1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753436 inlägg · 7967 ämnen
« · 593346 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MOT KVALSERIEN.......
brynasaren: "anske det, men vi kan vara 3-4 fyra också...."

Säger bara: EN UTOPI!!!!

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Ja vad är det som sker? Honken får åter igen ta på sig två av målen. Försöket till fotbolls räddning har gör på 2-1 får inte ske i ES sammanhang.
3-2 målet skall vi inte ens nämna. Korhonen är bättre alla dagar i veckan.

BÄNKA SOPAN HONKEN!
Å när vi ändå är i farten...
Bänka Lavins, Skoog och Almtorp...

Jag förstår inte vad de håller på med. Nu måste det fanimig hända något.
Nu är det upp till bevis Boork.

Man skäms ju nästan över att vara Brynäsare när man ser såna här bottennapp till insatser.

Det enda som talar för att vi skulle gå till slutspel är väl att DIF,LIF,SSK och kanske Timrå (som sög NÄSTAN lika mycket som vi ikväll) är lika dåliga som vi.
Segrarna i början börjar kännas mer och mer som frukten av att Leksand ÄR kassa och MoDo försov sig. Handen på hjärtat så har väl Honken räddat oss i övriga matcher. T.o.m mot Djurgården var vi tillbakapressade och 4 poäng mot SSK var väl om vi ska vara ärliga inte helt rättvist.

Bissett19:
Hahaha, det har du ju rätt i. Sicken torskning för dem idag.

Vi gick ju förbi Luleå i tabellen så deppa inte boys...........

"Leksand tog poäng mot Modo" - vilket de nu inte gjorde.

sylf:
Töntigt inlägg om du insinuerar att jag inte skulle vara en Brynäsare bara för att jag har en egen åsikt om att Leksand tog poäng mot Modo. Hmm, fast ser man till vissa diskussioner här så kanske det stämmer då. ;)

Gusten:

Håll fingrarna borta från burken, det här fixar vi! :)

Gusten: Riktigt tungt o va Leksing nu,59.51 2 - 1 PP1 MODO 28. HORAVA, Miloslav
(16. PAVLIKOVSKY, Rastislav

Namtrac: :) det enda som står mellan mig och burken med triangeln på

Namtrac: ALLA Brynäsare fick som dom ville!!!!!!

Gusten:
Kan väl iofs förstå att man är rädd för kvalserien med tanke på tidigare år, men ser man till den här säsongens inledande kontext så är BIF ett lag för slutspel i mina ögon. Tre raka förluster ändrar inte det för mig. DIF och Leksand kommer att vara efter oss garanterat tror jag. Sedan är det öppet slagsmål om plats 5-10.

brynasaren: skrev "vi borde ta tillbaka Niklas Andersson och göra oss av med Skoog, han har ju varit riktigt dålig sen han kom"

Ja på match, ja. Men, på träning hade han ett antal riktigt hprda och fina skott som dessutom träffade målet.

Gusten:

Du fick som du ville iaf. ;)

Namtrac: 2-1 till Modo nu...jag jublar iaf. Varje gång Leksand och Djurgården går poänglösa så ökar våra chanser att slippa kvalserien.

bradberry: kanske det, men vi kan vara 3-4 fyra också.....

Boström: Håller faktiskt med. Tålamodet slut. Har hela tiden hävdat att det var fel att skicka NA

Boström:
Man bänkar inte sportchefen och tränarens favoritspelare...

...och där gjorde Modo 2-1 på slutet. Fan.

Haha.... Inte för att vara taskig, men MoDo gjorde nyss 2-1 med 9 sekunder kvar!

bradberry: BÄNKA SKOOG

Gusten:
Ser det nästan tvärtom. Leksand KOMMER imho att vara bakom oss och det är Modo vi kommer att tampas med om slutspelsplatserna.

Bänka Skoog ta hem Andersson!
Skoog har inte tillfört ett dugg sen han kom. Han hänger inte med för fem öre i närkamperna och han är inne på alla närkamper med Lávin vid sin sida. Andersson är säkrare och bättre vet hur spelet skall utföras, skoog ser mest ut att sitta på nån pizzeria och käka calzone.
TA HEM ANDERSSON!

brynasaren: Nej men jag skrev om 10 omgångar. Efter 50 kan vi likväl vara 11-12......

Usch va besviken jag är. En andra period som var helt under isen, har fan knappt sett värre. I tredje perioden får vi ju en smakstart men har sedan knappt en enda chans. Nu börjar det bli lite oroligt. Tre raka förluster. Tre gjorda mål på tre matcher och åtta insläppta. Vi har väl heller inte gjort ett enda pp-mål dom senaste tre matcherna? Nu krävs det att vi spöar Mora hemma...

Namtrac: Poäng för Leksand är ALDRIG bra...MoDo har vi förmodligen framför oss i vår ändå...tycker det var förjävligt att Leksand tog 1 eller 2 poäng.

Namtrac: mm....hoppas att vi får dom andra resultaten med oss i alla fall

74050: Lite grann sådär,av den anledn att den här matchen gav mig en flashback i tre år,jag såg dom passera revy.

bradberry: 9-10 är alla fall inte kvalserien, men jag tror att vi rycker upp oss...Alldeles för tidigt att starta en sån här tråd redan nu

Kuparinen!!!
Jag har undrat varje match. Vad sysslar han med?
Kan han inte spela tufft som han är tillför istället för att använda klubban som han inte kan hantera och varje gång hamnar han efter...håll i spelare då fundrerar man men icke går det heller. Nu mot TIK så slarva han på första målet genom att bli bortdribblad och sen kunde Warg ha lekstuga medans kupa slog i huvudet i sargen... BOORK AGERA!

brynasaren:
Leksand gjorde just 1-1 mot Modo iaf, bra för oss.

vi borde ta tillbaka Niklas Andersson och göra oss av med Skoog, han har ju varit riktigt dålig sen han kom

sylf: Ehh. Du är litet otydlig. Kan jag tolka dej som att du är en smula besviken?

brynasaren: Hur länge till.....? Brynäs program framöver får en att darra. (Förutom Mora på lördag då) Om 10 omgångar ligger Brynäs 9-10..... Tro mig!

Skänk bort Dackell. Var inte han elitseriens snabbaste från blå till blå innan han lämnade för NHL? Nu är han marginellt snabbare än Pär Djoos, fast utan dennes puckkontroll. Faktum är att jag inte har sett Dackell tillföra nånting sen han kom tillbaka hem. Tyvärr.

sylf: Jävligt synd att vi inte ens klarar av att ta en ända poäng på Timrå...men men på lördag så tar vi mora inför en förhoppningsvis välfyld gavlerinken

Makkan: Matchen slut.Ett resultat helt i sin ordning.Brynäs försöker inte ens spela hockey,total avsaknad av anfallsspel.När dessutom inte försvaret funkar så är man så jävla dåliga att klockorna stannar.Det ser exakt ut som det gjort de senaste åren.Inte ens viljan finns.Beklämmande att se.

Makkan:
Förlust. Och virrigt spel. Inte ens faktum att de hade Oksa i mål gjorde att vi vann. Och nu skall Timråklacken ut och protestera mot "domarskandalen". Tung kväll. Inte bara förlust utan Aarnio borta med hjärnskakning. Eller filmar han det också rupert? Förmodligen.

bradberry: Tan vad töntigt. Vi ligger ju på slutsplesplats alla fall

90Steen_: Omoget....(?) Såg du matchen ikväll?

Nu är jag jävligt besviken.
Tack för idag.

Matchen slut .. 3 - 2 .. skitmatch !

20 sek kvar, nu blir det mål.

bradberry: Peeimisst. Det är ju hela 20 sek kvar

bradberry: Ändå grymmt omoget att skapa den tråden efter 7omg. vi ska ha hopp, inte bara det blir kval !

41 sek kvar mål nu tack.

Det är dags att gör ett mål i 6 mot 5 nu.

90Steen_: Vaddå löjligt! Vad har de presterat efter omg. 2?

bradberry: ähh löjligt !!

bradberry: Vad står de? kom in nyss så?

bradberry:

Det är väl vi Leksingar som borde ha den ;)

« · 593346 · »