Brynäs IF

705160 inlägg · 7953 ämnen

Slutspelet 08/09

1138711 · » Till forumet


Sv: Slutspelet 08/09
I kväll ska bara Brynäs vinna!! Dax att få till målskyttet i kväll, inga djävla amatöravslut som det är i vanliga fall. Jag vill se Brynäs spela ännu tuffare på gränsen till brutalt.

Slut upp gott folk, ikväll bär vi Brynäs till första slutspelsvinsten i år !
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Lyck:

Vad gör man inte för konsten... = )
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Nollad: Så tog då den femtio (50!) matcher långa sviten slut av raka SM-matcher med gjorda mål. Trots knackiga framgångar och rena motgångar efter den där nollningen i Jönköping 30 mars 1995 har man i alla fall fått trösta sig med mål i alla matcher. Fram till 5 mars 2009.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
T T:

Färjestads BK (1.01),Oavgjort (4.00), Brynäs IF (225.00)

Jag spelar aldrig och är helt ointresserad av odds. Men innebär detta att man får 225 gånger de satsade pengarna om Brynäs vinner i Karlstad?

Om det är så torde det bästa Brynäs skulle kunna göra vara att lämna WO. Då snuvar vi ju åtminstonde dansbandskillarna på nöjet att skjuta ihjäl det redan hängda, elektrifierade, strypta och begravda liket och sedan gå ut i media och tala om hur j-la duktiga dom var.

Själv skulle jag kunna satsa en 10:a, vilket vid miraklets inträffande skulle ge 2250:- att köpa en brakmiddag på krogen för. En hundring skulle jag inte satsa, den behöver jag för att införskaffa nödvändiga painkillers till efter matchen. Ni vet är man inringad i fiendeland ska man alltid spara sista kulan till sig själv.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Apropå Stigge, brukar ha min Brynäströja med nr 14 Salming på ryggen ibland när jag är i Montreal. Det brukar leda till en del påhopp längs Katherine Street av les Habitants med lite hockeyhistoria innaför västen... tills man avfärdar deras okunskap med att det handlar om storebror - den hårde av dom.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Finns det något spelvärt?

Odds från Svenskaspel.se


Färjestads BK (1.01),Oavgjort (4.00), Brynäs IF (225.00)

Linköpings HC (1.50), Oavgjort (3.00), Skellefteå AIK (4.00)

Frölunda HC (1.65), Oavgjort (2.85), Luleå HF (3.40)

Almtuna (1.80), Oavgjort (3.05), Växjö Lakers (2.75)
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Lite uppladdning inför Färjestad; Länken här för de som missade Stigge på TV8.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf:

"Det skulle vara riktigt skönt att slå ut de där mupparna"

Anderséns kommentar är nu borttagen från hemsidan.


Larvigt,mera Trashtalk.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Bissett19: "FAN slå ut tänderna på honom istället...."

Now were talkin!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Bissett19: Bryt armarna av Gustavsdryg så man slipper se hans jävla armövningar vid varje avblåsning.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Hård:

Jo om alla i laget skulle hata FBK som Andersén gör så hade vi större chans att störa dem.Alla i laget måste hata lite mer än dem gör nu,såg t e x Nolander klappa nån FBK:are på huvet efter ngn skärmytsling vid ngn avblåsning igår.
FAN slå ut tänderna på honom istället....

Vår enda chans att vinna är att tokgrisa o satsa på toksnabba spelvändningar,samt att Limpan måste stå på öronen o vinna sin match mot Gustavsson.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Hård: "Det skulle vara riktigt skönt att slå ut de där mupparna"

Han kan bli medlem här!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Skönt att läsa att värmlänningen inte gillar Färjestad
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Peja: Nej, så länge det retar nån så fortsätter jag. Skit i och läs om det inte passar.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf: Då kanske du borde börja intressera dig för sådant istället för att sitta här och skriva dynga hela dagarna.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ:

Han talar om mig och alisandali.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Det vet han inte själv!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Bissett19: Jag ska skaffa säsongsplåtar till antikmässan, mer spännande än att se Brynäs spela!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
arnio: "Leksandssvin"

????????????????????

Eh, vad avses?
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Huge: Då är det bara att värva Bången då.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
arnio: Så här skrev jag:

"I ett slutspel behövs lite fler spelartyper som ex Granström och även lite mer tyngd rent fysiskt."

Det är väl ingen hemlighet direkt att spelet blir lite tuffare i ett slutspel, jämfört med den vanliga serielunken.
Och därför väger vi också lite lätt i ett slutspel mot lag som Färjestad och Linköping.
Därmed inte sagt att vi ska skrota det vi är bra på, dvs snabbheten och rörligheten.
I ett slutspel är det definitiv en fördel att ha både snabba och rörliga spelare som samtidigt väger lite mer.
Tycker att en spelare som ex Dick Axelsson är ett bra exempel på detta.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
65selander:

Nääää!!
Jag ska på Antikmässan i Läkerolen.

Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Bissett19: Jag skall då till LLA, trodde du skulle dit också
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
GävleLasse:

Nu laddar vi om.

ALLA TILL LÄKEROLEN IMORRN!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
arnio: Felet igår var att Brynäs var på tok för defensivt inställda så när de väl kom in i offensiv zon så visste de inte hur de skulle göra liksom..
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Huge: Vissa här verkar ha fått för sig att Brynäs anfallsproblem hänger samman med att vi har relativt korta och lätta anfallare. Ni tror att tyngd gär att vi skulle kunna trycka ned pucken djupt i anfallszonen och hålla kvar den där. Fel fel fel det som saknas är individuell skicklighet, spelsinne och kunskaper att dribbla pucken. Storleken har ingen betydelsa.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Leksandssvin (go history in the thread!)
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Men kan ingen sätta stopp för Thörnberg.. Vilken jävla tomte, hur många knätacklingar har han haft bara i år?

Men man hoppas att nån tar han på planen rejält på lö, så kanske han ger fan i att försöka förstöra spelares karriärer.

Fördelen med Nhl hade varit att han hade straffas på planen DIREKT, inte som här i Es då han ska utredas å böla i media att det inte var meningen. Säga vad man vill men det är mer renhårigt i Ahl å Nhl, gör du idiotgrejer så vet du vad som händer.
Här hemma så får man kanske vila en eller två matcher, sen fortsätta med idiot grejerna.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
T T: Tss han är ju en betydande sportjournalist i svensk media. Därmed inte något yttrat kring hans kompetens och erfarenhet. Unna dig fredagsmyskänslor istället för att jag inte kallade honom expert.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Kristin:

"En av Sveriges mest framstående sportournalister"

Jag var redan ganska glad men nu kommer jag att skratta hela dagen.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
JanT: Bäcklin kanske skämtade. Men ingen som ser på J20-matcherna kan väl begripa varför de i videoklippet nämnda juniorerna ännu inte har spelat i elitserien. Jag gillar Czarnecki men att de inte har fått chansen än är nog det som jag är mest besviken på den här säsongen om vi talar besvikelser.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Evigt snack om Sundlövs avgång. Stöd er på den åsikten och lita blint på att det skulle göra saker bättre för klubben. En av Sveriges mest framstående sportournalister berömde Sundlöv för hans arbete i klubben igår.
"...den trevligaste sportchefen. Som han arbetar, tjatar och jagar. Och lyckas med bedriften att ta sig till slutspel trots underskottet i budgeten. Vilket otroligt jobb han gjort."
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
JanT: "Man biter inte den hand som föder en!"

Jodå, i Brynäs gör man det, dom har ju dessutom rövknullat sina medlemmar och fans i åratal, dom som ser till att klubben existerar.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Jompe: Visst var vi ett nummer för små mot FBK i nuvarande form. Men som jag sagt tidigare; Kämpaglöden var det inget fel på!

Kolla gärna in Wikegårds blogg från LA i går;

Bäcklin gör ett j-ligt märkligt uttalande när matchen och BIF's duktiga juniorer diskuteras;

Wikegård; "Är det dålig kommunikation mellan A-laget och J-laget" (lite osäker på den exakta ordföljden)

Bäcklin; "Bra fråga"

Menande blickar utbyts....

Tjänstefel i mina ögon - sådana diskussioner tas upp internt och inte i Wikegårds blogg!

Man biter inte den hand som föder en!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Jompe:
Jag tror inte hoppet är ute än faktiskt.

Underhållande beskrivning av matchen (se länk)
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf:
Vilken analys, jag är imponerad!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Jompe: Ja, nu är t.o.m den lilla teoretiska chansen borta. Vi är rökta!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Tjugan: Jag är benägen att hålla med. Att så totalt inkompetensförklara Brynäs efter matchen igår känns fel. Hade Molins skott i första perioden gått stople in istället för stolpe ut hade vi fått en annan matchbild. Jag är inte beredd att dödförklara den gamla damen på basis av så små marginaler. Brynäs möter elitseriens utan tvekan bästa lag, därför såg det ibland lite tafatt ut.

Någon måste förklara för Widing att han sysslar med hockey, inte konståkning. Han har kedjekamrater som kan hjälpa honom, och som han ska hjälpa.

En annan sak är att seger igår högst sannolikt var en förutsättning för att vi ens skulle ha en teoretisk chans i kvartsfinalserien.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Nicke Necki and your dynamic group: Ja, ja... Andra chansen kommer i morgon. I både Himmelstalundshallen och LLA.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Niklas Wikegård: Nej, Brynäs IF gör INGEN dålig slutspelsmatch. Det är bara målen som sknas. Helt rätt inställning under alla tre perioder relativt spelarmaterialet… That's Post Season Hockey all the way, baby!
See You at the supporter-bus To Carls-Town Sunday, Baby! (b) (d)
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Med representanter menar jag inte bara scouter. Menar även General Managers och så vidare. Du kan ju höra av dej om du ser Brian Burke på någon Valbo-match...
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Peja: Mmm, till skillnad från de talangscouter som NHL har ute året om dygnet runt ända ner till div 1 (kanske 2?) nivå, vilka gör en bedömning av spelarna i serier där det handlar om något mer viktigt än att spela med sin gamla tv-puck polare utomlands.

get a grip
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Samtliga NHL-klubbar har ett flertal representanter på plats i varje JVM så jag skulle påstå att den "riktiga hockeyvärlden" bryr sig om vad som händer i JVM. Vet inte riktigt vad du avser med hockeyvärlden, men med tanke på att både den absoluta toppen (NHL) och spelarna (t.ex Markström) anser att det är en ytterst viktig turnering att spela i kan man ju åtminstone konstatera att en betydande del av hockeyvärlden bryr sig om turneringen.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Peja: ?????????????????????????

Så du tror på allvar att någon i den RIKTIGA "Hockeyvärlden" bryr sig om vad som händer i JVM?

Okej, då ska jag droppa diskussionen här eftersom den inte kommer att leda någon vart då vi har diametralt olika perspektiv på den s k "hockeyvärlden".
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Vad ska jag tycka om att Markström är båsöppnare?
Jag struntar väl i vem som är båsöppnare och vem som står, bara den som står gör det bra och Lindbäck har ju definitivt spelat bra andra halvan av säsongen. Jag har sett dem sedan J18 och gillar båda två.

Sen är det klart att Lindbäcks storspel är väsentligt i Markström-JVM-diskussionen. Om Brynäs bara hade haft en bra keeper (Markström) hade man ju trots allt åtminstone haft en relativt bra anledning till att skämma ut sig totalt i hela Hockeyvärlden vilket man hade gjort om man hade stoppat Markström från JVM.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Peja: Bra försök, men du verkar ha missat alla mina hyllningar till Lindbäck (go history in the thread!) och även att svara på min fråga.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Vad tycker du om Lindbäcks succé? Du verkar ha missat den.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Peja: Du vinner, det var jättemånga bra anledningar!

Förresten, vad tycker du om att Sveriges mest lovande målvaktslöfte varit båsdörr-öppnare sedan han kom hem från JVM?
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ:

1) Han blev uttagen.
2) Han ville åka.
3) Det skulle bli storbråk mellan Hockeyligan och Hockeyförbundet om Brynäs hade stoppat honom och man skulle riskera konsekvenser som exempelvis inga fler Brynässpelare i landslagen.
4) Inga talanger skulle vilja spela i Brynäs om klubben stoppar spelare från att spela JVM.
5) Det var sagt innan säsongen att Markström skulle få åka. Man bryter inte löften.
6) Anders Lindbäck är också en bra målvakt och dessutom hör #5 hit.

Och så vidare.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Peja: Okej, jag saknar verklighetsuppfattning. Ärligt, ge mig då upplysningsvis en enda anledning till att Markström skulle åka till JVM.

Tack på förhand.
Kommentera

1138711 · »