Café

Grupper · 49967 inlägg · 1048 ämnen
« · 516414 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bästa vitsen
mangan:

det var 2 turkar och en fez :)

mattias - 74: Två verktyg tittade på TV tillsammans. En såg......

El Maco:

Jag har en klassiker, Det var 2 bagare och 1 smet ;)

Et tu Brute: Den var vacker och finstämd. Är det i de regionerna vi ska fokusera oss? Fy!

Jag berättar en lite gulligare historia om djur och natur.

Tre hundar satt bredvid varandra på golvet i veterinärens väntrum. Den ene såg moloknare ut än den andra. Hunden i mitten tittade på jycken till vänster och frågade varför han var här.

-nä du vet, jag har gått som bandhund hemma på gården i många år. I grannhuset bor det en skitsnygg pudeltjej men henne har jag aldrig ens kommit när. Så för ett par veckor sedan så hade jag världens tur. Jag lyckades slita mig och sprang över och så fick vi till det. Och nu ska hon visst ha valpar. Så jag ska kastreras.
- Åh nej, sa mittenhunden. Vilken osis. Jag beklagar.
- Ja verkligen sa hunden till höger, jättetråkigt att höra.
- Tack grabbar sa den vänstra hunden, tack för stödet.

- Men varför är du här då frågade han den högra hunden.
-Jo jag har också varit bandhund i många år. Och jag har alltid hatat den där förbannade brevbäraren. Jag har skällt ut honom varje dag år ut och år in och han fortsätter och komma tillbaka. Men så idag så tog jag mig äntligen lös precis när han kom knallande. Jag hoppade på honom och fick in ett par riktigt bra bett så nu vet han vem som bestämmer.
- Bravo sa de andra hundarna.
- Men nu har husse tagit hit mig för att avliva mig.
- Ojdå sa de andra hundarna. Vad trist.
- Men det var värt det va? sa mittenhunden
- Nja, jag vet inte sa högra hunden. Det var kul en stund men nu känns det lite dumt.

- Men varför är du här då frågade han mittenhunden.
- Jo, jag gick omkring hemma i huset. Jag satt mig ner en stund och tittade på när Matte duschade. Så tappade hon tvålen som åkte in under badkaret. Hon kröp ner och började leta efter den och när hon stod där på alla fyra tänkte jag att jag tar chansen så jag hoppade upp och, ja...
-Åh fy fan vad korkat sa de andra två hundarna i kör. Så nu ska du också avlivas?
-Nej jag ska bara klippa klorna.

Bästa vitsen

Filmer, böcker, skådisar och bilar. Nu vill jag höra bästa vitsen. För att detta inte skall tunnas ut bör man inte bidraga med mer än en.

Det är dags för OS. Brottaren "Skruvstädet" Olsson har haft en perfekt uppladdning. Mellan honom och OS-guldet står enbart "Monstret från Sibirien".

Turneringen förlöper helt enligt planerna och på den stora finaldagen skall "Skruvstädet" och "Monstret" mötas i guldfinal.

"Skruvstädets" tränare är eld och lågor när han peppar sin adept.

-Du är bättre än honom på det mesta. Försök att få billiga poäng och se för allt i världen till att han inte får grepp på dig. Kopplar han "tvingen" så vet du att det är kört.

Matchen börjar också helt enligt planerna och "Skruvstädet" får en poäng när han lyckas slinka runt "Monstret" och koppla grepp från rygg.

1-0 ledningen håller sig sedan ronderna ut, trots att "Skruvstädet" t. o. m. lyckas krånga sig ur ett par parterrer. När en minut återstår av sista ronden händer dock det som inte får hända. "Monstret" får tag på Olsson, viker honom dubbelt och börjar krama allt vad han är värd. Olsson sitter som gjuten i "tvingen."

"Skruvstädets" tränare blir utan sig av besvikelse, kastar vattenflaska, attiraljer och springer in och sätter sig i omklädningsrummet.

Till sin förvåning hör han då enorma jubel och Heja Sverige börjat taktfast att eka inne på arenan. Han reser sig och springer genast in igen. Lagom till slutsignalen är han åter vid händelsernas centrum och ser en tokglad Olsson hoppa omkring.

Han rusar fram till sin guldmedaljör och undrar förvånat:

-Hur fan tog du dig ur "tvingen"? Det har ju aldrig någon lyckats med tidigare?

-Tja, svara "Skruvstädet", det greppet var inte att leka med. Jag tappade t. o. m. medvetandet under en kort stund. När jag kom till sans igen såg jag en stor hårig pung dingla framför ögonen. Så jag tänkte, va fan det är bara OS var fjärde år, så jag bet till allt vad jag orkade. Och det kan jag lova dig, att när man biter sig själv i testiklarna så tar man sig ur vilket jävla grepp som helst.

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest:

En krigsgud har gett namn åt den tredje och den fjärde men det är samma ord. "Vi" befinner oss i den tredje, precis som när Carl Emmanuel Berg utförde det han var först anmäld i historien för.

Med hjälp av den informationen så kan du gå tillbaks i dina sökspår och hitta rätt anekdot till bilden.

NuMo: Jo, jag har sökt igenom Tidningar ( Den som startade Wasan), Karlsta Göta. Men icke.
Nu måste jag ge upp, fortsätter jakten i morgon fm.
Natti natti

Helg Ernest: Har du hittat allt om honom så blir du tvingad att använda dig av den adekvata informationen för att spåra honom. Elementärt... ;o)

NuMo: Men jag har lärt mig mycket om Gustaf Wasa ( c :
Så den dan jag får önska vet jag vad det blir nu ( c :

NuMo: Har hittat allt om Carl Emmanuel Berg. Utom en BILD. ) c :

Helg Ernest: Jo, försöker man inte så .....gör man inte det.

Det var fina fakta som du fått fram och årtalet är rätt. Jag vill se en bild på en av de 119 skidlöpare som var med. Den som anmälde sig först. Det är inte så svårt att hitta vem det är. Det kluriga är att hitta bilden.

NuMo: Ja , men det var ett bra försök va ? ( c :
Detta har jag hittat
Den 19 mars 1922 flaggade förvaltare John Westling iväg de första Vasalöparna från Sälen till Mora. Det var 119 löpare som klockan 06.04 gav sig av från Olnispagården, på västra sidan av älven i Sälen, de nio milen i snöglopp mot Mora.

Vinnaren detta år blev Ernst Alm från IFK Norsjö på tiden 7.32.49. Han är fram till 2002 den yngste vinnaren av Vasaloppet.

Helg Ernest: Fin bild. Men jag lovar, med lite detektivarbete så kan man logiskt nå fram till den här bilden jag söker. Det kräver dock ett litet inslag av klur.

NuMo: Det är kanske inte är anmälan, men målgång. ( c :

NuMo: Uppenbart blev det en för svår nöta att knäcka så jag bjuder på bilden/erna.

www.aprilfilm.se/Made%20in%20Sweden/swe%20idrottsfilm25.jpg

www.aprilfilm.se/Made%20in%20Sweden/swe%20idrottsfilm26.jpg

Kan man få se en bild på den person som var den först anmälda deltagaren till det allra första Vasaloppet då?

Mats Edström: Jo , jag vet hur dom, är !
Inge ansvar, inge skyldigheter, skall bara ha och ställer aldrig upp och hjälper till. Enda gången dom är snäll är när plånboken står på vid gavel.
"Hockey*flickan" du läser väll inte detta ?

Helg Ernest: Jag ogillar henne inte, bara hennes snäva syn på rättigheter och skyldigheter. Du vet principen; -Jag ska ha och jag måste få!!!

Gudarna ska vet att hon är en tonåring i sina bästa år.

Jag ska defintivt prova en dubbel Frasse vid tillfälle, låter smaskens. 

Mats Edström: Tyst med dig !
Tänk om hon läser här och får se att hon har en "Plastpappa" som ogillar henne.
Då ligger du verkligen på minus. Både hos huvudmenyn och pluset.
Tacka vet jag Frasses Superskrov en dubbel 150 med Plussmeny
Det är mat för en Karl.

Mats ! Köp dig en dator till, för plussmenyns del räcker ju nästan en gammal 486a.

Stigsson: Japp, en stor men utspädd läsk samt svampiga pommes.

Mats Edström: Låter som du har köpt din måltid med en defekt plusmeny!

Dragan 2k: Hys ingen oro, du är icke alena i den tidsåldern.

Runescape lär vara ett spel där man knallar omkring i nån sorts mystisk tidsrymd, samlar runor och annat skräp, slår ihjäl folk och fä samt chattar med andra (nördar) i realtid. Det är ett online-spel där man betalar per månad, kvartal, halv- eller helår. OCH i detta fallet är det JAG som betalar, av någon outgrundlig anledning.

Mats Edström: Runescape? Hjälp! Jag lever kvar i stenåldern. Vad är det för något?

Frisco: Jag fick sparken igår...från datorn. Det var plastdottern i huset som inte hade varit kontakt med omvärlden (läs: MSN, Runescape, mail och annat som kunnat rubbat världsordningen) på åtminstone 2 timmar.

Jag försökte med att säga att datorn är faktiskt MIN men hon bara fnös och sa; Gå och lägg dej, gubbjävel! Varför skaffar man sambo med prefab???

Därav blev det ingen önskning igår...

Salle:
Finns det nånting i södra Florida som är 10m högt?

NuMo: Skit. Räcker.

Huge: Ja, du har rätt. stadslös skall man inte vara. Det räker att man är statslös.

NuMo: Tror det blir svårt att öht hitta en stadsminister.... :-)

Paddan: Fast jag ger mig rätt ändå alltså.

Nu vill jag se något som är svårare.
(tror jag)

Jag vill se en pingpong-spelande svensk stadsminister, som blivit mördad.

NuMo: Åfan, då var jag riktigt fel ute. Jamen, det är bara att gratulera och önska på!

Paddan: Nej det var den här jag menade.

www.hockeysnack.com/user/files/386/pink_floyd_pig_d02.gif

NuMo: Fast det är väl den här som du menar, i sådana fall är jag nog snäll och ger dig rätt.

NuMo: Uppenbarligen blev det lite bråttom, kan inte riktigt få upp den där bilden.

Paddan: www.stufish.com/Photographs/Pink%20Floyd/Pink%20Floyd/Pink%20Floyd%20Pig%

HS hakade upp sig i flera minuter. Just när man har brått.

NuMo: Tackar, tackar, kan väl passa på att skicka med dagens Janne Simons lookalike.

Hmm, då vill jag se en bild på den där rosa uppblåsbara grisen som Pink Floyd använde sig av.

Paddan: Den duger, för jag tror inte du hittar någon närmare. Varsågod och grattis.

NuMo: Då provar jag med den här omslagsbilden.

Frisco: Då vill jag se en bild när Sollefteåsonen Kjell Isaksson klipper ribban i stavhopp. (Om det nu är klipper som är rätta uttrycket. Passerar kanske är rättare.))

NuMo: Ingen önskan från Mats Edström. Eftersom du la ut en bild på en stor oval så godkänner jag dig som vinnare och vill se en önskan.

mangan: Vill inte gnugga salt i såren men jag hittade en annan kul länk. Om vi fortsätter tanken på att kikaren i Key West var 10m över havet så kan du faktiskt se en eventuell del av Kuba som vid kusten är över 1381m.

Hela huvudsidan innehåller en massa rolig grejor.[url=hem.ektv.nu/~ekt000851/snuttar.html]Program till nytta och nöje[/url]

Salle: Med andra ord så ljög amerikanarna även om detta? Man kan inte lita på jänkarna när det gäller nånting. Vad var det för nåt som jag såg i kikaren då?

mangan: Nog för att jänkarna är duktiga på teknik men dom har inga kikare som kan se bortom jordens krökning. Om vi antar att dessa kikare stod 10m över vattennivån så ser du 11294.38m dvs 11.3km och Kuba ligger 80miles (=144km) bort. Så även om Kuba är kuperat så såg du inte Kuba.

Kolla länken nedan om du inte tror mig.

Salle: Eller använde en av de kikare som fanns på plats.

mangan: Så du menar att du såg de dryga 14 milen till Kuba när du stod där. Då är du riktigt lång... s=3,6*kvadratroten på h är en tumregel för hur långt man kan se. s=avstånd till horisonten i km och h är (ögon)höjden över vattenytan i m. Då innebär det att du är ca 1600 m hög...

Frisco: Hmm? Det verkar som att jag aldrig skall få bli godkänd.

Mats Edström: Du hade ju rätt. ÖNSKA NU!

Måste bara flika in att jag sett (och tagit på) betongklumpen som finns vid kontinentala USA:s sydligaste punkt. Och jag kan meddela att man ser ända till Kuba därifrån.

Frisco: Visste väl att det fanns en hake...Åsså gick jag och hämtade en kopp kaffe, åsså var man helt plötsligt tvåa.

Facit: Lämna aldrig Café obevakat!

NuMo: Go for it!

Mats Edström: Jadå, klart den är godkänd (om du lägger in en bild på originalet också:-).

Frisco:

Får jag presentera Micro Daytona Banked Oval Racing!

Godkänd?

« · 516414 · »