Brynäs IF

717195 inlägg · 7953 ämnen

Ispremiär 12/13

1510072 · » Till forumet


Sv: Ispremiär 12/13
Huge: Den har jag läst. Har du artiklar på övriga 11 lag också?

Haha jag hade hållt med dig om honken också varit borta lika länge. Honken är klar etta i inledningen. Kan bli lockout och då slipper vi nog se fuskaren i de finaste av färger.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Gurra88: Verkar iaf som att dom flesta lag helst ser en lösning på konflikten därborta och att vi slipper en massa strul.
Här är en länk i mängden.

Bygger min Rahmtro på framförallt intresset som Alcén uppenbarligen visat.
Hade ju varit betydligt enklare att värva nåt mer säkert om man nu hade trott att det varit bättre.
Rahm spåddes en lysande framtid när han var tilltänkt som ersättare till Salak i FBK, innan dopingavslöjandet spolierade hans möjligheter.
Han har en modernare spelstil än Honken och är dessutom yngre och mer utvecklingsbar.
Min känsla är iaf att Honken kommer att få det tufft i konkurrensen så fort Rahm kommit ikapp vad gäller träning och matchning.
Blir inte förvånad ifall Rahm tar över lagom till juluppehållet, ev tidigare.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Huge: Klart Rahm ska stå om han är bäst? Men jag hoppas och tror han får det tufft. I mina ögon är honken det självklara valet och jag tror han kniper förstaspaden. Blir givetvis annorlunda om Lindbäck kommer, och då skickas rahm givetvis ner till allsvenskan. Undrar fortfarande varför du tror så självklart att rahm tar förstaspaden, vad bygger du dina åsikter på? Hans halva säsong i elitserien?

Dom flesta? Vart har du hittat den artikeln? Länka gärna den. Eftersom jag tycker vi har möjlighet att få tillbaka riktigt spännande namn så tror jag bara vi har fördel av en lockout denna gång.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Gurra88: Du vill hellre se en Lindbäck eller Honken även om Rahm skulle visa sig vara en bättre målvakt, det är vad du har sagt så här långt.
Du vill dessutom helst se en lockout och en massa strul för samtliga lag, både sportsligt och ekonomiskt sett.
Förhoppningsvis slipper vi se Bäckis och Lindbäck, jag ser hellre att våra nyförvärv och yngre spelare får chansen att spela in sig i laget i lugn och ro.
Verkar som att dom flesta sportchefer tycker likadant, men vad vet dom jämfört med en soffliggande läktarcoach...
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Huge: haha, så jag ser enbart Bäckis för att slippa Rahm? Inte för att han tillhör tolppskiktet i världens bästa liga. Men däremot vore det absolut bra mycket roligare att se Lindbäck än en Rahm som knappt visat något på hög nivå.

Ja.. Jag ser hellre att honken lyckas som kört den hårda vägen istället för en som försökt ta genvägar till framgång.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

Gurra88: "Men alla här inne förstår att du även hoppas han tar platsen."

Ja, jag skrev ju precis att jag hoppas på det om det visar sig att han är bättre än Honken.
Om inte annat så hoppas jag förstås att han tar platsen, enbart för att få se dig stå härinne med byxorna nere när det visar sig att du som vanligt inte haft ett rätt i dina profetior...

"Jag hoppas även få se Bäckis, Silfver, Lindbäck. Hur nu det kan va att hata förstår nog bara du."

Du hoppas att få se Bäckis m.fl bara för att slippa se Rahm i Brynäs, även om det visar sig att han är bättre än Honken.
Det är skillnaden mellan ett hatfan som du och ett normalfan som jag och övriga som vill se ett så bra lag som möjligt.
Oavsett om laget består av spelare som avtjänat ett dopingstraff eller aldrig varit i närheten av några otillåtna preparat.

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Huge: Jo jag läste det. Men alla här inne förstår att du även hoppas han tar platsen.. Vore på allvar intressant att höra varför du tror han ska lyckas så jävla bra..

Ja jag hoppas och tror honken blir förstaslternativ eftersom rahm knappt visat nått på denna nivå.
Jag hoppas även få se Bäckis, Silfver, Lindbäck. Hur nu det kan va att hata förstår nog bara du.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

Gurra88: " För övrigt tycker jag det är att häda att önska att en före detta fuskare ska ta platsen före Honken"

Nu var det bara det lilla kruxet att jag inte alls ÖNSKAR att Rahm ska sno förstaspaden från Honken, jag TROR att han kommer att göra det.
Förstår att du har problem med att se skillnaden iom dina läsförståelseproblem.
Jag önskar Honken all välgång och att han håller Rahm bakom sig, så länge han bidrar till att göra laget så bra som möjligt.
Men om nu Rahm skulle visa sig vara bättre, ja då har jag inga problem med det. Vilket du verkar ha...

Det komiska är att du själv verkligen ÖNSKAR att Rahm och laget ska misslyckas och därmed försämra möjligheterna att försvara guldet.
När du dessutom förordar en lockout som kommer att ställa till en massa oreda i varje lag (yngre spelare som behöver utvecklas får stå tillbaka, man tvingas betala dyra försäkringspengar, osv), så framstår du än mer som en genuin och äkta hatsupporter.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

foppa78: "Lauritzen är nog revanschsugen han också!"

Glömde honom i hastigheten, tack för påminnelsen.
Se där, 4 spelare som är rejält revanschsugna alltså...

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
arnio: Du har rätt, jag hatar fuskare som Rahm. 
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
arnio: Definiera "hatfans"..
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Gurra88: skärpning Gurra, det luktar hatfans här. Antingen så är du Brynäsare eller så är du det inte, dax att välja kanske?
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Stende89:

" Linus Wickman: molin och Lindholm är på landslagsläger och tränade därför inte med laget när dessa kedjor var formade.. :) Djoos är också på landslagsuppdrag, gjorde mål emot Tjeckien igår!"

Tyvärr så blev ALLA TRE Skadade.......
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

Huge: För övrigt tycker jag det är att häda att önska att en före detta fuskare ska ta platsen före Honken  -  En av Brynäs stora hjältar genom tiderna med 2 fina SM-guld.

Jag själv hoppas på lockout så vi får se Rahm i örebro

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Huge: Lauritzen är nog revanschsugen han också!
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
sylf: Ja, vi har väl iaf minst 3 spelare som borde vara rejält revanschsugna, vilket är en bra grundförutsättning för att dom ska lyckas: Rahm, LJ och Harju.
Får vi igång dessa 3 så ser det riktigt intressant ut.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Slajsarn: Fast det är ju bara Honken & Hansen som möjligtvis kan kallas gamla (34 resp. 33 år) så ingen fara på taket där inte.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Slajsarn: vilka gamla?
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Gurra88: Haha...
Det är ju bara att bygga på vad du och vår obeläste vän Slajsarn tror inför varje säsong, dvs att det kommer att gå åt helvete.
Och eftersom ni inte haft speciellt många rätt dom senaste åren så är det ju bara att tippa tvärtom så får man rätt....
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
sylf:Och de gamla ett år äldre ;-)
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Slajsarn: Bländas av guldet tror jag knappast, ligger inte direkt i min natur. Däremot tror jag det fina pp't kan behållas p.g.a de spelare som värvats. Ingen spelare kommer att ersätta Jakobs mål, men jag tror detjämnas ut på flera. Backsidan är som du säger det som oroar mest. Samtidigt har de unga blivit ett år äldre......
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Gurra88:Vår beläste vän Huge har svårt att skilja på "tror" och "hoppas".
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Gurra88: *asg*
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Huge: Vad bygger du det på? Hans enorma elitseriefacit?
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
sylf: Håller med, utom att jag tror tvärtom när det gäller målvakterna:
Rahm kommer att få en bra backup i Honken.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

sylf:Jag tycker backsidan ser ganska tunn ut. Målvaktssidan är oroande. Honken går lätt sönder och Rahm vet ingen nånting om. Det skule förvåna mig mycket om han skulle gå in och hålla ES klass nån gång innan jul.

Du bländas av guldet kära Sylf. Nu slår vi inte i underläge längre. Med samma läckage bakåt som vi hade förra säsongen där målen i 5 mot 5 var väldigt få så är det små margnialer. Vi var grymma i PP i stort sett hela säsongen och jag tror det blir svårt att nå såna höjder igen. För det var där Silfver och Ekoholm (som du glömde) gjorde rätt många mål.

Så jag tror inte att plats 7-10 är för lågt. Sen kan de givetvis komma högre med. Mycket hänger ju på hur pass bra de andra lagen är. Många lag kan mycket väl ha försämrats jämfört med föra säsongen. En nog så viktig parameter.

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
mattias - 74: nej jag förstår inte vad som är roligt? Men du kanske kan berätta hur det känns att åka ur om det nu är det som är roligt.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

arnio:

Chansen är lika stor att vi åker ur som ni gör det, skulle bara vara rolig men du fattade tydligen inte det?

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
mattias - 74: jag tror att Leksand åker ur.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
mattias - 74: Haha u wish ;)
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

Linus Wickman:

Jag tror ni åker ur ^^ ;)

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
sylf: Måste hålla med sylf mellan 7-10 kommer vi fan inte hamna.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Slajsarn: 7-10 säger du. Grundat på att vi tappat Silfver, Andersen , Larsson och Svedberg av värde?

Vi har värvat helt ok framåt, och har en kanonmålvakt i Honken som får en bra backup i Rahm. Funkar backsidan ok så är vi topp 4.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

Slajsarn:Doping och droger är nåt jag verkligen avskyr, jakten på finansiering av drogmissbruk ställer till det för både brukare o offer. Jag finner det oerhört tragiskt att unga människor ger sig ut i detta träsk, trots alla som vittnar om det elände som oftast följer på drogmissbruk. Som med allt annat så finns det ju ett svårbedömt gränsland där det testas, kanske blir det en engångsföreteelse.

När det gäller Rahm så tycker jag det är allvarligt o olyckligt det han gjorde, dock tycker jag att det finns förmildrande omständigheter eftersom han ville bli frisk fortare...... men fortfarande långt ifrån OK.

Men straffet är avtjänat..... och med kravet att han håller sig ren så tycker jag att det är mänskligt att förlåta, men jag respekterar dom som av olika skäl kan ha svårt för det.

Själv så drogar jag mig endast med små mängder alkohol ibland, det är ju fortfarande OK enligt Svea Rikes Lag ..... men det blir ju rent moraliskt en delikat gränsdragning huruvida jag har rätt att uttala mig om andras drogbruk. 

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Tväst:Ja det är allt man kan göra. Även om Jag av personliga skäl har väldigt svårt att ha någon som helst respekt för Rahm.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

Slajsarn:

Det är klart att det finns en del oro att Rahm skall misslyckas i sin comeback..... det gör det ju å andra sidan med övriga värvningar åxå. Det finns ju många exempel på supervärvningar för dyra pengar som totalfloppat genom åren.

En liten chansning är det ju dock...... verkar som Sundlöv har en stor tilltro till Pekkas förmåga..... hoppas han får rätt.

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

Tväst:Att de skulle ha misslyckandet med Greiss i färskt minne bevisas ju knappast genom värvningen av Rahm. För hur man än vänder och vrider på det så är det grymt svårt att scouta en spelare som inte varit på is i matchsituation på över två år.

Jag tycker att det är väldigt underhållande att läsa en del inlägg här där man inte tror att 2,5 års frånvaro från hockeyn skulle påverka speciellt. Jg menar samma skribenter har ju haft ett par månaders frånvaro som argument JUST för att det gått dåligt. Så, är Rahm någon supermålis som kan bevara spelet i 2 år?

INGEN kan säga säkert, inte ens Sundlöv och Alcén. Man får inte glömma att det finns en del floppar när det gäller målvakter under deras regi. Men sunt förnuft säger att han kommer att få det grymt svårt att komma tillbaka.

Det är ju ändå elitidrott vi pratar om, inte rinkbandy på korpnivå.

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

Tväst: ...eller lockout fram till juluppehållet...;) och Rahm utlånad till typ Mora. 

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

Johan Norrström:

Skall bli spännande att se hur Rahm tar sig an den här utmaningen, Sundlöv & Alcen har ju dessutom i färskt minne hur det gick när man stressade fram Greiss i hopp om att han skulle komma som den store frälsaren. Tror nog man tar det lugnt och låter Rahm få sin förberedelsetid ........ måtte bara Honken hålla sig hel några månader i.v.f.

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Huge: Verkar ju inte så troligt att Sundlöv tvivlar på något nyförvärv han knyter till laget. Verkar ju otroligt dumt i så fall. Även om Sundlöv och Alcen i fallet Rahm verkar säker på att han håller, innebär ju inte per automatik att så blir fallet.

Däremot så är de ju mer kvalificerad att avgöra om Rahm håller för elitserien än någon på detta forum. så osedd och omatchad tänker jag inte döma.

Hur som helst, det är imorgon han får börja träna med Brynäs om jag förstått saken rätt. Ska bli spännande att se hur det går för honom.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Linus Wickman: molin och Lindholm är på landslagsläger och tränade därför inte med laget när dessa kedjor var formade.. :) Djoos är också på landslagsuppdrag, gjorde mål emot Tjeckien igår!
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Om nån nu borde vara revanschsugen, eftersom vi är inne på det temat, så är det väl Robin Rahm.
Är inte speciellt orolig för målvaktssidan, skulle isf vara att Rahm i ivern att snabbt komma igång kör för hårt och drar på sig nån skada.
Utgår ifrån att Pecka och teamet kring spelarna har koll på den biten och går varligt fram till att börja med.
Skulle inte bli ett dugg förvånad om Rahm tagit över förstaspaden innan jul och jag är inte speciellt oroad, bortsett från skaderisken jag talar om.
Tror att alla tvivlare överdriver farhågorna om ringrost och att det skulle ta så oerhört lång tid för en målvakt att komma tillbaka efter avstängning.
Rahm har trots allt inte varit helt inaktiv och totalt bortkopplad från hockey eller träning överlag under dom 2 åren.
Tror knappast att Pecka och Sundlöv hade värvat honom ifall dom hade haft tvivel om hans kapacitet och förmåga att komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

arnio: Timrå vet man inte mycket om. Ny tränare, många nya spelare och troligtvis många revanschsugna spelare i laget. Plus förstärkningar.

AIK har värvat in Timrås Värmländska Fågelholk till sitt bås och tappat Fasth. De kommer att få det tufft. De får mitt jumbotips. Förstärker inte Brynäs så lär vi hamna på 7-10 plats.

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

Gurra88:Inte ens en halv. Rahm stod sporadiskt i FBK säsongen innan han åkte fast för doping. Det var många målvakter i FBK den säsongen. Henrik Karlsson som stod flest matcher (34) sedan hade de fler målvakter som delade på målvatsjobbet Johan Gustavson och Andro Michel.  

Rahm var utlånad och gjorde 1 match i Div 1 i Skåre. Men han gjorde väl 19 matcher. Men av vad jag kunde se så var det inte många matcher på raken utan sporadiskt.

Jag är oroad, djupt oroad.

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Slajsarn: Ja det lär ju bli en jämn serie igen. Timrå har förstärkt bra också så de steppar nog upp i alla fall. Helt otippbart igen måste jag säga.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13

arnio:Inget är ju omöjligt, men man kan ju lätt säga att det är en rejäl gambling från Sundlövs sida. Jag är rädd att Sundlöv har skjutit sig i foten den här gången. Vi får vekligen hoppas att Honken håller sig frisk och kry och spelar på toppen av sin förmåga.

Det som räddade oss förra säsongen, om man bortser från slutspelet så var det att vi gjorde mycket mål framåt. Backsidan känns ett par snäpp svagare den här säsongen. Tappet av Anderssén kan bli kostsamt.

Det var bara tre lag som släppte in fler mål än oss förra säsongen, två av dessa lag spelade i kvalserien. Vi var på delad andraplats när det gäller mål framåt och hade endast +8 så det var små marginaler.

Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
arnio: Speciellt när han endast har en halv bra säsong i elitserien.. Inte mycket att luta sig mot.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
Slajsarn: Rahm är ett osäkert kort måste jag medge. Jag undrar om det finns något exempel på en spelare som varit borta två år och kommit tillbaks på elitnivå? Spännande att se hur det går i alla fall.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
arnio:Backsidan oroar. Vad gäller målvakterna så vet du vad jag tycker.
Kommentera

Sv: Ispremiär 12/13
70 Rodrigues: Skönt med en bred forwardsuppsättning i alla fall när vi har European Trophy också, ett par backar till skulle ha kännts bra också samt en målis till då Rahm lär vara lite ringrostig. Annars känns laget starkt men känsligt för skador där bak.
Kommentera

1510072 · »