Går från värtehamnen har bara åkt 1 gång och det räcker, jag är inte eå mycket för kryssmimgar, brukar bli så jävla full jämt men nu hade man morsan med sig så man fick ha lite karaktär ;)
mattias - 74: Nä, dom är ju inkörda kan man säga. Var ifrån går den? Fattar inte att Eckerö linjen är så poppulär. Men dom har ett grymt smörgåsbord. Billigt är det också. Det värsta är att båtarna är de gammla Wasa båtarna som gick mellan Sundsvall - Wasa. ( De före Wasa Qeen, Sedemera Estonia)
Här diskuterar vi resor ! Är det någon som åkt med Eckerö linjen till Åland ? Snacka om shopping resa. När man kommer till Åland står man mitt i urskogen och kan inget annat. Man måste av båten i 30 minuter.
Philadelphia är en av hans bästa prestationer, helt klart, i Cast Away har han odlat skägg och pratar med en fotboll, en riktig bedrift som skådespelare. I The Green Mile är han så stel man förväntar sig. Hans begränsningar visar sig mest i filmer som Saving Private Ryan och Road to Perdition (där den första dock är en bra film, och den andra ruskigt överskattad) då han spelar något helt utanför sitt register. Nä, han funkar i lättsamma komedier, men inte så mkt mer.
Jag skulle nog vilja påstå att han med framgång spelat både AIDS-sjuk, skeppsbruten och fängelsevakt. Till exempel. Fast du kanske räknar in de rollerna under klant-kategorin? (Cast away är iofs ingen bra film, men det är väl orelevant i sammanhanget?)
Freddan: Gå långt på två cylindrar, tar oljan slut trycker man ner lite kaktusar i påfyllningen! Lite som Volvo B18, fast tidigare! Dö sjövå är inget en god Europe glömmer! (Inte Porsches Folla heller!)
Helg Ernest: Kultstatus är väl det enda plus dom bilarna har. Det är väl anledningen att dom tillverkades till början av 90 talet. Var ju just kultstatusen som gjorde att dom sålde.
Freddan: CV2, enligt beställningen en bil som kunde frakta två personer och hundra kilo potatis till marknaden... Vad visste fransmän på förtiotalet om glykemiskt index?
Helg Ernest: *Skrattar gott* Precis 2CV måste ju bara vara den bästa bil som någonsin tillverkats. Jag menar, vilka linjer och komforten ska vi inte tala om. Världsklass. ;-))
Vet inte riktigt varför den här tråden har överlevt så länge, men det här ämnet hör hemma i gästboken "Matchtips". Inlägg som kommer efter detta kommer plockas bort.
Frisco: tråkiga finns många. men jag bor längs den allra vackrastevägen i Sverige. Kallad för "Tidernas Väg". Färdas man nordvästigriktning passerar man dalälven medelst 7 olika broar. Samtidigt som mankan iakkta hysteriska sportfiskare dra hejvillt upp lax och öring.*skryter*
Mats Edström: Där har du helt rätt. Nog för dom har Sveriges godaste hamburgare på Statoil i Pärsön. Men efter det är det bara raksträckor med bara skog i princip upp till Gällivare. När jag kör där tänker jag alltid på filmen Jägarna.
El Maco: Är du lik Johnny Depp måste du vara snygg som fan och dessutom lik ett av mina ex som jag gjorde hela 6 comebacker med, trots att jag bodde på andra orter. Vid den senaste comebacken fick jag dock panik då han tänkte flytta till samma stad efter bara en vecka, och bestämde mig för att det inte skall bli fler comebacker. Det funkade ju uppenbarligen inte, främst pga att vi bodde så långt ifrån varandra och jag var tveksam att på allvar testa om det skulle funka den sista gången då det skulle ha inneburit samboskap. Har undvikit alla återträffar de senaste åren eftersom jag vet hur det brukar sluta om jag träffar Johnne.
Johnny Depp är helt klart bästa utländska skådis. Pirates of the Caribbean t ex är ruggigt bra (har 3 DVD-versionen hemma).
Et tu Brute: imdb är kul. När det gäller associationskjedjan ligger Brad Pitt alltid nära till hands för mig. Folk blandar alltid ihop oss... Men jag tycker mer att jag är lik Johnny Depp i profil (för er som minns den reklamfilmen)