1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736051 inlägg · 7967 ämnen

Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå

Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
bradberry: Kors i krösamoset! Jag tror de ändrade Björn Oldens tips. Han har också Brynäs ser jag... Stod då inte där i morse...

lapad: godmiddag vänner🇧🇪🇧🇪

Skönt att det är gameday idag. Hoppas att vi är
påkopplade från start ikväll.

Dålig koll här:

Persson borta, korrekt?

Bertilsson: spelar han eller inte?

Äntligen Fredag och match dag !!

Lunkan:...och skulle Brynäs vinna SM guldet så tror jag att just dessa s.k. experter skulle vända kappan efter vinden och kommentera med att man inte är förvånad... Tomtar

bradberry: Det är väl inte så konstigt. Tror många av dem tittar på erfarenhet (regerande mästare) och form. SAIK vann fem raka och diskade sen av den högre rankade FBK i kvarten, medan vår kurva pekat nedåt i serien och hade problem med det lägst rankade laget i slutspelet.
Spelar vi som vi gjorde i sista matchen så lovar det gott tycker jag. Då har vi lika god chans som SAIK. Frågetecknet är målvaktssidan vilket jag också tror de tar hänsyn till. Söderström kan stänga till fullständigt om han befinner sig i zonen men för oss ser det osäkrare ut.

bradberry: Det är väl bara att kolla hur dessa sk experter tippade tabellen inför säsongen. Utan att veta tror jag majoriteten hade Brynäs mellan 10 - 14. Hur gick det med det tipset?

bradberry: Borde inte spela nån roll men blir fan förolämpad som seriesegrare!

SuneMangs: Så länge man är påkopplade från början och spelar som jag vet att det här laget kan så vinner man. Står fast vid att Skellefteå inte var överjävligt bra i kvarten mot ett stukat FBK, det här tar vi.
5-2, Kopacka x2, Ölund, Silfverberg, Lindblom.

Av 13 hockeypersonligheter i TV4 (kommentatorer/studiovärdar/experter) tippar EN Brynäs till final. En… Snacka om tändvätska…

Vem som tippade Brynäs?

Lasse Granqvist…👍⭐️🤩🇧🇪

Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
Matchdags! För första gången i år är jag nervös på riktigt. SAIK ser ut att gå som tåget, vi saknar troligtvis Ludde medan Söderström inlett slutspelet bra. Jag tror denna serie kommer vara riktigt häftig med mycket känslor och det kommer bli hur kul som helst!

Hur det slutar ikväll? 4-3 till Gävles finest. Målskyttar: Silfverberg, Trivigno, Kopacka och D'Astous.

« · 2858976