1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 758661 inlägg · 7967 ämnen
« · 2478686 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Nisse på Mon or: Det blir inga problem med tanke på våran ruggiga effektivitet och snipers i drivor.

Nisse på Mon or: De kan inte ta samma poäng som oss när vi har ett möte mellan varandra.

Treklövern1912: HV har -22 och Brynäs -29, båda lägen 55 poäng. Har något lag allt i egna händer torde det vara HV. Det räcker för HV att ta samma poäng som Brynäs på återstående matcher och hålla koll på Brynäs målskillnad. Brynäs är beroende av att ta mer poäng än HV eller få bättre målskillnad.

{8399}: Den kommande 3 matcherna som HV har är mot LHC b, RBK h och LIF b. Mot dessa lag har HV fått ihop i snitt 1,33 poäng.
BIF har fått i snitt 1,78 mot VF, LHF och ÖIK varav 2 har vi nu hemma och 1 borta.

Mot alla 6 resterande motståndare har HV plockat in 30 poäng = 1,66 poäng i snitt. Brynäs har mot sina 6 kommande motståndare plockat 23 poäng = 1,27 poäng i snitt. Tar man bort BIF-HV interna matcher så blir snitt poäng för HV 1,4 och för BIF blir det 1,46.
HV har kvar 2 matcher hemma och Brynäs 4. Vi har med andra ord allting fortfarande i egna händer och som det verkar så har vi fått en mycket bra målvakt.

Charliejfz:

Säger du så för att han spelar i MIF? ;)

Blå grottan: Håller med. Dock lite intressant om frågan om Manners vara eller inte vara om det blir kval. I mitt tycke beror det helt på hur man i så fall tar sig till kval. Spelar vi som mot Leksand, SAIK eller första perioden igår och snittar 2 poäng per match de sex sista matcherna, men att HV också snittar 2 poäng per match och vi ändå hamnar i kval, då bör väl ändå Manner vara kvar?
Om vi däremot börjar spela dåligt och förlorar oss till kvalet så bör vi nog ha en ny tränare tills dess.

mattias - 74: Sylvegård? ... absolut inte.

älgenn: Otroligt bra analyser av Jonas, hård kritik mot styrspelet som han anser inte alls fungerar. Kan bara hålla med honom.

mattias - 74: Ja de växer inte på träd. Hade med gärna sett honom i Brynäs

Är det bara jag som skulle vilja ha Emil Sylvegård i mitt lag i SHL i fall Malmö åker ur? En riktig karaktärspelare.

En sådan man skulle älska att ha i sitt eget lag men hata i motståndarlaget

Silfverkroken:
Tack, nu känner jag mig lite bekvämare här inne.
Kanske lite snyggare till och med.

Davey85: Det måste bli Malmö som kvalar. De måste ta in minst 12p på 6 matcher. 12 av 18 är ganska mycket poäng att ta in.

Stenis: Du behöver välja Brynäs som favoritlag. Klicka på ditt nick, gå till admin, sedan inställningar och därifrån ska du kunna välja Brynäs som favoritlag och loggan kommer synas.

Stenis: Hur får man en Bif-logga bredvid namnet som alla har?

Treklövern1912: Så är det förstås så det är ju en blytung match.

Jag tittade på följande på nätet. Det är fel lag men ändå intressant.

{8399}: Då vi vinner (hypotetiskt) hemma mot hv så har vi tre poäng mer än dem redan nu. Då måste hv ha högre poängsnitt på resterande matcher än Brynäs. 😂

För de som missat pratade man en hel del Brynäs igår på hockeykväll och i overtime.

JohnnyBotox: Vi får väl innerligt hoppas att det var en petning samt att det är slutdaltat med Rödin en gång för alla.....

Depression: En stor fördel Malmö har är att de nog ändå varit förberedda på kval ett bra tag och efter gårdagens resultat ser de det nog som så gott som spikat. För oss eller HV lär det avgöras sent och kommer nog inte alls in lika mentalt förberedda.

Treklövern1912: fast sammtidigt så är det poängsnittet de återstående matcherna som avgör och inte enbart mötet mellan oss och Hv.
Vi måste ha bättre poängsnitt än HV matcherna som är kvar, annars blir det kval.

Depression: Som du säger dock, allt kan hända. Känns som att det som varit under serien raderas i ett kval. Skulle vi nu hamna i kvalet så känns det visserligen bättre med Malmö än Hv, men långt ifrån skönt eller lugnt.

{8399}: Då vinner vi hemma mot dem så då är det fördel oss. 👍

Känns ändå lite lugnande att vi möter Malmö i ett ev kval, och inte HV i år också. Malmö ska både vi och HV slå i en bo7, båda lagen är mycket bättre, sen kan allt hända osv osv. Men skönt att i sämsta fall ha hemmafördel i alla fall

{8399}: ja nu senaste två-tre så har det varit något byte på sin höjd som han blixtrat till. Men de tillfällena kommer mer sällan och sällan. Det var länge sedan han var bra en hel match som jag minns det. Tråkigt :/

JohnnyBotox: Han har ju visat ganska bra spel några matcher denna säsong så nog finns det en del kvar i honom. Han brände mycket chanser ett tag men nu trampar han vatten.

{8399}: Hellre uppryckning. Men frågan är om han är slut? Vill hoppas på en återuppståndelse.

Danne66: En uppryckning vore underbart i alla fall.

JohnnyBotox: Hoppas på petning. Det borde ha gjorts för länge sedan.

Auchinleck: Han tog sig en 🌭

{8399}:
Man tackar den förre NHL-spelaren Söderberg för hans bleka defensiva ingripande vid Palves mål. Lysande slapp insats! 👍

dabif: Tycker att han försvunnit mer och mer de senaste matcherna. Larsson har synts till då och då, men har faktiskt 6 poäng de senaste fem matcherna.

Tar med mig sex stycken imorgon och åker upp och stöttar Brynäs på ståplats mot tre poäng!

Bratwursten : Palve mål igår, wow! Ska han rädda oss igen?

Tjurn : Dima har verkligen inte varit felfri men har dock gjort en del riktigt viktiga mål på sistone. Han har definitivt höjt sig efter nyår.

JohnnyBotox: Manner kanske var rädd för en dum utvisning i offensiv zon. Eller så hade han egen självinsikt och ville inte riskera just det.

Vad hände med Rödin igår förresten?
Petad? Skadad?

Har var väldigt osynlig matchen igenom och spelade inte alls på slutet väl?

Mattson: jo kanske, men de har 2.14 p/match senaste sju matcherna och det tror jag inte att HV har nivå i sig att hålla ”egentligen”

Blir löjligt spännande det här…

Peja: varför har alla sluta gnälla på dima för?????

lapad: Hej, du skriver ju med 😊.

Jag läste detta, Svartvadet är ju helt rätt ute, 18 lag vore kanon.

{8399}: Herregud, kl är 5.51. Ni e inne och skriver, sover ni aldrig? Någon annan har precis vaknat, ska till jobbet snart

Silfverkroken: HV behöver inte hålla snittet säsongen ut heller utan de behöver hålla samma snitt som oss bara.

Sitter och kollar Pittsburgh - Edmonton på tv live och nu förstår man varför coaches challenge är så bra

Pens reducerar till 2 - 6 och jublar men oilers utmanar domarna och får rätt i ett offsideläge.

Detta bör som jag sagt länge införas i svensk hockey.

Kan rädda många lag från viktiga poäng

Frågan är varför det inte finns redan i SHL. Hur bra som helst.

Hv-märket får inte ligga högst upp i boken, kan ju betyda otur. Bäst jag smäller in detta inlägget.

Spänningen fortsätter gott folk. Matchen nästa lördag blir oerhört spännande med två formstarka målvakter. Må sämsta lag kvala!

Silfverkroken: Samma här, hoppas siffrorna är "dopade".

Silfverkroken: HV har ju underpresterat kraftigt under säsongen men med alla värvningar och tränarbytet har dom nått den nivå som många trodde före säsongen. Har svårt att se att Brynäs tar sej över strecket igen.

Malken: Verkligen, Lindbäck får fokusera på nästa säsong, se till att vara påställd då. Förväntar mig att Olki står samtliga kvarvarande matcher även om det blir någon förlust på vägen.

I övrigt gör vi 20 bra minuter idag sen 40 riktiga skräpminuter. Skillnaden mot tidigare är att vi har en målvakt som kan vinna matchen åt oss, precis som förra säsongen.

Davey85: Håller med, HV verkar ju har varit utspelade dom senaste matcherna. Men Ortio har stått på huvudet. Bara hoppas att det bryts och att vårat hemmaplan övertag blir det som fäller avgörandet. Men matchen mot HV tror jag blir helt avgörande, den måste vi vinna. Det finns inget annat.

« · 2478686 · »