Inlägg: 3039667
Sv: A proposito de nada
LevelReset: 24 svenskar draftade varav ingen från Brynäs. Leder svensk hockey som ambitionen är gör man sannerligen inte.
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: Det finns potential i Brynäs IF. Det vill säga ett stort glapp mellan nuläge och max vad föreningen borde kunna bidra till draften. Ett utmärkt läge för drivna personer att göra underverk.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja: 24 svenskar draftade varav ingen från Brynäs. Leder svensk hockey som ambitionen är gör man sannerligen inte.
Att leda utvecklingen av svensk hockey är så klart inget som sker i en handvändning. Föreningen var ju nere och krälade i träsket för bara ett par säsonger sen. Eller det som modoiterna kallar den roligaste hockeyn
Men de senaste årens grymma ekonomiska resultat gör ju så klart att föreningen kan vara med och konkurrera på sikt. Sen har ju en klubb som HV över tid bevisat att pengar inte betyder ett skit. Det behövs ju kompetent personal också
Vi skulle ju behöva få in någon riktigt kompetent person som hanterade juniorerna, likt Tomas Thelin tidigare.
Att leda utvecklingen av svensk hockey är så klart inget som sker i en handvändning. Föreningen var ju nere och krälade i träsket för bara ett par säsonger sen. Eller det som modoiterna kallar den roligaste hockeyn
Men de senaste årens grymma ekonomiska resultat gör ju så klart att föreningen kan vara med och konkurrera på sikt. Sen har ju en klubb som HV över tid bevisat att pengar inte betyder ett skit. Det behövs ju kompetent personal också
Vi skulle ju behöva få in någon riktigt kompetent person som hanterade juniorerna, likt Tomas Thelin tidigare.
+ 3