1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750186 inlägg · 7967 ämnen
« · 99904 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tips Brynäs-Bofors!
P J Davydjoos: Det ska inte spela någon roll vem som vaktar kassen, Brynäs ska vinna med 4-5 mål,annars är det jävligt dåligt, spelar ingen roll att det är premiär, Brynäs är så pass mycket bättre!

hmmm, innan man ger sig in i tipset -> Vem kommer att vakta kassen?

Brynäs - Bofors 4-2

Sv: skador
P J Davydjoos: Oj, ja rädd är ordet som saknas...så det kan bli ibland.
Jag har också stora förhoppningar på Danielsson i vinter och att Östlund visar framfötterna ska bli intressant att se hur Östlund klarar sig i elitserien.
Anger och Soling blir jag besviken om dom inte spelar bra i vinter.
Lika många skodor som "vi" hade förre säsongen är princip en omöjlighet att få igen och det räknar jag inte med men nån skada måste man räkna med får bara hoppas att dom är få och lätta.

Brynäs - Bofors 5 - 1

Sv: skador
Natten:

Jag kan inte säga att jag är för skador :)
Skämt åsido, rädd(för det är väl det ordet som saknas?) är jag väl inte, trots att risken för skador är överhängande, men det är ju inte det den bredaste, jämnaste trupp man kan önska sig, inte heller efter vi har fått in en ersättare för Mårtensson, oavsett vilket namn han bär på ryggtavlan.

Men man kan ju hoppas att:
-Danielsson gör en lika bra säsong som hans försäsong var förra året.
-Bergqvist tar sitt slutgiltiga kliv och etablerar sig på allvar.
-Östlund visar framfötterna.
-Anger och Soling blir så bra som vi hoppas.
-Mårtenssons ersättare håller riktigt hög nivå.
-Esko-effekten blir positiv.
-"gubbarna" håller denna säsong.
-de eventuella skadorna är få åt gången(inte som förra året, då det borde anordnats ett gruppboende på nå't vårdhem).

Om allt går in så kan det ju bli en rolig vinter ändå, trots materialet.

Vi får väl se, men hoppas att förra säsongen bara är ett minne blott, och inget vi behöver tänka på som en Deja Vue i vinter, och att årets säsong stavas s-u-c-c-é, och inte s-k-a-d-o-r.
(hoppas kan vi ju alltid)

Bright: 8-3 Det blir många mål i första matchen när spelarna går lite på halvfart

Franziska...
Jag ser just den fenomenala, underbara Franziska van Almsick vinna och sätta världsrekord på 200 m frisim i EM och förlåt detta avvikande inlägg men håll med om att denna tyska måste va´ idrottsvärldens absolut vackraste, skönaste och snyggaste kvinna!

6 Lundström: Premiär är alltid premiär. Självklart hoppas jag att Brynäs visar att man är klart bättre, men Bofors visade ju ifjol att det är ett lag på uppgång med klara kvalitéer.

Bright:Du tror inte på mer alltså,how come?

6 Lundström: 3-3...

Tips Brynäs-Bofors!
Här kommer slutresultatet mellan Brynäs och Bofors den 7/8!

Tips Brynäs IF-Bofors IK 7-2!

Målgörare Brynäs: Soling 2, Östlund,Miettinen,Anger,Molin,Bergqvist!

skador
Är det nån mer än jag som är för skador i vinter med tanke på bredden på truppen speciellt på forward sidan.
Som det ser ut i daxläget så får vi ihop tre bra kedjor och en fjärde som inte håller elitserieklass vad händer då om vi får 2 st skador på spelare i dom första kedjorna?

Soling - Larsson - Molin
Luovi - Kyrö - Bergqvist
Anger - Miettinen - Danielsson/Mårtensson ersättare?
Danielsson - Wågström - Östlund

Niclas Wallin!
Niclas Wallin har skrivit på för ytterligare 2 år i Carolina.- Vi är väldigt glada över att "Nic" skrev på, säger klubbens assisterande general manager Jason Karmanos. -Vi känner på oss att han kommer att spela en stor roll i laget kommande säsong och i framtiden.

Sv: Så laddar ditt elitserielag!
6 Lundström: Fan jag glömde att skrina i länktips fältet.Gå in på Aftonbladet.se och sporten så kommer ni dit!

Så laddar ditt elitserielag!
Intressant läsning om elitserielagen och hur dom laddar,finns att läsa hos Aftonbladet. Se länktips!

Så här står det om Brynäs: Brynäs har målvaktsproblem.Nyförvärvet Jamie Ram är hemma i Toronto där hans fru ska föda barn.Johan Asplund diskopererades i sommar, har precis börjat träna igen.Fansen oroas över att man inte byggt på laget sen i fjol.Senast försvann Tony Mårtensson till NHL.

Sv: Daniel Rudslätt
Lunkan: En femhundring på det?!? Typiskt att inte jag har sådana polare... Rena gratispengar vi snackar om hör jag. DIF kommer ju att hamna etta i grundserien, det blir svårt att bräcka. Brynäs kommer förmodligen sexa.

Många Glömmer Mycket!
Hej!

Visst är det spännande med en helt ny säsong framöver? Många tippar och tror allt möjligt. Men vem har rätt? Har någon över huvud taget rätt?

Någonting jag tycker är synd bara är att många glömmer vad som oftast är den största bidragande orsaken till att ett lag lyckas. Nämligen kemin i laget, samt personlig utveckling. Brynäs har idag ett av de yngsta lagen i elitserien om man tittar på ålderssnitt. Detta kan naturligtvis vara en nackdel när man tittar på pappret och namnen inte låter så tilltalande. Men istället kan man se det på så sätt att det finns enormt stor potential i att utvecklas och bli någonting mycket bra/bättre. Vi har idag spelare så som Björn Danielsson, Daniel Wågström, Kenneth Bergkvist, Simon Östlund, Nicklas Anger, Adam Anderson osv. som när som helst kan blomma ut och bli en "riktigt bra" spelare. Många bortser från denna faktor när dom tippar och bedömmer ett lag inför en säsong. Jag tycker nästan denna faktor är viktigare än att laget ser starkut ut på pappret innan säsongen börjar. Vem som helst av dessa unga talanger skulle kunna bli årets utropstecken med lite tur. Och vad skulle inte hända om flera i samma lag gör de? Vi kan få ett kanon lag helt plötsligt.

En allmän tankeställare...

// Richie

Sv: Förväntningar
På tal om förväntningar...hade glömt att definitionen av försäsongsträning stavas skadelista. Är det bara jag som får fruktansvärda flashbacks till förra säsongen när jag läser om P3:s menisk och Kyrös knä? Påminns också av hur tunn truppen är. Sanningen är ju att vi har ganska litet folk bakom förstauppställningen. Låt oss alla hoppas att träningen hittills varit mer skadeförebyggande än den var förra sommaren. Truppen har tränat betydligt mer men betyder det också bättre?

Tor Karlström: Självklart går Brynäs före allt annat. Om valet står mellan Brynäs och nåt annat så är Brynäs förstahandsvalet, helt självklart.

Brynäs IF spelar sin första träningsmatch för säsongen mot allsvenska Bofors IK onsdagen den 8 Augusti i Jernwallens ishall kl.19.00 (i Sandviken)
Någon som ska gå på matchen?
Vi kan väl drar ihop ett gäng från Gävle som tar ca 17.30 bussen mot Sandviken från stan?

Fredde G svarade på mitt brev och man kan köpa säsongskort till ståplats för de mycket låg och prisvärda priset 1800 kr!
Jag ska skaffa säsongskort , någon annan som tänker de ?
De skulle vara bra om vi ficket stadigt gäng på ståplats som ser alla hemmamatcher.

claesw: Brynäs IF går för både landslaget och NHL . Någon som inte delar min åsikt?
Kommentera mer än gärna mitt inlägg.

Jonna:

Jo, i de riktigt stora sammanhangen, t ex OS. Men att harva runt i små, obskyra skitturneringar kan det kvitta : )

Sv: 5:OR
Är det någon som kan rapportera något om hur femmorna är?

claesw: För mig med, men du måste erkänna att man blir stolt när man har sina spelare i landslaget!

6 Lundström: Lyckas Soling i 3kr är han dessvärre såld för BIF nästa år. Hellre FinnOlsson än Soling till NHL!

Hoppas Hårde? Hardy fortsätter rata BIFare i 3kr.

claesw: Molin har ju aldrig fått samma roll i landslaget som i Brynäs, tyvärr.Jag tror Soling kommer att lyckas, om han blir uttagen.

6 Lundström:

OK det köper jag, men det har mest varit jobbigt att se Ove streta och kämpa i landslaget, utan att komma någon vart. Påminner om Jesper Blomqvist i fotboll-sagolik i klubblaget, fungerar ej i landslaget!

claesw: Håller med dig, men man kan ju inte komma ifrån att ett hockey VM blir fan så mycket mer intressant om det är Brynäsare med på isen!

Gone: Det ligger mycket i vad du skriver, jag ser helst att BIF spelarna håller till i BIF och inte 3kr. Vill inte se tex Soling slita av korsbandet i nån slabbig fyra nationersturnering i långt inne i mörka Sibirien. Det är bättre för oss att det som du skriver kryllar av DIFare i 3krsom visar upp sig för NHL. Har fö slagit vad med en polare (difare) om 500 Skr att BIF kommer före DIF i år (grundserien) vad säger du om mina chanser?

Jonna:

För mig är alltid Brynäs större än landslag och andra ligor.

Gone: Såklart vi vill det! Det är prestige! Att visa att man platsar i landslaget är att visa att man kommer från en bra klubb (förhoppningsvis). Dessutom blir man mäkta stolt när man ser "sina" spelare spela ihop med de allra största lirarna i världen. Jag skulle känna sån stolthet om t.ex. Soling skulle sätta en puck klockrent bakom Hasek... Eller se Rudslätt ge Sudden en perfekt passning som ger ett klockrent mål. Men det kanske bara är jag som känner så...

Men vänta lite här nu... VILL ni att era egna lirare ska släpas iväg till landslaget? Visst, det ger ju en skopa rutin, det gör det ju. Dock är det inget som har gynnat åtminstone DIF de senaste åren, när de fått låna ihop killar från Huddinge för att ens kunna träna tvåmål under landslagsuppehållen. Diverse skador dyker obönhörligen upp när grabbarna matchas extra flitigt och som salt i såren är landslaget ett utmärkt skyltfönster och vips så försvinner starka killar ur truppen snabbare än nödvändigt för att de fått showa runt lite i tre kronors tröja.

Jag tycker ni ska vara evigt tacksamma så länge ert favoritgäng inte slits i stycken fyra gånger om året.

Ville bra skriva att jag har skrivit å skrivit för att få in ett inlägg på GD:s Brynäs sajt å äntligen har man lyckas.
Jag rekomenderar varmt att ni går in där å läser vad jag skrev å vad Keb Eriksson tycker.

Å sen kan ni kanske skriva här på denna GD vad ni tycker om frågan...

MVH//MarcusLothar

LotharHsand: Trevligt med optimister! Själv har jag inte en tanke på guld. Laget är inte nog bra, helt enkelt. Samtidigt tycker jag Brynäs inte behöver gå in i nån match och känna sig slaget på förhand. Inget lag ser egentligen alltför märkvärdigt ut inför kommande vinter.

6 Lundström: Ja vi får se hur det går med Soling...Hoppas han håller i formen han hade i det ack så korta slutspelet...men Asplund tror jag inte håller...jag tror(hoppas inte) att hans ryggproblem kommer hämma honom i år men vi får se..jo att han har vunnit här å i Tyskland e jue en sak...det e en riktigt stor skillnad på Landslag å klubblag så..men men kanske skördar dem framgångar nån gång dem å..Måste se förbi Djurgårdsbåset nån gång iaf....

Jonna: Å du har ju minst lika rätt....!!

Power81: Hardy vill ju ha spelare som kan spela den beryktade torpedhockeyn, och han verka ju anse att det är Djurgårdare som klarar det bäst, visst han har vunnit guld här hemma i Sverige och i tyskaligan med torpedhockeyn, men på landslagsnivå så har ju framgångarna lyst med sin frånvaro.Förhoppningsvis så får Soling chansen denna säsong och förhoppningsvis någon mer spelare från Brynäs, varför inte Asplund kanske?

6 Lundström: Du har så rätt så rätt...tro faen att det går åt helvete hela tiden..Kan ju kolla åt andra håll nån gång.. har jue 11 andra elitlag i sverige å det kan inte bara vara dåliga spelare där...

Power81: Ja det känns som om de verkligen förbiser Brynäs. Även om vi har jättebra spelare skiter de i att plocka ut dem.... Tråkigt men sant...

Power81: Så länge Hardy Nilsson är coach för Tre kronor så kommer det alltid att krylla av Djurgårdare, oavsett om dom platsar eller ej,tyvärr!

Jonna: tycker dem bara ser Djurgårdare jag....å så göteborgare då.....

Power81: Jag vill att det ska vara som förr! Att alla stannade i sina klubbar LÄNGE om de inte drog utomlands vill säga.. Men jag hoppas att Daniel klarar si i Dif och att tre kronor får upp ögonen för honom! De verkar kunna se djurgårdare bättre än andra...

Jonna: jao vi e jue två iaf då..:) Men men så är det jue i denna hockeyvärld...flytta hit å flytta dit...Nytt för var säsong å d vet man jue redan innan så vad fasen ska man klaga över egentligen å pengarna drar jue...Lär nog få en rejäl löneföröjning i Dif!

Power81: Jag uppskattar enormt mycket edt han har gjort för Brynäs, men jag vet att det är många som skiter i var han spelar. Jag blev himla ledsen när jag såg att han skulle till Dif för jag hade velat ha honom kvar...

Jonna: Ja han e väl den som e mest uderskattad å ska självfallet ha en plats i landslaget...men man vet inte hur han kommer spela i Djurgårn..men kan hända deras torpedspel passar honom..kommer definitvt att passa Johan(Lindström) För han lär då komma till sin rätt i det laget eftersom Brynäsare å Brynäs verkar jue inte uppskatta det han gjort för klubben!En Brynäsare långt in i själen men får man inte kontrakt så får man inte,...kan bara önska lycka till Till bägge två...Å rudan ska in i Landslaget!!!

Ska bli jävligt kul att få se hur Esko formerar femmorna, så här tycker jag det ska se ut, med dom förutsättningar och spelare som finns nu.

Målvakter: Ram (Asplund)

1:a Djoos- Rhenberg Soling-Larsson-Molin

2:a Sjödin-Laitinen Anger-Miettinen-Luovi

3:e Andersson-Pekkala Östlund-Kyrö-Bergqvist

4:e Johansson-P3 Danielsson-Wågström-Jobs

Reserver: Mårs och Floberg!

Bright: jag utformade lite otydligt. Jag både hoppas å tror att Brynäs vinner SM i år men det kommer bli svårt men jag tror på Guld ja.

Rudslätt är en av de mest underskattade spelarna i Sverige just nu... HAn har en kapacitet som är enorm och kommer inte han med i landslaget snart så blir jag konfunderad...

LotharHsand: Rätt inställning! Fast det är svårtytt det där du skriver om att du inte tror på nåt guld i vinter men att du blir grymt besviken om det inte blir det... Hur kan man bli grymt besviken om man på förhand inte tror på guld??

« · 99904 · »