1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446171 inlägg · 7966 ämnen
« · 57153 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nästa säsongs femmor:
Bergqvist tar en plats med 4 femman, där så kommer även de nyförvärv som Brynäs gör, göra honom sällskap.
Östling, Eriksson å Harder får ej nå nytt kontrakt......

Vilken keeper skulle ersätta Pettersson då?? Vi måste ju ha en ersättare för honom också.

Daniel Johansson
Hur går det för Daniel Johansson i år?? Har han kontrakt över nästa år också??
Tacksam för svar :)

Sv: 3 spelare som skulle bli mycket bra.
3 spelare i Brynäs......tog ännu en vinst i OS hockeyn idag, grattis tjejer!!!!!!!!!!

Sv: Orättvist!!
småstadsmadras:

Skriver man ironiska inlägg så får man nog räkna med att de kan missförstås. Ditt senaste personangrepp går däremot inte att missförstå.

LotharHsand:

Var är Bergqvist, Östling, Eriksson Och Harder?

småstadsmadrass: Hela första stycket i ditt utfall mot poffa är stötande. Resten är patetiskt.

Här så tänkte jag skriva hur jag har tänkt hur femmorna ska se ut nästa säsong.
Tror att M. Pettersson, D. Johansson, H. Petre och T. Bissett ej får nåt nytt kontrakt.
Så femmorna nästa säsong (enbart den här säsongens trupp)

P. Djoos - H. Rehnberg
J. Soling - J. Larsson - O. Molin

Komm: Djossen å Henke spelade bra tillsammans under början på säsongen och brevid Larsson å Molin så tar Soling plats. Han är en bra skridsko åkare å ha ett väldigt bra skott, en Bissett kopia kan man säga men yngre.

T. Sjödin - J. Pekkala
D. Rudslätt - R. Kyrö - M. Louvi

Komm: Överflödig, de här killarna hittar varann väldigt bra.

C. Olsson - A. Andersson
B. Danielsson - D. Wågström - T. Mårtensson

Komm: Här så tar Adam en plats brevid Christer, han har visat att han är mogen för elitseriespel fast sin ringa ålder. I kedjan så är Wågström den grovjobbade- Mårtennson den finurlige å Danielsson den som gör målen. Björn har haft svårt att göra mål den här säsongen men på försäsongen så gick de bättre så vi vet va han kan och Måtrensson å Wågström har varit väldigt bra i år.

Keeper blir Johan Asplund - Han har varit lite upp å ner i år men har är en väldigt ung å lovande målis så han kan utvecklas mer till nästa säsong.

Tack för mig/har ni nån kommentar om femmorna så skriv...../Lothar

Det är tragiskt när man stöter på sådana figurer som du representerar poffa. Du tycker dig vara bildad och kunnig, men har i själva verket inte den mentala förmåga som krävs för att förstå en uttrycksform som kallas självironi. Ditt bristande intellekt gör dig föga intressant att diskutera med, i annat än rent studiesyfte.

För att förklara vad jag menade med min smått ironiska kommentar om att Wahlberg lämnar Modo för Brynäs och din paralell till Staal:

Wahlberg utvecklades och blev intressant på den marknad som vi benämner elitserien tack vare spel i Modo. När han sedan väljer att lämna detta lag så fort han nått eftersträvansvärd status känns det lite trist.. Men för all del, det är ingen katastrof och det var heller aldrig min åsikt, vilket jag försökte förtydliga i mitt andra så uppenbart ironiska inlägg.

Tack!

Ra:
Det skulle vara intressant om du beskrev vad det är som gör att dessa spelare (Franzén, Richter, Holmqvist och Jenssen) skall spela i Brynäs. Namn som är mer eller mindre bekanta gör ingen glad om de inte tillför laget något extra. Att Holmqvist från Hammarby är het för många lag är väl inte direkt någon hemlighet, men hur passar han in i Brynäs relativt de spelare som du tagit bort? Och Linköpingsborna?

Nästa säsongs femmor:
Ove Molin-Janne Larsson-Mike Harder
Pär Djoos-Henrik Rehnberg

Daniel Rudslätt-Roger Kyrö-Mikko Luovi
Tommy Sjödin-Jussi Pekkala

Jonas Soling-Mikael Wahlberg-Johan Franzén
Barry Ritcher-Christer Olsson

David Svee-Daniel Wågström-Tony Mårtensson
Adam Andersson-Andreas Holmqvist

Johan Asplund(Fredrik Jenssen)

Sv: Utlänningsskandal i Djurgården!
En av de stoltaste sa jag. Visst Brynäs är de med men Dif har vunnit mest sm -guld....... Man hejar ändå på Brynäs.......

Gavlerinken:

All heder åt dig om det är så. Men nu finns reglerna och regler är till för att följas. Skulle detta ha haft någon annan utgång skulle det ha bestämts innan säsongen börjat, inte mitt inne i den.

poffa:
Självklart. Jag vill inte gå till slutspel pga att nån annan klubb klantat sig med antal utlänningar på isen...
Jag är ingen fjortis, poffa!

Wahlberg kan inte registreras som brynäsare förns den 1:a maj...
Tror inte att vi får en bekräftelse förns nån av MoDo och BIF spelat färdigt för säsongen...

Gavlerinken:

Om det varit tvärtom, hade du gnällt då också?

Varför skall andra lag tjäna på att DIF haft en ogiltig båsöppnare...
Straffa DIF med 15 poängs avdrag men låt inga andra lag tjäna några poäng på det hela...
Surt om vi missar slutspel pga detta...

småstadsmadrass.

Nähä. Så de går alltså inte att jämföras för de gagnar olika lag. Mycket märklig inställning. Stå för en åsikt och stå ALLTID för den, oavsett om det gynnar eller missgynnar ditt lag. Samma sak med poängavdraget för DIF. Många här i Brynäs GB beklagar sig över det, men om det varit tvärtom istället så att Brynäs gynnats, hade man klagat då också?

Min åsikt:

Spelare som flyttar mellan två ES-lag: Helt okej. Upp till lagen att lyckas loka till sig spelarna.

Poängavdrag: Regler är till för att följas. Oavsett om det är MODO, Malmö, Brynäs eller nåt annat lag som begått felet.

micke:

Nää, det finns inget på papper utan det är från "säkra källor". Är det sant? Ingen aning.

gnuttfan:
Mikael Wahlberg ville nog bara spela med vuxna människor och inte med tonåringar kryddat med danskar o tjecker... ;o)

Inse att Foppa inte kommer att spela med MoDo pga att när han flyttar hem är han hockeyinvalid pga alla skador...

Finns det bekräftat från något officiellt håll att Wahlberg skrivit på? Någon sida ni kan länka till, eller är det bara BS och s.k "säkra källor"? Det brukar ju inte vara allt var vanligt att spelare skriver på för andra klubbar under säsongen.

Det går..snyft... hurvel...huu.huuu..inte.. att jämföra..detgagnade ju Modo..;-(

småstadmadrass:

Varför är det så tragiskt? Jag är själv MODOit ut i fingerspetsarna och jag förstår inte varför det blir sånt j***a liv så fort en spelare går från en ES-klubb till en annan. Var det tragiskt då Staal gick till MODO från Malmö?

Orättvist!!
Vill bara säga att jag tycker att det känns orättvist att Micke Wahlberg, elitseriens assistkung, skrivit på ett treårskontrakt med Brynäs..

Han har trots allt Modo att tacka för att han nått eliten!

Ngn som är av annan uppfattning?

Tagiskt är ordet..

Det var en bra poäng, om de bara hade tagit mer än 10 pinnar på dessa 9 matcher ; ) -

claesw: Jag hade för avsikt att vara ironisk. Men eftersom reglerna, om man hårddrar det, utgår från att Djurgården fuskat till sig dessa tio poäng så tyckte jag att det var ett intressant och smått genialiskt fusk. :)

Sv: Nya suddenregler eller......
Jo iof men tänk om dom får för sig att börja med det i ES.

Varför måste att matcher avgöras? Duger inte oavgjort?

Hur känns det att vara Brynäsare en dag som denna?..

Att vara modoit känns lite trist med tanke på att allt, dvs väl informerade källor, vill göra gällande att Modos succéforward Mikael Wahlberg lämnar Modo för ett kontrakt med pensionärsklubben Brynäs som sträcker sig över tre år.. tragiskt med sant...

Det kan vara svårt att få dessa uppgifter bekräftade, men kontraktet är underskrivet och klart.. ligger väl i ngt bankfack vid det här laget kan man tänka.

VARFÖR gå till Brynäs när han kanske kunde få uppleva känslan att spela ihop med världens bäste, Foppa, inom ngt år?..

Bor i Stockholms kommun,ett långt stenkast med andra ord :-)

Sv: Nya suddenregler eller......
Det gäller "bara" internationellt som tur var, men ack så idiotiskt ändå.

Nya suddenregler eller......
Nu har förbundsgubbarna fått en puck i huvet! Vad är nästa steg att låta publiken avgöra?

www.expressen.se/article.asp?id=97969

folköl
Varför i hela fridens namn kan man inte dricka folköl i Gavlerinken?? SKANDAL, i Globen har man ju t o m vin och starköl...

Klantigt var ordet LotharHsand, men stoltaste hockeyförening??? Det trodde jag var Brynäs.

Någon sa att det inte borde spela så stor roll då Nihei inte spelade, men jag menar att finns det regler så är de ju givetvis till för att följas. Vi kan inte ha föreningar som inte klarar av att följa dem (reglerna) i högsta serien.
Det ska vara krav hit och dit på ekonomi, arena mm, men det verkar inte spela så stor roll vilka man har i styrelsen.
Kul att förbundet i alla fall agerade, men trist som fan att Brynäs var det lag som, efter dif, drabbades hårdast.

Vi fans kan inte veta vilka spelare som ledningan har tittat på till nästa säsong och det är långt kvar än till nästa säsong. Men dom spelare vars kontrakt går ut så är det Mattias Pettersson, Daniel Johansson, Henrik Petre´, Tommy Sjödin, Jan Larsson, Tom Bissett, Mikko Louvi, Jonas Soling och Tony Mårtensson.
Jag är ej säker på alla de här namnen men de flesta stämmer.
Tror att Pettersson, Johansson, Petre´ och Bissett ej får nåt nytt kontrakt.

Haha, kul med fler BIF.are i kommunen!

Ja, kommer ihåg den,dom skulle ha vunnit.Men det skulle dom å andra sidan ha gjort många ggr i vinter.vad gäller mitt fotbollsintresse så går jag på så många Bajenmatcher jag hinner och kan,även om jag bor ett "stenkast" från Råttsunda.

Väldigt klantigt av en av Sveriges största å stoltaste hockeyföreningar att inte ta reda på vad Jiro har för medborgarskap. Fast han har bott i Sverige så pass länge så bör man ändå kontrollera alla nya spelare som kommer till klubben.
Det är två lag som förlorar på det här- det är Djurgården å Brynäs.
För djurgårdens del så förlorar dom 10 poäng och är nu borta ur striden om 2:a platsen, dom kan även missa att bli topp fyra i serien för de har bara 1 poäng mer än Frölunda och 4 poäng mer än Mif. För Brynäs del så kommer Södertälje närmare och är nu bara 3 poäng ifrån och de har även ett lkättare schema efter os än Brynäs. Men regler är regler, har man mer än 3 icke EU-spelare i truppen så är det som jag tycker poängavdrag, och om man gör det medvetet (som inte Dif gjorde) så bör det även vara böter.
Men jag tror ändå att Brynäs tar den sista slutspelsplatsen och då hoppas jag att vi får möta Modo i kvarten!

Sylf- det får du tåla! Jag bor ju för fan i Solna, så mig kan du reta! Jag kan fortfarnade bli förbannad på senaste matchen mot just AIK, när jag är på plats spelar de som grisar...Däremot var de grymma mot DIF i Gävle tidigare i höst...dock 2-4, minns du den matchen?

Ja,,håller på AIK som fan :-) nä inte riktigt.

Sylf:

Efter "terrorTommy" på stadion har iofs många i landet motarbetat DIF fotboll. Är du AIK.are i fotboll? ; )

Tror inte att det myglas för AIK och SSK´s del,dom tillåts ju ibland ha det tungt.DIF däremot,Östermalms gullegrisar,får alltid fördelar av högre makter.Minns för nåt 10 tal år sen när man drogs med stora skulder och var nära konkurs.Då gick förbundet in och gav dom ett lån på åtskilliga miljoner och räddade dom.Varför gjorde man inte samma sak med VIK,Falun,Vita hästen mfl.Jo, för att Adelsson,LG Björklund, Carl Cederskiöld och allt va fan dom heter alla är Djurgårdare.Hader till Mats Valtin,som lider med de lag som blir drabbade och inte bara tänker på sitt eget.

Djoos
Visst känns det skönt? Visst är det undderbart att Djoos, efter uppehållet, åter kommer att slå sina mackor upp mot blå och ivriga Brynäsforwards? Visst är det härligt att sätta en klunk folköl i vrångstrupen när Djoos slår en indianare i egen zon?

Kort sagt, välkommen tillbaka Per!

classe: Jag vet inte, jag är inte insatt, vet bara att dom fick 10 p avdrag pga för många spelare på plan.:)
I vanliga fall brukar det ge 2 min. men det här är tydligen allvarligare än så! :)

rådbjer: tycker att poängavdraget är ok, men böter vore kanske lämpligare med tanke på att laget knappast förstärktes iochmed det inträffade.

Påläst? Vad är det? :))
Gillar ni inte konspirationsplaner? :))

SCIM-Sorry, var dåligt påläst!!

Claesw: Jag förstår inte vad du menar.

Kan inte annat än hålla med!!

Har ni andra lillebrorskomplex eller.. *hihi*

SCIM - 9 matcher (!) , redovisade man endast de 4 matcher där DIF tog poäng?

håller med scim helt i vad han säger

Nu spelade man ju faktiskt 9 matcher med fyra icke-EU spelare.
Att påstå att detta missöde är något som planerats av Stockholmslagen är enbart löjligt.

« · 57153 · »