Café

Grupper · 49967 inlägg · 1048 ämnen
« · 510740 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
Metal Guru: Jepp. Väldigt liten på bilden men nog finns den med allt.

Frisco:
...jävligt liten... ;0)

Metal Guru: Förklara vad du menar?

Frisco:
...och tillhörande triangel, jag menar svensk flagga är..?

perra: images.google.se/images?q=tbn:mOr6-NLUJh8J:194.236.50.190/JOV/img/6332.jpg

Per HApps: Hotell Hackspett i Västerås:
www.vasterasturism.se/filarkiv/Bo-ata-gora/hacke.jpg

Jag vill se en bild på Niklas Nordgren i Modotröja.

Metal Guru:
Sorry, racet fortsätter

Per HApps:
...och tillhörande triangel är..?

perra:
hemsidor.torget.se/users/8/80tal/tv/kurto/kurtot.jpg

JAg vill se en trädkoja med en svensk flagga hängandes utanför.

scim: se länk

sen vill jag ha en bild på gudrun i kurt olsson med tillhörande triangel

scim:

En finnstövare är beställd.

knaskamilla:

Armhävningarna är personliga och kan inte överlåtas.

scim:

Det där var inget försök till ett skratt utan ett "jag" som förvandlades till ett "ha".

Poffa:

Då vill ha ha en bild på en finnstövare.

Poffa:

Äh. Jag är snäll. Jag efterskänker armhävningarna till scim.

scim:

För sent. Men du får nästa önskning ändå. Kamilla får fortfarande lov att göra 15 armhävningar.

scim:

Och så länken...

knaskamilla:

En forward i IF Sandvikarna

Stigsson:

Vadå, jag har ju kapitulerat och lovat att göra armhävningar, eftersom jag inte har någon bild nu... Jag trodde förresten att det var fler forwards i bandy än vad det visade sig vara. =)

knaskamilla: Och att skylla på att man har en bild hemma duger inte heller. 24 timmar har gått så bilden ska fram nu!

knaskamilla: Jag protesterar högt och kräver att armhävningarna ska göras offentligt i Kempehallen inför Canal+ kameror i samband med match!

Allt för att fusk ska undvikas i form av redigering och klipp.

Regler är till för att följas och försök inte att slingra dej! 

Poffa:

Sorry, har en bild i datorn hemma men inte här. Jag kan göra armhävningarna framför min webcam någon dag. Fast ska det vara femton får vi dela upp det på fem dagar.

knaskamilla:

I går klockan 08:55 önskade du dig en bild på Sandvikarnas forwards,alternativt bandy-Scim. Klockan är nu mer än ett dygn efter dennatidpunkt och det är alltså upp till bevis för din del.

Visa oss bilden, eller förbered dig på att behöva göra 15 armhävningar nästa gång vi ses.

El Maco:

Jag klarar ungefär tre armhävningar.

knaskamilla: En mycket intressant felskrivning. Hur många klarar du? Könsdiskriminering gäller, femtio armhävningar för herrar, femton för damer som bildar till det. Det är väl nån brynäsare som kom, fick armhävningar och försvann?

Dragan 2k:

Jag är inte så insatt i bandyvärlden, men jag är ganska säker på att Sandviken och Sandvikarna spelar i lite olika divisioner...

knaskamilla: Duger Magnus Muhrén och Patrik Södergren från Sandviken som bild?

Duger den så vill jag se en bild på en leksakslastbil eller rättare sagt en replica på en lastbil som är utsmyckad med en stor fet bild på en ung Elvis.

El Maco:

Äh, så svår borde den ju inte vara? Antingen lägger man ut en bild på Sandvikarnas forwards, eller också en bild på bandy-scim. Det är alltså en önskan som kan ha mer än en lösning.

PS. Hur många är femtion, igenkligen? DS.

knaskamilla: Vågadevågadevågadevågad önskan. Svårt. Och klarar ingen annan det måste du ju själv fixa fram bilden, alternativt göra femtion armhävingar. Scim kanske kan scanna ett lagkort eller nåt?

Sv: Åke Strömmer har avlidit
NuMo: En stor radiopersonlighet har gått ur tiden... Kommer alltid att komma ihåg hans röst flytandes ut från högtalarna på radion...

Sv: Åke Strömmer har avlidit
Poffa:

Ja, det var tråkigt att konstatera. Som Sollefteåbo så har man ju hållit tummarna för Strömmer (under hans kommenterande) nästan lika mycket som skidåkarna som klockats när de kommit fram till ladan. Det har blivit flera högtidsstunder framför radion, speciellt under åren när jag satt i en skogskoja och inte kunde följa skidåkningen på teve.

Här är en liten sammanfattning av hans liv och karriär.

www.borlangetidning.com/artike ... .asp?id=1207846

Åke Strömmer har avlidit

Enligt Aftonbladet har Åke Strömmer, en legend bland sportkommentatorerna, avlidit vid en ålder av 68 år.

För mig kommer han att vara en saknad röst. Man minns hans sändningar från Radiosporten med glädje.

Eller, det var ju forwards jag skulle skriva. Alltså: en bild på Sandvikarnas forwards, alternativt bandy-scim.

El Maco:

Man vill ju inte önska förrän man vet om man verkligen får, liksom. Isf önskar jag en bild på Sandvikarnas backar, alternativt bandy-scim.

knaskamilla:

Vågorna G, fisken MVG.
En kulen natt-natt-natt,
min båt jag styrde
på havets vågade-vågade-våg,
så skummet yrde.
Och vart jag sågade-sågade-såg
på havets vågade-vågade-våg
långt ner i djupete-pete-pete-pet
en fisk jag såg
och det var du!

(Inget personligt i textvalet)

knaskamilla: jamenönskanåtnångångdårå!

Sv: Melodifestivalen
Sannes: Shit asså va det är drygt med melodifestivalen (tycker jag iaf). tänkte va trevlige med familjen i lördags, så jag satte mig ner på slutet och såg de två sista låtarna...

satt fan å rös juh=/ de va hemskt=/ ändå va de blande de bästa...

lovar att jag inte kommer se nå mer;)

men det är bra att nga tycker d e bra...
men jag skippar =P

ha en trevlig kväll!

// Karro

Mats Edström: Är vågorna tillräckligt stora?

knaskamilla:

Jag är forward, så det där är fel sida av planen för att kunna se mig.

Salle:

Vem är scim, vem är scim, vem är scim? Kan du ringa in? Jag ser ingen som ser ut att ha särskilt ont på den där bilden. Eller också ser alla ut att ha ont, jag vet inte.

Salle: Aha!!!

Mats Edström: Jag trodde det skulle bli en Hawker Tempest (WWII fighter) men jag lämnade lite konstnärlig frihet i min önskan.
Det hade ju inte varit fel med en spandex-Joey i nån konstig sele när man tänker efter...

Salle: Det var förhoppningsvis inte en flygande Joey Tempest du ville se.

Jag vill se en sailfish som dansar på havsvågorna.

scim: Matchbild från Eurocity - Sandvikarna

Jag vill se en flygande Tempest.

scim:

Attans! Jag kommer aldrig att få se mina coola gamla Adidas Sneakers... ; )

Dom såg för smala ut för att vara veteranlaget...

Tallnäs:

Tyvärr, det där var veteranlaget, i semifinalen mot Djurgården (som man vann stort).

Poffa: Duger denna ?

biphost.spray.se/ovanmo/images/kjell_micke.jpg

Eller denna?

biphost.spray.se/ovanmo/images/kennets.jpg

Nu vill jag se ett par coola gamla adidas sneakers : )

Mats Edström:

För det första har jag inga kommentarer, för det andra så är jagfelciterad och för det tredje har jag aldrig någonsin sagt det där.

Poffa: Känner en viss oro över att tävlingsledaren är förvirrad, vad händer härnäst? Fast en gång är ingen gång, eller?!

scim:

Så klart. Jag ber om ursäkt. Tävlingsledaren är förvirrad och sitter fortfarande och funderar på saker som inte hör hemma här.

Så klart är det Scims önskning som gäller då det var han som klarade Friscos önskning.

Bild på IF Sandvikarnas seniorer gäller. Inget annat om "någon" antytt det tidigare.

Poffa:

Kom in i matchen Poffa, det här är en ny önskan.

« · 510740 · »