1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774106 inlägg · 7967 ämnen
« · 3018127 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Gillade inte när Percy gick in i MIF och köpte guld.
Gillar inte när Porser går in Luleå och köper guld.

Brynäsaren1912: vinner inte vi kan dock allas hatlag få vinna, det väcker känslor som sagt.

Brynäsaren1912: Man undrar hur många gånger Luleå ska åka ut för filmningar och förstärkningar innan klubben tilldelas någon slags kollektiv bestraffning. De har uppenbarligen satt detta i system.

Bengt Ramen: Oj en ny Luleå filmning

ellis: Träkeå? Fan seriöst, Luleå tillför SHL en fantastiskt krydda med sin grisiga grishockey. Jag älskar det!
Vi hade en del av den attityden när vi hade Bulan vid rodret. Svensk hockey behöver verkligen känslor och det bidrar Luleå. Sen Bulan, han är för alltid en del av Brynäs och jag unnar honom verkligen ett guld till.

Vem är det som hackar lök??
Ogillar Hv, men det här är stark tobak. Oerhört fint att Herman Liv får gå i sin fars fotspår. Önskar honom all framgång - men inte mot Brynäs

Bengt Ramen: Hur fan kan du önska Tråkeå ännu ett SM-guld...??

Huge: Jag har inte jobbat i Brynäs tidigare heller så därmed föll jag bort från processen

Peja: Frågan är isf: hur kunde ansvariga missa ”Game misconduct” i rekryteringsprocessen?
Hans enorma erfarenhet från många års hårt jobb som tangentbordsdriftchef borde ju ha smällt högre än Östbloms meriter?
Märkligt…

lapad: Östblom är en klockren rekrytering till den tjänsten sett till hans arbetslivserfarenhet. Fanns nog ingen bättre matchning inom Gästrikland.

Nu hoppas jag på Rögle - Luleå i final och guldet till bulans gäng.
Upp vill jag helst att Löven går.

Huge: Ja jag har lika mycket erfarenhet av att vara driftchef som Olof har och lika mycket erfarenhet av att vara sportchef som Alcén hade, så varför skulle jag inte kunna det?

Peja: Exakt Se kommentar nedan.
Nån som vet mailadresserna till Gary Bettman och Luc Tardif? Så löser vi detta nu. 🙂

Svensson_62: Man skulle även kunna ge elitklubbarna en större flexibilitet. Förr i tiden var det större variation på ismåtten beroende på vart man var, men numera har man tuffa krav både kring isen och läktarna.

HitTheLights: Bara att införa generella regeln: måtten ska hålla sig inom 60.5 +/- 0.5 meter längd. x 28 +/- 2 meter bredd.
Gör rinken det så är det bara att gilla läget.

Svensson_62: Oskickliga lag = dump and chase för riskminimering? 😉
Själv gillar jag att det finns något för alla, en bred variation av hockey.

HitTheLights: Oskickligare spelare i SHL - men också oskickligare motståndare.
Skiter lite i rinkstorleken egentligen men den ska för sjutton vara lika i samma sport oavsett var man spelar.
Tycker jag

Svensson_62: Svarade mig själv nedan baserat på vad jag sett i matcher.
Kollade med AI också, laget som syftas var Coyotes - förstår att Söderström ville därifrån.
Får väl erkänna att Panthers varit lyckosamma med det i play off p g a deras fysiska spelare. Colorado - hittills ligans överlägset bästa lag - däremot gör tvärtom med
minimum av dump and chase. Panthers missar slutspel i år - ligger botten 6 av 32 lag just nu.

Svensson_62: Det jag sporadiskt sett på tv i år påminner mycket om dump and chase fast kanske inte lika konsekvent. OS gav mig inte mycket, skickliga spelare, myyyyycket skickligare som klarar av att göra saker på små ytor. Kommer SHL hålla den kvalitén? Oskickligare spelare på mindre yta, vad ger det för hockey?
Smaken är som baken. Men jag tycker att vi ska stå upp för vår historia och vårt sätt att spela hockey.

HitTheLights: Tycker hockeyn i NHL har utvecklats bort från dump and chase dom senaste 10 åren eller så. Lätt att gamla klyschor hänger kvar (”tjeckerna spelar på kontring” o s v). Hockeyn på 4-nations och OS. Var den tråkig att se?
Vilka lag i NHL tycker du kör konsekvent dump and chase nuförtiden?
” All teams do it to some degree, but very few rely on it to the degree this team does nowadays” AI

Svensson_62: tror någon att huge rinken va samma som Strömsbro Ockelbo eller brynäsvallen så så är man nog inte så ....

Svensson_62: Den har funnits längre än Växjö Hockey och hittills har lag hittat vägar att slå den typen av hockey. ☺️

HitTheLights: Växjöhockeyn? 🙂

HitTheLights: yes!

bradberry: Man får ställa sig frågan om AHL och ECHL - hockeyn är roligare att titta på än den europeiska. Det är väl den kvalitén vi i så fall kommer hålla. Har själv svårt för den i mina ögon simpla och lite korkade nord/syd och dumpa puckar mot mål och hoppas på det bästa hockeyn som små rinkar främjar.
Jag gillar hockeyn som större rinkar ger., med mer taktik och fler sätt att spela på.

bradberry: varför? Både i utvecklingen av nya internationella spelare. Och i varför blir hockeyn mer intressant?

Jag är öppen. Snälla förklara!

bradberry: varför svarar du mig när jag bara gav förslag på hur det skulle genomföras? Lär man inte ut läsförståelse i skolan längre?

bradberry: Vad har det med rinkmått att göra? oavsett så borde storleken vara lika för en och samma sport oavsett geografi

Brynäsvallen med Sterner vid rodret födde alla oss brynäsare! Allt ifrån bäckis till vad jag vet Ludvig rensrält som lirade med oss som 90kull trots att han var två år yngre. Sen upptäckte jag tyvärr brudar o rock-'n'-roll efter det. Men det är bara fakta som ni brynäsare borde ha!

Catodenäldresspöke13: Sverige ska inte minska rinkytan. Absolut inte!

NHL kan dra åt helvete. Ligan har världens bästa spelare men bara ett fåtal lag med kultur. Resten Växjö typ... Å publik i 75% av lagen som prioriterar dubbla cheese före att lära sig offsideregeln...

Jävla popcornliga!

Joppe: nu tycker jag att du är lite otrevlig utan anledning. Tror inte du är dum i huvudet och har heller inte påstått det.

Joppe: Håller med. Även om det skulle vara lite krångligt och ta tid innan det sipprat ned överallt.
Ungefär som övergång från vänstertrafiken till högertrafiken 1967. Fast oändligt mycket enklare och alla divisioner behöver inte ske samtidigt.
Kommer garanterat ske förr eller senare.
Riv plåstret.

Catodenäldresspöke13: tror du att jag är dum i huvudet?

Alltså jag är uppvuxen i Gävle med brynäsvallen. Tror du att mått på rinken var ett problem för att vi barn runt om i regionen år efter år spelade turneringar?

Svensson_62: men allvarligt. Jag har varit ständig motståndare mot den lilla rinken både som spelare och supporter av svensk hockey.

Men det var länge sen jag lirade nu. Som jag redan sagt så är jag 90kull o lirade med både Jacke o Anton i många år. Och därför har jag alltid tänkt att vi i Sverige gör det bra med vår stora rink.
Men det är annorlunda nu. Jag tror verkligen Sverige skulle vinna på att byta mått. Låt oss inte ens börja prata om varför det där jävla (USA) /_@/\/d€T borde vara tyst. Men vi har ju chansen att knäcka dom nu.

Svensson_62: Älskar den där! Ring Paul Gascoigne!

Joppe: En förändring så stor som rinkyta måste givetvis påbörjas top-down. Det vill säga så behöver SHL och HA gemensamt komma överens och sedan måste avtal slutas där rinkarna byggs om under gemensam tidsperiod inför en säsong. Det är med svensk ishockeys måttmätt en enorm förändring. Men inte omöjlig. Det största problemet i mina ögon är alla mindre föreningar som förser svensk hockey med talang - alla rinkar måste i så fall anpassas under en tioårsperiod. Och då måste det vara ekonomiskt gångbart och inte påverka ungdomsverksamheten nämnvärt.

Joppe: Se upprop i länken nedan efter SM-guld.
🙂

Game misconduct: Du verkar sur och förbannad.
Låter som att du själv har sökt tjänsten som ny arenachef men blivit brädad av Olof.
Ajajaj, surt sa räven...
Men misströsta inte, du måste sikta lite högre än så.
När Alcen slutar så har du ju chansen att få hans jobb.
Med dina meriter, kunskaper och erfarenheter från jobbet som tangentbordsexpert härinne så är det nog inte ens nån ide att nån annan söker jobbet...

Joppe: det jag menar är att självklart är det en otroligt ekonomiskt hinder. Men var börjar vi?

Joppe: instämmer. Växjöhockey dödar såväl intresse som konkurrens internationellt

Jag håller med om vad någon tidigare sa här inne minns tyvärr inte vem.
Men ni som hurrar den hockeyn Växjö spelar förstår jag verkligen inte. Jag skiter fan i om det ger fler vinster i dagens klimat. Men det är en så otroligt tråkig och oinspirerande ishockey att spela. Att vinna på 13/40 skott på mål. Att ställa fem spelare i liten box framför eget mål.
Det total dödar det skickliga spelet och det fria spelet med teknik och smarta spelfördelande spelare. Jag menar inte att Brynäs gjorde det bra. Men dom lirar en mer underhållande ishockey. Punkt slut.

Jag kollar mycket nhl. Växjö spelet där hade ju liksom aldrig någonsin fungerat.

Och jag tänker mer och mer på om inte sverige och svensk hockey skulle må bättre av att minska rinkarna. Folk pratar om hybrid hit o dit (jag tror att finska eller schweiziska kör hybrid?) både för vår utveckling av unga talanger både tjejer o killar till även att shl hade blivit snabbare mer taktiskt och mer tekniskt.

Jag orkar typ inte tänka men vad anser ner är det negativa med att spela på mindre is än det ekonomiska/traditionella?

lapad: Tjänsten som målvakt , när fylls den tjänsten med kompetens?

HitTheLights: Olof är väldigt kompetent man med båda fötterna på jorden. Han har inte fått jobbet pga sin förflutna utan pga att han är duktig på att leverera och passar bra för just denna tjänst. Sedan så är det absolut inte till nackdel att han har en bakgrund inom hockey och Brynäs såklart.

Game misconduct: Han kommer väl från en liknande tjänst för bla Göransson arena i Sandviken? Man kan ju vända på det och fråga sig om man för alltid är diskvalificerad att jobba för Brynäs igen efter tidigare Brynästjänst?

mk: Tror vi var tvåa efter SKE eller möjligen trea i xG av alla i grundserien. D v s skjuta från farliga lägen.
Dessutom är det bra med puckinnehav i offensiv
zon om det innebär att egna laget kan byta medan det andra laget går på knäna.

magr: Verkligen. Men det är unintentionally därför han är hos oss igen

Game misconduct: Det har hänt en del sen han var tränare i Brynäs.

Huge: Nej det är såklart bara en slump att Olof passar bäst som drift chef efter att ha varit… tränare i Brynäs och att Alcén va det mest kompetenta val vi kunde hitta som sportchef trots att han inte varit det en minut innan han skrev på?

Svensson_62: Få puckinnehav är bra.
Men behålla är ju som att spela Ticki-Tacka fotboll fast värre.
Man måste ju byta inom 1 min, sen så tappar man ju pucken ändå 9/10 ggr.
Då är det bättre att komma snabbt till avslut, men bra avslut.
Lite som Växjö spelar...

Catodenäldresspöke13: Vi var även bra på att få/behålla puckinnehav i anfallszon

« · 3018127 · »