1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737708 inlägg · 7967 ämnen
2884055 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
Marner nobbar Torontos nya kontrakt.. undra om det påverkar det möjliga utköpet av järnkrok?

Farsang: Trodde det var ett resultat av AI. Varför är det en etta istället för I i ett av bladen? :)

Jonjo: ja, jag hoppas man går lite "wild and crazy" med CHL-tröjan! Roligt att ha i samlingen

Jonjo: Blir svårt för motståndarna att fokusera på våra spelare med detta förvirrande mönster (jämför zebror vs lejon) 🙂

Farsang: När jag först såg tröjan tänkte jag, nä vad fasen är det där! Det ser mer ut som en pyjamas eller nåt från Trazan o Banarne (ni som kommer ihåg).

Men nu är det i CHL den ska användas och jag kan ändå gilla att om vi ska göra nåt så gör nåt som sticker ut rejält och är helt annorlunda från den ordinarie dräkten. Jag förstår Tigers-kopplingen men det hade varit kul och se hur den hade sett ut med rött istället för den orangea färgen i mönstret :)

Hoppas Greg och Hägg kan presenteras snart.

Hamnar vi på plats 1-6, så är jag nöjd

Blir nog en top placering i SHL igen ( plats 1-3 ) 😀

Brynäs CHL matchställ ;)
Uppladdat:

500x0-img0315_yi2p1LijYU9eYYd.jpeg

Farsang: Du ska nog inte räkna med att Lejon blir draftad. Han har redan valts bort i 2 drafter. Det är väldigt sällan klubbarna draftar en sån spelare.

Jag är för lat och behöver sova nu, så jag bad Chatgpt räkna ut hur många 20-åringar som draftats mellan 2019-2024. Snittet blev 11,7 st 20-åringar under dessa år. Så även om chansen finns för Lejon är det ungefär 5,2% chans att han faktiskt draftas i sommar baserat på datan jag fick av AI.

Någon med mer fritid och intresse för det får gärna faktachecka mig om man vill 🤓

Bob: skulle nog gissa på utlåning där faktiskt🤔

Tror man hellre fokusar på att ha egna juniorer som extra spelare och låter Lejon utvecklas i HA medans man cashar in när han blir draftad.

Sv: A proposito de nada
Mattson: ” Jag är inte förvånad att DIF tackade nej eftersom de redan har så många spelare för ”botten sex” i sin laguppställning, och det är ändå där jag ser Jonsson-Fjällby ta plats på SHL-nivå.” Andreas Hansson, Hockeynews.”

Diffet News är ju mer av karaktären supportersite än seriös hockeyjournalistik. Deras podd är ju en av de sämsta också inom området. Är det någon som har koll på vad Hanson gjort inom området för att kalla sig ”expert”?

Peja: Baserat på podden i GD tolkar jag det som att Lejon är en av 13? Svrcek, Sundqvist och Hillström nämnde han ju som 14 15 och 16.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Den kommentaren är i klass med att Hinken tackade nej..

2884055 · »