1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen
« · 49523 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Soling skadad!
Solingt skadad! Varför blir jag inte förbannad läntgre? Jo för att jag är så jävla van!

Sv: Brynäs-Timrå!
Jäklar vad Harder kämpade, både på möjliga och omöjliga puckar. Med lite tur hade han kunnat satt 1-2 till puckar i första perioden. Överlag tycker jag han är duktig på att kämpa sig/bryta sig in i anfallszon och lämna pucken till medspelare. Äkta kanadensisk fighting spirit! I förstaperioden visade annars BIF upp ett spel som det var otroligt länge sedan jag såg. Man åkte sönder TIK helt och hållet, snygga spelkombinationer och överlämningar. Det är så jävla knepigt att det fina spelet är som totalt bortblåst när andraperioden börjar.

Rudan tyckte jag f.ö var totalkass. P3 och Johansson känns bitvis som en Custemo. Det kan bli väldigt virrigt i försvarszon med dom herrarna på isen.

En av sina armar. ska det ju vara.

Jo! han spang sedan ut till omklädningsrumet hållandes en av sina arma vet ej vilken då jag bara såk ryggen på honom. Jag är väldigt orolig får honom.

Solings skada eller inte såg jag ej. Undrar däremot hur det gick med Luovi. Var det inte han som gick ned och täckte ett skott precis innan 5-2 som träffade handen. Han haltade sedan kvickt till bänken och grinade väldigt illa. Såg ut att göra vääldigt ont. Hoppas det gick bra...

Räknar med att denna match gör underverk för Harder o Wågen.
Alltså våra två centrar, vad kan vara bättre än det?

OOOLEEE OLEEE OLEEE OLEEE.... =)

Säga vad man vill om Harder som hockeyspelare, men vilken härlig inställning grabben har. Molins passning till Wågen går inte av för hackor. Hoppas nu inte det är nått större fel med Soling.

Jaa, efter allt vad Wågström missat dom två senaste matcherna, så måste ja säga att ja funderade på om killen verkligen KUNDE göra mål.. Hade han haft lite flyt och målsinne så hade han ju blivit tremålsskytt mot Modo förra veckan också!!!
Men tydligen har han en del målsinne, och att Harder får göra ett mål och att det inte är ett powerplay mål utan ett fem mot fem-mål gör ju inte saken ett dugg sämre!!

Livet leker för oss Canal+-abonnenter, KOLLA IN PROGRAMMET!!
BIF - LHC på tisdag och BIF - SSK på torsdag.. De här kan bli kul..

Soling skadad!
Jonas Soling är skadad. Han haltade av isen i andra perioden!
Vet ej mer.

JAAAAA!!!!!!!!!!
Kan det bli bättre!? Wågen som missat så mycket sätter tre pytsar och Harder sätter premiärmålet. Nu känns det jävligt skönt med en 3 poängare och tre inte alls omöjliga matcher i antågande samt Kyrö på gång! JA JA JA; FAN VA JAG E GLA!!!!!!!

Det är bara att gratulera.

Ååhhhhh så skööööönt, vi köpte oss lite andrum ikväll.
Kanske Kyrö lirar nästa match det vore mumma det!

Då var vi på rätt sida om slutspels strecket igen då härligt

SM-GUUUULD! Hörde ni jubelorkanen från Gavlerinken vid 5-2 målet? Det lät som min kaffebryggare.

Wågen igen härligt!

Fan va skönt...pust

3poäng, bra gjort.
Dessutom förlorade Linköping, Luleå.
Inga dåliga resultat för oss.

Härligt Wågen, han tycks ha fått rätt omgivning. Nu får Janne kämpa för att ta tillbaka platsen i förstafemman.

4-2.tack wågen!

Wågen igen, hoppas att dom håller nu

JA ove sätter den va skönt trodde att det var kört ett tag

Mittåt, mittåt! Vi ÄR bäst! Igen!!

Med det självförtroende och flyt BIF har kan det sluta hur jävla illa som helst. 3-0 och 18-4 i skott efter en period! Väck mej ur mardrömmen! Är det en skitsäsong eler är det en skitsäsong?

Kom igen brynäs vi behöver det här annars kan det vara ute med oss kom igen kämpa nu kom igen...........................

Ett mål till i baken, har inte grabbarna lärt sig att man skall spela i minst 3st perioder.
Det här ser inte bra ut.

fan 3-2 nu får dom skärpa sig och kämpa in i det sista

Kämpa nu grabbar!

HAHHAAH DET BLEV MÅL???

Nej men jag önskar den vore slut. 3-1 och nu börjar man bli lite orolig

Är matchen slut?

HAAAARDER! Det är ju det jag säger! Bäckström och co är bäst.

yes Harder nätar

Miiiiiiikeeeeee yyyeeeeeeesssssss!

Jaaaaaaaaa!!!! WÅgen!

Vem ropar hej först?

Yeeeeesssssss Bisseeeeeeeeeeet.....!!!!!

Braaaaaaa Baaacooonnnnn!!!!

Sv: Nyförvärv??
Jaaa!! bra Kenta!

Jaaa!! bra Kenta!

TOMPA

Ett bra förslag tycker jag. AE är en underskattad back men som du
säger, han väljer nog MoDo om han nu kommer hem vilket jag
betvivlar. (verkar som om alla spelare härstammande från norr
om Dalälven återvänder till sina respektive moderklubbar, utom
i Brynäs fall, eller hur??)
Inför matchen i kväll gäller bara en sak: Neutralisera Z-formationen så är vi i hamn!!
Kom igen Brynäs, kom igen!!!

Det finns säkert bättre backar än AE men det var bara ett förslag från min sida. Förresten så tror jag innerst inne att han väljer Modo om han flyttar hem igen.

FRÅGOR till webbradion 24/1
Det går bra att ställa frågor till oss som refererar matchen ikväll mot Timrå. Vi sänder LIVE från Gavlerinken med start (ca:) 18.50.

prosten:
okey tackar

natten:
Laguppställningen finns på Arbetarbladets hemsida.

Timrå måste vi vinna mot laget som snittar 1,95 gjorda mål per match.
Nån som vet vilken laguppställning vi har ikväll?

Sv: Sjödin
Forden:
Otroligt imponerande, jag tror att Bisset har ett liknande facit.

Sv: Laget efter OS:
ramannen:
Du bara retas...det där laget lär man väl aldrig få se på isen.....

Sjödin
Jag läste att när Sjödin fick stå över mot Luleå så var det tredje matchen han missade på nio säsonger i Brynäs. Och de tidigare två var också avstängning... Med andra ord har karln inte varit skadad en enda gång på nio säsonger! Är inte det ganska imponerande?

claesw: Ok...

« · 49523 · »