1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753475 inlägg · 7967 ämnen
« · 2517531 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
Stefan R 63:
Inte direkt första gången Ove är inne och trollar här va....ni vet väl hur det brukar låta (inte alltid).
Bara å scrolla förbi..

Stefan R 63: 48 år. Bott på Brynäs. Gillar Brända Bocken.

{9682}: Får man reda på vilken ålder du har?

{9682}: Vi föredrar Brynäsare i Brynäs.

Saxat från GD/Arbetarbladet: "Jag har en enorm revanschlusta, säger Rödin till klubbens hemsida."

Precis vad jag vill höra! Då verkar medvetenheten finnas att insatsen under den gångna säsongen inte var perfekt. ...Och beslutsamheten att prestera på en högre nivå är på plats!

Tigerhjärta: Bara Brynäsare alltså. OK. Det speglar nog det mesta.

Back: Tror att alla dessa 3 ganska enkelt kunnat spela vidare i shl om dom velat. Därav tycker jag det visar på ett stort ansvarstagande och stora brynäshjärtan. All heder till Rödin, Bertilsson och Kinnvall.

Att dom gjorde skitsäsonger förra året hoppas jag ska vara riktiga morötter för dom under kommande säsong. Hoppas revanschlusten är stor och insikten om att man måste göra saker annorlunda för att lyckas finns där.

Farsang: sluta häng upp dig på modoiter och njut istället av deras tre senaste värvningar 😂
Uppladdat:

500x0-9281ca75-6096-4da9-bbee-ec03501c9937.jpeg

{9682}: ” Nu får du lära dig att diskutera hockey utanför er bubbla.”

Men på riktigt, kryp iväg. Du tillför noll och ingenting i vårt forum. Ingen vill se dig här, inse det och låt oss vara glada.

Back: Låt dessa 3 bestämma hur ni ska spela då så blir allt perfekt i nya ligan.

{9682}: Uppblåsta tror jag inte men glada att dessa 3 väljer Brynäs istället för större pengar någon annanstans värmer.

Farsang: Nu får du lära dig att diskutera hockey utanför er bubbla.

{9682}: gå och göm dig under en sten istället för att vara otrevlig.

”Passion oavsett division” borde ju ändå vara något du vet mycket om, kan man tycka.

{9682}: men du....Man ska alltid hylla hjältar oavsett vilket lag de än spelar i...
Era hjältar som Foppa...Näslund Thomas Gradin osv...En gång hjältar alltid hjältar....Molin...Rödin Bisset .Salming...
Det är inte alla som spelar och är levande legender som t ex Joel I frölunda och kan leverera....
jag hoppas att inte Brynäs får en lika lång ökenvandring som ni har fått I HA utan kommer snabbare tillbaka....

Back: Där kom Kinnvall :)

Back:
Ååååå där kom Kinnvall :)

Hur tolkar ni andra skillnaden mellan dessa uttryck:

Rödin
"Anton Rödin har bestämt sig för att förlänga sitt kontrakt och skriver därmed på för tre nya år med Brynäs IF."

Bertilsson
"Brynäs IF är stolta över att meddela att Simon Bertilsson har valt att skriva ett nytt tre års kontrakt med klubben och kommer att spela säsongen 23/24 i HockeyAllsvenskan"

Betoning på HA gällande Bertilsson men inte när det gäller Rödin. Känns som Bertilssons kontrakt gäller ett år i HA sedan resterande två år i SHL, eller?

Back: Härligt att ni fortsätter vara uppblåsta och hylla era hjältar. Kul att ni äntligen får möjligheten att spela i Hockeyallsvenskan! Full fart och underhållande spel!

Back:
HOPPAS att vi får möta MODO nästa säsong...hade vi slagit MIF hade jag sagt samma ord.
Nu tror jag jag håller på att Björklöven eller Mora går upp faktiskt.

Jag är tänligen pvertygad om att Anton kommer vara en toppspelare i HA. Mkt bra signat! Högt signalvärde och se för fan till att göra din rehab i sommar Anton. Välkommen tillbaka capten fantastic! ❤️💛🖤

bradberry: Länge sedan det presenterades några nyförvärv, vakna Alcén!

{9682}: Vi får väl se när vi möts nästa säsong. Gamla leftovers som Mannberg och Pettersson tar ju lätt en tröja i Modo så jag tror nog Rödin och Bertilsson ska kunna hävda sig väl.

Å snart presenteras Greg…😊

Mrassarson: Johan Larsson skulle vara toppspelare i SHL..

Mrassarson: Rahimi har varit otroligt viktig för Björklöven de senaste årena. Bertilsson är utan tvekan bättre än han är, minns hur usel Rahimi var sista året i SHL.

Ge mig mer!! :D

Bertil upp och ner i år, men i match 4 mot Malmö fick han in ett par klockrena tacklingar, nästan skönare att se på än när vi gör mål...

Skiter i sommaren, vill ha september nu!

Back: Jättenervösa, haha!

{9682}: Jag ser det som självklart att Rödin och Berra är två svinbra förlängningar, det är inte SHL längre kom ihåg det. Båda dessa herrar kommer vara toppspelare i Allsvenskan, är övertygad om det.
Väldigt bra signalvärde på dessa förlängningar med.

Jan Grismöbel: Bra där, kämpa på..håller tummarna för att det kommer att bli bra.

Tigerhjärta: Usch! Vi ska ju möta Färjestad ;-)

Back: Berra är klar ✔️

{9682}: Vi ses i höst👋🏼

{9682}: Det motsvarar väl ca 20 mål i allsvenskan.
Men förstår att ni börjar bli nervösa😉

{9682}: Nu är det ju lite annan ekonomi i Brynäs när dem spelar HA, så de har nog gått med på rätt mycket lägre lön än innan. Vilket jag anser iaf visar att de tar sitt ansvar att de spelat ner Brynäs i HA

Silfver: Det är klart att man gärna ha kvar dessa veteraner i Hockeyallsvenskan, men som du säger är skadorna ett bekymmer. Om vi leker med tanken att Brynäs hade spelat Hockeyllavenskt slutspel nu - är det troligt att spelare som Rödin, Bertilsson etc hade varit skadefria i en "finalserie"?

Med det sagt, så hoppas jag på fler kontraktsförlängningar. Lindbäck, Kinnvall och Ölund vore bra stommespelare, Blomvist en bra utfyllnadsspelare som tillför rutin lägre ner i hierarkin, och naturligtvis vill man se att Lindstein & Nordh blir kvar också.

Back: Klass? 32-åring som gjorde 6 må! Är Rödin så fantastisk? Hoppas han är billig.

Anders Berg: Om de hade kunnat skriva kontrakten med alla recyclade 30+ spelare utifrån antalet matcher som de faktiskt spelar vore det ett snillrikt IKEA drag.
Problemet är att det kräver en stor trupp med tanke på hur skadebenägna många av dem är.

Tommy: Känns bra att Rödin stannar. Vi skulle aldrig kunna locka till oss en spelare av hans klass i nuläget.
Kommer nog kunna locka Bertilsson, Kinnvall och några till att skriva på. Då har vi en bra stomme att bygga på.

Alfred : ... ytterligare en kille som har mycket att bevisa - har inte alls varit bra senaste åren.

Anders Berg: BEEEEERRRRRTIL!!!!!

Anton Rödin i tre år till alltså. Han har ju - faktiskt - mycket att bevisa. Det var många år sedan han kändes som den naturliga ledaren. Men kanske är det bra att han var först ut - det kan innebära att fler hänger på - men återigen; jag är inte säker på att det är så värst bra att han stannar.

pjåtor: beklagar sorgen. Hoppas 2024 blir ett bättre år för dig och alla andra Brynäsare.

Jockster : håller med. Hans attityd klarar vi verkligen oss utan.

eltifoso:
Var nog ett krav från Antons sida att han skulle få ett längre avtal om han skrev på för allsvenskt spel så att han har klart med kontraktet vid avancemang till SHL.

{10272}:
Lindbäck skall inte få något erbjudande alls.
Lindbäck skall för evigt förknippas med skam och vanära

Tommy: Helt inne på samma linje. SHL har blivit för bra för Anton, men att kliva ner i HA vill jag jämföra med att det blir som se Anton för 2-3 år sedan igen.
Nu kommer han få den där extra sekunden som han behöver!

Tigerhjärta: måste erkänna att jag var less på det mesta i o kring klubben direkt efter förlusterna i kvalet, och dessutom funderat över ex Antons roll i de svaga upplagorna men nu känns det fan bra ändå. På den här nivån borde han vara en toppspelare och att han har hjärta för klubben råder väl ingen tvekan om. Om det följer ett par till nu som stomme så tror till o med jag på det här....
Nä hindra mig nu...jag flyger iväg som vanligt så här års...

Loomis666: Viktigt! Vilka signaler det sänder!

Loomis666: Nu gävlar är det dags!

Loomis666: ytterligare tre år alltså

« · 2517531 · »