gul bortatröja-fjantigaste jag har hört!
Näe de vita ska vara kvar, den är enligt mig en av de snyggaste bortaställen i Elitswerien å den svarta en av de snyggaste hemma- så tycker jag iallafall... Vi hade ju även vita bortadress när vi hade de röda dresserna hemma, så de ska vara kvar länge dom...

65 Selander: Håller nog med Selander om att de vita är helt ok. Stilrena! "If it ain´t broken, don´t fix it..."

Hong Kong/Bright

Tobbe-Hong Kong och Bright har ni fått en eller annan pilsner för mycket, inte f-n vill ni se Brynäs som några kycklingar eller vägarbetsarbetare. Låt tröjorna vara dom är snygga!

Tobbe skall du ner till Vojens i år?, isf så syns vi där!

Bright: Håller med dig. Tycker dom ska förverkliga aprilskämtet dom hade för något år sedan. Neongul bortadräkt!

Gul bortatröja
Tycker att Brynäs kunde byta ut den bleka och rätt trista vita bortatröjan mot en betydligt tuffare och färgstarkare gul dito. Lite förnyelse skulle inte skada utan va´ kul. Knallgul tröja till svarta byxor vore helfränt och matcha fortfaranade matcha klubbfärgerna bra. Däremot bör man a l d r i g mer fundera på att skippa den svarta, helläckra hemmatröjan. Den är oskattbar!

Sv: Är detta ett guldlag?
OK nu blev de där neranför lite fel så strunta i de.

LotharHsand: Ja du jag förstår om de inte var kul att se dom åka ur men räkna inte med att dom kommer upp för dom har lite ruttet lag nu som då å jag hoppaas verkligen att dom åker längre ner en dom redan är för de skulle vara så förbannat skönt...

gordo: Har varit bortrest under helgen. Men har nyss läst i genom gästboken. En ny tråd kanske?
Lite tråkit med guldlaget diskussionen hela tiden. Någon som instämmer?

Gavlerinken:
Bästa psykologen för en målvakt (utespelare också för den delen) heter ISTID.
Stå, stå, stå, stå, stå, stå, stå, stå och stå...och stå...stå... och stå lite till...och en gång till...osv
Det är s(t)å enkelt...

Fåniga fakta
Synts till på systembolaget, Ove Molin köpt en hel back Brynäs supporteröl.
Kommentar: patriotism på hög nivå.

MVH Brynäsbo

Jag tror det blir Aspens år i höst. Det heter ju att man ska träna med en person som är bättre än en själv för att utvecklas.
Jag tror också att han ser det som en sporre att visa för alla vem som ska vara förstemålvakt. Men dom måste fixa hans dåliga psyke. Skicka honom regelbundet till en psykolog.

KentaK: Visst det är lite tidigt att prata om Lundström, men det är intressant tycker jag.

Själv så tror jagh mycke på Aspen i år därför att när det var tal på Aatt Brynäs skulle värva en "stjärnmålvakt" så blev han sur å iriterad å sa i GD att han ska göra allt han kan för att behålla 1:a platsen å det tycker jag låter lovande.
För nu så kommer han träna stenhårt å försöka förbättra på sitt psyke så att han kan fortsätta vara 1:a målvakt- så det lover lovande det.

Är det inte lite väl tidigt att börja diskutera Lundström redan??
Okej han är en stor talang, men vi har väl inte gett upp hoppet om Asplund.. eller??

Personligen ger jag Aspen ett år som andra och nästa år som förstamålvakt, sen ska han vara färdigutvecklad om han någonsin blir det!
Först då om två år, tycker jag Lundström äns ska diskuteras som ett alternativ mellan stolparna!
Det var väl där vi misslyckades med Aspen, vi slängde in han i hetluften i en alldeles för låg ålder, men så har han ju elitseriens svagaste psyke också...

Tror att aspen kommer att va ruskigt bra dom matcher han får stå i den här säsongen...han borde va heltaggad och ha inställningen att han fan ska visa esko vem det är som ska va etta i målet.

det bästa för laget kanske vore om aspen och ram va lite tjuriga på varann under träningarna så att dom taggar varandra så mycket att den som får stå i matchen vägrar göra ett enda misstag......men dom måste se till att va sams utanför isen....annars så skadar det laget istället.

LetsGoPens: Lägger till en sak: Skulle Lundström redan i år få mycket speltid, jadå skulle många NHL klubbar tidigt få upp ögonen på honom.
Och kanske till och med att de skulle försöka få över honom direkt, för att låta honom utvecklas i AHL.

Bara en tanke.

LotharHsand: Håller med på nästan alla punkter.
Sen så tycker jag att Ram bara ska vara ett ett-års alternativ hur än hur bra han är.
För han kommer bli ruskigt dyr.
Bättre då att Aspen får ta första rollen tills Lundström är redo att ta över.
Det kan kanske ta 1-3 år.

Målvakterna är 66 % av laget.

-Lesky

« · 97671 · »