1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446100 inlägg · 7966 ämnen
« · 53375 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: AIK-BRYNÄS
2-0! AIK får göra precis som dom vill i Brynäszon,Brynäs är så dåliga så det finns inte!

Stessigt redan nu... Jaja... känns ju inte så bra...

Irriterande
Ingen gångbar kabelkanal, ingen sportradiosändning, swehockeys rapportering ligger nere... Hoppas att ni där ute håller mig uppdaterad...

Nån som har koll på ställningen?

Brynäs visar upp en mycket dålig hockey,stressigt värre!

AIK-BRYNÄS
1-0 till AIK och det är fruktansvärt rättvist! Nu ska AIK spela powerplay!

Två kvar till OS
55 minuter till pucken släpps på hovet... eller, visst är det som så att matchens sänds? Då blir det väl både 60 och 65 minuter tills sändningsledaren har fått ut all jäkla reklam som ska ut innan domaren får tillstånd att släppa pucken... *fasligt gnällig denna söndag*

Nej, lite posivitism nu, Passbie. Tre poäng mot gnaget, de första sedan 99 om jag fattar det hela rätt. Ja, i Stockholm, menar jag då. Sedan tre till hemma mot HV, och efter det rehabilitering.

Varför inte fortsätta med två eller tre mot MoDo den tjugoåttonde? Och tänk att så småningom får slå ut MIF i en semi... fasen vad gott det hade varit. Jaja, nu lämnar jag detta. Ha det.

Sv: 7300
Fast jag tycker ju att det hade varit trevligt om klubben hade brytt sig om sina medlemmar en smula eller två mer. Klart att man ska stödja sin förening, men om de nu har en klubbtidning (Brynäsaren har jag för mig att den heter/hette) så vore det kul om den damp ner på hallgolvet någon gång. Fast det är klart, man har fått en inbjudan till jubeleumsfesten för endast - vad var det - 400 kronor...

Räknade dessutom ut vad jag ger per match med min seriebiljett: 124 kronor. Där sparar man ju 6 hela kronor per match. Det kan det vara värt att ha sin plats säkrad. Det är ju så himla fullt på Gavlerinken denna säsong... *s* Nog gnällt nu, det är roligt att vi är så många, framför allt att vi är så utspridda över landet.

Fem matcher kvar, jag har slutat tro, nu återstår bara hoppet. Så med andra ord hoppas jag på sex raka poäng nu...

AIK-BRYNÄS 5-3??

vill se fler mål ikväll..

Har en känsla av att Brynäs spelar bättre på Hovet än i Globen,
vet inte varför, kanske mera "feeling" att spela på Hovet där
hockeykulturen sitter i väggarna mer än i Globen....
100% iaf i år på Hovet (2-0 mot DIF) känns bra men varnar lite
för Gnagarna, verkar som Sandlin ingjutit lite Brynäsanda i klubben
enligt rapporter från Ö-vik...

Senast Brynäs vann i Stockholm mot AIK var 24/1-99, hög tid att bryta den trenden:)
AIK-Brynäs 5-6 (2-0,1-4,2-1,0-1
Målen: 1-0 (2.09) David Engblom (Anders Gozzi, Stefan Gustavson), 2-0 (10.42) Jarkko Varvio (Kristian Gahn, Mats Lindberg), 2-1 (27.21)Pär Djoos, 2-2 (29.29) Tom Bisset, 2-3 (31.53) Teppo Kivelä, 3-3 (34.05) Anders Gozzi (Jarkko Varvio, Stefan Gustavson), 3-4 (35.04) Jan Larsson, 4-4 (45.40) Jarkko Varvio (Johan Silfwerplatz), 5-4 (52.16) Björn Ahlström (Mats Lindberg, Erik Norbäck), 5-5 (55.50) Tom Bisset, 5-6 (62.43) Ove Molin
Skott: 39-39 (16-12, 10-17, 12-8, 1-2)
Utvisningar: AIK 4x2 min. Brynäs 4x2 min.
Publik: 7.728 (i Globen).

Sv: Det är målen som saknas
gordo

Tror att mkt av svaret ligger i första raden på ditt eget inlägg:
"bristerna i försvaret".
Ett lag byggs som bekant bakifrån och med en stabil målvakt
samt bra försvarsspel kommer oftast det offensiva spelet
automatiskt att fungera. Aspen har trots allt ännu inte hunnit
etablera sig riktigt men det kommer. Med allt elände främst på
backsidan i år, har han ju inte heller haft den hjälp han normalt
skulle haft.
Som sagt, tryggt försvarsspel ger ökat sjävförtroende vilket i sin
tur gör att du kan spela ut mer offensivt och följdaktligen gör att
målen kommer. Betänk också att vi har 8 nya spelare i år som tar lite tid att spela in i laget, ngt som allt elände knappast gjort
att det gått lättare...

BISSET!

Jag tror att det har lossnat nu,trots 3:e perioden mot SSK,nu börjar puckarna att trilla in och dom har fått den lilla tur som har saknats tidigare.Jag tror dom kör AIK sönder och samman i em och att dom för första gången på länge kör på i ALLA 3 perioderna och inte får hjärnsläpp i 3:e som så många ggr tidigare.Jag tror och hoppas att jag får rätt!

Sv: Janne Larsson
Han spelar inte renodlad back direkt, utan han och Kyrö delar på det ansvaret, förstafemman brukar ju sällan vara i försvarzon! Men det är en offensiv uppställning!!!

Sv: Mot vilka i kvarten?
Lite vågat är det alltid att gå händelser i förväg men...det kittlar ju tanken om inte annat. Har också tänkt slutspelstankar, om Brynäs tar sig dit lär de göra det som 7:a el. 8:a. Innebär inte detta att de isåfall lottas mot 1:an eller 2:an i kvarten ? Eller har jag fel ?

Detta skulle isåfall innebära FBK el. Modo/DIF. Roligare än FBK kan man ha, men vi är inte där än. Risken finns att Sandlin vill ta sin första ikväll, men jag har ändå gott hopp om det !

Hälsn. till er alla.

Brynäs sm-guld: 2-7!!! Du var mej en jäkel o vara optimistisk, men jag är nöjd med tre pinnar, det är ett måste med tanke på resultaten i går!!

Bara vi spikar 3 poängarn

I em så blir det målkalas och slutresultatet AIK-Brynäs 2-7!
Målgörare: Molin 2 Bergqvist 2 Harder 1 Sjödin 1 Mårtensson 1!

Janne Larsson
Varför har dom han som back? någon som vet? han skulle göra sig mycket nyttigare som center han nättade ju varje match förut!!!

BRynÄs vinner med 3-1 eller 3-0 GO BRYNÄS!!!!!!

Sv: Det är målen som saknas
gordo:
Att Djoos fina passningar i första femman har uteblivit påverkar nog bl.a. Bissets produktion en del. Kanske också Kyrös frånvaro har sett till att Louvi har måst spelat mera defensiv iår. Vad vet jag. Mårtensson har också blivit tvungen att ta mer ansvar bakåt. Där har du tre rediga minusposter i din jämförelse. Kanske en del av sanningen?

Får vi några tips på matchen imorrn grabar!?
2-5 som sagt, nya stålar som rullar in.

Det är målen som saknas
Det snackas mycket om bristerna i försvarsspelet den här säsongen. Men tittar man på statistiken den här säsongen och jämför den med förra året så blir det ganska tydligt att det är det offensiva spelet som är för dåligt. Efter 44 omgångar har Brynäs gjort 116 mål och släppt in 142. Efter 50 omgångar 2000-2001 hade Brynäs gjort 167 mål och släppt in 146. Det saknas alltså 51 mål för att nå upp till förra årets skörd. Räknat på snittet den här säsongen skulle det bli 16 mål till gjorda och ytterligare 19 insläppta (132-161). Alltså 35 färre mål framåt och 15 fler bakåt. Med den allom bekanta backbristen (skadorna) så är väl något fler insläppta mål förklarligt, men att det görs färre mål framåt är väl lite mer märkligt
Vilka har gjort mål under de två senaste säsongerna?

00-01 (50 matcher) / 01-02 (44 matcher) 133-87= - 46 mål:
Bissett, 21-10 (-11), Larsson, 17-13 (-4), Rudslätt, 17-12 (-5)
Molin, 16-14 (-2), Mårtensson, 15-7 (-8), Luovi, 11-2 (-9)
Sjödin, 9-11 (+2), C Olsson, 9-4 (-5), Kyrö, 7-1 (-6),
Johansson, 5-0(-5), Djoos, 2-1 (-1) Bergqvist, 2-9 (+7),
Petré, 2-2(0), Jobs, 0-1 (+1)

De som försvunnit (34):
J Molin, 10, Tuulola, 8, Lindström, 8, D Olsson, 8

De nya (29):
Soling 10, Wågström 9, Pekkala, 3, Danielsson, 3, AA, 1
Rehnberg 1, Harder 1, Östling 1

Bland forwards har Molin spelat 33, Soling 29 och Kyrö 15 matcher. Övriga fw har spelat minst 39 matcher (Luovi, Rudslätt) eller mer.

Är det Djoos och Kyrös frånvaro som är förklaringen!? Eller?

Sv: Jonas Soling
Menar du i staden eller i laget?
Staden Malmö tycker jag inte så bra om men laget.............
Brukar intala mig själv att M:et iMIF står för Marieholm ;-))

Cluben

Kan man verkligen trivas i Malmö....? ;-)

självklart är de sociala bitarna vktiga, men det tar man nästan för givet, tror man trivs i nästan alla elitseriestäder,

hmm ja , nästan alla iallafall ;)

Cluben

Läste själv intervjun i Corren med Eklund. Var lugn bara, vi
skall inte sno honom av er, var ju bara ett förslag på spelare/typ
som vi skulle behöva.
Snacket om att stanna pga publiken får man nog ändå ta med en nypa salt. När det kommer till kritan är det nog ändå sociala
och ekonomiska bitar som väger tyngre. Vad gäller det sportsliga
tycker ju jag naturligtvis att han skall välja Brynäs eftersom
vi spelar en roligare ishockey ;-))
Skämt åsido, han stannar förmodligen i LHC som du säger, men att det skulle vara skrattretande ifall han gick till Brynäs vet jag
inte om jag kan hålla med om. Vill DIF ha honom i så fall??
Tydligen inte när han kom hem från Tyskland i alla fall....
Man kan hoppas att varumärket kanske kan locka honom till
Gävle, för du vet väl att "innerst inne är vi alla Brynäsare" ;-)

Och förresten behöver ni ingen Eklund när ni har O.Molin och J.Larsson, två av Top 5 bästa spelarna i elitserien, det jag tror Brynäs behöver är ett par bra backar och utfyllnadsforwards som håller lite högre klass än de som är idag (Danielsson etc), dessutom tor jag Soling kan bli riktigt bra nästa år.

Pelle Eklund skulle aldrig, aldrig komma till Brynäs. Han sa i lokaltidningen för tre dagar sedan att om Linköping stannar i elitserien så är det 100% säkert att han stannar inget snack om det, han nämnde då att publiken var den största anledningen att han stannar. Att han ifall han lämnar LHC skulle gå till Brynäs är ju iallafall lite skrattretande, går han blir det DIF.

Brynäs SM GULD

Håller med helt och hållet ang Soling. Är en spelartyp som vi
kanske saknat. Kommer att ösa in mål nästa år, tro mig!
Realistiskt sett kommer väl ngn spelare att bytas ut till nästa år,
vilken/vilka är svårt att sia om men skall man gå på speltid i år
så ligger förmodligen Danielsson risigt till. Har tidigare försvarat
honom och tycker fortfarande att vi skall vänta lite på honom men
man vet ju inte hur ledningen resonerar, bara vänta och se...
Varför inte försöka få hit t. ex Per Eklund i LHC?? Skulle nog passa
bra in i Brynäs. Stark, går på mål och har målsinne. Kontraktet
med LHC går tydligen ut i vår så varför inte?
Tror f ö att det kan bli en rätt tuff match mot Gnagarna, dom
spelade tydligen riktigt bra uppe i Kempehallen, t o m MoDofansen
var imponerade.

Jonas Soling
Jonas Soling är sugen på att stanna kvar i Brynäs även nästa säsong,han hoppas bara att det är ömsesidigt. Jag hoppas verkligen att Brynäs gör allt för att behålla honom,för jag tror att Soling kommer att göra ännu bättre ifrån sig nästa säsong!

Sv: Canal + sändning
Jo , men så är det inte heller samma kommentatorer. Tisdagarna då är detr Arne och Ankan som är "experter". Arne går väl an men Ankan hoppar det dumheter av mun på hela tiden. Och allt som inte kommer ifrån ståckholm och har gul/svarta dräkter är kass. Han är så fruktansvärt stockholmsfärgad att man nästan spyr. Var och en har rätt till att hålla på sitt lag men sitter man som expertkommentator så får man fanimej hålla sig lite neutral.

Bisset:
Så här ser statistiken ut mot råttorna.

Hemma Borta
01-02 2-0 0-1
00-01 1-2 0-3
99-00 2-0 0-2
98-99 0-2 2-0

Senaste vinsterna borta kom:

8/10-98 3-5
24/1-99 5-6 ot.

Bissett: När vi van på bortaplan mot AIK vet jag inte men förra säsongen så förlorade vi alla tre matcherna iaf men det är väll dax att bryta den trenden nu tycker jag.

Jag tycker det skulle vara ruskigt tråkigt om Tommy Sandlin skulle vända sin onda trend med fem raka torskar mot just sitt lag i sitt hjärta Brynäs på söndag, jag vet inte men när vann vi egentligen mot Gnaget på bortaplan egentligen,är det nån som ahr statistik på det, jag har för mej att vi torska varenda match i Stockholm förrra året(tre stycken)eller har jag fel???

Mitt tips AIK-BIF 1-3

7300
Nu är vi 7300 medlemmar i världens finaste klubb. Den noteringen innebär att vi är, som Brynäs skriver på hemsidan, "är en av Sveriges största klubbar".
Men varför ska vi nöja oss med det? Alla ni som inte är medlemmar se till att bli det för att stödja föreningen. Medlemsavgiften kan tyckas obetydligt, men när vi är så många så blir det ju en stor slant sammanlagt. Det kan ju hjälpa till vid ev. nyförvärv och annat som folk här tjatar om emellanåt.

Tack för alternativen Huge!
Förhoppningsvis så ses vi inne på Hovet. Jag har matchtröja med #44 Kessler på. Tveka inte att snacka en stund om du får syn på mig.

Sv: Mot vilka i kvarten?
Enlligt mina matematiska kunskaper så har FBK vunnint serien.
FBK har vi nog ingen chans mot i en serie av 7 matcher. DIF är alltid farliga i ett slutspel så inte heller dom är så bra att möta, Modo då, nä jag vet inte om det är så bra det heller, men däremot så tror jag att HV skulle passa oss ganska bra.

Men för att vi skall ta oss dit så måste vi vinna mot AIK på söndag. Sen så har jag inget emot att DIF slår LHC, Frölunda slår SSK och Malmö slår Luleå. om dessa går in sån har vi 8 poäng till strecket om jag har räknat rätt.

Mot vilka i kvarten?
Det kanske är vågat att gå händelserna i förväg, men eftersom slutspels-nerven har börjat kittla efter segern igår kan man väl få roa sig med att börja spekulera lite om och kring BIF:s kommande kvartsfinal-motståndare. Vilket lag vill vi egentligen möta? I nuläget finns fyra alternativ i kvarten: FBK, Modo, HV och Djurgården. Själv tror jag att HV trots sin ganska fina säsong är det bästa alternativet för Brynäs. Faktiskt så föredar jag också Djurgårn före de andra två lagen. Modo och Färjestad vore stora utmaningar. FBK har slagit ut Brynäs i slutspel -86, -90 och -91, så det vore helt ljuvligt med en välförtjänt revansch nu. Bekymret är bara att jag inte kan förstå hur Brynäs av idag ska kunna vinna en matchserie mot dem. Modo krossade ju BIF:s finaldröm för två år sen så det vore härligt med revansch även där. Problemet är bara att också Modo nog i en matchserie är bättre än Brynäs just nu. Så jag vill ha HV eller Djurgården i den kvart som förhoppningsvis snart ska vara fixad!

Natten: Du har i och för sig rätt, vi är nog inte helt säkra på en slutspelsplats innan grundserien är klar. Jag hoppas att vi tar oss dit i alla fall, ger vi järnet under 60 min. i matcherna som är kvar så ska det nog gå vägen trots allt.

2-5 på söndag!
Just det, vinst igen.

Lite skvaller...
Rudslätt har en riktig pärla till brud...
Aspen o Berkas är också 10 poängare...
En av dom yngre spelarna har dejtat en ur Tigrettes. tänker icke avslöja vem... Finns ju inte så många unga spelare i klubben...
Djoosen ska vara toktrevlig o glad jämt privat...

kessler

Har precis varit och köpt biljetter till matchen på Hovet.
Mina föräldrar kommer ner från Gävle och ville gärna hänga med.
Valde sektion C som är i en kurva. Pris 150 kr/st.
Vill du komma billigt undan kan du lösa familjebiljett som kan
köpas på plats 1 timme före nedsläpp, kostar 80 kr. Det förutsätter
förstås att du har barn med dig. Ytterligare alt är kortsida ihop
med Gnagarfansen - 100 kr (knappast aktuellt eller..??)
samt långsida - 175 kr. Man kanske inte skall uppmana till
lagbrott (?) men smartast är att köpa biljett för 100 kr och sedan
gå in och sätta sig varsomhelst, lär knappast bli utsålt ;-)

Sitter själv f ö på sektion C rad 17 platser 24 till 27.

Sv: Den ultimata uppslagsboken
Jag köpte boken för några veckor sedan på Brynässhopen. Tror priset var 495 där oxå. Boken påminner ganska mycket om de två tidigare utgivna Brynäsböckerna. En hel del är t.om kopierat rakt av från dom - det är ganska svagt tycker jag. Däremot är statistiksidorna och bilderna helt underbara.

Den ultimata uppslagsboken
Är det någon som har hunnit läsa den senast i raden av Brynäsböcker - Brynäs IF - Den ultimata uppslagsboken?
Jag besällde den igår och har alltså inte hunnit läsa den, men det är ju ett måste att ha hemma i samlingen för alla äkta Brynäsfans.

Boken ges ut av Sportförlaget, men ´ni ska definitivt inte köpa den genom dom. Då det inte stod något pris på derashemsida så mailade jag och frågade om det. Svaret jag fick var 495:- plus frakt. Givetvis hade jag köpt den tilldet priset om jag inte hade jag hittat den till ett helt annat pris på ett annat ställe.
Efter att ha besökt de flesta internetbokhandlarna så kom jag fram till att bol.com måste vara billigast.
Jag har besällt boken genom dem för, hör och häpna, 248:- plus 29:- i frakt. Halvapriset mot vad det kostade hos Sportförlaget.

Bibliofilupplagen (endast 500 ex - numrerade) med autografer på Brynäs 25 mesta spelare och skinnomslag går nog antagligen bara att köpa genom Sportförlaget. Priset jag fick på den var 4 395:- plus frakt.

TOMPA: Efter AIK matchen återstår det 5 matcher och vi är absolut inte klara för slutspel om vi vinner mot AIK......5 matcher är som sagt 15 poäng....ta inte ut nått i förskott.

I ett slutspel höllr det inte att spala bra i "bara" två perioder där måste man hålla hela matchen annars är det slutspelat

Du har så rätt, så rätt Bissett.

Tack Perre!
Matchen går tydligen kl. 15 som jossana skrev här tidigare. Både ticnet.se och Aik har 15.00 som matchstart.
En fråga kvarstår dock. På vilken sekrion ska man köpa biljett?

Arenabeskrivning finns på www.ticnet.se

« · 53375 · »