1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446818 inlägg · 7966 ämnen
« · 62161 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: slutspel
Lunkan: vi kan aldrig få någon kaffemotståndare, i karlstad produceras bara cikoria-produkter!
Jag håller med claesw: klart Bisset skall få vara kvar, han verkar kunna prestera när det behövs - förresten kan väl egentligen hela laget (plussat med Mikael W & M Harder) få fortsatt förtroende en säsong till, breddat med Tierpsjunisarna, som lag är ju den här samlingen oprövade, det är ju bara nu efter os-uppehållet som dom fått chansen att visa upp sig, onekligen med lovande resultat. Naturligtvis bör Harder (se ovan)få kontrakt, en duktig spelare med rätt inställning, som dessutom kan bli en behövlig profil för laget (det är ju bara att lyssna på publikreaktionerna). Naturligtvis skall det göras plats för A Dackell om han skulle vilja vända hemåt - men jag har ingenting emot en låg spelaromsättning och vill absolut ha en rejält bred trupp!!

Aspen utvecklas???
Det har vi ju sagt i ett par år nu...nä satsa på Pettersson är betydligt stabilare än Aspen, tror tyvärr han kommer att vara ett löfte hela sin karriär, utan att blomma ut...

Sv: Snart är det slutspel...
aha....4-5

Vi kan väl påpeka att Pettersson inte har varit ansvarig för något av de insläppta målen. Brynäs var bara bedrövligt dåliga..

FAN jag msåte fått en VAX propp! 4-4 är det möjligt? YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Va fasen, 3 Brynäs mål på fyra minuter....
Vad månde bliva... Har Pettersson gått till frölunda ;o)

YESSSSSSSSSSSS
2-4
daniel Wågström!!!

jag hör på matchen....dem lät ju inte helt otagbara direkt...

Nån som lyssnar eller ser på matchen ? slänger han in puckar i egen kasse eller va fan är det ?

snälla kan ingen ringa till Honken tills på Fredag???

1-4.....va fan håller dom på med ???

Tror inte på Färjestad. Dom har spelat en hel drös med betydelselösa matcher dom sista månaderna, medans Luleå och vi haft måste matcher hela våren...
Sen tror jag garanterat att dom undermedvetet underskattar oss.
MoDo och Hv tror jag mer på...
Vi går inte hela vägen pga dåliga målvakter...
Aspen borde fått förtroendet, han har potentialen att utvecklas det har inte P...

Sv: Tips BIF-VF
Sådärja nu har Pettersson kommit ner på sin normala nivå...
In med Aspen så kan vi gå långt...

4-1 i paus. det vänder vi!

Sällan tidigare har vi gått in i ett SM-slutspel med så lite hopp och förväntningar. Som någon annan skrev så känns det ganska avslaget, hur underligt det än kan verka. Men samtidigt blir det också rätt avspänt att nu följa Brynäs utan större förhoppningar. Det kan ju i alla fall inte gå sämre än i play off förra året. Och efter den här jobbiga säsongen har i alla fall jag inga seriösa drömmar om guld. Hoppas ändå det blir Modo i kvarten. Det känns på nåt sätt som om lotten inte kommer att vilja så men jag håller tummen för det.

Ja samma gamla Brynäs! nu leder VF med 1-0! Brynäs är väl nöjda med att komma till slutspel! FY FAN!

Sv: Djoos
Frisco: vart vill du komma tycker jag är en bättre fråga

Brynäs gör mycket mål 6-2 tror jag det blir

Natten:
Ja o vart vill du komma med det?

Tips BIF-VF
Revansch!!!!!!!!!
5-2 mot sillstryparna ikväll.

som domare får man höra mycket gnäll inte bara från Djoos utan alla spelare och tränare och frågar du en annan domare säger säkert han ett annat namn.

Djoos
(kan inte hålla denna sak borta trots att den dyker upp i min krönika på hhoger.cjb.net om några dar)

En av de fem frågor Värmlands Folkblad ställde till linjedomare Johan Norrman om han karriär. Tilläggas ska lkanske att Norrman dömt elitserien i 16 år och OS och VM ett flertal gånger och även en final och måste mött tusentals spelare.
Fråga: - Vem är den otrevligaste spelaren på isen?
Norrman svarar: -Pär Djoos i Brynäs! Tja, vad ska man säga...? Gnäll, gnäll och åter gnäll. Funderade ett tag på att skriva ett brev till honom efter karriären och berätta vad skönt det ska bli att slippa se hans fula tryne och höra hans eviga gnäll, men jag tror jag struntar i det trots allt.

Vad det gäller Bisset och de gamle, så tycker jag också att de ska ha plats så länge de håller oavsett ålder. Är de motiverade att satsa vidare så kommer de att vara en tillgång för laget på ett eller annat sätt. Vad jag dock skulle vilja se är att laget till kommande säsong fromeras och coachas med största möjliga konkurrens. Att yngre och mindre tongivande spelare ges möjlighet att blomma ut. Jag har en liten känsla av att de gamle kommer att visa vad rutin innebär i t.ex. ett slutspel. Det svåra är ju som bekant att hitta den där suveräna mixen. Allt för att undvika att bli ett nytt Leksand

Nu håller vi tummarna på fredag !

Liten sammanfattning
Snart är serielunken över och då är det kanske dags för en liten sammanfattning. Jag tycker att tabellen blev ganska väntad med några undantag. Brynäs trodde jag givetvis skulle gå lite bättre, har för mig att jag hade dom som 4 - 6 i mina tips. Tror mig dock veta att det beror en hel del på skadeläget under säsongen. Tycker väl kanske också att MODO överraskat lite och att Timrå gått sämre än väntat.Tycker dessutom att det blev större poängskillnader än jag trott. Det känns i alla fall som om de 8 väntade gått till slutspel och nu blir det intressant att se lottningen inför fortsättningen. Hoppas ju givetvis att Brynäs fått en lidnersk knäpp och fortsätter att ösa in mål.

Färjestad är väl ingen högoddsare direkt. Verkar alldeles för stabilt för att gå på någon mina, som en del tidigare seriesegrare gjort.
Tror väl dock att det ligger nåt i uttrycket " allt kan hända". Det är inte sällan som det sista laget som tar sig till slutspel överraskar.
jag hoppas ju givetvis att så blir fallet i år ! Brynäs får gärna spela SM-final framöver. Kanske mot Färjestad.

BIF-VF
MAtchen i kväll känns verkligen avslagen...Men man ser ändå fram emot den, Brynäsfåne som man är. Det är nog viktigt att visa musklerna inför slutspelet, men bara lite "svenskt lagom" eftersom en 7-1-seger skulle få 90% här att snacka om SM-guld...Nä, jag föreslår och tippar 4-3 till BIF.

Jag instämmer med Sylf: Förlänger man inte med Bissett då kan man skippa de flesta andra också. Under den här tunga säsongen är han en av de som dragit det tyngsta lasset; jag kan inte komma på fler än han och Sjödin som inte missat matcher pga av skada och då får man dra väldigt mycket också. Han har kämpat och slitit hela säsongen, och vill han vara kvar så vore ledningen idioter om de inte såg till att behålla honom.
Beträffande Asplund kontra Pettersson så anser jag att Pettersson är stabilare. Asplund är mer höga berg och djupa dalar, medan Pettersson håller en jämn nivå. Visst är det viktigt att ha en målvakt som kan göra sig omöjlig, men det är också viktigt att ha en målvakt som sprider säkerhet. (får man ta ut en utespelare och sätta in en till målvakt?) ;)

Sv: Stefan Lundqvist
Nej, "Gavlerinken". Lundqvist må vara en stabil stöttespelare i det Skellefteå som kämpar med näbbar och klor för att ta sig till Play-Off spel, men någon BIF-spelare är han i n t e! Jag har sett honom mot tuffare motstånd som Björklöven några matcher under säsongen, och han har knappt synts till. Fortarande ung, visst, och känsla för var målet är beläget har han. Men tyvärr, Lundqvist är inte en Elitseriemässig spelare. För dålig skridskoåkning, för dåligt tempo.
Lägg resurserna på att försöka ta "hem" en sådan som "Walle" i MoDo! Blir mer och mer förbannad när jag tänker på att Brynäs inte ville ha honom när han återvände från proffsspel. Så typiskt vår "kunniga" ledning...

Visst, SM-tipset känns bergsäkert... Men räkna aldrig bort Brynäs! Det har vi lärt oss, eller...? Lycka till deep down in Gefle!

Imorgon (tisdag) klockan 22.20 i TV4 görs lottningen för kvartsfinalerna

Snart är det slutspel...
Jag känner inte alls samma längtan till slutspelet i år. Varför vet jag inte. Det känns inte alls lika hett som det brukar och de här sista mgångarna brukar ju speglas av en så kallad "slutspelshockey", men den har vi inte sett skymten av, inte i MIFs matcher i alla fall. Tätt, tufft, bra målvaktsspel, bra försvar och målsnåla/jämna/täta matcher brukar det bli innan slutspelet. Jag ställer mig frågan: Har MIF någonsin tacklat mindre och spelat ett spel helt utan fysisk. Bort med spelarna framför mål, och ge fri sikt åt Hadelöv. Så skall det vara, men så har det inte varit. Det ser mörkt ut för MIF inför slutspelet och örmodligen blir det respass redan efter kvartsfinalen.

Elitserien i stort verkar sakna jämnheten och klasskillnaden mellan olika lag är markant. Det var ingen ordentlig kamp om de två kvalplatserna. Slutspelslagen har jag tyckt varit klara sen länge, det handlade bara om at Brnäs, Luleå skulle komma upp till normal nivåför då har varken LHC eller SSK en chans. HV, Modo, Djurgården ligger på 2-4 plats med betryggande avstånd ner till 5.an frölunda. Och så Färjestad i en klass för sig. Slutspelet känns ointressatare än på länge.

Man brukar säga att allt kan hända i ett slutspel, men det känns inte så just nu. Ingen kommer att kunna stoppa Färjestad, det tror jag inte. De är så överlägsna att det finns inte. Nu har de dessutom en målvakt av toppklass, ja elitseriens bästa målvakt vill jag påstå.

Tipset känns bergsäkert: SM-Guld, Färjestad

Bissett är en hjälte,att han som utlänning stannat i klubben i 6 år och har över 300 matcher måste tyda på känsla för klubben.Såna behövs idag.Erbjuder man inte honom nytt kontrakt behöver man inte förlänga med många andra heller.Att han är 35 spelar mindre roll,han får gärna vara 85 bast bara han spelar bra.

Stefan Lundqvist
Dax att plocka hem honom. Han briljerar ju totalt i Superallsvenskan med Skellefteå. Hans storlek behöver vi och han är fortfarande ung...

Tappar vi Rudslätt och Soling så måste Bissett få vara kvar...
Åldern har ingen betydelse, så länge man producerar...

Sv: nye hallen
130 miljoner är det nya priset...
Dom begär 3 miljoner av kommunen för att under tre år kunna projektera Arenan. Hörde det av insatta gubbar i periodpausen.

Fredagsmatchen: BIF-FBK 4-2

Sv: nye hallen
Arenan kommer stå klar innan Curling-VM i april 2004, det bästa vore väl om den kunde vara klar redan till elitseriestarten på hösten 2003. Man har bildat ett fristående bolag, Gavlerinkens Fastighet AB, som kommer äga och driva den nya arenan. Man räknar med att den nya arenan kostar drygt 100 miljoner och ha en publikkapacitet på 7000.

Ja det får vi hoppas och några fler lag med.

Ja vi får se, slå ut FBK hinner han kanske med först.

cvlaesw: Ja vi får väll se om han forsätter att göra mål och om han får förlängt kontrakt vi har juh ändå inget att säga till om i den frågan. Med tanke på att vissa spelare i laget börjar bli till åren så lär dom väll börja förnya laget nån stans kanske Bissett är en av dem som får stiga åt sidan för nån yngre.

Natten- helt rätt, MEN med tanke på det defensiva arbetet han tvingats utföra med tanke på tunn skadedrabbad trupp, så är 14 mål helt ok. Och, ännu en gång: han visar ju nu vad han kan när truppen är fulltalig.

claesw: Jag menar att en match gör inte en målskytt. Om man tittar över hela säsongen så har han gjort 14 mål vilket inte är dåligt kanske men inte speciellt bra för en målskytt

Natten- Jag brukar gilla dina inlägg, men nu är du lite förvirrad...Vad menar du med gamla meriter när han gjorde tre mål igår?

Bisset och Harder är bäst

claesw: Jag tror inte kritikerna har ändrat sig bara för att Bissett gjorde 3 mål mot malmö och att han var bra -99 mot modo spelar väll ingen roll längre man kan inte bygga lag på gamla meriter eller hur?
Jag har inget emot Bissett han är bra.

Kan bara instämma i claesw:s inlägg om Bissett. Klart karln ska få nytt kontrakt. Han själv känner att han vill lira ett par säsonger till och vill han göra det i Brynäs så måste man se till att han får det. Bissett är en spelare man kommer tänka tillbka på när man blir gammal och dra några rövarhistorier för barnbarnen om.

Världens längsta näsa åt de som klankat ned på Bissett. Hattricket satt nog som en spearing i magen på er.

Yeeeeeees!
Så skönt.

Positivt inföp slutspel.

1. Skadorna minskar

2. Molin har hittat formen.

3. Bisset har hittat målet.

4. Brynäs har hittat Harder.

5. 3 femmor som der ut att kunna fungera. Vem ska bort när Louvi är tillbaka?

6. Djoos behövs onekligen.

Osäkert inför slutspel

1. Målvakterna.

2. Motståndet som förhoppningsvis inte har nått med kaffe att göra.

Hoppas på seger mot VF så självförtroendet ökar än mer.

nye hallen
hejsan.... Är det nån som vet hur det går med brynäs nya hall? hur långt har dom kommit med planerna?

Ettan och tvåan lottas mot sjuan och åttan. Trean och fyran mot femman och sexan. Bäst placerade lag i de blivande matcherna spelar först borta. Kvarten är bäst av sju, semi och final bäst av fem. I semin lottas de två högst placerade lagen mot de två lägst placerade. Klart nog?

« · 62161 · »