1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753431 inlägg · 7967 ämnen
2956639 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag tror det är ”ge och ta” över hemvändarna. De lockar varandra. Du kan inte dumpa och förnedra några och förvänta dig att några andra återvänder. Brynäs har ändå dragit en gräns ganska högt upp, man hade säkerligen kunnat få hem fler (Molin, Rhodin, Wännström etc) om man hade velat.

Anders Berg: Tacka vet jag Växjö och plastlagen. Där slipper man bekymra sig om sånt.
Sugen på pengar? Kom in i värmen. Klubbkänsla - äsch det var nån färskvara som man höll på med förr.
Här har du pennan förresten. Skriv på bredvid ”x”.
Jamen då tar vi väl en sup på det här.
Nästa!
Va fan - står du kvar och bockar? Ut med dig!

munkas: Ja, kompisstyret kommer aldrig göra Brynäs till något stabilt topplag över tid. Det är tydligt.

Stefan R 63: Om inte om fanns… PP och BP har varit dåligt i 1 års tid nu. Det här blir en fiaskosäsong. Tyvärr.

Svensson_62: ingen dum idé, bjud ut Djorre på en barrunda.

Bengt Ramen:
En gång fick jag plötslig väldigt ont i ryggen.
Två dagar senare tänkte jag att jag kan väl ändå testa att spela innebandy med jobbet - trots ryggont..
Dan efter kom jag inte upp ur sängen. Det var helt patetiskt. Kunde inte ens klä på mig.
Tisdag - Fredag var jag helt handikappad - smärtan var mycket värre än när jag bröt armen nåt år tidigare. Värsta smärtan jag varit med om.
Blev fredag. En barndomskompis frågade om jag ville ses på krogen för nån öl. Reptilhjärnan tvingade ned mig millimeter för millimeter ned pä krogen.
Blev en riktig rotblöta monumentale.
Dan efter vaknade jag bakis - men ryggproblemen var mystiskt nog 100% borta. Troligen p g a kroppen varit helt lealös i fyllesömnen. Helt avslappnad i 10 timmar. Har varit bra i ryggen sedan dess (20 år sedan).

Svensson_62: Diskbråck i höften alltså.

Bengt Ramen: Han opererade väl höften förra veckan tror jag.

GäDää: ” – Jag har fått till mig att det kan ta mellan fyra och sex månader. Så den här säsongen är väl körd”

Nån som hört nåt mer om Djoos diskbråck? När opereras det?

munkas: Fel. Vi ligger 10a.

Peja: Det konstiga är ju att de var otroligt bra i BP långt in i förra säsongen. Sen gick allt gällande BP fel. Och innan någon säger det så nej, det var inte när Berra gick sönder. Berra gick sönder i slutspelet och BP försämrades otroligt mycket redan i slutet av grundserien.

Kan verkligen inte förstå vad det var som gick fel redan där. Där kan vi ju inte skylla på att Scott fick spela PP heller eftersom han inte fick det (vad jag minns).

Sen håller jag ju med dig. Vesel har varit bra som back (utifrån förutsättningarna) men han och Scott är väl inte särskilt bra denna säsong. Varken framåt eller bakåt.

Stefan R 63: Ja, det är kul att Scott och även Vesel accepterar långt ner i hierarkin, men samtidigt kanske ett av lagets stora akilleshäl (boxplay) beror på att man har de här spelartyperna i fjärdelinan, i motsats till att ha bra boxplay-spelare i fjärdelinan.

Jugge: jag har varit av uppfattningen hela säsongen att saker måste ändras konkret när det motar. Nu har det ju också hänt saker med värvning av Witkowski exempelvis. Även om det inte var den back vi behövde direkt.

Jag köper inte argument som att spelet kommer bli bättre när det sätter sig. När puckarna studsar med osv. "Hope is not a strategy" som anglosaxarna ordspråkar.

Det vissa verkar se som paniklösningar ser jag som anpassningar till rådande omständigheter.

nittontolv: ok, har missat det inlägget.

Stefan R 63: Njaaa. Förra säsongen hade Frölunda 47 poäng efter 27 omgångar. I år har de 67.

47 skulle jag säga är närmare 50 än 40p. :)

Stefan R 63: ” Du o Munkas är ju tydliga exempel på två personer som inte förstår er på lagspel
Kan vi fixa till PP och BP...så blir detta en helt ok säsong;)”

Absolut!
En lösning på PP och BP ser ut att vara riktigt nära nu…
Lika nära som den offensiva backen.
Sen apropå lagspel så är det väl bättre att försöka få ihop ett bra lag med olika sorters spelare än ett dåligt lag?
Vi ligger 11:a i tabellen och du fortsätter gagga om en rolig säsong…

Farsang: förra året vid denna tiden hade frölunda ca 40 p.....:)

Stefan R 63: Lindblom bidrar men inte på den nivån vi önskar. Det enda vi kan hoppas på är att lönen är sänkt. Han är ett bra komplement men saknar den riktiga spetsen.

Anders Berg: Se på Scott...som har gått från 1 a linan ner till 4de....Vi behöver kulturbärare i varje lag som också accepterar din roll.
Står han framför mål o gör 10-15 mål varje säsong så är det jättebra. Just nu har han ju ett antal gwg...Det är ju jättebra!
Du o Munkas är ju tydliga exempel på två personer som inte förstår er på lagspel
Kan vi fixa till PP och BP...så blir detta en helt ok säsong;)

Snackar om Brynäs match mot frölunda i Hockeymorgon. härliga ord ändå.

Anders Berg: Det var nog mer upp till Oskar att bestämma hur långt kontraktet skulle vara. Precis som Silfver, Bäckis, Larsson m.fl kommer kunna bestämma själva hur länge de vill spela.

Lunkan: Tror att han får det tufft att bidra i ett tänkt topplag under de kommande tre säsongerna. Jag tycker dock att han var väldigt bra 2016/2017.

hanelugn_112: Bra där Pettisbif!

Anders Berg: Utveckla, du tycker inte Oskar tillför något?

Var det 1:a april i lördags?
"Tidigare under lördagen avslöjade Sporten att Oskar Lindblom kommit överens med Brynäs om att stanna ytterligare tre säsonger i klubben – något som bekräftades av Johan Alcén."

Bengt Ramen: Det var ju det jag skrev.

hanelugn_112:

Ser inte att det skulle bli bättre med de förändringarna i uppställningarna faktiskt. Däremot borde lite nya tankar och idéer släppas in i båset. Svårt att komma på nåt namn spontant men någon som kommer in och jobbar dedikerat med PP och kanske även BP vore nyttigt.

Treklövern1912:
Nu är det verkligen på tiden att vi gör om PP spelet och PP femmorna ordentligt till kommande matcher.

PP 1:
Kinnvall - Point
Bäckis - Vänster (off stick)
Kopacka - Höger
Lindblom - Framför mål/Bakom mål
Bellows - Slottet/Bumper

PP2:
Andersson/Norlinder - Point
Vesel - Vänster höga
Silfverberg - Vid vänstra stolpen
Larsson - Framför mål/Slottet
Rödin - Höger tekningscirkel

Kommentar:
Kinnvall gjuten som point i PP då det saknas alternativ.
Bäckström får testa en ny roll. Klubban utåt banan för att på så sätt hitta en annan roll och kanske överraska motståndare på ett annat sätt. Samma roll som ofta Palve hade. Många lag kör så. Sen Kopacka redo för skott på högerkanten. Kan han inte smacka dit på bäckis pass byter vi ut honom mot LP när han är tillbaka. LP har ett jävla bra direktskott. Lindblom är nog en av shls bästa framför mål för styrningar och returer. Bellows kan inta slottet för att vara redo att dels gröta framför mål och dels skotta direkt fast mer framifrån på pass från Bäckis.
---
2a PP femman tänker jag lite 2012 vibbar.
Silver har egentligen aldrig varit bra på vänsterkanten. Dels har han alldeles för lång klubba för att kunna vara len och mjuk samt lägga snabba fina pass. Dels rör han sig ju inte så som en typsikt vänsterkant spelare ska göra. Kolla bara Ovie. Typ exempel på hur man rör sig som vänsterkant spelare upp och ner i fickan för att kunna hittas bättre. Finns andra exempel som gjort det bra i Sverige. Det är Karlqvist men även Holloway förr om åren.
Sätter Axel eller Matte N som point eftersom vi inte har andra alternativ. Kanske Kempny kan testa där också?
Vesel får inta den roll som Järnkrok hade 2012. Högt upp till vänster för att kunna passa eller skjuta direkt eller få pucken, ta med pucken in mot mitten och dra iväg ett dragskott. Silver parkerad vid vänstra stolpen typ. För att kunna passa direkt pass antingen kross pass över till Rödin som smyger ner och skjuter direkt eller in i höga till Larsson som skjuter direkt. Och silver är även duktig på att vrida in pucken vid första stolpen då han är otroligt stark på puck. Larsson som sagt framför mål och höga slott samt tek. Sen Rödda lite fri roll men mestadels vid högra tekningscirkel.
---
Dags för tränarna att tänka nytt och inte låsa fast sig vid samma trötta PP spel.
Fan så att en annan skulle kunna lirka upp annat spel med grabbarna.
---
När det kommer till ass tränare nästa säsong finns det dessa namn som jag varit inne på förr som skulle vara hetare än dom vi har just nu:
Andreas Lilja
Oscar Dahlgren (Mora)
Pär Styf
Christer Olsson (kanske har kontrakt?)
Pär Arlbrandt som nämnts.
Janne Larsson
Niklas Andersson (AIK)

nittontolv:
Sport eller Plus halva priset 3 månader
Fotboll, hockey, total halva priset 1 månad.
10kr Icabonus per månad också.

Bäckis helt orörlig i pp,

Bengt Ramen: Vad för erbjudanden?

nittontolv: Än bättre erbjudanden som ICA medlem om man loggar in. Dessutom ICA-bonus på köpet.

Gavve: Sedär ja.
Visste det va nått lurt..

Kollade inte så noga för jag har ju redan.
Men tänkte om nån missat med tanke på det som skrevs i veckan.
Men tack för att du redde ut det.

mk: Koden ”icahockey25” funkar året ut och ger halva priset för en månads TV4 Sport Hockey utan bindningstid.

Lemp: "och powerplay fungerar endast stundtals på grund av förstauppställningen där den individuella skickligheten bär oss. Den andra uppställningen kommer knappt in i anfallszon."

Det spelar ingen roll att första uppställningen har spelskicklighet när allt går i slowmotion. PP spelet är sönder läst av motståndare, Bäckis till Kinvall, Kinvall till Silvervsom skjuter. Exakt samma med andra formationen där fokus ligger på Kopacka som avslutare. Spelarna står spm fastklistrade på samma positioner under hela PP, inte svårt för motståndare att försvara sig. Det jag tycker är mest anmärkningsvärt är att det gått 28 omgångar och inget har förändrats. Vad gör coacherna för att förbättra specialteams? NADA

mk: Tänk bara på att detta är vanliga TV4 sport. I det ingår inte SHL/HA utom några utvalda matcher.

För att få tillgång till det "alla" här inne vill ha måste man ha Sport hockey och det är dyrare.

mk:
Här kanske något för Er som pratade om priset på Tv4 nyligen.

Unikt sportpaket från Aftonbladet och TV4

www.aftonbladet.se/a/lnAAdG?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Jugge: JL är ett bra namn.
Men undrar om han vill?
Undrar om Arlbrandt vill oxå. Kanske rejält rotad i Linköping.

mk: Jag skulle gärna ha in Janne Larsson. Killen har ju räddat Rögle mer än en gång. Det är väl Molin som ansvarar för PP idag? Ikonstatus eller inte, PPt har varit kasst i 2 säsonger nu, dags för förändring.

Det är bara naivt att tro att special teams helt plötsligt ska bli bättre med samma ledartrio. Det behövs nya ögon på det.

Skrubben: Jag vill ha Arlbrandt.
Tror han skulle passa bra med Gälla. Båda förespråkar spel med pucken.
Han gjorde ett gästspel förr året i Femtefemman.
Var beredd att "dö på kullen" för Brynäs sätt att spela med pucken.
Han tror jag kan komma in med bra energi och kunskap.

Lemp: Håller helt med gällande ledarstaben. Det behövs verkligen förnyelse där. Hoppas Gällstedt själv inser det. Spelsystemet 5v5 ser jag ingen anledning att behöva göra stora förändringar i, men special teams måste ses över. Det naturliga då är att ass-tränarna (åtminstone en av dom) behöver lämna och ersättas med någon som kommer in med nya tankar och idéer.

2956639 · »