Café

Grupper · 50040 inlägg · 1048 ämnen
2901068 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Zon för politiska diskussioner
Söderöver: Nej jag vet inte allt men jag skulle uppskatta om folk kunde börja tänka, ta ansvar för sina handlingar och sluta bygga sina argument på känslor.

Att träffa en person och ta en fika kan vara precis det som behövs för att förstå hur och varför en annan människa har helt andra åsikter än just du, ofta är det inte svårare än så att okej, vindkraften är bra för mig för jag har så dyr el men vindkraftsverket som man ställde på din gård och som avger microplaster som verkets vingar avger och faller ner i betesgräset så att du tvingas avliva djur är inte bra för dig, en sak men 2 helt olika påverkan.

Ett mynt kan ha 2 sidor, men idag hos det människor som jag anser inte tänker normalt har mynten inte 2 sidor, utan 1 och nu är man villig att gå så långt som att mörda meningsmotståndare för att dom har ”fel åsikt” och detta underbyggs oftast av vad man hört och vad vänner tycker.

Fakta i denna fråga går att läsa på Utah’s sheriffs department och deras press releaser, varsågod!

Mannen hade ingen politisk åsikt till en början, började collage, blev vänsterradikal och trans, planerade mordet med andra via discord, använde kulor som han ristat in texter på och sköt.

Gavelo: vart finns din fakta i den här uppfattningen?

Det är ju precis det här…

Du vet allt!

Allt är faktum…
Du har en analys färdig!

Psykiskt sjuka människor kan vilja döda vem som helst när som helst.
Politiskt eller ej.

Att hälsa på och fika ihop kommer inte ändra det…

Att vara så gränslös att vilja/kunna ta en annan människas liv är sjukt.

Vart finns fakta om mördarens vänsterextrema transpersonande skol ryggdunkande?

Vart ska jag kolla efter den faktan?

Söderöver: Seriöst?!…. Överallt!

Det är upp till varje normalt tänkande person att söka upp den fakta men bör behöva för att göra sin värderingar och beslut.

I Kirks fall, Du kan inte vilja hata (döda) en person utan att du faktiskt tagit reda på vad personen står för genom att tex besöka personen, prata med personen osv.
Nu påstår massvis med mentala kalhyggen åt vänster att han var rasist, ogillade svarta osv osv , det är ju bara löjligt bullshit och inte ens nära någon typ av sanning, men ändå beslutade sig en extremist vänster och transperson att avliva han för att han suttit i klassrum med andra kalhyggen och ryggdunkat sig fram till det som skedde.

Gavelo: egna val baserad på fakta…

Vart finns fakta?

Rodrigo: Det är just det som är problemet att människor går på precis all smörja som media och uppsatta personer säger, människor som blint går på dessa saker är enligt mig inte normalt tänkande människor, så med andra ord, normalt tänkande människor går inte på all skit som pumpas ut, man gör egna val baserat på fakta och inte vad någon lärare, politiker eller granne säger är rätt.

Tex så går inte normalt tänkande människor på att företaget bakom undersökningen du länkade till är speciellt objektiv i sina research.

Jag upplever det som att sedan Republikanerna kom till makten så har ”extremvänstern” tagit våldet till helt nya nivåer, vad är detta, 6:e avrättningen på några år?!

Alldeles oavsett vart vi står politiskt så kan vi enas om att det här våldet, hatet och den allmänna psykos som människor lever i (usa) så är landet farligt nära någon typ av inbördeskrig, eller en eskalering av skjutningar och våld från båda sidor och det är tragiskt på precis alla plan.

Söderöver: Blir väl lätt så när man växer upp i en förgiftad omgivning med den kristna högern som uppfostrare, då kan du bli galen tillslut!! Och det blev han!!

2901068 · »