1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759377 inlägg · 7967 ämnen
« · 2482010 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Otippat......

Mattson: fan

Mattson: Nu var det inte lika roligt längre.

SuneMangs: Äh, det är ju kul med hockey. Varje säsong.

SuneMangs: Jag också. HV leder. Fy fan.

HV leder....

Zappaholic: Nästan inga inlägg här under match heller. Alla sitter hemma i stugorna med dödsångest tror jag (jag själv inkluderad).

Domarna verkar hålla hårt i visslorna idag. Hoppas det kommer fortsätta så åt båda håll

Lakim1912: Nästan inga avblåsningar

Treklövern1912: Gaasa gaasa gaasa ????

Treklövern1912: Kollar nog lite på matchen jag med

Davey85: Måste varit måååånga år sedan det hände.

Skagge: Nuuu köööör viiiii 👍

Klarar vi fyra raka? Väldigt sällsynt.

Står Lindbäck så har han jävligt stor press på sig att leverera. Större än vanligt

Verkar som Lindbäck står..... Hoppas verkligen inte det!!!!

Go knegarwalk av Strömgren

Zappaholic: Usch ja….
Tänker kolla mest på HV-Rögle.
Bäst för nerverna…🥶

{8399}: Hoppas att det håller i sig om drygt ett par timmar

Zappaholic: Jag känner bara glädje idag 😀

Treklövern1912: Dags för match…bara ångest. Inget kul.

Treklövern1912: Ja nu går vi rent de matcher som är kvar.

{8399}: Nu blir det riktig formtopp för Rödin och han drar med sig hela laget. Olkinuora dirigerar försvaret från sin position. Heja Brynäs!!👍

JawKee: 3-2 till oss ikväll tror jag. Olika målskyttar.

JawKee: menade Ljungkrantz, sorry och tack för att du är uppmärksam, dålig koll från soffan här, som vanligt mao😂😂

Tycker Strömgren och Ljungkrantz förtjänar plats i 3:e.

Skulle Palve inte lyckas höja sig ikväll kan någon av de jag nämner ta hans plats i mina ögon.

🇩🇪🇩🇪🇩🇪

BIF Kungen: Lindstein är väl ändå back? Eller menar du Lindblom?

mattias - 74: Klart det spelar roll, men ja det ska också spelad om det! Hoppas på Rögle vinst. 😀

mattias - 74: Så är det. Men anser fortfarande det spelar roll, att dra ifrån eller vara kvar på samma är en rätt stor skillnad nu när det börjar dra ihop sig.

Depression:

Tunga avbräck absolut men det skall spelas om det. Hv har såklart chans och vinna men det har även ni och så länge Brynäs vinner spelar det ju ingen roll om HV vinner.

Rögle saknar självfallet Tambellini och Edström idag mot hv. Stål Lyrenäs borta sedan innan..

Davey85: Strömgren och Lindstein i 3:e på Olesens och Eklinds bekostnad.

Farsang: J20 har match imorgon. Det är bättre att de spelar där än åker upp till Luleå för att sitta på bänken.

Jag kan tycka att det är synd att dem tar in Birgersson som extraforward.

Hade vart bättre med Lindblom eller Nordh.

Laget ikväll. Inga konstigheter.
Hoppas Jussi står :)
Uppladdat:

500x0-lhfbif.png

{8399}: Jag hoppade lite onödiga bitar. Martin Johansson som gjorde en bra match rakt igenom kunde raka in segerpucken på övertid. Grym match

JawKee: Han har inte presterat särskilt bra som ytter tidigare och att placera honom lägre ner i hierarkin kommer inte leda till bättre resultat. Man måste hitta en lösning med honom för att möjliggöra andra värvningar.

Davey85: vad står det?

JawKee: Jag har ingen aning, men i den bästa av världar så kommer man överens om att det inte finns en bra naturlig plats för honom i laget och att han vill söka sig vidare.

Känns såklart hårt o tråkigt att säga så om nån som drar på sig Brynäströjan och skapat en del fina minnen för oss, men ska vi bli bättre måste kraven upp i Brynäs.

Davey85: Jag håller med. Men jag har dålig koll, vet du eller någon annan vad det skulle kosta oss att bryta med honom?

Brynäsgubbe: Youtube. Ja, riktigt bra match

Brynäsgubbe: Det finns massa matcher på youtube :)

Davey85: Går den på TV? Min favoritmatch från den finalen.

JawKee: Det måste gå. Vill Brynäs bli bättre så måste man kunna bryta med spelare. Oftast löser det sig, Sundström i Frölunda är väl ett relativt unikt fall.

Peja: Okej, du tror inte att Palve kan sättas i en tredjekedja? Som ytter? Jag är helt med på att släppa Palve. Men om det nu inte skulle hända. Hur gör vi med honom?

JawKee: Jag ser ingenting som talar för att Palve kommer att lyckas bli en bärande spelare på varken center- eller ytterforwardspositionen över tid. Problemet är inte hans skills utan en ojämnhet och stundtals slapphet. Det som skulle kunna boosta honom är förmodligen riktigt bra omgivning, men den omgivningen kan Brynäs knappast ge honom nästa säsong heller, särskilt inte utan att frigöra Palves lön. Hur bra spelare Brynäs kan få in är delvis beroende av om man lyckas bryta dåliga kontrakt så som Palves och Hedbergs.

mk: Kanske kan bli skönt för Palve också att släppa centerrollen? Det är ju mer ansvar på ett sätt. Kanske får ner hans axlar lite så han kan spela lite kreativt. Han har ju helt klart kvalitéer. Helt rätt att sätta honom med Björninen. Tror det kommer gå bra.

{10065}: Många som säger att Palve räddade Brynäs.
Minns inte helt, men visst var han bra under kvalet?
Men det avgörande målet är det väl PB som gör det bästa.

Lägger pucken på benskyddet precis så att Palve kan sätta den, så som han ska göra.
Men hoppas att Palve kan steppa upp nu när det behövs som mest.

Mogel: Håller med. Känns som att det är lätt att fastna vid ”men han räddade oss kvar.. han gjorde ju en-två jättebra matcher nu..”. Ska man spela i SHL, och vara ett mitten/topp-lag, går det inte att förlita sig på toppspelare som är ojämna. Att ha spelare som är lite ojämna i 3/4e kedjan får man ta, men 1/2a kedjan måste vara bra 90% av matcherna om man vill ta klivet upp till topp 6-placeringen. Jag ser gärna nya spelare istället för Palve & Timashov och tackar dom för allt dom gjort för klubben :)

Davey85: Det märktes knappt vilken kedja som var inne, alla spelade bra. Sjukt flow i laget i slutspelet.

Peja: Om Palve stannar så hoppas jag att han inskolas som ytter. Återstå att se vad han kan åstadkomma som ytter nu framåt men hittills har det väl sett rätt okej ut? :)

« · 2482010 · »