65selander: "Sista Changsen " har faktist bara varit på Espan 2 ggr. Varav en dagtid. Men då hade man efterrätten med sig. Annars gick det villt till där .
Känner du Anders Jansson , ni borde ha jobbat ilag då.
Helg Ernest: I tappliga försök att få in mej hiskey tidigare så gick det ju bra med Grants och COla, Men när man ser folk som blandar Tullamore Dew oliknande med Club soda så grinar jag illa. Än värre när svärvar säger att det skall vara 2/3 vatten i Lagavulin.... tror du han fick nån?
Sannes: Whisky, det heter "whisky" för f-n. Whiskey är det bara drängiga irländare och lallare i USA som dricker - De pinsamma rockers som tvingar i sig Jack Daniels eftersom de läst att det är cool i Göteborgs-posten.
orion: Det som MAX har tagit bort är "MAX Biff" attsingen vad det var gott.
Tänk när man jobbade på järnvägen i S-Vall, om ni inte vet så är Timrå förort till Sundsvall :-)) då kutade man över vägen och köpte Maxburgare för ca 10r när det var specialpris. Bodde i S-Vall mellan 1984-89.
Tyvärr så gjorde man väl samma tabbe som er och gick på Espan ;-)
Dragan 2k: Ja, det var det. Jävlligt intresant faktist. Tex. Det är lika jävligt att bälja 1 liter Cola som 1 liter Juce Sen insåg jag att jag var socker beroende, det var defenetivt inte bra. Det påverkade humöret också negativt. Så nu skall jag sluta med godis och börja promenera min 45 min/dag
Sannes: Jo sant. Det e svårt nog att hitta tjejer som dricker öl än värre med whskey. Där e det svårt att ens hitta män som klarar av det utan att förstöra skiten med watten, is, cola eller cluv soda. Hedningar!
65selander: Lönnfet ? Min fru har satt mig på bantning och skall ha mig och promenera. Bara för hon såg pogramet med "Boxarn" va heter han nu igen ? Han gick iallafall upp över 20 Kg bara på någon månad. Det var i går kväll ( Förregår) Hon hittade så mycket som stämde in på min kondition i allmänt. Så nu skall jag bantas ) c :
Fick för mig att du har härjat i Oslo men jag har väl tagit fel på någon annan Timråit...
Fyller faktiskt 40 år i år och är gråhårig och lönnfet samt att jag håller på Brunäs och Malnö FF och tjejen är dalkulla och håller på Leksand om det räknas som förmildrande ursäkt
Sannes: Trodde det var kommande vecka då vi har 2 raka hemmamatcher. Luleå, HV71. Sen upp tiull Mora där ghela släkten kommer ifrån. Enda gången i mitt 32 åriga liv jag inte behövt bokstavera mitt namn när jag ringer för att boka hotell :)
mok: Vi får höras närmare. Men jag lär inte komma dit före 18.00 Vi slutar 17 och skall ner genom köerna ner till GBG. Jag har aldrig varit med om en värre stad att köra bil i. Alla dessa köer. Att köra i "Fjollträsk" är en njutning jämfört med GBG
westerlind: Jag lånade farsans Toyota Yaris i jul. Den drar väldigt lite, så rymmer inte tanken mer än 30 liter heller. Fick en chock när jag tankade då det var fullt efter 26 liter
mok: Det är fredagen som hos oss kallas "stora kautschukdagen". Likt en illvillig iller städar den gode bort allt som dom onda har undsläppt sig under kvällen. Vi vaknar rena och hela i morgon! Jag börjar fatta hur Vysotskij och en del andra måste vakta sin tunga. (det skojiga är ju att hur lågt ribban än ligger kan man dansa Limbo under den, och ändå få fram sitt budskap!) Dissidenten är alltid smartare än repressionen!
Helg Ernest: Torsag nästa vecka ligger jag nog mest ocg avvaktar resan till Mora på lördag men visst en snabbvisit utan Whisket hinner man väl men tror Frölunda spelar hemma den dagen :)
orion: Ärligt föredrar jag ÖL. Det är mannligt ( c : Fast visst , ett glas rött till maten är OK.
Köpte en "Donk" rött i fjol ( Har normal en alltid hemma) Men då i fjol jul. Satt jag här och surrade och tog ca 2 glas . Bara det att jag tog ett ölglas á 0,5 liter i form av ett vinglas. Jag kunde faan inte begripa varför jag hade så ont i huvudet varje morgon. Efter 3 dar insåg jag vad det var. ( c :
mok: Jo, jag sitter ensam i jobbet i Timrå och var 6e vecka åker jag ner till HK för att umgås och ha möte. HK ligger i Stora Höga. Förr ´bodde jag alltid på Heden. Centralt och bra. Men sedan bokade jag en frinatt och dottern på Globen ( Hon skall på REM), så jag måste gno ihop till den också. Därför blir det Winn
65selander: Drack Grappa häromhelgen o tyckte la det var sådär. Polarn höll på att ramla av stolen kan jag säga. MEn när vi träffas får vi väl ta en rökig sak istället.
mok: Calvados är gott fast jag föredrar rökiga drycker från högländerna.
Är väl ingen kännare utav dryckerna från SuperMac's hemland men det är gott och det beror på stämningen vad man tycker är godast för stunden.
Någonting jag inte kan med är Grappa och Pisco.
Pisco vet jag inte om ni vet vad det är men det är väl i stort sett samma som Grappa om jag inte har fel men det kommer från Peru egentligen men det är väl mest Chile som producerar drycken som smakar som dåligt hemkok. Allt enl min Chilenske kompis på jobbet