Inlägg: 2396163
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: Nu tränar Honken målvakter även på vintrarna. Han har ju varit målvaktskonsulent åretrunt.
Det jag menade med Andreasson var att när han tränade Malmö, Frölunda och Brynäs så deltog han inte på heltid då han hade sin konsultverksamhet samt var pilot.
Jag kan inte bedöma hur bra han är, men att förutsätta att han får jobbet enbart för vem han är och att Solhberg får gå enbart på grund av att man vill göra plats för Honken tycker jag känns väldigt långsökt.
Det jag menade med Andreasson var att när han tränade Malmö, Frölunda och Brynäs så deltog han inte på heltid då han hade sin konsultverksamhet samt var pilot.
Jag kan inte bedöma hur bra han är, men att förutsätta att han får jobbet enbart för vem han är och att Solhberg får gå enbart på grund av att man vill göra plats för Honken tycker jag känns väldigt långsökt.
Alla gillar ju Honken, men är han en så unikt bra målvaktstränare att han kan göra ett bättre jobb än mer rutinerade målvaktstränare som lägger en heltidstjänst på uppgiften? Dessutom till en betydligt dyrare sammantagen kostnad om man betänker att Sohlberg fick sparken trots kontrakt?
Jag tycker att det är berättigade frågor och är helt övertygad om att rockaden aldrig hade skett om Sohlberg varit Brynäslegend och Honken inte varit det. Eftersom många supportrar har som default-läge att försvara Brynäslegender var det en ganska enkel rockad att motivera, du hade knappast suttit och försvarat rockaden om Honken inte hade varit Honken, eller hur?
Men nu är det dags för match.