1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446891 inlägg · 7966 ämnen
« · 64257 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bedrövligt!!
Det var tvåan.. Två snabba mål och sen vända hemåt och spela på resultatet..

Nun kanske vi har chans ändå men jag vågar inte tro det än!

vilka är det som spelar bäst???

Om grabbarna åtminstone kunde undvika pinsamma resultat i dessa kvartsfinaler, skulle man va´ mycket tacksam. Förlora som i fredags då har man ju hedern i behåll i alla fall, men idag verkar det gå precis så som man varit rädd för. Snälla grabbar, kom igen lite nu och dra inte skam över oss med ett katastrof-resultat...

soling va det visst men skit samma..

VAAAAAAAAAAA e det sant? YESSSSSSSSSSSSSSSSSSS

JAAA!!

2-3 rudan igen!

Måååååål.. Där satt ettan... Nu är det bara att hoppas att tvåan, trean och fyran också kommer. VINST BEHÖVS...

3-1 rudslätt,4-5 efter 49 sekunder

8-11 i skott låter inte SÅ jävla överlägset iallafall

Ja,skada nån allvarligt vore inte dumt,och jag är inte ironisk.En klubba nerkörd i halsen på Wallin skulle få mej på lite bättre humör.Nu har inte Brynäs vunnit en slutspelsmatch på 2 år,dags att börja använda huvet Bäckis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

får väll hoppas på en vändning idag sen e det öppet!!!

känns som Melin har otur...förmodligen skulle han ha kört Aspen i Fredags o Pettersson i dag : (

Kennholt: Nä det går inte i princip... men... det trodde vi ju mot MoDo -99 oxå efter underläge i matcher.

e aspen dålig???
skapar brynäs överhuvudtaget nått?

Tyvärr Claesw du försöker bara tilltala dig själv något! det kommer inte gå att ta igen detta! TYVÄRR!

Jo va fan man vet att det alltid kan vända. Kan dom inte skada nån iallafall?? ; ) (ironisk)

clasw: Om vi inte kan vinna i karlstad så då går det ju inte å vända!!

Men håll med: det K A N vända trots skitspel idag..

Ja dom ser jäkligt bar ut,inge fel på FBK:s självförtroende.
Ett snabbt mål i abörjan på andra nu så kanske dom kommer i gungning,optimist lär man ju va ialla fall:-)

Jag hör bara vad radion säger! hur ser matchen ut e den katastrofal eller?

Nej. Du har rätt i att kritisera det, men FBK verkar för bra DESSUTOM, eller?

Du kan ju inte påsta att dom visat nån slags fighterhjärta iall fall,ser du matchen Claes?

målisen: håller med! Tackla är det minsta vi kan begära, faktiskt!

vafan dra ner på kritiken!! Tror nån vi ska spöa dom i Karlstad eller?? Det kan bli 1-8 idag. Vinner vi på tisdag är det helt plötsligt öppet igen. Jag har sett BIF vända 0-2 i mather två ggr när det varit bäst av 5!! Så kamma er lite.

Fattar inte vad dom tänker på,dom tacklar ju inte ens!

Ví underpresterar!!! Undrar om tidningarna skriver så i morrn efter 1-8?

Bedrövligt!!
Det ända jag kan säga om Brynäs insats just nu är:BEDRÖVLIGT!!
Ser otroligt tamt ut

Sv: Tips till fbk-bif
in med harder ut med danielsson eller nån..

DRA DIT PEPPARN VÄXER!!!!

SKIIIIIIIIIIIIIIT!!!!!!!!!!

FYFAAN SÄGER JAG BARA!

3-0!
NU TAR JAG FÖRSTA BÄSTA BUSSEN OCH ÅKER UPP OCH ****** MELIN!

men hur i helvete kan man sätta Harder på bänken????!!!!

Ren utklassning säger dom på Radion!

Det är bara att konstatera: Brynäs årgång 01-02 har ingen chans mot Fjärrstad. Ingen kan vara förvånad. Nu gäller det att bygga för framtiden. Jag hoppas BIF förhandlar med en j-vla massa bra spelare om det nu är så att Rudslätt, Soling m.fl. sticker. Egna juniorer är bara att glömma: 18-åringarna torskade med 9-1 mot AIK (53-12 i skott)! Nu när rikemansklubbar som SSK och LHC är med och konkurrerar om de bästa spelarna kommer Brynäs och andra landsortsklubbar få det ännu svårare att hävda sej. En ny superarena är ett sätt att klara framtiden och framförallt att visa sponsorer att vi satsar seriöst.

Nu svider det i mitt svartröda hjärta....ett mål innan perioden är till ända är det enda som kan lindra..

Ja killar och tjejer vad ska man säga???
Nu tycker jag alla Brynäsare måste börja ställa krav och det är jävla fan ta mig stora krav! jag pallar inte se Brynäs åka ner i skiten! Brynäs är mitt hjärta och just nu tror jag att mitt hjärta inte dunkar! JÄVLLLLLLLLLLLAAAAAAR

VAD ÄR DETTA FÖR JÄVLA APLAG ???!!! 2-0 innan man knappt slagit på radion.

Nu går jag och lägger mig 2-0 om jag fortsäter sitta kvar här på HS så kommer jag nog snart göra person angrepp på några i Brynäs!

Bläääääää!!! 2-0

Vad sysslar dom med??????????

MM ASPLÖVET HAR REDAN BÖRJAT CIRKUSEN!

1-0 till fbk....

Hellre spelare än Arena!
Vad tycker ni? >Själv tycker jag till nästan 100% att Brynäs satsar helt och hållet på nya BRA spelare ! vad är det för mening med en ny Arena när Gavlerinken redan nu är so¨m i att gå till Kyrkan en söndag! ska Brynässpelarna behöva leva i ett kloster ¨då eller om det blir en ny arena?

/// Marcus

tror på 4-3 till brynäs bisset 2, molin,soling
Bara några minuter kvar nu hoppas nån skriver om match bilden!!!

Sv: Det äcklar mig!
Att Berg går ut och kräver en stängd serie för att hallen skall bli verklighet är ju rena idiotin.Tror knappast hockeyförbundet rättar sina regler efter hur Berg tänker.Om det här utspelet stämmer så är ju hallen en utopi.Flera andra lag har ju byggt nya hallar utan diverse garantier så varför inte Brynäs ? Beror det på att man inte kommer att satsa på en slagkraftig produkt,utan att envisas med att värva spelare som man inte vet nåt om ? Om det ska till många och rika sponsorer så vill dom naturligtvis ha en säljande produkt och då är det bara för Berg & co att gå ut och handla etablerade spelare.Inte komma dragandes med lovande 18 åringar från Tierp,Hille och allt vad det heter,även om dom också behövs.Ett gäng riktiga namn till nästa säsong är ju ett måste,med en målvakt i spetsen.

Bergs förslag att ha en sluten serie skall förstås ses som en gardering för att inte hamna i situationen att sitta med en ny flådig hall men ett lag i Div 1. Jag är helt för förslaget med en ny hall, men det är också dags att inse att spelarköp är att betrakta som investeringar i precis samma utsträckning som hallar. Det är laget som skapar intäkterna; kan inte tro att det är bara jag som fattar det. Ett framgångsrikt lag drar till sig sponsorer, säljer matchtröjor och blir intressant i en massa olika marknadsföringssammanhang. Och eftersom duktiga spelare inte går och betar på ängarna utanför Gävle lär man få betala för att få med dem i laget. Laget är alltså den vara man säljer och det som producerar i klubben. Satsar man inte på att köpa spelare faller allt det andra. Jag vet att Berg och Bäckström säger att "hu, nej, inte kan man köpa spelare för sparkapitalet, det är som att låna till konsumtion". Nej, det är det inte; det är att låna till att finansiera investeringar.

Jag hoppas vi tar FBK idag.

MIKE HARDER gör 72,5 mål oxå

Sv: Pay Per View???
Lundström tackar, fixade det ändå, det var
simpelt. Nu kommer man beställa hem matcher
hela tiden juh!!! =)

Brynäs kan inte värva dom bästa spelarna därför att man är ett småstadslag utan riktiga sponsorer, typ Löfbergs lila. Gevalia kan ju inte tänka sej att satsa på en ny arena. Jävla pajasföretag! Fixar inte Brynäs/Gävle den nya arenan är det bara ett nytt tecken på att man har gett upp ambitionerna att bli bäst. Bergs utspel att det krävs en stängd liga visar att man inte själv riktigt tror på satsningen. Jag tror Berg, Bäckström m.fl. är precis lika kloka som sina motsvarigheter i Färjestad, skillnaden är att i Värmland är uppslutningen total hos sponsorer och supportrar. Klara inte Gävle en ny superarena är man inte värda hockeyns legendlag nr 1. Flytta Brynäs till Eskilstuna! Här längtar vi efter ett riktigt idrottslag.

ja det kan man det kan man på www.hockeyligan.se

« · 64257 · »