1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 761052 inlägg · 7967 ämnen
2976956 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Charliejfz: Tack bror!

ELFBIF: Hoppas ni vinner.

ELFBIF: Nu dök ett minne från Delfinen upp. Vardag, ensam Brynäsfan (två neutrala polare med mig) på bortaläktaren. Luleå pressade på men Brynäs vann.
Kunde inte prata på två dar efteråt…

ELFBIF: Du är en jävla kung!

Nu är jag så jävla taggad, lyckades efter några försök få tag på biljetter till Brynäs även om det är i Växjö. Kommer stå på bortastå o skrika halsen av mig även om vi torskar med femtioelva-noll.

Senaste gången jag var där delade D'Astous ut en propp som han fick en avstängning för sedan. Kommer ihåg ramsan *ont o möta brynäs, ja det gör ont o möta brynäs, oooont o möta BRYNÄS.

Scerban: Låter bra . Vi får väl se vad som sker till nästa säsong .

Svensson_62: ”Var faktiskt JA som var helt till sig över spelartypen i Abris/AB podd när dom frågade om Mr Träff”

Floppvarning alltså.

Jan Grismöbel: Tjugo år, tredjerunda, JVM-spelare ifjol. Rightare med bra storlek och skott. Har fått ett genombrott på seniornivå den här säsongen: 21 mål/37 poäng på 39 matcher med Oskarshamn i Allsvenskan. Gissningsvis en spelare som alla SHL-lag är intresserade av.

Greatredwing : Oki jag jobbade ihop med bröderna Boqvists pappa på ett bygge i Hedemora för ca 10-12år sedan.

Greatredwing : Han är visst född i köpsjö . 20 år . Men djävligt nyfiken på hypen om honom . Om han är så bra varför spelar han inte för köpsjö ? Kanske är för ung . Är väl inte köpsjös starka sida , unga spelare . Draftad av ducks. Kanske därför intresse .

Greatredwing : ok miss av mig . My bad

Jan Grismöbel: De är jag som är född i Hedemora som svar på dallemas fråga. Träff vet jag inget om alls...

Gavve: Jag räknade lite snabbt, vi borde ha släppt in tjugo mål färre totalt om vi hade ett topplags% (85%) i BP. Det bör ha gett oss absolut minst tio poäng till i tabellen, även om det såklart är teoretiskt.

Svensson_62: Som sagt vet inget om han . Att han är född i Hedemora tydligen. Vet inte om det är anl ?😉. Eller om han är bra på något sätt att apela ishockey

Bengt Ramen: Var faktiskt JA som var helt till sig över spelartypen i Abris/AB podd när dom frågade om Mr Träff

Jan Grismöbel: Håller med, nämndes väl i nån blogg och sen går alla bananas.

Jan Grismöbel: Har ett väldigt effektivt skott?
🙂

Dallemas: Född och uppvuxen här i Hedemora ?

Scerban: Detta eviga snack om Träff . Vet inget om honom . Vad gör han så intressant ??

Gavve: Dessa siffror visar vilket geni han är å alltid har varit . Tycker tex inte owie har gett Bäckis tillräckligt med kredd för allt han serverat honom. Bäckis hockeyiq överstiger samtliga i shl å att folk dissar Bäckis är obegripligt . Siffrorna talar sitt tydliga språk ang Bäckis . Vi har fler som kommer varva upp när det blir slutspel . För dit ska vi ..

Cardigan Daffipoff: Vet inget om Träffs vara eller icke vara i BIF men enligt inlägg nedan hade Alcén nämnt honom.

Gavve: Sen släpper ju alla lag in mål i boxplay och tappar poäng så det blir inte så otroligt stort tapp trots allt med några procent sämre boxplay än andra lag.
Målvaktsspelet kan nog tillskrivas rejält mycket mer poängtapp och även till ganska stor del förklara det skrala BP spelet. Slipsarna påverkar otroligt mycket och är det stora problemet.

Bengt Ramen: Vi släppte in 2 i BP mot Färjestad. 5 vid lika styrka.

"två släppte vi in i vinstmatchen senast"
Detta är dessutom felaktigt.
17:51 1-1 (EQ) HV71 71. Ignberg Nilsson, William
42:21 2-2 (PP1) HV71 9. Pettersson, Hugo

Bara 1 BP-mål senast. Brynäs första utvisning i matchen kom runt 10 minuter efter detta målet så det var inte nära någon utvisning i tid heller.

Men för att gå igenom det lite snabbt:
HV - Brynäs: 2-3 (1 BP-mål)
Brynäs - DIF 3-2 (2 BP-mål). Tappade poäng (ej 3 alltså)
Färjestad - Brynäs 7-0 (2 BP-mål). Hade egentligen 0 betydelse här.
Leksand - Brynäs 4-5 (0 BP-mål)
Brynäs - LHC 4-3 (1 BP-mål). Tappade poäng.
Malmö - Brynäs: 3-2 (1 BP-mål). 0 poäng (Malmös första mål var det).
Brynäs - Växjö: 5-2 (0 BP-mål)
Brynäs - Luleå: 4-2 (1 BP-mål). Hade ingen betydelse för resultatet då vi vann.
Skellefteå - Brynäs: 3-1 (0 BP-mål)
Brynäs - Örebro: 5-4 (1 BP-mål). Tappade poäng (de gjorde 4-4 i PP)
Timrå - Brynäs: 2-0 (1 BP-mål). Spelade inte så stor roll då vi gjorde 0.
Brynäs - Frölunda: 1-3 (0 BP-mål).
Rögle - Brynäs: 2-3 (0 BP-mål)
Frölunda - Brynäs: 3-0 (1 BP-mål). Åter igen, 0 mål framåt för oss.
Leksand - Brynäs: 1-4 (1 BP-mål). Spelade ingen stor roll men Leksand gjorde första målet i matchen i PP (bättre lag hade nog utnyttjat ledningen bättre).

Jag skulle alltså vilja påstå att det haft ganska stor betydelse ändå. Tappat poäng i 3 matcher och sen blev det 0 mot Malmö (hade kunnat blivit 1 eller 2 istället där). Det är trots allt några poäng till det hade kunnat blivit. Men det är ju rent hypotetiskt då man inte vet vilka mål Brynäs hade "räddat" om de haft bra BP istället. Det hade ju lika gärna kunnat vara de 2 målen mot FBK som inte spelade någon som helst roll.

2976956 · »